عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

اختلاف و كشمكش و پشت هم اندازى، از ناتوانى و سستى است و خداوند نه آن را دوست دارد و نه با آن يارى و پيروزى می‏دهد. پیامبر اکرم (ص)

*****

تقواپيشگان، در دنيا اهل فضايلند، گفتارشان راست و درست، روششان ميانه ‏روى و رفتارشان متواضعانه است. امام علی (ع)

*****

هر كس ظلم كند، عمرش كوتاه می‏شود. امام علی (ع)

*****

صله رحم نماييد و به برادران (دينى) خود نيكى كنيد، هر چند با سلام كردن خوب و يا جواب سلام خوب باشد. امام صادق (ع)

*****

هر كس می‏خواهد معده ‏اش آزارش ندهد، در بين غذا آب نخورد. امام رضا (ع)

[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگهدارد تا او را با آن سخن رسوا کند. پیامبر اکرم (ص)

*****

چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاويد و زندگى ذليلانه جز مرگ هميشگى نيست.

*****

 امام صادق درباره آنچه ایمان را در بنده استوار می کند سوال شد، حضرت فرمود: آنچه استوارش می کند تقوا و پارسایی است و آنچه بیرونش می برد طمع و آزمندی است.

*****

هر كس همسايه‏اى را داشته باشد كه گناه مى‏كند ولى او را نهى نكند، شريك در گناه اوست. امام صادق(ع)

*****

مومن کسی است که درآمدش پاک و حلال باشد ... زیادی مالش را انفاق کرده و زیادی کلامش را نگه می دارد. امام صادق (ع)

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

على عليه‏السلام فرمود: كسى كه به چيزى عشق ورزد، آن عشق، چشمش را نابينا و دلش را بيمار مى‏ سازد، آنگاه با چشمى ناسالم نگاه مى‏ كند و با گوشى ناشـنوا گوش مى‏ دهـد.

عشق اگر آيد، بَرَد هوش و دل فرزانه را
دزد عاقل مى‏كُشد اوّل چراغ خانه را

*****

عـلى عليه‏السلام فرمود: آبروى تو جامد است و درخواست، آن را قطره قطره مى‏ ريزد. پس ببين كه آبروى خويش را نزد چه كسى فرو مى‏ چكانى؟

*****

على عليه‏السلام فرمود: تندرستى، از كمبود (يا نبودن) حسد به دست مى‏ آيد.

*****

امام صادق عليه‏السلام فرمود: هرگز بدنى از آنچه كه «نيّت» و انگيزه نسبت به آن قوى باشد، ضعيف و ناتوان نمى‏شود.

*****

امام صـادق عليه‏السلام فرمود: مؤمن، از پاره‏هاى فولاد، استوارتر و محكم‏تر است. آهن هرگاه در كوره آتش رود، نرم مى‏ شود؛ امّا مؤمن اگر كشته شود و زنده گردد، سپس دوباره كشته شود، دلش هرگز دگرگونى نمى‏ يابد.


[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

ـيـامـبر خدا(ص ) : بخشنده كسى است كه در اموال خود و براى رضاى خدا بخشندگى داشته باشد كسى كه در راه معصيت خدا دست و دل باز باشد , باركش خشم و ناخشنودى خداست چنين كسى بخيل ترين مردمان نسبت به خوداست چه رسد به ديگران .

*****

امام على (ع ) : دروغ مى گويد كسى كه زنا را دوست داشته باشد و خود را حلال زاده پندارد.

*****

امـام عـلـى (ع ) : زهـد كـمـيـابـتـريـن چيزها و ارزشمندترين چيزى است كه آدمى مى شناسد (ياارزنده ترين توصيه هاست ) , همگان آن را مى ستايند ولى بيشتر مردم به آن عمل نمى كنند.

*****

امام صادق (ع ) : كسى كه مردم را مسخره مى كند , نبايد به دوستى خالصانه آنها چشم اميدبندد.

*****

امـام صادق (ع ) : هيچ بنده اى نيست كه در نهان خيرى را انجام دهد , مگر آن كه با گذشت ايام خداوند خيرى از او را آشكار سازد و هيچ بنده اى نيست كه در نهان كار شرى به جاى آورد, جز آن كه با گذشت ايام خداوند شرى از او را نمودار سازد.

[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اى مردم! بر شما باد به جماعت و بپرهيزيد از جدايى. پیامبر اکرم (ص)

*****

رسول خدا (ص) فرمود: دانشجوئى بر هر مسلمانى واجب است، همانا خدا دانشجویان را دوست دارد.

******

امیر المؤمنین علیه السلام مى‏فرمود: اى مردم بدانید کمال دین طلب علم و عمل بدانست، بدانید که طلب علم بر شما از طلب مال لازم‏تر است زیرا مال براى شما قسمت و تضمین شده. عادلى (که خداست) آنرا بین شما قسمت کرده و تضمین نموده و به شما مى‏رساند ولى علم نزد اهلش نگهداشته شده و شما مأمورید که آنرا از اهلش طلب کنید، پس آنرا بخواهید.

*****

ای علی هر کس شکر گزار نعمت خدا باشد و و چون گرفتار شد صبر نماید و اگر مرتکب گناهی شد توبه کند، از هر دری که بخواهد وارد بهشت می‌شود. پیامبرش اکرم (ص)

*****

امام صادق علیه السلام فرمود: على بن حسین بفرزندانش مى فرمود: از دروغ کوچک و بزرگش ، جدى و شوخیش ‍ بپرهیزید، زیرا آنکسکه در چیز کوچک دروغ گفت بدروغ بزرگ نیز جرئت پیدا کند آیا ندانید که رسولخدا (ص ) فرمود: بنده (خدا) پیوسته راست گوید تا خدا او را صدیق نویسد، و پیوسته دروغ گوید تا خدا او را کذب (و دروغگو) نویسد

 

 

[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

حضرت علی (ع) میفرمایند:

هیچ بنده ای مزه ایمان را نچشد تا دروغ را ترک کند، چه شوخی باشد و چه جدی.

*****

حضرت علی (ع) می فرمایند:

هرکه خود رای گردید به هلاکت رسید، وهرکه با مردمان رای برانداخت خود را در خرد آنان شریک ساخت.

 

*****
حضرت فاطمه زهرا(س) می فرمایند:

{روزی رسول خدا(ص) خطاب به من فرمودند:ای فاطمه،هرکس برتوصلوات بفرستد خداونداوراموردآمرزش خودقرارداده وهرکجای بهشت که من باشم اورابه من ملحق خواهدساخت.}

*****

مردی به  امام جواد(ع) عرض کرد:مراسفارش فرمایید.آن حضرت فرمود:

((می پذیری؟ عرض کرد بله.امام(ع)فرمود:صبررا متکای خودساز،فقررادرآغوش گیر،لذت ها راواگذار،باهوس مخالفت کن وبدان که هرگز ازمراقبت خداوند بیرون نیستی،پس ببین که چگونه می باشی.))

*****

امام هادي (ع) فرمود:

 

كسي كه با خداوند متعال مونس باشد و او را أنيس خود بداند، از مردم احساس وحشت مي كند.و علامت و نشانه أنس با خداوند وحشت از مردم است ـ يعني از غير خدا نهراسيدن و از مردم احتياط و دوري كردن ـ..

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

رسول خدا (ص) :

ازهمه مومنان اسلام آنکس بهتر است که مسلمانان ازدست وزبانش درامان باشند وازهمه مومنان ایمان آن کس بهتر است که اخلاق وی نیکتر است. (نهج الفصاحه ، ح 415)

*****

حضرت محمد (ص)

جبرییل درباره همسایه آنقدر سفارش می کرد که پنداشتم همسایه ارث خواهد برد. (نهج الفصاحه ، ح 2640)

*****

امام علی (ع)

عقل خود را با ادب بیفروز همان گونه که آتش با هیزم افروخته گردد. (غررالحکم و دررالکلم ، باب ادب)

*****

امام علی (ع)

دوست ندارم که در کودکى از دنیا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم، عزّوجلّ، را بشناسم.

*****

امام رضا (ع)

گفتم لطیف است، چون هم موجودات لطیف آفریده و هم به چیزهاى ظریف و ریز آگاهى دارد. آیا نشانه آفرینش او را در گیاهان ظریف و غیر ظریف و در پیکرهاى ظریف و ریز جاندارانى چون کک و پشه و کوچکتر از اینها را نمى بینى که تقریبا به چشم دیده نمى شوند و از بس ریزند نر و ماده آنها و نوزاد و کهن زادشان ازیکدیگرتشخیص داده نمى شوند.پس چون ریزى و ظرافت این چیزها را دیدیم... پى بردیم که آفریننده این موجودات نیز لطیف است.

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
خوشا چهره اى که خداوند به آن می نگرد در حالى که از ترس خدا بر گناهى که کرده می گرید و جز او کسى از آن گناه آگاه نیست .

*****

حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) فرمود: اگر خواستى بدانى كه در وجودت خیر و خوشبختى هست یا نه، به درون خود دقّت كن اگر اهل عبادت و طاعت را دوست دارى و از اهل معصیت و گناه ناخوشایندى، پس در وجودت خیر و سعادت وجود دارد; و خداوند تو را دوست مى دارد.
ولى چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشى و به اهل معصیت عشق و علاقه ورزیدى، پس خیر و خوبى در تو نباشد; و خداوند تو را دشمن دارد.
و هر انسانى با هر كسى كه به او عشق و علاقه دارد، با همان محشور مى گردد.

*****

حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) فرمود : نیست بلائى كه بر مؤمن وارد شود مگر آن كه به وسبله دعا سریع بر طرف مى گردد; و چنانچه دعا نكند طولانى خواهد، پس هنگامى مصیتى و بلائى وارد شد، به درگاه خداوند دعا و تضرّع كنید

*****

امام محمد باقر  (علیه السلام) فرمود : نهايت كمال ، فهم در دين و صبر بر مصيبت ، و اندازه گيري در خرج زندگاني است .

*****

لقمان علیه السلام:
لقمان به پسرش گفت: «پسرم! بدون تعجّب [و بی ‏جا ]خنده نکن و بى هدف ، راه نرو و از چیزى که به تو مربوط نیست ، نپرس »

[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

رسول خدا (ص):
بر شما باد گذشت , زیرا که گذشت جز بر عزت بنده نمی افزاید پس از یکدیگر گذشت کنید تا خداوند شما را عزت دهد

*****

شجاعت عزّتى است آماده، ترس ذلّتى است آشكار. امام علی (ع)

*****

امام صادق (ع) فرمودند سه کس وارد بهشت نمی شوند اول کسی است که خون مردم را می ریزد و دوم کسی است که دائم الخمر است سوم کسی که این طرف آن طرف برای سخن چینی برود. ...

*****

امام صادق عليه السلام: لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود.

*****

امام حسن عسگری (ع):
از خدا پروا کنید ,مایه آراستگی ما باشیدو مایه عیب و ننگ ما نشوید

[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

همانا سخاوتمندترین مردم آن كسى است كه كمك نماید به كسى كه امیدى به وى نداشته است و بخشنده‌ترین افراد آن شخصى است كه ـ نسبت به ظلم دیگرى با آن كه توان انتقام دارد ـ گذشت نماید. صله‌رحم كننده‌ترین مردم و دید و بازدید كننده نسبت به خویشان، آن كسى ست كه صله‌رحم نماید با كسى كه با او قطع رابطه كرده است. امام حسین (ع)

افراد جامعه بنده و تابع دنیا هستند و مذهب، بازیچه زبان‌شان شده است و براى إمرار معاش خود، دین را محور قرار داده‌اند ـ و سنگ اسلام را به سینه مى‌زنند.
پس اگر بلائى همانند خطر ـ مقام و ریاست، جان، مال، فرزند و موقعیّت، ... ـ انسان را تهدید كند، خواهى دید كه دین‌داران واقعى كمیاب خواهند شد. امام حسین (ع)

*****

هر کسى بعد از نماز صبح پیش از آن که سخنى مطرح کند، هفت مرتبه بگوید: «بسم الله الرّحمن الرّحیم، لا حول و لا قوّه إلاّ بالله العلیّ العظیم» خداوند متعال هفتاد نوع بلا از او دور گرداند که ساده ترین آن ها مرض پیسى و جذام باشد. امام صادق (ع)

*****

باید هر یک از شماها امر به معروف و نهى از منکر نمائید، وگرنه شرورترین افراد بر شما تسلّط یافته و آنچه که خوبانِ شما، دعا و نفرین کنند مستجاب نخواهد شد. امام رضا (ع)

*****

عبادت به زيادي نماز و روزه نيست بلكه به انديشيدن در امر پروردگار متعال است امام رضا (ع)

*****

 

 

[ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

امام علی (ع)فرمودند

دنیا خانه ای است پوشیده از بلاها به حیله و نیرنگ شناخته شده نه حالات ان پایدار و نه مردم ان از سلامت برخوردارند دارای تحولات گوناگون و دوران های رنگارنگ زندگی در ان نکوهیده و امنیت در ان نابود است:دنیا خانه مرور و گذر است و خانه پایدار نیست و مردم در ان دو دسته اند یکی ان که خود را فروخت و به تباهی کشاند و دیگری انکه خود را خرید و ازاد کرد

*****

کسی که بر گذشته افسوس نخورد، و به آینده شادمان نباشد، همه جوانب زهد را رعایت کرده است. – حضرت امیر (ع)

*****

امام صادق (ع)فرمودند:مومن از پاره اهن سخت تر است زیرا پاره اهن وقتی وارد اتش می شود تغییر رنگ می دهد ولی اگر مومن کشته شود و سپس زنده شود و بار دیگر کشته شود و دگر بار زنده گردد قلب او تغییر پیدا نمی کند

*****

امام موسی کاظم (ع)فرمودند:مومن همانند دو کفه ترازو است.هرگاه به ایمانش افزوده گردد به بلایش نیز افزوده می گردد

*****

 امام صادق (ع):

برترین کارها نماز به وقت,نیکی به پدر ومادر وجهاد در راه خداست

*****

 

[ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اى مردم در خوبى‏ها با یکدیگر رقابت کنید و در بهره گرفتن از فرصت‏ها شتاب نمایید و کار نیکى را که در انجامش شتاب نکرده‏اید، به حساب نیاورید  امام حسین (ع)

*****

در شگفتم از آن کس که بردگان را با دارایی خود می خرد و آزاد می‌کند چگونه آزادگان را با اخلاق خوش خود نمی خرد . امام رضا (ع)

*****

عقل شخص مسلمـان تمـام نیست, مگر ایـن كه ده خصلت را دارا بـاشـد:
1 ـ از او امید خیر باشد.
2 ـ از بدى او در امان باشند.
3 ـ خیر اندك دیگرى را بسیار شمارد.
4 ـ خیر بسیار خود را اندك شمارد.
5 ـ هـر چه حـاجت از او خـواهنـد دلتنگ نشـود.
6 ـ در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود.
7 ـ فقـر در راه خـدایـش از تـوانگـرى محبـوبتـر بـاشــ د.
8 ـ خـوارى در راه خـدایـش از عزت بـا دشمنـش محبـوبتـر بـاشــ د.
9 ـ گمنـامـى را از پـرنـامـى خـواهـانتـر بـاشـد.
10 ـ سپس فـرمـود: اما دهمى ! و چیست دهمى ؟ به او گفته شـد: چیست؟ فـرمـود: احـدى را ننگـرد جز ایـن كه بگـویـد او از مـن بهتـر و پـرهیزكـارتـــر است    امام رضا (ع)

*****

هرکس به تو بدی کرد ؛ او را به حال خود رها کن که هر چه تو سعی کنی به او بدی کنی ؛ نمیتوانی بیشتر از خود او ؛ به او بدی کنی ؛ زیرا او در حقیقت به خودش ظلم کرده است .  لقمان حکیم

*****

راه خلاص از گرفتاری ها، منحصر است به دعا کردن در خلوت برای فرج ولیّ عصر (عج)؛ نه دعای همیشگی و لقلقهٔ زبان... بلکه دعای با خلوص و صدق نیّت و همراه با توبه. آیت الله بهجت

[ جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پيامبر اکرم (صلّی‌ الله‌ عليه‌ وآله): دو چشم‌اند كه آتش به آنها نمی‌رسد ... چشمی كه از ترس خدا بگريد و چشمی كه شبها در راه خدا نگهبانی دهد.

*****

امام علی (ع): کسی را که چهار چیز دادند از چهار چیز محروم نباشد :با دعا از اجابت کردن ،با توبه از پذیرفته شدن ،با استغفار از آمرزش گناه، با شکر گذاری از فزونی نعمت ها .

*****

امام علی(ع): آنان که وقتشان پایان یافته خواستار مهلتند، و آنان که مهلت دارند کوتاهی میورزند.

*****

چون شخص پیروز در طلب مكوش، و چون انسان تسلیم شده به قَدَر اعتماد مكن [بلكه با تلاش پیگیر و اعتماد و توكّل به خداوند، كار كن]. امام حسن مجتبی (ع)

*****

امام باقر(ع): هر که قرآن را در حال ایستاده در نمازش بخواند خداوند به هر حرفی از آن، صد حسنه برای او بنویسد، و هر کس آن را در نمازش نشسته بخواند خداوند به هر حرفی پنجاه حسنه برای‌اش بنویسد و هر که قرآن را در غیر از نمازش بخواند به هر حرفی ده حسنه برای‌اش بنویسد.
 

[ پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 بر تو باد به شکر نمودن پس به درستی که شکر نمودن نعمت را فزونی می بخشد و زیاد دعا کن پس به درستی که تو نمی دانی زمانی مستجاب می شود برای تو در حالی که ظلمی به تو شده است خداوند متعال روا می دارد نسبت به کسی که به آن ظلم شده، که او را یاری نماید و بر حذر باش از مکر و حیله پس خداوند متعال روا داشته است که برنگرداند مکر سوء را مگر به اهل آن. پیامبر اکرم (ص)

*****

تعجب میكنم از كسانیكه در غذای جسم خود فكر میكنند ولی در امور معنوی و غذای جان خویش تفكر نمیكنند. امام حسن (ع)

*****

هرگاه دیدید كه بنده ای گناهان مردمان را جستجو می كند و گناهان خویش را فراموش كرده است بدانید كه او فریب شیطان را خورده است. امام صادق (ع)

*****

عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى ; زیرا خاموشى نزد دانایان زینت و در پیش نادانان پوشش است. امام صادق (ع)

*****

 هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین‏ شناسى، تدبر نیکو در زندگى، و شکیبایى در مصیبت‏ها و بلاها. امام رضا (ع)
 

[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پیامبر اکرم(ص)_ از دانشمندان بپرسید با حکما گفت و گو کنید با تهی دستان همنشینی نما یید.

*****

کسی که خلق و دين وی مايه رضايت است به خواستگاری مي آيد به وی زن بدهيد
وقتی و اگر چنين نکنيد فتنه و فساد در زمين فراوان خواهد شد .
کنز العمال ، ج 16، ص 317،

*****

چون عروسی به خانه آوردید، با محبت و تواضع کفش هایش را در آورده ،پاهایش را بشویید آن گاه او را به حجله دعوت کنید .این چنین است که مهر،برکت و رحمت بر خانه و عروستان سایه می افکند .

پیامبر اکرم (ص)، من لا یحضره الفقیه،ج3.ص358 " 

*****

همانا سعادتمند(به معنای) كامل و حقیقی كسی است كه امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد. حضرت زهرا (س)

*****

زمان بادی است که می وزد هم هست هم نیست . آن که ریشه در خاک استوار دارند را از طوفان هراسی نیست . جنگ می آمد تا مردان مرد را بیازماید . جنگ آمده بود تا از خرمشهر دروازه ای به کربلا باز شود .

هنر آنست که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند که چنین مرده اند . شهید آوینی

[ یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

يا دانشمندي زبان دار و گويا باش و يا شنونده اي علم نگهدار، مبادا جز اين دو، شخص سومي باشي.امام علی (ع)

*****

کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می شود.امام حسین (ع)

*****

يا دانشمندي زبان دار و گويا باش و يا شنونده اي علم نگهدار، مبادا جز اين دو، شخص سومي باشي.امام رضا (ع)

*****

بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزّمان، دعای فرج امام زمان(عج) است؛ البته دعایی که در همة اعمال ما اثر بگذارد. قطعاً اگر کسانی در دعا جدّی و راستگو باشند، مبصراتی (دیدنی‌هایی) خواهند داشت. باید دعا را با شرایط آن خواند و «توبه از گناهان» از جملة شرایط دعا است.  آیت الله بهجت (ره)

*****

شناخت صحيح شرط اول رشد است ؛ بايد ببينيم آيا از وجود امکاناتي که خداوند تبارک و تعالي در اختيار ما قرار داده و سرمايه هايي که در طول تاريخ پيدا کرده ايم آگاهي داريم .شهید مطهری

 

[ شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 من كان لله كان الله له هركس براي خدا باشد خدا براي اوست

*****

امام حسین (ع) : اى فرزند آدم، بیاد آور لحظات مرگ و خواب گاه خود را در قبر، همچنین بیاد آور که در پیشگاه خداوند قرار خواهى گرفت و اعضاء و جوارحت بر علیه تو شهادت خواهند داد، در آن روزى که قدم ها لرزان و لغزان مى باشد.

*****

امام صادق علیه السلام به مردى فرمود: قلبت را (براى خودت ) به مثابه همدمى مهربان و به منزله فرزندى كه با تو دوستى خالصانه دارد قرار ده و دانشت را همچون پدرى كه از او پیروى مى كنى و نفست را همانند دشمنى كه با او به پیكار برخاسته اى و مال و دارایى ات را امانت و عاریتى بدان كه آن را (باید به صاحبش ) برگردانى .

*****

 برخی چنان سرگرم میراث علمی گذشتگانند که فرصت مراجعه به عقل خود را ندارند و اگر فرصتی هم به دست آورند حاضر نیستند اشتباه ها و لغزش های آنان را اصلاح و جبران کنند.((ابوعلی سینا))

*****

« او پیروان خود را رها نکرده به دست هواها نسپرده و مراقب آنهاست و با تمام وجودمی کوشد تا تحولی نفسی را در این امت و در این مردم به وجود بیاورد ...امام زمان (عج) در میان ما حضور دارد و هر عملی را که انجام می دهیم می بیند و می شنود روزی که مردم ما به این اعتقاد برسند و آن را لمس کنند بزرگترین جهش در راه تکامل زندگیشان به وجود می آید و این قدم اصلی برای تسریع در ضهور حجت است .» شهید چمران

[ جمعه 30 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

هرگز خوبى و بدى يكسان نيست، بدى را با خوبى دفع كن تا دشمنان سرسخت هم‏چون دوستان گرم و صميمى شوند. امّا جز كسانى كه داراى صبر و استقامتند به اين مقام نمى‏رسند، و جز كسانى كه بهره عظيمى (از ايمان و تقوا) دارند به آن نايل نمى‏گردند.  سوره فصلت آیات 34 ، 35

*****

چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى كامل نمودن اخلاق زيبا مبعوث شده‏ام.  پیامبر اکرم (ص)

*****

گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گوش مسپار، زيرا اين كار، دل‏ها را زنگار مى‏زند و موجب سرزنش مى‏شود. امام علی (ع)

*****

بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب اخلاق ناپسند است. امام علی (ع)

*****

 به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه‏السلام فرمودند: حقگويى، قضاوت عادلانه و وفاى به عهد.

*****

 

[ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) فرمودند:
آیا دلالت کنم شما را بر کسل ترین و دزدترین و بخیل ترین و جفاکارترین و عاجز ترین مردم؟
گفتند: بلی
پیامبر فرمودند:
بخیل ترین مردم کسی است که بر مسلمانی بگذرد و به او سلام نکند
کسل ترین مردم کسی است که سالم و بیکار باشد و ذکر خدا نمی کند نه به زبان نه به لب
دزدترین مردم کسی است که از نمازش بدزدد و این نماز را مانند یک پارچه کهنه به صورتش می زنند
عاجزترین مردم کسی است که از دعا کردن عاجز باشد
و جفاکار ترین مردم کسی است که ذکر من شود و بر من صلوات نفرستد

*****

رسول خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم):
اگر آنقدر خطا کنید که خطاهایتان به آسمان رسد و سپس توبه کنید، خداوند توبه شما را می پذیرد؛ از درگاه او ناامید نباشید.

*****

امام صادق (ع) فرمود: کسى که توان جبران گناهانش را ندارد، زیاد بر حضرت محمّد و اهل بیتش (علیهم السلام) صلوات و درود فرستد، که همانا گناهانش (اگر حقّ الناس نباشد) محو و نابود گردد. 

*****

امام عصر(عج):
و ما را از شیعیان دورنگه نمی دارد،مگر اعمال بد آنان که به ما 
می رسد و برای ما نا خوشایند و دور از انتظار است.

[ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

كسی از علی مرتضی سلام‏
الله عليه پرسيد آيا جود بهتر است يا عدالت ؟ فرمود عدل بهتر است از جود به دليل اينكه عدل هر چيزی را
در جای خود قرار می‏دهد و هر حقی را به ذيحق واقعی خود می‏رساند ، اما جود و بخشش ، امور را و جريانها را از 
محل خودشان و مدارشان خارج می‏كند ، جود اين است كه آدمی از حق مسلم خود
صرف نظر كند ، به ديگری كه ذيحق نيست جود كند ، پس جود اشياء را از
موضع خود خارج می‏كند .

*****

هر كس بد اخلاقي كند خود را عذاب كرده است.امام صادق (ع)

*****

روزی امام هفتم علیه السلام دو نفر را دید که به هم ناسزا می‌گویند. فرمود:« آن کس که شروع کرده ظالم‌تر است و گناه خودش و طرف مقابلش بر اوست.»

*****

اگر باهمت یک یک شما تولید داخلی بالا نرود ومصرف روزانه داخلی پائین نیاید ، دیریا زود دشمنان شما و دشمنان آزادی و استقلال و آیین شما می توانند شما را در معرض تهدید اقتصادی قرار بدهند. شهید دکتر بهشتی 

*****

مسلمان کسی است که هم درد خدا را داشته باشد و هم درد خلق خدا را
شهید مطهری

 

[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

همنشینی باید تواًم با امانت باشد و راز دوست را فاش کردن خیانت است.

حضرت محمد (ص)

*****

هرکه دوست خود را پنهانی اندرز گوید او را آراسته است و هر که دوست خود

را آشکارا نصیحت کند او را شرمنده کرده است . امام حسن عسکری(ع)

*****

امروز چرا حافظی به وجود نمی آید ؟ آیا دیگر قریحه ها خشک شده است که حافظی نباشد ؟ خیر ! دلیلی ندارد که قریحه ها خشک شده باشد ، بلکه روح ها در مسیر دیگری است . یعنی روح حافظ دیگر وجود ندارد تا اثری مثل حافظ و حتی مثل جامی به وجود آورد . شهید مطهری

*****

وقتی حاجیان به شیطان سنگ میزدند شیطان میخندید و می گفت :

این جماعت که امروز سنگ میزنند برسند شهرشان زنگ می زنند!!!!!!!!!!!

[ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پیامبر اکرم (ص)

امتهای پیش از شما به این سبب هلاک شدندکه حدود را درباره فرو دستان جاری میکردند وبزرگان را رها میکردند سوگند به آنکه جانم بدست اوست اگر فاطمه نیز چنین کاری کرده بود(دزدی یکی از اشراف قریش) دست او را میبریدم

*****

پیامبر خدا(ص)
هرکس مرد یا زن مومنی را به سبب تهیدستی یا کم بضاعتی خوار و حقیر شمارد خداوند متعال در روز رستاخیز او را انگشت نما و سپس رسوایش کند. 

*****

امام علی(ع)
سعی نکن هر چه مردم برای تو می گویند رد کنی که برای نشان دادن حماقت همین بس است.

*****

امام باقر(ع)
(گاه)بنده از خداوندحاجتی را میخواهد و از شان خداست که آنرا در آینده ای نزدیک یا با تاخیر برآورده سازد اما بنده بعدا مرتکب گناهی میشود.پس خداوند تبارک و تعالی به فرشته میگوید:حاجت او را برآورده مساز و او را از آن محروم گردان زیرا که او خود را در معرض خشم من نهاد و مستوجب محرومیت از سوی من شد.

[ دو شنبه 19 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

امام صادق (ع) :

اگر مردم به حقوق يكديگر احترام بگذارند و نياز فقرا را برآورند از يك زندگي لذت بخش بهره خواهند برد .

*****

اگر خواستار رشد و کمال معنوی باشی هدایت می شوی و اگر طلب کنی می یابی   امام زمان (عج)
 

*****

از خدا بترسید و تسلیم ما شوید و کارها را به ما واگذارید برماست که شما را از سرچشمه سیراب برگردانیم چنان که بردن شما به سرچشمه از ما بود در پی کشف آنچه از شما پوشیده نروید و مقصد خود را با دوستی ما بر اساس راهی که روشن است به طرف ما قرار دهی امام زمان (عج)

*****

همان گونه که می اندیشی ؛ همان خواهی شد .(عیسی مسیح )

*****

خاصیت حقیقت این است که شک و تشکیک به روشن شدن آن کمک می کند . ( استاد شهید مرتضی مطهری )

[ شنبه 17 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرموند: با هر که از تو برید پیوند گیر (صله رحم انجام ده) وبا هر کس که به تو بدی نمود نیکوئی کن و حق را بگو اگرچه بر ضرر تو باشد

*****

خودت را به كارهاى زيبا (خدا پسندانه) عادت بده كه اگر به آنها عادت كنى برايت لذت بخش مى شوند. امام علی (ع)

*****

 حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: عجب دارم از کسی که تکبر میکند در صورتی که دیروز نطفه گندیده ای بود و در فردا نیز مرداری گندیده خواهد بود

*****

 امام صادق (ع) نقل مي‏كنند از رسول خدا در باره كفاره غيبت سئوال شد حضرت فرمود: كفاره غيبت اين است كه براي كسي كه غيب او را كردي، هر وقت به يادش افتادي طلب مغفرت كني.

*****

هر يك از شما بايد به آنچه كه او را به دوستى ما نزديك مىسازد، عمل كند و از آنچه كه خوشايند ما نبوده و خشم ما در آن است، دورى گزيند، زيرا خداوند به طور ناگهانى انسان را مىگيرد، در وقتى كه توبه برايش سودى ندارد و پشيمانى او را از كيفر ما به خاطر گناهش نجات نمی دهد. امام زمان (عج)

 

[ پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

امام سجاد - عليه اسلام - فرمود: به وسيله عقل ناقص و نظريه هاي باطل، و مقايسات فاسد و بي اساس نمي توان احكام و مسائل دين را به دست آورد; بنابراين تنها وسيله رسيدن به احكام واقعي دين، تسليم محض مي باشد; پس هركس در مقابل ما اهل بيت تسليم باشد از هر انحرافي در امان است و هر كه به وسيله ما هدايت يابد خوشبخت خواهد بود. و شخصي كه با قياس و نظريات شخصي خود بخواهد دين اسلام را دريابد، هلاك مي گردد.

*****

افراد سخاوتمند از خوراك ديگران استفاده مي كنند تا ديگران هم از امكانات ايشان بهره گيرند و استفاده كنند; وليكن افراد بخيل از غذاي ديگران نمي خورند تا آن ها هم از غذاي ايشان نخورند.امام رضا (ع)

*****

اگر واقیعات با نظریات هماهنگی ندارد واقیعات را تغییر بده . آلبرت انیشتین

*****

به همه عشق بورز، به تعداد كمي اعتماد كن، و به هيچكس بدي نكن. شكسپير

[ چهار شنبه 14 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

مردى به پیغمبر عرض كرد یا رسول اللَّه چیزى بمن بیاموز كه چون بدان عمل كردم خدا از آسمان مرا دوست دارد و مردم در زمین فرمود آنچه نزد خدا است بطلب تا خدا تو را دوست دارد و از آنچه در دست مردم است كناره كن تا مردم تو را دوست داشته باشند

*****

امام علی (ع) فرمودند: شیعیان ما ، کسانی هستند که در راه ولایت ما ،به هم بذل و بخشش میکنند.و به همدیگر ، در دوستی ما ، محبت میکنند و در راه زنده نگه داشتن راه و روش ما ، به زیارت یکدیگر میروند.آنان ، اگر خشمناک شوند ، به ظلم در نمی غلطند و اگر خشنود باشند ، اسراف و زیاده روی نمی کنند.مایه ی برکت همسایگان و موجب سلامتی و آسایش افراد مرتبط با آنان ، هستند. اصول کافی جلد2 صفحه236 حدیث24

*****

امام کاظم (ع) : محمد بن فضیل گوید به امام (ع) عرض کردم به من خبر میرسد که یکی از برادرانم مرتکب عمل زشتی شده که من از انجام آن ناراضی ام وقتی من از خودش در این باره پرسش میکنم انکار مینماید در صورتی که آنان که به من این خبر را داده اند مورد وثوق و اعتماند حضرت در پاسخ فرمودند : ای محمد گوش و چشم خود را بر ضرر برادرانت تکذیب کن حتی اگر شهودی نزد تو گواهی دادند ترتیب اثر مده و گفته برادر مومن ات را بپذیر و سخن آنانرا رد کن مبادا چیزی را که مایه زشتی و آبروریزی اوست در میان مردم نشر دهی و شرف انسانیش را در هم بکوی که در این صورت شامل این آیه از کتاب  خدا میشوی سوره 24 آیه 19 : آنکسانی که دوست دارند گناه و فحشاء در میان مردم پراکنده و شایع شود در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهند داشت.

*****

 امام کاظم (ع) : هیچ چیزی شیطان و لشکر او را مجروح و خسته نمیکند مثل زیارت برادر مومن از برای خدا به درستی که دو مومن که با یکدیگر ملاقات میکنند و خدا را یاد مینمایند و بعد از آن فضایل ما اهل بیت را یاد میکنند گوشتهای روی شیطان تمام می ریزد و از بسیاری غمی که به او میرسد بفریاد می آید ملائکه آسمانها و خازنان حال او را میربایند و بر او لعنت میکنند پس بر زمین می افتد و وامانده و رانده میشود.

[ دو شنبه 12 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نقل است كه فرموده اند : به يكديگر هديه بدهيد كه هديه تيرگي قلبهايتان را به يكديگر بر طرف مي سازد و كينه و دشمني را پاك مي سازد.  پیامبر اکرم (ص)

*****

پيامبر اكرم (ص) فرمودند هر كه غذاي داغ بخورد هفت آفت به او مي رسد :

اول: دچار فراموشي مي شود

دوم : خشك شدن دهان 

سوم: رفتن قوت از بدن

چهارم :پديد آمدن نقصان در شنيدن

پنجم : كم شدن نور چشم

ششم : زرد شدن روي

هفتم : رفتن بركت از طعام

*****

عذر کسی را که از تو پوزش می طلبد بپذیر.      حضرت علی (ع)

*****

کسی که از دارایی خود به کسی نمی بخشد دارا نیست.      حضرت علی (ع)

[ یک شنبه 11 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 بشارت ده به آن بندگانم كه سخنان را مى‏شنوند و از بهترينِ آنها پيروى مى‏كنند. آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده و آنان عاقلان‏اند. سوره زمر آیات 17 و 18

**********

پروردگار متعال، مرا به 9 چیز سفارش نمود: اخلاص در آشكار و پنهان، دادگرى در خوشنودى و خشم، میانه روى در نیاز و توانمندى، بخشیدن كسى كه در حقّ من ستم روا داشته است، كمك به كسى كه مرا محروم گردانده، دیدار خویشاوندانى كه با من قطع رابطه نموده اند، و این كه خاموشیم اندیشه و سخنم، یادآورى خداوند; و نگاهم عبرت و پند باشد. پیامبر اکرم

**********

کسی که با توکل به خدا روی نیاز از مردم بگرداند، مردم به او نیازمند می شوند و کسی که تقوا پیشه سازد، محبوب مردمان خواهد شد.

**********

خداوند عزّوجلّ چنان بترس که اگر خوبی‏های جن و انس را به پیشگاهش ببری، (انگار) تو را عذاب خواهد کرد و به خداوند چنان امیدوار باش که اگر گناهان جن و انس را به پیشگاهش ببری، به تو رحم خواهد کرد. پدرم (امام باقر علیه‏السلام ) همیشه می‏فرمود: انسان هیچ‏گاه یک بنده مؤمن خدا نمی‏شود، مگر اینکه در قلبش دو نور باشد؛ یکی نور خوف و ترس و دیگری نور رجا و امید که اگر یکی را وزن کنند، بر دیگری فزونی نمی‏یابد و اگر آن دیگری را وزن کنند، بر این اولی فزونی نمی‏یابد. لقمان حکیم

[ شنبه 10 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بهترين کارها سه کار است: تواضع بهنگام دولت، عفو هنگام قدرت و بخشش بدون منت.. رسول اکرم (ص)

.

بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست. (حضرت علی علیه‌السلام)

.

چه تفاوت آشکاری است بین هوسی که لذتش می رود و پشیمانیش می ماند و طاعتی که رنجش می رود و پاداش ابدی دارد , امام علی (ع)

.

سخن طیّب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید، اگرچه او خود، بدان عمل نکند .«امام محمد باقر علیه السلام»

.

 باطن وسيرت مردم را در حين بدبختی آنان می‌توان شناخت. دانیال نبی
 

[ پنج شنبه 8 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

شنیدی که می گن: دلت پاک باشه، ظاهر مهم نیست.ارتباط ظاهر و باطن در کلام مولا علی :

 «و بدان که هر ظاهری، باطنی متناسب با خود دارد. آنچه ظاهرش پاکیزه، باطن آن نیز پاک و پاکیزه است. و آنچه ظاهرش پلید، باطن آن نیز پلید است... آگاه باش! هر عملی رویشی دارد و هر روینده ای از آب بی نیاز نیست و آب ها نیز گوناگونند. پس هر درختی که آبیاری اش به اندازه و نیکو باشد، شاخ و برگش نیکو و میوه اش شیرین است و آنچه آبیاری اش پاکیزه نباشد درختش عیب دار و میوه اش تلخ است.»

.

 «به دنیا چونان زاهدان روی گردان، بنگرید. به خدا سوگند دنیا به زودی ساکنان خود را از میان می برد و رفاه زدگان ایمن را به درد می آورد. آنچه از دست رفت و پشت کرد هیچ گاه برنمی گردد. آینده به روشنی معلوم نیست که در انتظارش باشید. شادی و سرور دنیا شما را مغرور نسازد زیرا زمان کوتاهی دوام ندارد. خدا بیامرزد کسی را که به درستی فکر کند و پند گیرد و آگاهی یابد و بینا شود. به زودی خواهید دانست که از آنچه در دنیا وجود داشت چیزی نمانده و آنچه از آخرت است جاویدان خواهد ماند....»

امام علی (ع)

[ چهار شنبه 7 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3616
بازدید دیروز : 1414
بازدید هفته : 12043
بازدید ماه : 22087
بازدید کل : 302565
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس