عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 فراموش نکنید که ساعات غذا خوردن اهمیت زیادی دارد ولی بسیاری از ما عادات اشتباهی داریم که بعد از غذا به آن می‌پردازیم ولی باید از انجام آن صرف نظر کنیم:
1- آب ننوشید: بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیر معده می‌شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشید.
2- سیگار نکشید: به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می‌آید. سیگار محیط معده را اسیدی می‌کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.
3- میوه نخورید: از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذاست. بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می‌شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.
4- حمام نکنید: حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی‌شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می‌کند و برهضم غذا اثر منفی می‌گذارد.
5- راه نروید: حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید تا هضم غذا بهتر صورت گیرد.
6- نخوابید: در مورد خوابیدن تأکید می‌شود که حداقل 2 ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.
7- چای ننوشید: در میهمانی‌‌ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می‌گذاریم چای می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات باید با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود.

[ دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 یکی از بیماری هایی که شاید افراد زیادی به آن مبتلا باشند سردردهای بسیار سخت است و برای درمان آن نیز باید به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان های شیمیایی قرار بگیرند.

رفع کردن سر درد به روش های مختلفی قابل انجام است به طوری که بسیاری از بیماران سعی می کنند تا بدون دارو و قرص این مشکل را بر طرف کنند. در این میان راه های نیز وجود دارند که خیلی ساده هستند و می تواند به سرعت سر دردتان را به کمک آن بهبود دهید.
غذاهایتان را درست انتخاب کنید
انتخاب درست غذاهایی که می خورید می تواند به شما در داشتن یک زندگی بدون سر درد کمک کند. فست فود از جمله مهمترین غذاهایی هستند که باعث سردرد می شوند و همچنین از خوردن غذاهایی که سرخ شده اند و یا دودی شده اند نیز خودداری کنید چرا که میزان خطر سردرد در بدن شما بیشتر می شود.
نفس عمیق بکشید
یکی از بهترین راه های از بین بردن سردرد نفس های عمیق است که می توانید بکشید و به کمک آن باید اکسیژن کافی به سرتان برسانید. این راه یکی از ساده ترین و همچنین دردسترس ترین روش هاست. نفس عمیق باعث می شود تا میزان زیادی از هوا به طور همزمان وارد رگ های شما شود و به راحتی از سردرد نجات می یابید.
تکنولوژی تعطیل
بسیاری از ماها همیشه یک تکنولوژی نزدیک به خودمان داریم. این وسیله می تواند تلفن همراه و یا لپتاپ باشد که در مواقع افزایش سردرد بهتر است تا آن ها را خاموش کنیم. این دستگاه ها باعث می شود تا استرس های زیادی به شما وارد شود و همچنین این استرس به دستگاه های داخلی از جمله سر شما فشار وارد می کند. با خاموش کردن تکنولوژی ها حتی برای چند دقیقه نیز می توانید به راحتی از شر سردرد رها شوید.
موهایتان را بشویید
با شستن سر و موها می توانید تا میزان زیادی از سردردهای به وجود آمده جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که شانه کردن موها نیز می تواند باعث ایجاد سردرد شود و بهتر است هر چند روز یکبار آن ها را زیاد شانه نکنید و بگذارید تا حالت خودشان را داشته باشند.
[ دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 این روزها خیلی از ما عادت کردیم که شب ها دیر بخوابیم اما این عادت بد عوارض زیادی دارد که یکی از آنها آسیب رساندن به مغز و حافظه ماست. بیخوابی و از دست دادن نیمی از خواب شب، میتواند به حافظه آسیب رسانده و رفتار عادی سلول‌ های مغز را تغییر دهد. در یک مجموعه از تحقیقات ارائه شده در همایش سالانه علم عصب شناسی که توسط انجمن علم عصب شناسی در نیواورلئان برگزار شد اهمیت خواب به ویژه خواب شب مورد تأکید قرار گرفت.

براساس نتایج تحقیقات محققان آمریکایی، یک نفر از هر 5 بزرگسال آمریکایی دارای نشانه‌های کمبود مزمن خواب است، مشکلی که یک مشکل سلامتی عمومی و شایع محسوب می‌شود و همچون مشکل چاقی، مشکلات قلبی عروقی و حافظه از موضوعات جدی عرصه بهداشت و درمان به شمار می‌رود. بی‌خوابی فعالیت یک شبکه مهم از مناطق مغز را مختل می‌کند که اختلال در عملکرد این شبکه دربرگیرنده ایجاد بیماری آلزایمر است. بی‌خوابی در ارتباط با منطقه مغزی هیپوکامپ تغییرات ناگهانی ایجاد می‌کند، درحالی که این منطقه برای حافظه و حالت پیش فرض شبکه مغز، حیاتی است.

خاطرات ترسناک در طول خواب به طور ارادی تضعیف می‌شوند که این امر می‌تواند احتمالی برای درمان اختلال استرس پس از یک آسیب روحی را مطرح کند. کلیفورد ساپر، از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و کارشناس خواب و بی‌خوابی اظهار داشت: همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم نقش مهم خواب شب را نادیده بگیریم.

تصویربرداری‌های انجام شده از مغز و مطالعات رفتاری نشان می‌دهد که بی‌خوابی مسیرهای مغزی را مسدود یا مختل می‌کند و این امر خطراتی را برای یادگیری، حافظه و سلامت ذهنی به دنبال دارد. مشکل در به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در خلال شب همراه با ناتوانی یا اشکال در به خواب رفتن مجدد، بیدارشدن خیلی زود در صبح و خوابی که باعث تجدید قوا نشود را بی ‌خوابی می‌گویند.

بی‌خوابی یکی از اختلالات خواب است که در روان‌شناسی خواب مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. ناتوانی در به خواب رفتن و یا ناتوانی در خواب ماندن در مدت طولانی یا خواب عمیق را کم خوابی می‌گویند. کم ‌خوابی در واقع خود بیماری به حساب نمی‌آید بلکه جزء علایم بیماری محسوب می‌شود. کم‌خوابی معمولاً ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است. از دیگر علل کم خوابی، می‌توان به احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و مصرف کافئین اشاره کرد، این درحالی است که کم‌ خوابی در بین زنان 1.4 برابر مردان است.

[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

سینوزیت یک بیماری التهابی مزمن است که در ناحیه مخاط ‌سینوس اطراف بینی ایجاد می‌شود. این عارضه اغلب به دلیل بیماری‌های ویروسی ایجاد می‌شود و البته بیماری‌های میکروبی و آلرژی‌ها نیز بر آن موثر است.
دکتر امیر آب‌آ‌ب‌زاده اظهار کرد: سرماخوردگی،‌ از علت‌های شایع سینوزیت است. اغلب سینوزیت با علایم آب‌ریزش بینی، ترشحات بینی و حلق، درد در ناحیه صورت و گونه و اطراف بینی، سرفه‌های تحریکی و کاهش بویایی بروز می‌کند. وی افزود: این علایم شبیه بیماری‌های تنفسی است و به هر حال، هر بیماری تنفسی فوقانی که بیش از ۷ تا ۱۰ روز طول بکشد، مشکوک به سینوزیت حاد است که اگر همراه با تب، سردرد، ترشحات چرکی بینی، تورم اطراف چشم باشد مشکوک به سینوزیت باکتریال است.
آب‌آ‌ب‌زاده عنوان کرد: اگر سینوزیت، باکتریال باشد باید مدت ۲ تا ۳ هفته آنتی‌بیوتیک مصرف شود. دوره درمان نیز باید کامل گذرانده شده و شستشوی بینی و سینوس‌ها نیز همزمان با مصرف دارو باید انجام شود. عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ در صورتی که سینوزیت آلرژی باشد همواره با شستشوی بینی باید از آنتی هیستامین‌ها نیز استفاده شود. اساس درمان، تخلیه ترشحات و باز شدن راه بینی است.

وی افزود: اگر سینوزیت شدید باشد می‌توان با لیزر سرد، التهاب موضعی بینی را رفع کرد.آب‌آ‌ب‌زاده ادامه داد: برای پیشگیری از سینوزیت باید کیپی‌های بینی را رفع کرد. از تماس با افراد سرماخورده پرهیز کرده و سیگار و قلیان استفاده نشود. همچنین اگر فردی دچار آلرژی است باید آن را درمان کند.

وی تصریح کرد: افرادی که در معرض سینوزیت هستند نباید هوای سرد و خشک را استشمام کنند و می‌توانند در محیط از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنند. بینی نیز باید مکرر توسط سرم نمکی یا آب گرم شسته شود. این افراد باید از استرس مفرط پرهیز کنند و مایعات نیز زیاد استفاده شود.

[ شنبه 25 آذر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

یک گزارش ترسناک و لحظه به لحظه بعد از خوردن یک نوشابه!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


10 دقیقه بعد: 10 قاشق چای خوری شكر وارد بدنتان میشود، میدانید چرا با وجود خوردن این حجم شكر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریك، طعم آن را كمی میگیرد و شیرینی اش را خنثی میكند.

20 دقیقه بعد: قند خونتان بالا میرود و منجر به ترشح ناگهانی و یكجای انسولین می شود، كبدتان شروع میكند به تبدیل قند به چربی تا قند خون بیشتر از این بالا نرود.

40 دقیقه بعد: حالا دیگه جذب كافئین كامل شده، مردمكهای چشم گشاد می شود، فشار خونتان بالا میرود و در پاسخ به این حالت، كبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌كند. گیرنده های آدنوزین مغز حالا بلوك می شوند تا از احساس خواب آلودگی جلوگیری كنند.

45 دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا میكند و مراكز خاصی در مغز حالت سرخوشی ایجاد میكنند، تحریك میشوند. این همان مكانیسمی است كه در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.

60 دقیقه بعد: اسید فسفریك موجود در نوشابه، داخل روده كوچك، به كلسیم، منیزیم و روی میچسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا میكند. میزان بالای قند خون و شیرین كننده های مصنوعی، دفع هر چه بیشتر كلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعد: كافئین در نقش یك داروی مدر (ادرار آور) وارد عمل میشود. حالا دیگر كلسیم و منیزیم و رویی كه قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شوند و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الكترولیت ها نیز از دست می‌رود.

مدتی بعدتر: كم كم آن غوغایی كه در بدنتان ایجاد شده بود فروكش می‌كند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریك پذیر میشوید یا خیلی كرخت و بی حال. حالا دیگر تمام آن آبی را كه از طریق نوشابه وارد بدن خود كرده بودید دفع كرده اید، آبی كه میشد به جای اسید و كافئین و شكر، حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد. تا چند ساعت بعد اثر كافئین هم از بین میرود و شما هوس یك نوشابه دیگر میكنید.

[ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 مهمترین عوامل تخریب كننده كبد

کبد از اندام های مهم و حیاتی بدن است که بدون آن ادامه حیات غیرممکن است. 
پانکراس یا همان لوزالمعده به همراه کبد، نقش مهمی در هضم و متابولیسم مواد غذایی به عهده دارند. کیسه صفرا نیز اگر چه اندامی مهم است، ولی بدن به خوبی خود را با فقدان آن، تطبیق می دهد. آگاهی از ساختمان و عملکرد این اندام ها برای حفظ سلامت و كارآیی بهتر بدن، بسیار مهم و ارزشمند است.
مهمترین وظایف كبد شامل متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی، ذخیره و فعال کردن ویتامین ها و مواد معدنی، تبدیل آمونیاک به اوره، متابولیسم استروئیدها و بالاخره عمل کردن به عنوان یک صافی برای حفاظت در برابر سیل مواد مضری که به خون سرازیر می شوند، است.
کبد همچنین صفرا تولید می کند. نمک های صفراوی برای هضم و جذب چربی و ویتامین های محلول در چربی استفاده می شوند و محصول نهایی انهدام گلبول های قرمز در کبد ترکیب شده و از طریق صفرا دفع می شود. پزشكان تاكید دارند كه اگر كبد دچار اشكال شود، فرد با مشكلات و اختلالاتی چون افسردگی، نگرانی، اضطراب، خمودگی، بی حالی، درهم كشیدگی چهره، رنگ پریدگی یا تیره شدن پوست صورت، دیدن كابوس و گوشه گیری مواجه می شود. 
به گفته متخصصان از جمله مهمترین عواملی كه موجب آسیب دیدن كبد می شوند عبارتند از:
- شب دیر خوابیدن و صبح دیر از خواب بیدار شدن
- ادرار نکردن پس از بیدار شدن از خواب
- پرخوری
- نخوردن صبحانه
- مصرف بی حد دارو
- مصرف مواد نگهدارنده، افزودنی ها، رنگ های خوراکی و شیرین کننده های صنعتی
- مصرف روغن ناسالم برای طبخ غذا
- مصرف غذاهای خام البته به غیر از سبزیجات و یا مصرف سرخ کردنی های بیات و از قبل مانده


بر اساس این گزارش، انواع میوه ها و سبزی های تازه بخصوص کاهو و هویج و خیار، روغن زیتون، انار و شاتوت اثر معجزه آسایی روی بهبود فعالیت کبد دارند. با تغذیه صحیح و مناسب می توان کبد را سالم نگه داشت. برخی از پزشكان معتقدند اهمیت سلامت كبد به حدی است كه می توان گفت سالم بودن آن معادل سلامت جسم و روان انسان است. یکی از شگفتی های کبد، ترشح ماده ضد ویروسی به نام اینترفرون است. این ماده زمانی تولید می شود که کبد در نهایت سلامت باشد. پس باید از این عضو ارزشمند و حیاتی نهایت مراقبت را انجام دهید.

[ دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 به نقل از سالم زی: اگر شما پوستی سالم داشته باشید، ظاهری بهتر خواهید داشت. یک پوست ظریف و نرم، به راحتی از یک پوست زمخت و خشن قابل تشخیص است. مواد غذایی مصرفی شما، تاثیر بسزایی در کیفیت و ظاهر پوست تان دارند.
رژیم غذایی با غذاهای فرآوری شده به پوست شما احساس چرب بودن و یا تغییررنگ دادن را می دهد. اما بدن هایی که از غذاهای حاوی تمامی ویتامین های توصیه شده تغذیه می کنند همیشه ظاهری سالم تر دارند. اما چه ویتامین هایی مورد نیاز پوست شما است و آنها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ در اینجا اصول اولیه در مورد ویتامینها و سلامت پوست را توضیح میدهیم:
ویتامین آ (A) : این ویتامین برای نگهداری و ترمیم بافت پوست لازم است. اگر پوست شما به سرعت خشک می شود، احتمالا دچار کمبود ویتامین آ شده است. این ویتامین را می توانید روزانه از طریق مصرف غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات برگ دار تامین نمایید. تحقیقات آکادمی پوست آمریکا نشان داده استفاده از لوسیون های حاوی ویتامین آ بر روی پوست به کنترل شدن آکنه و کاهش چین و چروک کمک می کند.
ویتامین ب کمپلکس (B Complex) : این ویتامین در مواد غذایی مانند آرد جو، برنج، تخم مرغ و موز یافت می شود. ویتامین ب کمپلکس حاوی بیوتن می باشد. (بیوتن ماده شکل دهنده ناخن ها، پوست و سلولهای مو است) کمبود ویتامین ب کمپلکس در رژیم غذایی، باعث ریزش مو می شود. کرم های موضعی و پمادهای ساخته شده با ویتامین های گروه ب، می توانند سلولها را هیدرات کرده و درخششی خاص به پوست بدهند. همچنین تحقیقات نشان داده که استفاده از این کرم ها خاصیت ضد التهابی نیز دارد.
ویتامین ث (C) : مرکبات، سبزیجات، فلفل و گل کلم، سرشار از این ماده مغذی حیاتی هستند. ویتامین ث، اصولا به عنوان یک مبارز با سرماخوردگی شناخته شده و هنگامی که این ویتامین استفاده می شود به تولید کلاژن کمک میکند. کلاژن پروتئینی است که در ماتریکس خارج سلولی جانوران، وجود دارد. این ماده فراوان ترین پروتئین بدن محسوب می گردد. پروتئین کلاژن بصورت رشته های کلاژن در همه انواع بافت همبند، ولی به میزان متفاوت یافت می شود. همچنین، ویتامین ث، به کاهش چین و چروک و بهبود بافت پوست کمک می کند.
ویتامین ای (E) : برای رفع خشکی پوست و ترمیم اثرات زخم ها و خراش ها، از این ویتامین بر روی پوست خود استفاده کنید. برای داشتن پوستی نرم و صاف، سعی کنید آجیل، زیتون و اسفناج، که سرشار از این ویتامین هستند را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. این ویتامین نه تنها به داشتن پوستی نرم به شما کمک می کند بلکه باعث می شود موهایی محکم تر با درخششی خاص را از آن خود کنید. پیشنهاد می شود برای از بین بردن اثرات زخم های قدیمی از مالیدن روغن های حاوی ویتامین E بر روی آنها دریغ نکنید.
ویتامین کا (K) : ویتامین کا می تواند بهترین راه حل برای بهبود پوست هایی با جوشهای تیره و کبودی باشد. برای محو کردن این تیرگی ها و چین و چروک ها به دنبال کرم های حاوی این ویتامین باشید. گرچه رژیم های غذایی حاوی ویتامین کا، به رفع کمبود این ویتامین کمک می کنند ولی بهترین راه برای تامین آن، استفاده موضعی پماد و یا کرم های حاوی این ویتامین است.

[ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 با توجه به اینکه در فصل پائیز هستیم و سرماخوردگی هم کم و بیش رواج دارد، باید بدانیم، راه‌های متعددی است که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، در اینجا چند راه حل عجیب اما ساده برای جلوگیری از سرماخوردگی را برای شما دوستان پرشین استار ذکر می‌کنیم:
1. دست‌هایتان را بشویید. هر بار که شما به دکمه آسانسور، دسته تردمیل، دستگیره درب‌ها یا غیره دست می‌زنید، دست‌هایتان میلیون‌ها میکروب به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل است که متخصصان معتقدند شستن دست‌ها بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است. حداقل حدود 20 ثانیه دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و بین انگشت‌ها و زیر ناخن‌هایتان را هم فراموش نکنید. اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید، از ضدعفونی کننده‌هایی که در ترکیبات آنها الکل وجود دارد، استفاده کنید.
2. بیشتر معاشرت کنید. حتما می‌دانید که دوستی‌ها و روابط اجتماعی گسترده و صحیح، اثرات مضر هورمون‌های استرس را کم می‌کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که هرچه دوستان بیشتری داشته باشید، سالم‌تر خواهید بود. پزشکان به 83 دانشجوی سال اول دانشگاه، واکسن آنفلونزا تزریق کردند و متوجه شدند که تعداد آنتی‌بادی‌های مبارزه با بیماری آنفلونزا در بدن افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر از کسانی است که روابط محدوتری دارند.
3. مسواک‌هایتان را جداگانه نگهداری کنید. وقتی یکی از افرادی که در خانه شما زندگی می‌کند دچار سرماخوردگی می‌شود تقریبا جلوگیری از سرایت آن به افراد دیگری که در همان خانه زندگی می‌کنند، غیر ممکن است و احتمالا شما هم بعد از مدتی، سرفه کردن و عطسه کردن را آغاز می‌کنید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.
4. به نظافت آشپزخانه بیشتر توجه کنید. هر روز حوله مخصوص خشک کردن ظروف‌تان را عوض کنید. هیچ وقت از حوله‌ای که برای خشک کردن دستان‌تان استفاده کرده‌اید، برای خشک کردن ظرف‌ها استفاده نکنید. بهتر است اجازه دهید ظرف‌ها با جریان هوا خشک شوند. اسکاچ ظرفشویی را همیشه کاملا بشویید و اگر تا مدتی آنها را نمی‌خواهید (مثلا شب تا صبح) در جایی قرار دهید که خشک شوند. همچنین هر چند مدت یک بار، آنها را عوض کنید.
 

[ چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 270 خواص های انگور

ارزش غذایی انگور
انگور از نظر ارزش غذایی و خواص بهداشتی، دارای سودمندیهای بسیار است. از مهمترین مواد قندی موجود در حبه های انگور تازه، ساکاروز، گلوگز و دکستروز می باشد. از اسیدهای آلی اسید فرمیک، اسید مالیک، اسید سیتریک و اسید تارتاریک را می توان نام برد. نمک های کانی مانند آهک، منیزیم، آهن، منگنز، سیلیس وجود دارد. مقدار انرژی موجود در هر ۱۰۰گرم انگور تازه ۶۷ کیلوکالری است.ما هر روزه مواد غذایی بسیاری مصرف می کنیم ولی شاید گاها به آن چیزی که میخوریم توجه کافی نداریم ولی باید بدانید که بسیاری از مواد غذایی ، میوه ها دارای خواصی هستند که ما را در داشتن بدنی سالم و با نشاط کمک می کنند.اگر شما نیز به دنبال آشنایی با خواص مواد غذایی هستید پیشنهاد می کنیم سری مقالاتی که برای این ساعت از سایت آماده کرده ایم را مطالعه کنید.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 اگرچه گلودرد بیماری مهمی تلقی نمی شود، اما بسیار شایع و رایج است. بسیاری از انواع گلودردها به دلیل وجود ویروس می باشد و در صورتی گلودرد بهبود می یابد که پس از طی چند روز، این ویروس از بدن خارج شود.
برای این که تحمل ناراحتی های این بیماری آسانتر شود، می توانید این روش های طبیعی را برای درمان آن انجام دهید :
- به مقدار زیاد مایعات بنوشید، مایعاتی مانند آب، چای، آب میوه، سوپ گرم و انواع دم کرده های گیاهی مثل بابونه و مریم گلی.
- آب نمک گرم غرغره کنید. این کار را چند بار در روز انجام دهید. این کار کمک می کند تا خلط از گلو خارج شود.
- مخلوط عسل و لیموترش در آب گرم بنوشید. مقداری عسل و لیموترش را در آب گرم هم بزنید و قبل از استفاده اجازه دهید تا سرد شود. لیمو سبب برطرف شدن خلط می شود و عسل نیز سبب تسکین گلودرد می شود.
- لیمو یا آبنبات بمکید یا از قرص های مکیدنی استفاده کنید. لیمو سبب تسکین بخشیدن گلو می شود و ویتامین C موجود در آن کمک می کند تا بدن بتواند با میکروب بهتر مبارزه کند. مکیدن آبنبات یا قرص های گلو سبب ترشح زیاد بزاق و تمیز شدن گلو می شود.
- دم کرده ی تمشک بنوشید و غرغره کنید. تمشک میوه ای عالی برای رهایی از گلودرد به حساب می آید. نحوه درست کردن دم کرده ی تمشک: دو قاشق چای خوری برگ تمشک را به یک فنجان آب اضافه کنید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه آن را گرم کنید.
- با سرکه سیب غرغره کنید. دو قاشق سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و هر چند ساعت یک بار این کار را انجام دهید.
- به مقدار کافی استراحت کنید. خوابیدن به مقدار کافی در زمان بیماری این فرصت را به بدن می دهد تا توان از دست رفته خود را سریع تر به دست آورد.
چند مخلوط برای تسکین گلودرد
مخلوط شیر و عسل :
یک لیوان شیر داخل شیرجوش بریزید. مقداری کره و یک قاشق عسل به شیر اضافه کنید.
شیر جوش را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا گرم شود.
پس از گرم شدن آن را در لیوان بریزید.
بهترین زمان مصرف این مخلوط زمانی است که داغ می باشد.
این مخلوط را یک یا دو بار در روز میل کنید تا ورم گلو را کاهش دهد.
مخلوط سیر با لیمو ترش :
چند حبه سیر خرد شده را با دو قاشق عسل و مقداری آب لیمو ترش مخلوط کنید.
چند بار در روز این مخلوط را میل کنید تا گلودردتان بهبود یابد.
چند نکته برای پیشگیری

فونت های ویروسی یا باکتریایی واگیردار هستند. بنابراین بهترین راه پیشگیری، رعایت بهداشت می باشد:
- دست های خود را بشویید، به خصوص بعد از دستشویی، قبل از غذا و بعد از عطسه یا سرفه کردن.
- از لیوان و قاشق و ظرف دیگران استفاده نکنید.
- هنگام عطسه یا سرفه، با استفاده از دستمال کاغذی جلوی دهان خود را بگیرید و دستمال را داخل سطل آشغال بیندازید.
- تلفن، کنترل تلویزیون و صفحه کلید کامپیوتر خود را هر چند وقت یکبار، با مواد ضدعفونی کننده، پاک کنید.
- از افرادی که بیمار هستند، دوری کنید.

[ پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]
تاثیر روابط جنسی بر روی سلامتی انسان
1. بهبود حس بویایی: پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاکتین افزایش مییابد. این هورمون سبب میگردد تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد
2. کاهش ریسک بیماریهای قلبی: داشتن بیش از ۳ نوبت رابطه جنسی در طول هفته ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را درمردان به نصف کاهش میدهد. رابطه جنسی کلسترول بد خون را نیز کاهش میدهد.
3. کاهش وزن و تناسب اندام: رابطه جنسی یک نوع فعالیت بدنی است. یک رابطه جنسی پرحرارت ۲۰۰ کالری انرژی می سوزاند، یعنی معادل ۱۵ دقیقه دویدن بروی دستگاه ترد میل(دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگیخته (از لحاظ جنسی)از ۷۰ بار در دقیقه به ۱۵۰ بار در دقیقه افزایش می یابد. انقباضات حین رابطه جنسی باعث تمرین و درگیر شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سینه میگردد.پلاسمای منی مردان حاوی هورمونهای تحریک کننده غدد تیروئید میباشد، که میتواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و کاهش وزن آنان گردد.
4. رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون میشود: این هورمون باعث محکمتر شدن عضلات و استخوانها میگردد.
5. کاهش افسردگی: زنانی که از لحاظ جنسی فعال بوده و شریک جنسی آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کنند، کمتر مستعد افسردگی میباشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود. منی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد که هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند. زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند(رابطه جنسی بدون کاندوم) شادتر میباشند. (البته حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماریهای مقاربتی بایستی در اولویت باشد)
6. تسکین درد:درست قبل ازارگاسم (اوج لذت جنسی) سطح هورمون اکسی توسین به ۵ برابر سطح نرمال افزایش می یابد. این هورمون باعث ترشح آندورفین (ضد درد طبیعی بدن) گردیده و هرگونه دردی را تسکین میدهد. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون استروژن نیز میگردد که میتواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد.
7. سرماخوردگی کمتر: افرادی که ۱-۲ بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها ۳۰ درصد بیشتر میباشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد.
8. کنترل بهتر مثانه: رابطه جنسی تمرینات کگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه میگردد.
9. دندانهای سالم تر: پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل) حاوی روی، کلسیم و دیگر مواد معدنی میباشد که از پوسیدگی دندانها جلوگیری میکند. همچنین آداب برفراری رابطه جنسی، دو شریک جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواک زدن دندانها میکند.
10. سلامت پروستات: برخی اورولوژیستها به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. برای تولید مایع منی پروستات و کیسه منی موادی همچون روی، اسید سیتریک و پتاسیم را از خون میگیرند و آنها را تا ۶۰۰ برابر تغلیظ میکنند. در این بین هر عامل سرطانزای موجود در خون نیز ممکن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد. رابطه جنسی و انزال مکرر میتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد. البته ثابت گردیده داشتن رابطه جنسی با چندین شریک جنسی میتواند سرطان پروستات را در مردان تا ۴۰ درصد افزایش دهد. (به خاطر افزایش ریسک ابتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی)
11. افراط در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است: رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان میگردد. البته مشروط بر اینکه از بیماریهای مقاربتی ،حاملگی ناخواسته و هرگونه استرس خبری نباشد. زنان یائسه ای که از رابطه جنسی امتناع می ورزند ممکن است دچار آتروفی(تحلیل) مهبل و مقاربت دردناک گردند. تمام هورمونهایی که زنان یائسه به آنها نیاز دارند، از طریق رابطه جنسی سالم با شوهرانشان قابل دریافت میباشد. (رابطه جنسی بدون کاندوم)
12. اما افراط در رابطه جنسی میتواند برای مردان دردسر آفرین باشد:آلت تناسلی مردان ممکن است دچار خراشیدگی و یا تحریک پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت آلت تناسلی مردان میتواند دچار آسیب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بی علت نیست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر میگردد. اما پس از آن دیگر خونی در آلت جریان نمی یابد. برای جذب مجدد اکسیژن عضلات آلت بایستی شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهید تا آلت شل شده و استراحت کند، با این کار عضلات آلت را از دریافت اکسیژن کافی محروم کرده اید. در بیماری پریاپیسم(PRIAPISM) که در آن نعوذ دائمی پدید می آید، آلت ممکن است دچار مرگ سلولی گردد. به همین خاطر پریاپیسم یک اورژانس پزشکی محسوب میگردد.
13. افزایش جریان خون: رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد. بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگانهای بدن رسیده و مواد زاید نیز سریعتر از بدن دفع میگردند.
14. افزایش طول عمر: نرخ مرگ و میر درافرادی که ۲ بار درهفته به ارگاسم میرسند، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه میکنند.
15. رابطه جنسی باعث افزایش سطح هورمون استروژن در زنان میگردد: این هورمون باعث انعطاف پذیری و لغزندگی بیشتر مهبل شده و زنان را در برابر بیماریهای قلبی محافظت میکند.
16. رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است: همچنین رابطه جنسی باعث بهبود کیفیت خواب میگردد.
17. رابطه جنسی چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است: چنانچه کسی را دارید که برایتان اهمیت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نیز برای وی اهمیت قائل بوده و دوستش داشته باشید، از لحاظ احساسی و جسمی نیز با یکدیگر صمیمی باشید، آنوقت ۳-۵ برابر کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و یا ابتلا به بیماریهای گوناگون قرار خواهید داشت. بخشی از آن به خاطر اثرات مثبت لمس کردن میباشد. در آغوش گرفتن و نوازش کردن باعث تغییر در ترکیبات شیمیایی بدن شما میشود.
18. رابطه جنسی سالم در افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان(خصوصا مردان) میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد
[ جمعه 5 آبان 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 10 اثر مخرب سیگار بر ظاهر شما

موهای کم پشت
سیگار کشیدن علاوه بر اینکه باعث چروکیده شدن پوست می شود، موهای شما را هم کم پشت می کند. متخصصین معتقدند مواد شیمیایی سمی که در دود سیگار وجود دارد به DNA موجود در فولیکول موها صدمه می زند و رادیکال های آزاد را که به ساختار مو آسیب می زنند تولید می کند؛ در نتیجه افراد سیگاری مو های کم پشت تری دارند که زود تر هم سفید می شود. یعنی اگر مردان سیگاری در اصل مویی در سرشان باشد دوبرابر بیشتر از غیر سیگاری ها ممکن است دچار ریزش مو شوند.
ازدست دادن دندان ها
سیگار کشیدن انسان را در معرض انواع مشکلات دهانیاعم از سرطان دهان و بیماری لثه قرار می دهد. در واقع بر اساس تحقیقی که در سال 2005 در انگلستان انجام شده افراد سیگاری گاهی تا 6 برابر بیشتر از افراد غیر سیگار استعداد ابتلا به بیماری های لثه را دارند که در نهایت ممکن است منجر به از دست دادن دندان ها شود.
از بین رفتن درخشش طبیعی چهره
آیا تا به حال توجه کرده اید که پوست افراد سیگاری حالتی تیره و متفاوت دارد؟ در سال 1985 یک تحقیق علمی از عبارتی با عنوان " چهره ی سیگاری" استفاده کرد تا خصوصیات خاص این چهره ها را تعریف کند؛ خصوصیاتی مثل چین و چروک، گود افتادگی و تیرگی پوست چهره که بخاطر مصرف سیگار ایجاد می شود. دود سیگار حاوی مونواکسید کربن است که جایگزین اکسیژن موجود در پوست شما می شود علاوه بر این نیکونین هم دارد که گردش خون را کم کرده وپوست را خشک و بی روح می کند. علاوه بر این مصرف سیگار باعث تخلیه ی مواد مغذی مثل ویتامین سی می شود که در حفظ و بازسازی پوست نقش مهمی دارند.
بهبودی زخم ها
تحقیقات بسیاری نشان داده اند که زخم افراد سیگاری بعد از انجام اعمال جراحی به سرعت سایرین بهبود حاصل نمی کند. بنابراین اگرتصمیم دارید چین و چروک حاصل از سیگار کشیدن را با جراحی زیبایی از بین ببرید بدانید که این کار کمی مشکل خواهد بود. علاوه بر این جراحان هم تر جیح می دهند در صورتی شما را عمل کنند که سیگار کشیدن را ترک کنید.
سرطان پوست
مصرف سیگار یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان است؛ از جمله سرطان های ریه، گلو، دهان و مری. بنابراین مایه ی تعجب نیست اگر سیگار کشیدن باعث ابتلا به سرطان پوست هم بشود. بر اساس تحقیقی که در سال 2001 چاپ شده ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی که دومین سرطان شایع پوست است در افراد سیگاری تا 3 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است
ترک خوردن پوست
نیکوتین موجود در سیگار به ساختار و بافت سلولی پوست شما صدمه وارد می کند و باعث می شود که پوست انعطاف خود را از دست بدهد و در اثر افزایش وزن به راحتی ترک خورده و قرمز شود که کمکم رنگ قرمز خود را از دست می دهد. البته این حالت در اثر افزایش ناگهانی وزن اتفاق می افتد که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید اما مصرف سیگار این علایم را تشدید می کند.
زگیل
به دلایل نامعلومی افراد سیگاری به ویروس پاپیلومای مبتلا می شوند این ویروس باعث بروز زگیل و از جمله زگیل بر روی اندام تناسلی می شود. البته این ویروس از راه تماس جنسی منتقل می شود اما مصرف سیگار هم یک نشانه ی خطر است. افراد سیگاری نسبت به کسانی که شرکای جنسی متعددی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.
شکم شل و ول
مصرف سیگار می تواند باعث کم اشتهایی شود و افراد سیگاری معمولاًنسبت به سایرین وزن کمتری دارند اما تحقیقی که در سال 2009 در کشور هلند انجام شده نشان داده است که میزان چربی اندام های داخلی افراد سیگاری بیشتر از غیر سیگاری ها است. این چربی ها که در بین بافت ها و اندام های داخلی وجود دارند در شکم جمع می شوند و کم کم زمینه ساز بیماری های دیگری از جمله دیابت می شوند
چین و چروک و پیری زود رس
البته که چین و چروک های افراد پیر و مسن قابل احترام و و نشانه ی یک عمر تجربه اند اما این چین و چروک ها اگر در صورت افراد جوان باشند به هیچ وجه نشانه ی حکمت یا دانایی آنها نیستند. متخصصین معتقدند که سیگار کشیدن فرآیند پیر شدن را تسریع می کند و به طور میانگین افراد سیگاری 14 سال پیر تر از غیر سیگاری ها به نظر می رسند. در واقع مصرف سیگار مانع خون رسانی به بافت پوست شده وباعث می شود که پوست شما چروکیده و ناسالم شود.
انگشتان زرد
نیکوتین موجود در دود سیگار باعث تغییر رنگ دندان های شما و حتا دیوار های اتاقتان شده و در عین حال باعث زردی انگشتان و ناخن ها هم می شود. اگر در اینترنت به دنبال راه حلی برای این مشکل بگردید با پیشنهاد هایی مثل استفاده از آبلیمو، مایع سفید کننده وسابیدن با سیم مواجه می شوید اما مسلماً ترک سیگار کم هزینه تر، راحت تر و بی درد تر است.

[ دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

  اختلالات خواب، آشفتگی خواب یا بی‌وقت بیدار ماندن به آشفتگی افکار افراد بر می‌گردد که باید ریشه‌یابی شود که این بی‌خوابی اولیه است یا ثانویه؟

 بی‌خوابی اولیه ناشی از اختلال عملکرد مکانیسم‌های خواب و مراکز خواب در مغز است که این بی‌خوابی بسیار نادر است. اما بی‌خوابی ثانویه ناشی از اختلال اضطرابی، افسردگی یا اختلالات خلقی است و اکثر بی‌خوابی‌ها ناشی از بی‌خوابی ثانویه است. ممکن است در برخی افراد افسردگی وجود داشته باشد، ولی به دلیل این‌که این افسردگی پنهان است، خود را نشان ندهد و فرد به بی‌خوابی مبتلا شود. در این مواقع افراد را می‌توان با روش‌های شناخت درمانی، رفتاردرمانی و دارو درمانی درمان کرد.

حالا اگر فردی اختلال خاصی نداشته باشد و فقط مشغله‌های ذهنی و روزمره مانع خوابش می‌شود می‌توان با رعایت یک سری تکنیک‌ها شب‌ها به راحتی به‌خواب رفت.

۱- افراد نباید زمانیکه هنوز خوابشان نگرفته است، به رختخواب خود بروند.

۲- زمانی‌که افراد احساس بی‌خوابی می‌کنند، نباید نگران باشند؛ زیرا این نگرانی بی‌خوابی آن‌ها را تشدید می‌کند.

۳- افراد سعی کنند مشغله‌های ذهنی خود را حل کرده و هیچ مساله‌ای را ناتمام ‌نگذارند. با مدیریت و برنامه‌ریزی یا هر تکنیکی که می‌توانند به‌کار بگیرند، آن را حل کنند.

۴- افراد باید سعی کنند قبل از خواب مواد کافئین‌دار مانند چای، قهوه یا نسکانه مصرف نکنند.

۵- اتاق خواب باید در مکانی بی‌سر و صدا و آرام باشد.

۶- در شب هنگام از غذاهای سبک و غیر سرخ‌کردنی استفاده شود.

۷- افراد باید در روز کمتر خوابیده و ساعت خواب خود را تنظیم کنند. ۸ساعت خواب در طول ۲۴ساعته روز کافی است.

۸- اگر افراد در طول روز ورزش و فعالیت کافی داشته باشند انرژی شان کاملا تخلیه می‌شود در این صورت می‌توانند خواب خوب و راحتی و عمیق داشته باشند.

۹- سعی کنید از داروهای خواب آور استفاده نکنید، چرا که بعد از یک مدت وابستگی ایجاد می‌کند و ممکن است به تدریج آن دارو در فرد موثر نباشد.

۱۰- سعی کنید تکنیک‌های رفتاری و شناختی را به‌کار بگیرید تا راحت بخوابید.

۱۱- دمای اتاق در بی‌خوابی تاثیر مستقیم دارد، معمولا افراد در دمای زیاد، دچار بی‌خوابی می‌شوند.

۱۲- نکته دیگر این است که افراد سعی کنند هر دغدغه یا مشغله فکری را در یک برگه یادداشت کرده تا ذهنشان خالی شود و اگر برایشان امکان دارد در اتاقی بروند و تمام فکرها و دغدغه‌های خود را با صدای بلند تکرار کرده و آن را ضبط کنند و بعد به آن گوش دهند تا بتوانند برای آن راه حلی پیدا کنند.

وقتی فردی فکرها و دغدغه‌های خود را در ذهنش حبس کند، ذهن او مدام درگیر این افکار است و امکان دارد گاهی جنبه «وسواس فکری» پیدا کرده و دائما این افکار در ذهن او بچرخد. در این صورت افکار تمام شدنی نیست بلکه مدام تکرار می‌شود. برای رفع این وسواس فکری باید درمان‌هایی را در نظر گرفت تا این نشخوار فکری را از بین برده و تمام افکار و دغدغه‌ها را از ذهن فرد تخلیه کرده و بر روی آن کنترل داشت.

روانشناسان معتقدند ریشه اصلی آشفتگی در خواب به وجود یک دغدغه در زندگی و یا یک مساله حل نشده بر می‌گردد. این افراد باید سعی کنند آن مساله را حل کرده و اگر حل نمی‌شود، آن را از ذهن خود پاک کنند. در برخی از افراد به دلیل روحیه «کمال گرایی» شب‌ها به دلیل این‌که قرار است در یک اجتماع قرار بگیرند یا به میهمانی بروند، تاصبح فکر می‌کنند. این افراد به دلیل ترس از انتقاد و ارزیابی منفی دیگران سعی می‌کنند همیشه خود را خوب جلوه داده و افکار خود را بر همین زمینه‌ها متمرکز کنند که این مساله باعث بی‌خوابی این افراد می‌شود.

 

وقتی استانداردها و انتظارات را نسبت به توان خود بالا می‌گیرند، استرس در آن‌ها تشدید شده و بی‌خوابی به سراغ آن‌ها می‌آید. راهکار اصلی در افرادی که دچار بی‌خوابی می‌شوند «درمان» است. آن‌ها باید با حضور در جلسات درمانی و مشاوره، ریشه این مشکلات و بی‌خوابی را پیدا کنند.
 
منبع : سلامت
[ شنبه 29 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

کلسیم برای کسانی که لبنیات دوست ندارند

 ماهی ساردین :

نکته مهمی که در رابطه با ماهی سـاردین وجود دارد اینکه این ماهی یکی از سالـم‌ترین انواع ماهی‌هاست که علاوه بر کلسیم فراوان، دارای میزان بسیار زیادی از امگا۳ و ویتامین D است. پیشـنهاد ما به شما این است که این ماهی را به سـالاد یونانی اضافه کرده یا آن را به تنهایی و بدون هیچ افزودنی‌ای میل کنید و از طعم خوشایند آن لذت ببرید.
 لوبیا سفید :

 این دانه کرم‌ رنگ و سبک، از آن دسته حبوباتی است که منبع بسیار کاملی از کلسیم و آهن است. پیشنهاد می‌کنیم آن را به یک بشقاب ماکارونی اضافه و همراه با سبزیجات تازه سرو کنید یا پوست آنها را بگیرید و به شکل پوره درآورید یا از آن برای خودتان یک « هوموس لوبیا سفید » درست کرده و میل کنید.

  کنسرو ماهی قزل‌آلا :
تعجب کردید؟ احتمالا نمی‌دانستید ماهی قزل‌آلا کنسرو هم دارد ( البته هنوز در ایران نیست، اما مطمئن باشید به زودی این هم وارد بازار ایران می‌شود ) اما در کشورهایی که کنسرو قزل‌آلا در بازارهایشان موجود است، بیشتر مردم نمی دانند درون کنسرو این ماهی اسـتخوان هم وجود دارد و همین باعث می‌شود این کنسرو منبع غنی‌ای از کلسیم باشد. اسـتخوان‌های این ماهی سـرشـار از کلسیم است که برای حفظ خاصیت این ماده بسیار حیاتی، استخوان این ماهی را له می‌کنند و آن را همراه با گوشت ماهی، درون قوطی کنسرو قرار می‌دهند. شاید می‌پرسید که چگونه می‌توان آن را خورد؟ نگران نباشید، فرایند کنسـروسازی به گونه‌ای است که استخوان‌های این ماهی را به راحتی از آن جدا کرده، می‌شکنند و آنها را به نرمی له می‌کنند و با بقیه محتـویـات کنسرو از جمله فیله و روغن زیتون یا… مخلوط می‌کنند، به‌طوری که به هیچ عنوان محسوس نیستند و شما هنگام مصرف اصلا آنها را نمی‌بینید.
  کلم پیچ
این گیاه فوق‌العاده، غنی از کلسیم و آنتی‌اکسیدان است و به عنوان پایه‌ای برای هر سالاد، یک مکمل بی‌نظیر است. می‌توان آن را به صورت نوارهای باریک خرد کرده و با قطعاتی از زردآلو و آوکادو مخلوط کنید و از خوردن این سالاد خوش‌طعم و رنگ در فصل تابستان لذت ببرید.
 لوبیا چشم بلبلی
ثابت شده دانه‌های این گیاه، فقط منحصر به یک گروه از مواد معدنی نیست، بلکه این لوبیای زیبا سرشار از کلسیم، پتاسیم، فولات‌ها و حتی بیشتر از این موارد است که خوردن آن کنار برخی از وعده‌های غذایی بسیار مفید است، پس بیایید برای یک‌بار هم که شده تصمیم بگیرید ساندویچ‌های مملو از سس مایونز و پر چربی را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید و به‌جای آنها از این نوع مواد غذایی مفید و پرمنفعت برای تهیه ساندویچ‌هایتان استفاده کنید.
 شیر سویا 
طعم شیر گاو را دوست ندارید؟ به آن آلرژی دارید و نمی‌توانید به صورت روزانه از آن میل کنید؟ نگران نباشید! ما برای شما یک پیشنهاد بهتر داریم و آن «شیر سویا» است که به ظاهر شبیه شیر است، ولی در اصل مثل یک شیر طبیعی نیست و می‌توان آن را به عنوان یک شیر گیاهی معرفی کرد زیرا آن را طی عملیاتی از دانه سویا می‌گیرند و به همین دلیل مثل شیر گاو چربی و لاکتوز ندارد. بنابراین بهترین انتخاب برای کسانی است که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند و همچنین آنهایی که طعم چربی شیر طبیعی را دوست ندارند. 
 شلغم 
این گیاه، شامل یک پیاز در زیر زمین و برگ‌های سبزی است که از زیر خاک بیرون آمده و از همین بابت معدنی از کلسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فولات‌ها به شمار می‌آید. خوردن آن در بهبود خلق و خو هم تاثیر بسزایی دارد. شما می‌توانید آن را هم به صورت آبپز و هم به روش تنوری طبخ کرده و در کنار بشقاب غذا سرو کنید یا آن را با ادویه‌های معطر، طعم‌دار کرده یا به صورت ترش‌مزه از آن میل کنید.
  کنجد 
این دانه‌های بسیار کوچک و بی‌ادعا، حتی بیشتر از یک ساندویچ همبرگر بزرگ خاصیت دارند! کنجد به تنهایی می‌تواند به کاهش فشارخون و کاهش التهابات مختلف در بدن کمک کند و حتی گاهی سدی برابر سرطان‌های خاص باشد! این دانه‌های ریز و خوشمزه را درون سالادهایتان بریزید و هنگام خوردن از صدای خردشدن آنها در زیر دندان‌هایتان لذت ببرید.
  بادام
اگر تا به حال از میان آجیل‌ها هیچ‌ وقت سراغ بادام نمی‌رفتید و مشت‌تان را با این دانه مفید پر نمی‌کردید، از این لحظه بدانید که آنها از مغذی‌ترین دانه‌های آجیل هستند که به غیر از کلسیم، حاوی پتاسیم، ویتامین E و آهن نیز هستند. می‌توانید آن را آسیاب کنید یا به صورت خلالی روی سالاد بریزید یا از آن برای خودتان کره بادامی درست کنید. فقط مواظب اندازه مصرف روزانه‌تان باشید، چون بادام سرشار از کالری است.
  پرتقال
درنظر اول رنگ نارنجی و بوی خوش آن باعث شادابی ما می‌شود. این میوه خوشرنگ و شادی‌آور، سرشار از ویتامین C و کلسیم است. شما می‌توانید از خوردن آن در اواسط روز به عنوان یک وعده سبک لذت ببرید یا از عطر و عصاره این نوع از مرکبات برای درخشان کردن ظروفتان استفاده کنید.
  کورن فلکس
در حال حاضر بسیاری از غلات و دانه‌ها که امروزه به شکل بسته‌بندی‌های پرک شده و غنی از ویتامین‌ها فراوری شده‌اند، از جمله صبحانه‌های مورد علاقه بچه‌ها و بزرگ‌ترها هستند، حداقل به این دلیل که خیلی فوری می‌توان آن را آماده و به عنوان یک صبحانه کامل مصرف کرد. گرچه این روش سریع صبحانه خوردن خیلی مایه مباهات نیست ولی این غلات غنی شده امروزی از نظر فواید، به نوعی نقش همان نان‌های جوی دوسر قدیم که سرسفره مادربزرگ‌هایمان بود را ایفا می‌کنند که از جمله مزایای آن  فیبر و کلسیم زیاد است. فقط یادتان باشد که ترجیحا نوع بدون قند آن را انتخاب کنید.
  آب پرتقال
 آبمیوه‌ها یک مکمل بسیار مفید برای صبحانه هستند که از میان آنها، آب پرتقال گزینه مناسبی برای همراهی با کیک یا تخم‌مرغ به حساب می‌آید.  بهترین کار این است که هر روز برای خودتان آب پرتقال تازه بگیرید و از خوردن یک لیوان مملو از کلسیم و ویتامین C لذت ببرید و برای یک روز پرانرژی آماده شوید. البته اگر برای ناهار هم ماهی قزل‌آلا تدارک دیده‌اید می‌توانید کمی از آن را نگه دارید و روی ماهی بریزید تا طعم لذیذ و جدیدی را امتحان کنید.
 دانه سویا
این دانه پرخاصیت به دلیل پروتئین زیاد و نیز طعم و بافت شبه‌گوشتی آن، بهترین گزینه برای گیاهخواران و مناسب آنهایی است که به هر دلیلی نمی‌توانند گوشت بخورند. در واقع این ماده غذایی از دانه‌های سویای خشکی تهیه شده که آنها را آسیاب کرده و بعد می‌جوشانند. این یک روش عالی برای اضافه کردن مقدار زیادی پروتئین و البته کلسیم به هر نوع غذاست که چربی کم آن نیز برای کسانی که کلسترول بالا دارند، بسیار مناسب است.  به شما پیشنهاد می‌کنیم همین امروز آن را تهیه و برای شام امشب همه خانواده را با طعم جدیدی از گوشت غافلگیر کنید.
 انجیر خشک
این میوه خشک، یک منبع کامل از آنتی‌اکسیدان، فیـبر و کلسیم است که به همین دلیل یک درمان مناسـب برای انواع بیماری‌های گوارشی محسوب می‌شود. شما می‌توانید از آن به عنوان یک میان‌ وعده سبک استفاده کنید یا آن را به یک مربای خوشمزه تبدیل و برای صبحانه یا عصرانه میل کنید.
[ دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند. پیشگیری واقعا بهتر از درمان است، بنابراین در اینجا چند راه حل عجیب برای جلوگیری از سرماخوردگی ذکر می‌کنیم:

1- دست‌هایتان را بشویید. هر بار که شما به دکمه آسانسور، دسته تردمیل، دستگیره درب‌ها یا غیره دست می‌زنید، دست‌هایتان میلیون‌ها میکروب به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل است که متخصصان معتقدند شستن دست‌ها بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است. حداقل حدود 20 ثانیه دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و بین انگشت‌ها و زیر ناخن‌هایتان را هم فراموش نکنید. اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید، از ضدعفونی کننده‌هایی که در ترکیبات آنها الکل وجود دارد، استفاده کنید.

2- بیشتر معاشرت کنید.حتما می‌دانید که دوستی‌ها و روابط اجتماعی گسترده و صحیح، اثرات مضر هورمون‌های استرس را کم می‌کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که هرچه دوستان بیشتری داشته باشید، سالم‌تر خواهید بود. پزشکان به 83 دانشجوی سال اول دانشگاه، واکسن آنفلونزا تزریق کردند و متوجه شدند که تعداد آنتی‌بادی‌های مبارزه با بیماری آنفلونزا در بدن افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر از کسانی است که روابط محدوتری دارند.

3- مسواک‌هایتان را جداگانه نگهداری کنید. وقتی یکی از افرادی که در خانه شما زندگی می‌کند دچار سرماخوردگی می‌شود تقریبا جلوگیری از سرایت آن به افراد دیگری که در همان خانه زندگی می‌کنند، غیر ممکن است و احتمالا شما هم بعد از مدتی، سرفه کردن و عطسه کردن را آغاز می‌کنید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

4- به نظافت آشپزخانه بیشتر توجه کنید. هر روز حوله مخصوص خشک کردن ظروف‌تان را عوض کنید. هیچ وقت از حوله‌ای که برای خشک کردن دستان‌تان استفاده کرده‌اید، برای خشک کردن ظرف‌ها استفاده نکنید. بهتر است اجازه دهید ظرف‌ها با جریان هوا خشک شوند. اسکاچ ظرفشویی را همیشه کاملا بشویید و اگر تا مدتی آنها را نمی‌خواهید (مثلا شب تا صبح) در جایی قرار دهید که خشک شوند. همچنین هر چند مدت یک بار، آنها را عوض کنید.

[ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 اگر دائما” به ترک سیگار فکر می کنید و قصد دارید سیگار کشیدن را ترک کنید با استفاده از این روشهای ساده ، قدم اول را بردارید.

یک تاریخ مشخص برای ترک تعیین کنید :

اولین قدم این است که یک تاریخ تعیین کنید و از آن تاریخ به بعد سیگار کشیدن را کنار بگذارید . بعضی از افراد یک مناسبت خاص را برای اینکار انتخاب می کنند مثل روز اول سال نو و یا سالگرد تولد فرزندان . وقتی تصمیم گرفتید که سیگار را ترک کنید بلافاصله یک تاریخ تعیین کنید و سعی کنید این تاریخ زیاد دور نباشد. به این ترتیب انگیزه بالای شما با گذر زمان از بین نمی رود و شما می توانید با این انگیزه برنامه ترک سیگارتان را عملی کنید.

به دیگران بگویید:

به خانواده ، دوستان و همکاران خود بگویید که قصد دارید سیگار را ترک کنید . اینکار باعث می شود که اطرافیان شما هم در اینکار از شما حمایت و پشتیبانی کنند . وقتی آدمهایی که دوستاشان دارید و برای شما اهمیت دارند ، شما را حمایت و تشویق می کنند ، مبارزه با هوس ها و چالش هایی که در این راه پیش روی شماست برایتان آسانتر می شود. یکی دیگر از مزایای گفتن این تصمیم به دیگران این است که افرادی که خودشان تجربه چنین کاری را داشته اند می توانند شما را راهنمایی کنند.

مشکلات و چالش ها را از قبل پیش بینی کنید :

ترک سیگار کار بسیار سختی است. بنا براین مشکلات و چالش هایی را که ممکن است در طول مدت ترک سیگار با آنها مواجه شوید را پیش بینی کنید و برای رفع آنها راه حلی مناسب پیدا کنید.برای مثال اگرعادت دارید همیشه بعد از نهار سیگار بکشید ، سعی کنید از این به بعد ، بعد از نهار پیاده روی کنید تا یک عادت و الگوی جدید برای خودتان بوجود بیاورید.

وسوسه ها را از خود دور کنید :

یک قدم مهم در از بین بردن وسوسه این است که سیگار و فرآورده های دیگر تنباکو را از خانه ، ماشین و محل کارتان دور کنید. مطمئن شوید که همه جا کاملا” پاکسازی شده و هیچ سیگاری در جایی پنهان نشده است.

با پزشکتان صحبت کنید:

با پزشکتان صحبت کنید و برای اینکار از او کمک بگیرید . شما اولین نفری نیستید که برای ترک سیگار از پزشک کمک می گیرید بنا براین پزشکان تجربیات زیادی در این زمینه دارند که می تواند برای شما مفید باشد. پزشک می تواند توصیه های مفیدی درباره ترک سیگار در اختیار شما قرار بدهد و یا حتی برای کمتر کردن وسوسه و میل و رغبت شما به کشیدن سیگار یک داروی مناسب تجویز کند.

[ چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دانشمندان هندی اعلام کردند ماده‌ای در زعفران ایرانی وجود دارد که به درمان بیماری ام اس کمک می‌کند. به گزارش برنا، دانشمندان هندی موفق به کشف ماده‌ای در زعفران شده‌‎اند که در درمان بیماریها، بویژه درمان بیماری ام اس و تصلب شرایین موثر است.

ماده درمانگر زعفران که کروسین نام دارد در حفاظت از سلولهای مغزی نقش دارد و مانع آسیب به سلولهای مغزی می‌شود که چربی تولید می کنند. چربی تولیدی در سلولهای مغز، همانند عایق و روکش در اطراف اعصاب مغز عمل می کند. در بیماری ام اس، به دلیل تورم سلولهای مغزی این عایق محافظتی از بین می رود.

بر‌ اساس یافته‌های محققان، مصرف زعفران که حاوی کروسین است، می‌تواند تورم و فشار سلولی را که منجر به از بین رفتن عایق و تصلب شرائین در مغز می‌شود را تا حد زیادی کاهش دهد.
 

[ سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

محققان می گویند كه انگور به خاطر داشتن آنتی آكسیدان های لازم می تواند از چشم ها محافظت و به پیشگیری از بروز بیماری تخریب ماكولایی وابسته به سن (AMD) كمك كند.
بنا به این گزارش، محققان تاثیر یك رژیم غذایی سرشار از آنتی اكسیدان را بر روی چشم بررسی كردند. آنها در این تحقیق موش های مستعد به آسیب دیدگی شبكیه در سنین پیری را مورد مطالعه قرار دادند. پژوهشگران به یك گروه از موش ها رژیم غذایی سرشار از انگور، به گروه دیگر ماده مغذی لوتین و به گروه سوم رژیم غذایی معمولی دادند. آنها دریافتند انگور محافظت بیشتری ارایه می كند و گروه تحت رژیم غذایی سرشار از انگور از آسیب شبكیه در امان بودند و موش های این گروه نابینا نشدند.
اگرچه لوتین نیز تاثیر مثبتی دارد اما انگور حفاظت بیشتری از چشم می كند.
سیلویا فین من، پژوهشگر دانشگاه فوردهام در نیویورك و مجری این تحقیقات می گوید: تاثیر محافظتی انگور در این مطالعه از آن جهت چشمگیر بود كه حتی اگر انگور در سنین جوانی مصرف شود برای دید در سنین پیری نیز مفید است.
AMD یا تخریب ماكولایی وابسته با سن (Age related Macular Degeneration ) یكی از اختلالات چشمی شایع به ویژه در افراد مسن است كه در آن شبكیه چشم آسیب دیده و بینایی در مركز شبكیه به نام ماكولا از دست می رود. ماكولا ناحیه كوچكی در شبكیه چشم است و مسئول دید مركزی و دقت بالای بینایی است.
این اختلال در دو شكل خشك ( Dry ) و مرطوب ( Wet ) بروز می كند و اصلی ترین عامل آسیب بینایی در افراد سالخورده ( بالای 50 سال ) به شمار می آید. نتایج این تحقیقات در نشریه Free Radical Biology and Medicine منتشر شده است.
 

[ دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 این روزها شکم بزرگ مشکل خیلی‌ها شده و زن و مرد و کودک و نوجوان هم نمی‌شناسد. چربی‌های دور شکم دلایل متعددی دارد که تغذیه‌ی نامناسب و عدم تحریک از مهم‌ترین آن‌هاست. برای رسیدن به شکمی تخت لازم است برنامه‌ زندگی‌تان را کمی تغییر دهید. از مواد غذایی که در این مقاله اشاره می‌شود غافل نشوید و کمی ورزش کنید.

اگر می‌خواهید شکم تختی داشته باشید باید مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع نشده‌ مونو که ما به آن‌ها چربی‌های خوب می‌گوییم میل کنید. البته معنی حرفمان این نیست که با صِرف خوردن یک ماده‌ی غذایی شکمتان تخت تخت می‌شود. منظورمان این است که مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو توانایی این را دارند چربی‌های دور شکم را کاهش دهند.
بادام : چربی‌های اشباع نشده‌ مونو و ویتامین E موجود در بادام میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. این ماده‌ غذایی همچنین منبع خوب پروتئین‌های گیاهی و فیبرهای غذایی است.
روش مصرف برای داشتن شکم تخت : دو قاشق غذاخوری بادام خرد شده را روی ماست کم چربتان بریزید و مقداری میوه‌های ریز مثل توت‌فرنگی به آن اضافه کنید. این معجون انرژی‌زا را به عنوان میان وعده میل کنید و قدمی در جهت کاهش چربی‌های دور شکمتان بردارید.
آووکادو : آووکادو نیز منبع اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو هستند. این میوه حاوی میزان قابل توجهی "بتا- سیتوسترول" یعنی یک استرول گیاهی طبیعی است که با کلسترول مقابله می‌کند.
روش مصرف برای داشتن شکم تخت : نصف یک عدد آووکادو را با آب لیموترش، نمک و فلفل له کنید و با مقدار کمی سیب زمینی تنوری یا سبزیجات خام میل کنید.
شکلات سیاه : شکلات سیاه مرغوب حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از بیماری‌های قلبی، احتقان مغز، سرطان و دیابت پیشگیری کنند.
روش مصرف برای داشتن شکم تخت : به جای خوردن دسرهای پرکالری ۴۰ گرم شکلات سیاه را آب کنید و روی توت فرنگی بریزید تا یک دسر خوشمزه و شکم لاغر کن داشته باشید!
روغن کتان : روغن کتان که از تخم کتان تهیه می‌شود بهترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد روغن کتان التهاب‌هایی که باعث بروز بیماری‌هایی مثل آلزایمر، بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود را کاهش می‌دهد.
روش مصرف برای داشتن شکم تخت : یک قاشق غذا خوری روغن تخم کتان را در میلک شیکتان بریزید و زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید به عنوان یک میان وعده‌ سالم میل بفرمایید.
کره‌ بادام زمینی طبیعی (بدون قند) : کره‌ بادام زمینی حاوی ویتامین E، منیزیم، پتاسیم، ویتامین B6 است. ویتامین E خواص آنتی اکسیدانی دارد، منیزیم برای استحکام استخوان‌ها و پتاسیم برای عضلات خوب است و ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
روش مصرف برای داشتن شکم تخت : ۸۰ گرم پاستای تهیه شده با آرد کامل را با ۸۵ گرم میگوی پخته مخلوط کنید.تره فرنگی خرد شده و همچنین ۷۰ گرم فلفل دلمه‌ای قرمز حلقه شده را به آن اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری کره‌ بادام زمینی را با ۲ قاشق غذاخوری آب ولرم و یک نوک انگشت فلفل تند مخلوط کرده روی مخلوط میگو و پاستای‌تان بریزید و نوش جان کنید.
روغن زیتون : روغن زیتون یکی از روغن‌های با ارزش برای آشپزی است که حتماً باید در هر آشپزخانه‌ای باشد. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو است که میزان کلسترول بد LDL را کاهش داده و تأثیری روی کلسترول خوب HDL خون ندارد. هر چه رنگ روغن زیتون شما سبزتر باشد معنی‌اش این است که حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری است.
روش مصرف برای داشتن شکم تخت : در تهیه تمام سالادهایتان از این روغن استفاده کنید. به جای سس‌های غلیظ و چرب روغن زیتون را دریابید.
پسته : پسته حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو کاروتنوئید مفید از ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری و آب مروارید پیشگیری می‌کند.
روش مصرف برای داشتن شکم تخت : دو قاشق غذا خوری پسته‌ بوداده را با ۱۳۰ گرم پنیر ریکوتای کم چرب (یک پنیر ایتالیایی تهیه شده از شیر گاو و بز ) و دو قاشق چای‌خوری عسل و دو قاشق غذاخوری شکلات تلخ مخلوط کنید. زمانی که هوس خوردن هله‌هوله به سرتان زد از این میان وعده‌ رنگارنگ میل کنید.
تخمه آفتاب‌گردان : تخمه‌ آفتاب‌گردان سرشار از ویتامین B است که نقش مهمی در پیشگیری از التهاب دارد. این تخمه‌های ریز و البته خوشمزه همچنین منبع ویتامین E می‌باشند. تخمه‌ آفتاب‌گردان به طور طبیعی اشتهای شما را کاهش داده و اجازه نمی‌دهد که پر‌خوری کنید.
روش مصرف برای داشتن شکم تخت : دو قاشق غذا خوری تخمه آفتاب گردان بو داده را به سالادهایتان اضافه و میل کنید. البته اول باید تخمه‌ها را از پوست جدا کنید!
گردو : گردو نیز همانند روغن کتان و یا ماهی‌های چرب حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که سلامت قلب و مغز را تضمین می‌کند. این اسیدهای چرب مفید همیار لاغری و سلامت بدن هستند. تا می‌توانید میزان امگا ۳ بدنتان را بالا ببرید و در عین حال خوش تیپ بمانید.
روش مصرف برای داشتن شکم تخت : سعی کنید در تهیه‌ غذاهایتان از گردو استفاده کنید. به سالادهایتان نیز گردو اضافه کنید. توصیه می‌کنیم ۲ قاشق غذاخوری گردوی خرد شده در سالاد مورد علاقه‌تان بریزید و میل کنید.

[ شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 10 نکته در مورد نوشیدن آب

1. برای حفظ سلامت و به خطر نینداختن بهداشت آب بهتر است از نگهداری آن در ظروف پلاستیکی پرهیز کنید زیرا ظروف پلاستیکی دارای ترکیب‌های پلیمری هستند که از سنتز مواد اولیه‌ای به نام منومر تهیه شده‌اند. پلیمرها در اثر خم شدگی یا ساییدگی ظروف پلاستیکی، جمع شده (چروکیده) و منجر به آزاد شدن منومرها می‌شوند.
2. فریز کردن آب داخل ظروف پلاستیکی نیز توصیه نمی‌شود. به دلیل اینکه آب بر بدنه این ظروف فشار وارد می‌کند و باعث آزادسازی سریع‌تر منومرها می‌شود. منومرها، موادی سمی و خطرناکند که برای سلامت افراد زیان‌بار هستند.
3. بر اساس مطالعه‌های صورت‌ گرفته، مصرف آب در ظروف یا بطری‌های پلاستیکی، باعث ابتلا به بیماری‌های گوارشی، بدخلقی و کم‌حوصلگی در طولانی مدت خواهد شد.
4. برای نگهداری آب در یخچال از ظروف استیل یا شیشه‌ای که رنگ شفافی دارند، استفاده کنید.
5. بهتر است هر چند وقت یک‌بار، بطری‌های آب را تعویض کنید. همچنین استفاده طولانی مدت از این بطری‌ها برای نگهداری مواد اسیدی مانند آب‌لیمو، آب‌غوره و سرکه مناسب نیست.
6. در صورتی که از آب لوله‌کشی شده استفاده نمی‌کنید یا در مسافرت هستید و از تصفیه بودن آب اطمینان ندارید بهتر است قبل از مصرف، آن را بجوشانید. اگر آب تصفیه‌شده و لوله‌کشی شده در دسترس باشد که نیازی به جوشاندن آن نیست.
7. گاهی آب درون یخچال، طعم مواد داخل آن را می‌گیرد. در این صورت بهتر است آب را دور بریزید. اگرچه الزاماً طعم گرفتن آب به معنی غیربهداشتی بودن یا وجود آلودگی، باکتری یا میکروب نیست اما با توجه به سازگار نبودن با ذائقه، بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید.
8. اگر یخچالتان مجهز به آب‌سردکن مخزن‌دار است حتماً هر یکی، دو روز آب آن را تعویض کنید زیرا جنس این مخزن‌ها از پلاستیک است و ماندن آب بیش از ۳ روز درون این مخزن‌ها، احتمال انباشته شدن مواد پلاستیکی را درون آب افزایش می‌دهد.
9. هرگز در ظروف یا شیشه‌های شیر پلاستیکی به کودکتان آب ندهید زیرا سیستم ایمنی او نسبت به افراد بزرگ‌سال ضعیف‌تر است. ضخیم بودن دیواره این شیشه‌ها به دلیل وجود ترکیب‌هایی مانند بیس فسفات است. در ضمن این ترکیب در ساخت درپوش قوطی‌های غذا و کنسرو هم کاربرد دارد و دارای خاصیت سرطان‌زایی است و مصرف طولانی مدت آن در دوز بالا باعث آسیب جدی به ارگان‌ها خواهد شد.
10. فراموش نکنید که نوشیدن آب سرد یا گرم در ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف نیز خطرساز است و تجمع قطره‌های آب که مانند یک لایه چربی در دیواره این لیوان‌ها جمع می‌شود، چیزی جز منومرهای یادشده نیست.

[ شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 

روزانه یک عدد سیب بخورید تا از بیماری قلبی در امان بمانید

ایسنا: مطالعات محققان آمریکایی نشان می‌دهد که خوردن یک سیب در روز می‌تواند شما را از مراجعه به متخصص قلب و عروق مصون کند. محققان این مرکز علمی با مطالعه بر گروهی از افراد میانسال سالم دریافتند که خوردن روزانه یک عدد سیب به مدت چهار هفته، ۴۰ درصد از سطوح مواد مرتبط با بروز سختی شریان‌ها را کاهش می‌دهد.

مصرف کپسول‌های حاوی “پلی فنول”_ نوعی آنتی اکسیدانی که در سیب یافت می‌شود نیز نتایج مشابهی را به همراه دارد اما به اندازه خود سیب ثمربخش نیست.

طی این مطالعه، پژوهشگران متوجه شدند که سیب میزان “لیپوپروتئین باچگالی کم” را که به آن اصطلاحا کلسترول بد یا (LDL) می‌گویند، کاهش می‌دهد.

هنگامی که LDL برای اکسیده شدن با رادیکال‌های آزاد واکنش نشان می‌دهد، احتمال زیادی وجود دارد که کلسترول باعث افزایش التهاب و آسیب بافتی شود.

زمانی که LDL اکسید می‌شود، ساختاری به خود می‌گیرد که منجر به وجود آمدن تصلب (سخت شدن) شریان می‌شود.

به گفته دکتر ” روبرت دیسیل وسترو”، سرپرست این پژوهش، با خوردن یک سیب در روز به مدت ۴ چهار هفته، تاثیرات شگفت انگیز و چشمگیر آن را بر اکسیده شدن LDL کشف کردیم و این کاهش ۴۰ درصدی را می‌توان به حالتی تعبیر کرد که فردی را با عروق کرونری (قلبی) عادی با شخص مبتلا به بیماری عروق کرونر مقایسه کنیم.

[ پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 سالم‌ترین میوه‌ها با بالاترین محتوی آنتی‌اکسیدان


1. سیب اگر با پوست خورده شود حاوی پکتین، ۵ گرم فیبر و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌های فلاوونوئید است. فیبر سیب به پایین آوردن کلسترول کمک می‌کند و فلاوونوئیدهای قدرتمند احتمال بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان را کاهش می‌دهد. یک سیب متوسط چیزی در حدود ۸۰ کالری دارد.
2. مرکبات بیشتر بخاطر مزه، آبدار بودن و محتوی بالای ویتامین C خود معروف هستند. اما منبع بسیار خوبی از فولات، فیبر و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و موادمعدنی نیز می‌باشند. مرکبات به پایین آوردن کلسترول، فشارخون و خطر برخی از انواع سرطان کمک می‌کند.
گریپ‌فروت صورتی یا قرمز: نیمی از یک گریپ‌فروت فقط ۴۷ کالری دارد. پرتقال: ۵۰ تا ۷۰ میلی‌گرم ویتامین C در خود داشته و ۶۸ کالری است. لیمو: یک عدد لیمو حدود ۱۷ کالری دارد.
3. موز منبعی عالی از پتاسیم است (حدود ۴۰۰ میلی‌گرم) که به پایین آوردن احتمال فشارخون بالا و سکته کمک کرده و نقش مهمی در عملکرد عضلات دارد. موز میوه‌ای خوشمزه و شیرین است که می‌تواند جایگزین خوبی برای قند بوده و منبع طبیعی عالی برای انرژی است. فیبر موجود در موز به بازگرداندن عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. یک موز متوسط چیزی درحدود ۱۰۸ کالری در خود دارد.
4. از بین میوه های تابستانی، زرد‌آلو منبع بسیار خوبی از ویتامین A، C و E، پتاسیم، آهن و کاروتینوئیدها می‌باشد. لیکوپن موجود در زرد‌آلو به محافظت از چشم‌ها و جلوگیری از بیماری قلبی، اکسیداسیون کلسترول LDL و برخی سرطان‌ها (مخصوصاً سرطان پوست) کمک می‌کند و فیبر موجود در زردآلو در برطرف کردن یبوست موثر است. بعلاوه اینکه یک زردآلو فقط ۱۹ کالری در خود دارد.
5. از بین میوه های تابستانی، خانواده توت‌ها به مقدار بسیار بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی مثل ویتامین C در خود دارد. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که توت‌ها درمقابل بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان و بسیاری بیماری‌های دیگر محافظت خوبی به عمل می‌آورد.
تمشک آبی یکی از بهترین میوه‌های آنتی‌اکسیدانه به شمار می‌رود. در کنار سایر فوایدی که برای سلامتی دارد، به پیشگیری از فشاخون بالا، زوال قرنیه و تخریب مغز که موجب بیماری آلزایمر می‌شود، کمک می‌کند. یک فنجان تمشک آبی ۸۱ کالری و ۴ گرم فیبر در خود دارد. یک فنجان شاه‌توت ۷۴ کالری و ۱۰ گرم فیبر در خود دارد. یک فنجان تمشک ۶۰ کالری و ۸ گرم فیبر و یک فنجان توت‌فرنگی ۵۰ کالری، ۴ گرم فیبر در خود دارد.
6. از بین میوه های تابستانی، طالبی سرشار از ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های کاروتینوئید هستند. طالبی به کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی-عروقی، بهبود ایمنی بدن و کمک به محافظت از پوست در نواحی که احتمال آفتاب‌زدگی زیاد است کمک می‌کند. یک نصف طالبی ۹۷ کالری و ۲ گرم فیبر دارد.
7. از بین میوه های تابستانی، گیلاس سرشار از آهن و فلاوونوئیدهای جنگنده با بیماری‌ها است. همچنین پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و E، فولات و کاروتیتوئیدهای محافظ قلب در خود دارد. گیلاس می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای التهاب، دردهای آرتروزی، کلسترول بد و خطر سرطان را کاهش دهد. یک فنجان گیلاس ۸۸ کالری دارد.
۸. کیوی بیشتر از دوبرابر از ویتامین C پرتقال را در خود دارد و همچنین منبعی عالی از منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های A و E می‌باشد. کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد. یک عدد کیوی متوسط ۴۷ کالری و ۳ گرم فیبر دارد.
۹. پاپایا سرشار از ویتامین C، فولات، کاروتینوئیدها و آنزیم‌های گوارشی طبیعی است که به هضم پروتئین کمک می‌کند. یک فنجان پاپایا خردشده ۵۵ کالری دارد.
۱۰. انگور قرمز حاوی آهن، پتاسیم، فیبر و مقدار قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان‌های جنگنده با بیماری‌ها است. انگور قرمز منبع اصلی فلاوونو‌ئیدها، آنتوسیانین‌ها و رزوراتول می‌باشد که نشان داده است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کند. یک فنجان انگور قرمز ۶۰ کالری در خود دارد.

[ چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 به راستی دندان های سالم و پاکیزه علاوه بر آنکه نعمت خدادادی هستند وجود آنها باعث برکات زیادی است مانند جویدن غذا زیبایی دهان و چهره ، درست حرف زدن ، سلامت گوارش .

ولی متاسفانه ما انسانها زمانی قدرشان را میدانیم که یا دیگر آنها را نداریم یا به سلامت گذشته نیستند و این عدم دقت شامل سایر اعضای بدنمان هم میشود.

بنابراین  شایسته است تا دیر نشده به تامل در سلامت خویشتن بیاندیشیم.

 

حوزه توجه به سلامتی مختلف است که باید به هریک در جایگاه خودشان پرداخت لذا در این بخش به سلامت دهان و دندان بصورت فوری می پردازیم.

بسیاری از انسانها چندان مقید به بهداشت دهان و دندان خود نیستند بخصوص کارمندان و کارگران و رانندگان و کاربران کامپیوتر و اینترنت چون به علت اشتغال ذهنی فرصت رسیدگی به این موضوع مهم را ندارند بنابراین توصیه ما بیشتر به این دسته افراد است که نمی توانند دقایقی چند را به مسواک زدن اختصاص دهند و یا مسواک زدنشان بعلت مصرف چای و قند بی تاثیر میشود بخصوص کارمندان و رانندگان و کاربران کامپیوتر. توجه داشته باشید باقی مانده های خوراکیها مانند گوشت و نان و هرنوشیدنی و خوراکی دارای قند بزرگترین دشمن دندان شماهستند.

مانند نوشابه و آب میوه های کارخانه ای ضمن اینکه نوشابه از درون هم باعث پوکی استخوان و دندان میشود حتی دوغ های کارخانه ای و ترشیجات ، هم مواد نگهدارنده دارند و هم اسید و لذا بهتر است خودتان دوغ و ترشی درست کنید یا از دوغ های کم اسید و با تاریخ ماندگاری چند روزه استفاده کنید اما دوغ کارخانه ای به مراتب بهتر از نوشابه است.متاسفانه همه نوشیدنی ها و خوردنی های تولید کارخانجات بعلت داشتن مواد نگهدارنده برای دندانها و گوارش به شدت مضر هستند سعی کنید در صورت نیاز جدی به خریدشان در هنگام دسترسی آسان و فوری از کم ماندگارتریشان خرید کنید.

قبل و بعد از خوردن داروی آهن به شیرخواران باید دهانشان را با آب خیس کنید و مراقبت کنید دندانشان را از آثار دارو پاکیزه کنید.

آسانترین روش ممکن :

در اینگونه موارد ، باید از روش فوری بهره برد آسانترین روش بهداشت دهان و دهان استفاده از دهان شویه است . کافی است به اندازه یک قاشق مرباخوری از دهان شویه را داخل دهان ریخته و با زبان به همه قسمتهای دهان برده و به مدت یک دقیقه گردش داده و به دستشویی تخلیه کنید بعد از آن نباید دهانتان را بشویید و نیز حداقل یک ساعت نوشیدنی و خوراکی میل نکنید.

اگر این عمل را برای بعد از وعده های اصلی غذا یعنی صبحانه ناهار عصرانه شام انجام داده اید بهتر است با نخ دندان و یا لااقل با خلال دندان حتما باقی مانده غذا بخصوص گوشت و نان را از مابین دندانها بیرون بکشید و تخلیه کنید.

به یاد داشته داشته باشید مسواک را هرگز نباید جایگزین این روش کنید چون این روش فقط برای زمانها و مکانهایی مانند پشت میز کار و رانندگان در حالت توقف وسیله نقلیه و پشت کامپیوتر و گردش و تفریح در بوستانها و خارج از شهر است.

مصرف روزانه شیر و یا کلسیم همراه با ویتامین د۳ همچنین جلوگیری از استفاده خشن و قدرتی از دندانها مثلا شکستن پسته در بسته و کشیدن و … بازدید دوره ای شش ماه به شش ماه دندانها توسط پزشک متخصص دهان و دندان و لثه ، عدم مصرف نوشیدنی و خوراکی خیلی سرد یا داغ و یا فاسد از اقدامات تامین و نگهداری دهان و دندان است.

جلوگیری از برخورد شدید مسواک با لته تعویض دوره ای هر سه ماه به سه ماه مسواک استفاده از دهان شویه معمولی بصورت روزانه و دهان شویه دارای فلوراید بصورت هفتگی رسیدگی فوری به دندان پوسیده و عفونی شده و لق شده و دندانهای عقل نهفته و نیمه نهفته از سایر ملزومات سلامتی دندانهای شماست.

اگر دندان هایتان پس از درمان باز هم به گرما و سرما حساس است باید از دهان شویه و یا خمیر دندان “ضد حساسیت” بصورت متناوب بهره ببرید.

متاسفانه به دلیل عدم حمایت شرکتهای دولتی و خصوصی بیمه باید بخشی از حقوقتان را بعنوان پس انداز رسیدگی به هزینه های سنگین درمان اختصاص دهید بنابراین توجه به موارد مطروحه بسیار حائز اهمیت است و به یاد داشته باشید پیشگیری بهتر از درمان است.

[ یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

16 ماده‌ی غذایــی پاییــزی برای لاغــری

 


مسلماً هیچ ماده‌ی غذایی معجزه آسایی وجود ندارد که با خوردن آن‌ها یک شبه لاغر شوید. اما اگر با رسیدن فصل پاییز قصد دارید چند کیلو کم کنید می‌توانید روی مواد غذایی معرفی شده در این مطلب حساب کنید.

لاغر شدن نیاز به تغییر سبک زندگی، تغذیه‌ی درست و ورزش منظم دارد. اما اگر با رسیدن فصل پاییز قصد دارید چند کیلو کم کنید می‌توانید روی مواد غذایی معرفی شده در این مطلب حساب کنید. این مواد غذایی کم کالری‌اند، به شما احساس سیری طولانی مدتی می‌دهند و در سوزاندن کالری‌ها به شما کمک می‌کنند. توصیه می‌کنیم با مصرف زیاد این مواد غذایی به استقبال فصل سرما و خوش اندام‌تر شدن بروید. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب
[ شنبه 8 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 خــواص انــار



احتمالا از هر كسی درباره خواص انار بپرسید، در پاسخ می‌گوید که انار خون را تصفیه می‌كند ولی متخصصان تغذیه، فواید دیگری را هم برای انار ذکر می‌کنند...

فصل سرما آمده و با خودش میوه‌های جدیدی آورده؛ از خرمالو و انواع مركبات گرفته تا انار. انار، میوه‌ خوش‌خوراکی است كه خیلی از خانواده‌ها آن را به اصطلاح دون می‌كنند و به همراه نمك و گلپر می‌خورند. انار خوردن در شب یلدا هم سال‌های سال است که به یكی از آداب این شب طولانی سال تبدیل شده.
 اما خواص انار :
تصفیه خون
می‌دانید كه انار یك تصفیه‌كننده خون بوده و برای كبد بسیار مناسب است. به این دلیل از قدیم خوردن این میوه برای شفافیت پوست توصیه می‌شده است.
از امام رضا(ع) نقل می‌کنند که: «انار بخورید تا دهان‌تان پاكیزه و خوش‌بو شود.» مطالعات متعدد نشان داده که عادت به خوردن این میوه مانع تشكیل پلاك‌های دندانی و بروز پوسیدگی دندان می‌شود.
تقویت قلب
نكته مهمی كه باید درباره انار بدانیم خاصیت حفاظتی آن در برابر بیماری‌های قلبی است. انار احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را با كاهش فشار خون، جلوگیری از اكسید شدن LDL و تشكیل پلاك در دیواره عروق پایین آورده و ریسك ابتلا به گرفتگی عروق را كم می‌كند.
رب انار
یكی از فرآورده‌های پرمصرف این میوه رب انار است؛به این ترتیب كه آب انار را جوشانده و آن را تغلیظ می‌كنند و به عنوان چاشنی به خصوص در خورش فسنجان و تهیه زیتون پرورده مورد استفاده قرار می‌دهند. البته این رب می‌تواند ترش و یا شیرین باشد كه با افزودن كمی شكر و یا آب نارنج و یا آب غوره این مزه‌ها تقویت خواهند شد.
ترکیب انار و گل‌پر
خوردن این میوه و آب آن به دلیل تركیباتی كه دارد، یبوست‌آور است و خوردن‌اش به همراه هسته مانند یك ملین عمل می‌كند اما به دلیل ایجاد مشكلاتی به هنگام دفع، بهتر است كه یك چهارم آن را با هسته و بقیه‌اش را بدون هسته میل كنید.ضمنا از آنجا که این میوه نفاخ است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گل‌پر که طبع گرمی دارد،خاصیت نفاخ بودن را از این میوه می‌گیرد.
خوردن انار یا آب آن به تنهایی سوء‌هاضمه‌آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد. به این دلیل خوردن‌اش با گلپر توصیه می‌شود. یادتان باشد كه خوردن مقدار كمی از انار گلپر زده بعد از غذا به هضم غذا كمك می‌كند.
میوه بارداری
خانم‌های باردار نیز بهتر است در این دوران انار میل كنند زیرا این میوه هم علایم ویارشان را كاهش می‌دهد و هم به رشد جنین كمك می‌كند.
منبع آنتی‌اكسیدان
این میوه سرشار از ویتامین C (یكی از آنتی‌اكسیدان‌های قوی) است و به این ترتیب، خوردن یك عدد از آن یا 100 سی‌سی از آب انار تامین‌كننده 16 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین است. ضمنا منبعی از ویتامین B5 و پتاسیم است و تركیبات آنتی‌اكسیدانی آن هم از خانواده پلی فنول‌ها، دیگر مواد ارزشمند این میوه هستند. مزه گس انار نیز به دلیل تاننی است كه در پوست‌اش دارد، درست مثل چای.

[ سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پیشگیـری از کـمردرد با تمـرینات ورزشـی سـاده


اکثر ما بطور معمول تمام روز رو در اداره یا دیگر محیط های کاری به یک حالت ثابت می نشینیم، در نتیجه آخر شب، وقتی که می خوایم به رختخواب بریم خیلی از ما درد کمی رو در پشتمون احساس می کنیم
این مسئله رو نادیده نگیرید ...

این درد مختصر بتدریج و براحتی ممکنه منجر به ناتوانیهای زیاد حرکتی یا حتی فوت بشه.
نگران نباشید دوستان عزیز، سعی کنید تمرینات زیر رو برای 10 دقیقه 
هر روز صبح انجام بدید و این درد مزمن رو از بین ببرید
و از یک زندگی سالم لذت ببرید ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

[ چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 12 فایده رابطه زناشویی
سلامت نیوز:می‌دانید برقراری روابط زناشویی با همسر می‌تواند چه آثار مثبتی بر سلامت جسمی زوج‌ها داشته باشد؟ حتما شما هم با خودتان فکر کرده‌اید مکانیسم فعالیت جنسی بدن تنها برای تولیدمثل نیست و مسلما بعد از رابطه با همسرتان تغییرات مثبتی را در خودتان یا او حس کرده‌اید...
 پزشکان 12 فایده طبی را برای این رابطه برشمرده‌اند:
1. کاهش استرس
محققان اسکاتلندی 24 زن و 22 مرد را در شرایط پراسترس- مثل سخنرانی در جمع یا حل مسایل ریاضی در حضور دیگران- قرار دادند و فشارخون آنها را اندازه‌گیری کردند. نتیجه جالبی به دست آمد؛ افرادی که به تازگی با همسرشان روابط زناشویی داشتند، در موقعیت استرس‌زا برخورد سالم‌تری نشان ‌دادند. مطالعه دیگری نشان داد فشارخون دیاستولی (عدد دومی که دستگاه فشارسنج به ما نشان می‌دهد) افراد متاهلی که با همسر خود زندگی می‌‌کنند و روابط زناشویی منظمی دارند، از فشارخون افرادی که با همسرشان رابطه زناشویی ندارند، پایین‌تر است. نتایج یک تحقیق جالب دیگر هم ثابت کرده زنانی که همسرانشان مرتب آنها را در آغوش می?گیرند، فشارخون سالم‌تری دارند.
2. افزایش ایمنی

محققان دانشگاه ویلکس با ثبت چگونگی رابطه زناشویی 112 همسر و بررسی میزان تولید بزاق در آنها دریافتند رابطه با همسر (2 بار یا بیشتر در طول هفته)، باعث افزایش سطوح آنتی‌بادی ایمونوگلوبین A در بدن می‌شود. این پادتن در پیشگیری از سرماخوردگی و برخی عفونت‌ها نقش مهمی دارد.
3. کاهش وزن
هر 30 دقیقه روابط زناشویی با همسر، باعث مصرف 85 کیلوکالری انرژی در بدن می‌شود و لابد می‌دانید که سوزاندن کالری مترادف است با کاهش وزن.
4. سلامت قلب
تحقیق 20 ساله دانشمندان انگلیسی نشان داده مردانی که در طول هفته 2 بار یا بیشتر با همسرشان روابط زناشویی دارند، نسبت به مردانی که کمتر از 1 بار در ماه چنین روابطی را با همسرشان برقرار می‌كنند، کمتر گرفتار حمله‌های مرگبار قلبی می‌شوند. این محققان باور عمومی تاثیر سوء رابطه زناشویی بر احتمال سکته قلبی را رد می‌کنند.
5. افزایش اعتماد به‌نفس
محققان دانشگاه تگزاس می‌گویند رابطه زناشویی تاثیر بسزایی بر اعتماد به‌نفس و احساس رضایت از خویشتن دارد. البته این یافته به معنی لزوم داشتن روابط زناشویی برای افزایش اعتماد به‌نفس نیست اما اگر فردی از نظر اعتماد به‌نفس مشکلی نداشته باشد، سلامت رابطه زناشویی او با همسرش تاثیر مثبتی بر ارتقای اعتماد به‌نفسش خواهد داشت.
6.افزایش صمیمیت
برقراری روابط زناشویی و رسیدن به اوج لذت جنسی، سطح هورمون اکسی‌توسین – که به هورمون محبت مشهور است- را افزایش می‌دهد. به این ترتیب همسران بعد از رابطه زناشویی احساس صمیمیت و اعتماد بیشتری به‌هم خواهند داشت. تحقیقات انجام شده روی 59 زن نشان داده که سطح هورمون اکسی‌توسین آنها بعد از در آغوش گرفته‌شدن به وسیله همسرشان افزایش یافته است. سطح اکسی‌توسین بدن فرد با حس سخاوتمندی او هم رابطه مستقیمی دارد.
7. کاهش درد
هورمون محبت یا اکسی‌توسین سطح اندورفین‌های (مواد ضددرد طبیعی بدن) بدن را افزایش می‌دهد. پس اگر گرفتار سردرد، آرتریت روماتویید یا «نشانگان پیش قاعدگی» (PMS) هستید، می‌توانید تاثیر روابط زناشویی با همسرتان را بر درد ناشی از این مشکلات درک کنید. محققان برای اثبات ادعای خود از 48 نفر خواستند اکسی‌توسین را استنشاق کنند، سپس انگشت دست آنها را مجروح کردند و دریافتند که حضور اکسی‌توسین حس درد را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.
8. کاهش خطر سرطان پروستات
محققان ثابت کرده‌اند مردان جوانی که بیش از 21 بار انزال در ماه دارند، نسبت به مردانی که 7-4 بار در ماه انزال دارند، با احتمال کمتری دچار سرطان پروستات می‌شوند.
9. تقویت عضلات قاعده لگن
انقباض عضلات قاعده لگن زنان هنگام برقراری روابط زناشویی احساس رضایت بیشتری به آنها می‌دهد و این انقباض‌ها برای تقویت عضلات این ناحیه و پیشگیری از بی‌اختیاری ادرار موثر است.
10. کاهش خطر سرطان پستان
تحقیقات نشان داده‌اند، روابط زناشویی در زنانی که تابه‌حال تجربه زایمان نداشته‌اند، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد.
11. خواب عمیق‌تر
اکسی‌توسین ترشح‌شده بعد از روابط زناشویی، باعث القای خواب می‌شود. از طرفی خواب راحت، آسوده و کافی آثار بسزایی بر سلامت عمومی بدن دارد از جمله وزن مناسب و میزان سالم فشارخون.
12. سلامت پوست
رابطه زناشویی ضمن افزایش گردش خون در بدن باعث بهبود اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوست می‌شود و درنتیجه به پوست ظاهری درخشان می‌بخشد. حتما خودتان متوجه این تغییر بعد از رابطه با همسرتان شده‌اید. در ضمن رابطه زناشویی با اثر افزایشی خود بر میزان کلاژن، ایجاد لکه‌ بر پوست و افتادگی آن را کاهش می‌دهد.
منبع: هفته نامه سلامت

[ سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

معالجه آنژین با لیمو ـ برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو كمك بگیرید، كمی آبلیمو و آب مقطر را مخلوط كرده و هر یك ساعت یك بار آن را قرقره كنید.به جای آب اكسیژنه برای شستشوی زخم و خراش های سطحی پوست ـ می توانید آب لیمو را بگیرید و دو برابر به آن آب بیفزایید و با آن زخم ها و خراش های سطحی پوست را بشویید.

در تمامی مواردی كه اختلال هاضمه به وجود می آید از قبیل دل به هم خوردگی و نفخ شكم، معالجه با لیمو تجویز شده است. در این مورد دو عدد لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یك لیتر آب داغ، یك تا دو ساعت خیس كنید، بعد فشرده و آب آن را با قند یا شكر شیرین كرده و هر روز یك لیوان بنوشید.برای درمان و خونریزی لثه ها از لیمو استفاده كنید. یك قطعه پنبه را در لیوانی كه محتوی آب لیمو است فرو كرده و روزی دو بار (صبح و شب) آن را به لثه های خود بمالید و با انگشتان خود ماساژ دهید، ولی مواظب باشید آب لیمو به دندان های شما نرسد.

در معالجه میگرن و سردرد نیز لیمو مسكن است. وقتی میگرن و سردرد دارید، در یك فنجان قهوه یا چای غلیظ یك برش لیمو بیندازید و بنوشید. مصرف آن موجب تسكین درد و میگرن می شود.استفاده از لیمو ترش سرگیجه را رفع می كند. همچنین اگر لیمو با كمی عسل خورده شود، باعث آرامش شده و دل شوره را برطرف می كند.گذاشتن یخ و لیمو روی زبان سكسكه را درمان می كند. در نهایت اینكه تب و گریپ را هم می توان با لیمو درمان یا مهار كرد.

درخشان كننده چشم ها، تسكین دهنده گلو درد، نیرو بخش و تب بر، تسكین دهنده درد، پاك كننده پوست (چرب)، ضد شوره و برطرف كننده خارش پوست سر، ضد سرماخوردگی، یك حالت دهنده خوب برای موها، تقویت كننده حافظه، آرامش دهنده روح از دیگر خواص لیمو است.همچنین كسانی كه می خواهند خود را لاغر كنند، اگر صبح ناشتا آب لیموترش را با یك لیوان آب مخلوط كنند و مقدار كمی عسل به آن اضافه نمایند و آن را بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و به این ترتیب از شر چربی های اضافی راحت خواهند شد.اگر در صورت شما لكه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب لیمو و نمك است.برای جلوگیری از خونریزی بینی كافی است كه یك تكه پنبه را آغشته به آب لیمو كرده و در سوراخ بینی بگذارید، خون دماغ را برطرف خواهد كرد.

[ یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 به یاری سرتان بشتابید:

ممکن است هر روز دچار سردرد شوید و یا خیلی به ندرت سردرد بگیرید ، به هر حال یک سردرد بد می تواند حتی بهترین و خوشترین روزهای زندگی شما را خراب کند . در اینجا به چند روش مفید برای جلوگیری از بروز سردرد اشاره می کنیم.

  

غذاها و نوشیدنی های خود را آگاهانه و با دقت انتخاب کنید:

برخی غذاها مانند غذاهای دودی ، ترش ، خشک شده ، مانده و حتی برخی مواد غذایی خوشمزه مثل پنیر و کالباس حاوی سولفیت هستند . سولفیت موجود در این غذا ها باعث می شود که رگهای خونی گشاد شوند و باعث بروز سردرد شوند. پس به جای استفاده از این نوع مواد غذایی ، تا آنجایی که می توانید از میوه های تازه استفاده کنید.

نفس عمیق بکشید:

معمولا” وقتی که شما مضطرب هستید و استرس زیادی دارید کوتاهتر از همیشه نفس می کشید ، همین نفسهای کوتاه باعث می شود که بدن شما اکسیژن کمتری دریافت کند و رگهای خونی شما تنگتر شوند و درنهایت دچار سردرد شوید. پس برای جلوگیری از ابتلا به سردرد در اثر استرس ، آرام و عمیق نفس بکشید تا درد به سراغ شما نیاید.

کامپیوترتان را خاموش کنید:

وقتی تمام روز به صفحه پر نور کامپیوتر خیره می شوید به چشمان شما فشار زیادی وارد می شود و اصلا” تعجبی ندارد که دچار سردرد می شوید. علاوه بر این دیدن تصاویر چشمک زن باعث می شود که به شبکیه و اعصاب چشم شما بیش از حد فشار وارد شود و در نهایت دچار سردرد شوید. اگر بطور مدام از کامپیوتر استفاده می کنید هر ساعت ۱۰ دقیقه استراحت کنید تا دچار سردرد نشوید.

از بوهای سردرد آور دوری کنید:

بسیاری از مرد به بوهای خاصی حساسیت و آلرژی دارند ، یکی از شایع ترین علائمی که وجود این آلرژی را در اشخاص مختلف نشان می دهد این است که آنها با استشمام برخی بوها دچار سردردهای شدید می شوند. بوی تنباکو ، بنزین و عطر ، رایج ترین بوهایی هستند که باعث سردرد و حساسیت در افراد مختلف می شوند.

موهایتان را باز کنید:

نیمی از زنان بخاطر استفاده از مدل موهایی که باعث کشیده شدن پوست سر می شوند ، سردرد می گیرند. موهای بسته شده و درست شده بسیار زیبا هستند اما اگر باعث سردرد می شوند فورا” آن را باز کنید.

در سایه راه بروید:

بدترین چیز ، سردرد گرفتن در یک روز آفتابی زیباست اما واقعیت این است که نور خورشید می تواند برای تالاموس مغز شما مشکل ایجاد کند . تالاموس همان قسمتی از مغز است که پیغام درد را برای مغز شما می فرستد.

 

[ سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 اگر به دنبال وزن ایده‌آل هستید و می‌خواهید خوش تیپ باشید این مطلب به دردتان می‌خورد. باید بدانید برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند به لاغری و کاهش وزن کمک کنند.

آهن، ویتامین C، منیزیم و غیره در خدمت زیبایی اندام شما خواهند بود. برای آشنایی با شیوه‌ی لاغری این مواد مغذی با ما همراه باشید.
 
ویتامین C : تجمع چربی‌ها را محدود می‌کند
ویتامین C می‌تواند همیار لاغری شما باشد. می‌پرسید چگونه؟ ویتامین C می‌تواند نقش موثری در سنتز نورآدرنالین داشته باشد. نورآدرنالین ماده‌ای است که از غدد فوق کلیوی ترشح می‌شود و تجمع چربی‌ها را محدود می‌کند. اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود. این ریز مغذی موثر همچنین باعث می‌شود بدن راحت‌تر آهن را جذب کند برای همین خاصیت ضدخستگی دارد.
وقتی شما احساس شادابی می‌کنید و خسته نیستید تحرک بیشتری خواهید داشت. خودتان بهتر می‌دانید که تحرک بیشتر مساوی است با تجمع کمتر چربی‌ها در بدن. حواستان باشد که استرس و فشارهای روحی میزان ویتامین C بدن را کاهش می‌دهد برای همین است که بیشتر افراد در دورانی که فشارهای روحی بیشتری تحمل می‌کنند چاق‌تر می‌شوند.
مواد غذایی سرشار از ویتامین C :  
انگور فرنگی (۲۰۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)، جعفری( ۱۷۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم) و گریپ‌فروت( ۳۷ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)
 
ویتامین B : سلاحی برای مبارزه با گرسنگی
ویتامین‌های گروه B، استرس، فشارهای روحی و به همین ترتیب خطر اضافه وزن را کاهش می‌دهند. واقعیت این است که این ویتامین‌ها باعث تولید ناقل‌های عصبی یا همان نروترانسمتورهایی( مانند تریپتوفان، دوپامین، سروتونین) می‌شوند که اعصاب شما را آرام می‌کنند. در این صورت میل به ناخنک زدن، پرخوری یا نیاز شدید به مواد غذایی شیرین کاهش می‌یابد.
ویتامین‌های B6 و B9 نیز به بهبود عملکرد غده‌ی تیروئید کمک می‌کنند. اختلال در کار تیروئید روی وزن تأثیر می‌گذارد. البته حواستان باشد دریافت ویتامین B6 نباید بیش از ۲۰۰ میلی گرم در روز باشد زیرا دز بالای آن باعث ایجاد مسمومیت می‌شود.
مواد غذایی سرشار از ویتامین B : 
ویتامین B6 به میزان قابل توجهی در سیر (۱٫۲ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم) و گردو ( ۰٫۷۳۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)، ویتامین B9 در شاهی ( ۰٫۲ میلی گرم در ۱۰۰ گرم) یا اسفناج ( ۰٫۱۹ در هر ۱۰۰ گرم) وجود دارد.
 
کلسیم: همیار لاغری
هر چند هنوز دانشمندان به درستی نمی‌دانند کلسیم با چه مکانیزمی باعث کاهش وزن می‌شود اما نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که این ماده‌ی معدنی شما را لاغر می‌کند. نتایج یک پژوهش آمریکایی که روی ۵۴ زن بین ۱۸ تا ۳۱ سال انجام شده نشان می‌دهد این ماده‌ی معدنی به لاغری کمک می‌کند.
محققان معتقدند افرادی که روزانه کمتر از ۷۸۰ میلی گرم کلسیم دریافت می‌کنند بیشتر در معرض اضافه وزن قرار می‌گیرند و خانم‌هایی که ۷۸۰ میلی گرم کلسیم مصرف می‌کنند وزن ثابتی دارند. همین پژوهش نشان می‌دهد زن‌هایی که روزانه ۱ گرم کلسیم دریافت می‌کنند لاغر می‌شوند. بنابراین به نظر می‌رسد شانس لاغری با مصرف محصولات لبنی بالاتر است.
مواد غذایی سرشار از کلسیم : 
شیر کم چرب ( ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در هر ۱۰۰ گرم) پنیر پارمیسان (۱۲۰۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم). توجه داشته باشید که این پنیر در عین حال چرب است.
 
پتاسیم: جلوی احتباس آب را می‌گیرد
پتاسیم تأثیر مُدری دارد. یعنی ادرارآور است. در واقع این ماده‌ی معدنی میزان آب موجود در سلول‌ها را تنظیم و دفع کلیه‌ها را راحت‌تر می‌کند. پتاسیم همچنین هورمون آلدوسترون که در متابولیسم سدیم ( نمک ) نقش دارد را تنظیم می‌کند. در نتیجه پتاسیم نمی‌گذارد بدن شما دچار « ورم » شود.
مواد غذایی سرشار از پتاسیم : 
زردآلوی خشک ( ۱۵۲۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم )، موز ( ۱۱۵۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم ) و زنجبیل ( ۱۱۲۶ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم )
 
کروم : خواص ضدچاقی
کروم عملکرد انسولین را بهبود می‌بخشد. این ریز مغذی مسئول تنظیم میزان گلوکز خون است و می‌تواند نقش ضدچاقی داشته باشد. حواستان باشد فشارهای روحی تولید هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد و این هورمون به میزان ذخیره‌ی کروم بدن آسیب می‌رساند.
مواد  غذایی سرشار از کروم :
سیب زمینی ( ۰٫۰۳۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم )، جعفری ( ۰٫۰۰۷ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم ) اسفناج ( ۰٫۰۰۵ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم ).
 
آهن : موثر در جذب قندها
کمبود آهن از علائم کم خونی است که در پی آن خستگی به بار می‌آید. زمانی که بدن احساس خستگی می‌کند میل کمی به تحرک و سوزاندن انرژی دارد. این مسئله نیز به انباشته شدن کالری‌ها و در نتیجه تجمع چربی‌ها منجر می‌شود.
مواد غذایی سرشار از آهن : 
زنجبیل ( ۱۴ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم )، جعفری ( ۵٫۵ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم ) و زردآلوی خشک ( ۵٫۲ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم ).
 
منیزیم : کالری می‌سوزاند
منیزیم به بدن کمک می‌کند تا به روش موثری از کالری‌های بدن استفاده کند. در واقع به نوعی باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شود. برای همین کمبود این ماده‌ی معدنی روی اضافه وزن تأثیر می‌گذارد.
توصیه می‌کنیم مواد غذایی حاوی منیزیم را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید و یادتان باشد که استرس میزان این ماده‌ی معدنی مفید را کاهش می‌دهد. بدن ما برای جبران استرس‌های وارد شده مصرف قند خود را بالا می‌برد. برای همین است زمانی که در بحران روحی قرار داریم میل زیادی به مواد غذایی شیرین نشان می‌دهیم.
مواد غذایی سرشار را منیزیم : 
گردو ( ۲۵۲ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم )، زنجبیل ( ۱۵۷ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم ).
 
 
منبع : tebyan.net
[ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1001
بازدید دیروز : 2472
بازدید هفته : 8014
بازدید ماه : 18058
بازدید کل : 298536
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس