عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 اگر شبی از گرفتگی عضلات از خواب بیدار شده باشید یا این‌که در طول روز آن را حس کرده باشید، می‌دانید که چقدر دردناک و آزاردهنده است.

اگرچه این حالت معمولا خطری ندارد، اما می‌تواند به طور موقتی عضله آسیب‌دیده را از حرکت باز دارد.

دلایل گرفتگی عضلات
استفاده بیش از حد از عضلات، کم‌آبی بدن، فشار عضلانی یا قرارگیری در وضعیتی خاص برای مدتی طولانی هر کدام می‌توانند سبب گرفتگی عضلات شوند. به همین دلیل ورزشکارانی که پس از ورزش و بخصوص در آب و هوای گرم خسته شده و دچار کم‌آبی بدن می‌شوند، معمولا چنین شرایطی را تجربه خواهند کرد.

یکی دیگر از انواع شایع گرفتگی عضلات نیز حالتی است که در طول شب رخ داده و بیشتر عضلات ساق پا و انگشتان را درگیر می‌کند.

البته در بیشتر شرایط علت اصلی گرفتگی عضله مشخص نیست. گرفتگی عضلات اغلب مشکل خاصی نداشته و خطری ایجاد نمی‌کند اما در برخی موارد نیز بیماری‌ها و شرایط خاصی می‌توانند سبب ایجاد این حالت باشند. گرفتگی عضلانی گاهی بخشی از بیماری‌های تیروئید، کلیه، اعصاب، اختلالات هورمونی، دیابت و کم‌خونی نیز می‌تواند باشد.

بهبود و پیشگیری
چنانچه شما هم با چنین مشکلی رو به رو هستید، با اقداماتی خاص می‌توانید آن را بهبود بخشیده و شرایط بهتری ایجاد کنید. در این شرایط عضله آسیب‌دیده را کشش داده و به آرامی آن را مالش دهید تا آرام شود. بنابراین کشش و ماساژ مناسب و آرام می‌تواند به شما در این شرایط کمک کند.

در این شرایط می‌توانید از گرما یا سرما نیز استفاده کنید. به عنوان مثال حوله‌ای گرم یا یک حمام آب گرم یا بسته‌ای یخ می‌تواند به آرام شدن عضله کمک کند.

برای این‌که از بروز این حالت پیشگیری کنید، بهتر است دقت داشته باشید تا بدنتان با کم‌آبی روبه‌رو نشود. به همین دلیل هر روز به مقدار کافی آب بنوشید و در زمان‌هایی که مشغول فعالیت هستید و این کار را در فواصل منظم تکرار کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

حتما به خاطر داشته باشید که قبل و بعد از هر ورزشی، عضله خود را به‌آرامی کشش دهید. اگر شما هنگام خواب دچار این وضعیت می‌شوید، قبل از رفتن به رختخواب این کشش‌ها را انجام دهید. ورزشسبک قبل از خواب هم می‌تواند برای پیشگیری از این وضعیت مفید باشد.

[ پنج شنبه 9 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

شکم پرکن های سالم
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، غذاهای متفاوتی هستند که معده ما را پر می کنند اما گاهی مجبوریم تا از غذاهایی استفاده کنیم که برای مدت زیاد ما را سیر نگه دارند و در نتیجه ما کمتر احساس گرسنگی می کنیم و شاید این امر به لاغری شما کمک نیز بکند.
فرنی:
فرنی ها و حریره ها باعث می شوند تا کربوهیدراتی که درون آن ها است به آرامی رها شده و وارد خون شما می شوند و شما را سیر نگه می دارند. بهتر است تا از این ماده در صبحانه تغذیه کنید و این به شما کمک می کند تا از غذای ساعت 11 جلوگیری شود.
پاپ کرن:
اگر به دنبال یک تغذیه سالم در هنگام انجام کارهایتان می گردید باید بدانید که بهترین انتخاب می تواند پاپ کرن باشد. این تغذی سالم مقدار زیادی فیبر دارد و همچنین از چربی کمی هم برخوردار است اما مهمترین نکته آن این است که معده شما را پر میکند و نمی گذارد تا بیش از حد غذا بخورید. فوایدی که در 25 گرم پاپ کرن وجود دارد خیلی بیشتر از فوایدی است که در همین مقدار چیپس یا شکلات وجود دارد.
سیب:
کمتر کسی وجود دارد که از فواید سیب چیزی نداند. همانطور که می دانید سیب یک منبع سرشار از فیبر است و همین برای بدن یک مزیت بزرگ است. محققان به این نتیجه رسیده اند که خوردن یک سیب 20 دقیقه قبل از وعده غذایی باعث می شود تا مقدار غذایی که مصرف می کنید کمتر باشد. همچنین به واسطه فیبر معده شما را پر کرده و گرسنگی را از شما دور می کند.
پرتقال:
پرتقال و دیگر میوه های نارنجی از دسته میوه های بسیار مفید برای بدن هستند که در دور کردن گرسنگی از شما نیز بسیار موثراند. این میوه ها تا دوبرابر بیشتر از موز معده شما را پر میکنند و همان مقدار کالری را نیز به بدن شما وارد می کنند. پرتقال ها از 86 درصد آب تشکیل شده اند و محققان به این نتیجه رسیده اند که میوه هایی که مقدار زیادی آب دارند بدون اینکه به بدن شما کالری وارد کنند انرژی را وارد لازم را وارد بدن شما می کند.
تخم مرغ:
تخم مرغ ها موادی هستند با کالری بالا و شاید برای این لیست خیلی جالب نباشند اما به دلیل پروتئین زیادی که دارند باعث می شوند تا برای یک مدت طولانی احساس سیری بکنید و دیگر لازم نیست تا غذاهای اضافه در طول روز بخورید. بهتر است تا از تخم مرغ ها در هنگام صبح استفاده کنید.
 

[ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

عوامل اصلی صدمات کبد عبارتند از:

۱- عامل اصلی صدمه دیدن کبد خیلی دیر خوابیدن و خیلی دیر بیدار شدن است.
اما عوامل دیگری هم می تواند باعث صدمات جدی به کبد شوند که عبارتند از:
۲- ادرار نکردن در صبح
۳- پرخوری
۴- نخوردن صبحانه
۵- مصرف بیش از حد بعضی داروها
۶- مصرف بیش از اندازه ی ‌[مواد غذائی محتوی] نگهدارنده ها، افزودنی ها [ی غیر طبیعی]، رنگهای خوراکی، و قندهای مصنوعی
۷- مصرف روغن های ناسالم برای پخت وپز. تا آنجا که ممکن است از مصرف روغن های پخت و پز برای سرخ کردن بپرهیزید.
۸- مصرف غذاهای نیم پز(فرآوری شده) نیز کارکبد را زیاد می‌کند. سبزیجات باید خام خورده شوند و در صورت پختن هم بایستی در ۳-۵ نوبت خورده شوند. سبزیجات سرخ شده می‌بایست در یک وعده خورده شود، از نگهداری آنها خودداری کنید. 

[ پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

درمان آلزایمر با روزه !!!
2روز روزه در هفته، آلزامیر را از بدن دور می کند
دانشمندان آمریکایی می گویند روزه گرفتن دو روز در هفته، بدن را از آلزامیر حفظ می کند.
به گزارش جذاب نیوز به نقل از روزنامه گاردین چاپ لندن، این دانشمندان گفته اند روزه برای چند روز محدود، می تواند به حفظ مغز در برابر بیماری های خطرناکی مانند آلزامیر کمک کند.
براساس این گزارش، پژوهشگران در مرکز ملی سالمندان در شهر بالتیمور آمریکا به دلایلی رسیده اند که نشان می دهد توقف غذاخوردن به مدت دو روز در هفته می تواند مغز انسان را از دو بیماری خطرناک حال حاضر یعنی آلزایمر و پارکینسون دور کند.
روزه گرفتن دو روز در هفته از جمله اعمال مستحبی مسلمانان و توصیه شده پیامبر اسلام است.
پرفسور مارک ماتسون از مقامات ارشد مرکز علمی ملی سالمندان این موضوع را در نشست سالانه انجمن پیشرفت علوم آمریکا در شهر ونکور مطرح کرد. 

[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

توصیه ‏های پزشکی کار با رایانه
خیره ‏شدن به مانیتور
بسیاری از افراد هنگام کار با رایانه چند ثانیه پشت سرهم، به مانیتور خیره می‏شوند، این عادت نادرست می‏تواند باعث آسیب به شبکه ‏های داخلی چشم شود چون با خیره‏شدن و پلک‏ نزدن، فضای سطحی چشم مرطوب نمی‏شود و باعث خشک شدن چشم می‏گردد که همین موضوع، عوارضی را به دنبال دارد. پس سعی کنید به طور مداوم و مرتب پلک بزنید.
صندلی مناسب؛ حلال تمامی مشکلات
اگر روزانه بیشتر از یک ساعت پشت کامپیوتر خود می‏نشینید، سعی کنید حتما یک صندلی استاندارد برای میزهای کامپیوتر تهیه کنید. مطمئن باشید با صرف یک هزینه کم‌، از مشکلات و هزینه ‏های زیاد در آینده جلوگیری خواهید کرد. صندلی‏ها دارای مدل‏های متنوعی هستند که باید متناسب با قد در نظر گرفته شوند. همچنین قسمتی که به آن تکیه داده می‏شود، باید دارای قوس استاندارد باشد تا به ‏راحتی بتوان کارها را انجام داد. اگر صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع بگیرید، برای بسیاری از اعضای خانواده نیز می‏تواند مفید باشد، زیرا هر شخصی می‏تواند با توجه به قد خود، ارتفاع صندلی را تنظیم کند.
مشکلات چشم ناشی از کار با رایانه چیست؟
سی‏وی‏اس(CVS) مجموعه‏ای از علائم چشمی و بینایی است که بر اثر کار با رایانه ایجاد می‏شوند. تقریبا 75 درصد از کسانی که زیاد با رایانه کار می‏کنند گرفتار این علائم هستند. مهمترین علائم عبارت است از: خستگی چشم، خشکی چشم، ریزش اشک، تاری دید. این علائم ممکن است به سبب سردرد، درد در گردن، شانه‏ ها و پشت نیز منجر شود.
یکی از مهمترین دلایل خشکی و سوزش چشم هنگام کار با رایانه کاهش میزان پلک زدن است. به طوری که افراد هنگام کار با رایانه تقریبا یک پنجم حالت عادی پلک می‏زنند. این مسئله به همراه خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار سبب می شود تا پلک ها به مدت بیشتری باز بمانند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریع‏تر تبخیر شود.
صحیح نشتن و اصول آن
نشتن صحیح یک الگوی خاصی دارد: آرنج باید به صورت 90 درجه باشد و پشت بدن کاملا به صندلی تکیه داده شود، مانیتور باید مقداری از دید مماس و مستقیم چشم پایین‏تر باشد به طوری‏که به کل مانیتور اشراف داشته باشید.
استراحت در هر چند دقیقه با ورزش ساده
هر نیم ساعت، چند دقیقه از پشت میز خود دور شده و در محیط اطراف قدم بزنید، یک لیوان آب بنوشید و مچ دستان خود را نرمش دهید. خود را به تحرک وادارید و از آن حالت خشک خارج شوید.
سلامت مچ دست و پاها در هنگام کار با کامپیوتر
وقتی مشغول تایپ کردن هستید، بدن خود را در یک وضعیت متعادل و مناسب قرار دهید. مچ دستان شما باید اندکی از آرنج شما پایین‏تر باشد. این عمل از ابتلا به نوعی سندرم تونلی در مچ دست شما جلوگیری می‏کند. پاهایتان را نیز طوری قرار دهید که زانو از باسن اندکی بالاتر قرار گیرد. کف پا را صاف روی زمین و یا روی یک چهارپایه قرار دهید. 

[ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

8 راه طول عمر

1- شنا کنید.
بر اساس تحقیقات دانشگاه کارولینا، همه ورزش ها تاثیر یکسانی در احساس جوانی ندارند.
در این تحقیق که بر روی چهل هزار زن و مرد 20 تا 90 ساله انجام گرفت، مشخص شد که شناگران نسبت به دوندگان و پیاده روی کنندگان، 50 درصد کمتر می میرند.
2- ازدواج کنید.
تحقیقی در دانشگاه شیکاگو مشخص کرد ازدواج کردن باعث می شود زنان 4 سال و مردان 10 سال جوان‌تر گردند.
تحقیقات ده ساله بر روی مردان 45 تا 59 ساله که بیشتر از یک کار هیجانی در هفته داشتند، نشان داد که مرگ‌ومیر در آنها 50 درصد کمتر از افرادی می باشد که یک کار هیجانی در ماه داشتند.
ازدواج موفق باعث کاهش استرس، تقویت روحیه، خواب بهتر و کاهش خطر بیماری های قلبی می گردد
اما تمام ازدواج ها این طور نیستند. ازدواج ناموفق می تواند استرس زیادی داشته باشد و به سلامت افراد آسیب بزند. برای همین طلاق می تواند بهترین راهکار برای ازدواج ناموفق باشد.
3- خوب بخوابید.
مطمئنا این را می دانید که باید 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید تا خطر ابتلا به سرطان را کم کنید، از پرخوری جلوگیری کنید و خیلی فواید دیگر. همه این ها افزایش دهنده طول عمر می باشند.
اما اگر از قرص خواب برای خوابیدن استفاده می کنید، باعث افزایش خطر سرطان و مرگ زودرس می شوید.
یکی از راه های خوب خوابیدن و خواب عمیق داشتن، ورزش کردن می باشد.
این نکته را به یاد داشته باشید که بین زمان ورزش و خوابیدن در شب، باید حداقل سه ساعت فاصله باشد، زیرا اگر بلافاصله بعد از ورزش، به رختخواب بروید، از آنجایی که انرژی شما زیاد شده است، سخت تر به خواب می روید.
4- داوطلب کاری شوید.
اگر برای انجام کاری داوطلب شوید، علاوه بر آنکه به سلامت روانی خود کمک می کنید، سلامت جسمی خود را نیز حفظ می نمایید.
داوطلبان مشتاق تا 63 درصد مرگ‌ومیر خود را به عقب می اندازند.
داوطلبان، دارای توانایی بالاتر برای انجام کار و همچنین افسردگی کمتری می باشند.
5- نخ دندان بکشید.
هر شب، برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن وقت بگذارید تا طول عمرتان بیشتر شود.
مسواک زدن باعث می شود دهان شما تمیز و خوشبو شود.
با مسواک زدن تنها 40 درصد از آلودگی ها و جرم های دهانی را حذف می کنید.
تجمع جرم ها و پلاک های دندان باعث بروز بیماری های لثه ای مانند ژنژیویت و پریودنتیت می شود.
این بیماری های التهابی می تواند باعث باریک شدن عروق و افزایش بیماری های قلبی-عروقی گردند.
حداقل روزی یک بار نخ دندان بکشید تا آلودگی ها و جرم هایی که با مسواک کردن از بین نرفته اند، با استفاده از نخ دندان از بین بروند
6- با دیگران رفت و آمد کنید.
تحقیقات نشان داده است که معاشرت هم بر روان و هم بر جسم افراد تاثیر مثبت می گذارد.
روابط اجتماعی قوی باعث افزایش سلامت مغز، افزایش خلق و خو و افزایش اعتماد به نفس می شود.
احتمال مرگ و میر در افراد منزوی نسبت به افراد معاشرتی 22 درصد بیشتر می باشد.
7- چای سبز بنوشید.
تحقیقات نشان داده است افرادی که روزانه سه فنجان و یا بیشتر چای سبز می نوشند، جوان‌تر و سالم‌تر می باشند.
آنتی اکسیدان موجود در چای به کاهش سرطان، دیابت و بیماری قلبی کمک می کند و از تخریب سلول ها جلوگیری می نماید.
8- مغزتان را تحریک کنید.
میزان سن تنها با بدن سالم محاسبه نمی شود، بلکه مغز نیز در این رابطه دخیل است.
آلزایمر و بیماری های تحلیل برنده مغز از عوامل کاهش طول عمر می باشند.
اگر از عضلات ذهنی خود روزانه استفاده کنید، می توانید این بیماری ها را از بین ببرید.
برنامه غذایی سالم داشته باشید، یک زبان جدید را یاد بگیرید و ... . با این کارها طول عمر خود را زیاد می کنید. 

[ دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

هفت ماده غذایی برای کاهش طبیعی فشارخون
 کیوی
تحقیقات ارائه شده در نشست سال گذشته انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که خوردن سه کیوی در روز با کاهش فشار خون مرتبط است. این تحقیق بر روی ۱۸۸ مرد و زن پنجاه و پنج سال به بالا که دارای فشار خون بوده اند انجام شد. آن ها به خوردن سه کیوی و یا یک سیب در روز به مدت هشت هفته تشویق شدند. محققان دریافتند میزان فشار خون سیستولیک کسانی که کیوی خورده نسبت به آن ها که سیب خورده بودند پایین تر آمده است.
کیوی سرشار از لوتئین است. و این به معنی دارا بودن کیوی از خواص آنتی اکسیدان شناخته شده می باشد.
نخود فرنگی، موز و سایر مواد غنی از پتاسیم
مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ در مجله فشار خون نشان داد که کاهش فشار خون علاوه بر استفاده از مکمل های پتاسیم با مصرف مواد حاوی پتاسیم نیز امکان پذیر است.
پژوهشگران دانشکده پزشکی سنت جورج در لندن دریافتند کسانی که پتاسیم را از مواد طبیعی دارای این ماده (مانند موز، نخودفرنگی و کشمش) دریافت می کنند، کاهش فشار خون مشابه ای را مانند آن ها که فقط از مکمل های پتاسیم استفاده می کنند، تجربه خواهند کرد.
هندوانه
هندوانه فقط عامل طراوت نیست، بلکه شامل موادی مانند فیبر، لیکوپنز، ویتامین آ و پتاسیم نیز می باشد. مطالعه محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا نشان می دهد که اسید آمینه یافت شده در هندوانه باعث پایین آمدن فشار خون می شود. این اسید آمینه سیترولین/آرگینین نامیده می شود. محققان از ۹ نفر خواستند که شش گرم از این اسید آمینه را هر روز طی یک دوره شش هفته ای بخورند. نتیجه، کاهش فشار خون و عملکرد بهتر عروق را در این ۹ نفر نشان داد.
سیب زمینی بنفش
سال گذشته یک مطالعه کوچک در نشست انجمن شیمی آمریکا نشان داد که سبزیجات دارای ریشه های بنفش دارای خواصی برای کاهش فشار خون هستند و مانند بلغور و جو دوسر غیر بسته بندی شده موثر می باشند.
تحقیق بر روی هجده نفر از کسانی که به فشار خون مبتلا بودند انجام شد. از آن ها خواسته شد شش تا هشت سیب زمینی بنفش را با پوست، دو بار در روز طی مدت یک ماه مصرف کنند. بعد از آن محققان مشاهده کردند که فشار خون سیستولیک و دیاستولیک این افراد در روزهای پایانی این دوره پایین آمده بود. لازم به ذکر است که این تحقیق فقط یک تحقیق یک طرفه بوده است. به این معنی که اعداد و ارقام به دست آمده با افرادی که طی این دوره سیب زمینی بنفش را مصرف نکرده اند، مقایسه نشده است.
توفو
خوردن مقدار زیادی از توفو و سایر غذاهای حاوی سویا مانند آجیل سویا، میسو و شیر سویا با کاهش فشار خون در ارتباط است. مطالعه ارائه شده در نشست سالیانه کالج متخصصان قلب آمریکا شامل تحقیق روی ۵۰۰۰ نفر بود که رژیم غذایی آن ها بیش از بیست سال دنبال شده بود. محققان از این تحقیق دریافتند افرادی که مقدار بیشتری ایزوفلاون که در مواد حاوی سویا، بادام زمینی و چای سبز یافت می شود، دریافت کرده اند کاهش فشار خون بیشتری نسبت به بقیه افراد داشته اند.
شکلات
شکلات با شاخص توده بدنی پایین مرتبط است و می تواند برای افراد با فشار خون بالا مفید باشد. بررسی های انجام شده در مجله پزشکی BMC نشان داد که فلاونولی که در شکلات یافت می شود به اتساع رگ های خونی کمک کرده و خود باعث پایین آمدن فشار خون می شود. دکتر کارین از دانشگاه آدلاید می گوید: فلاونول نشان داده است که باعث افزایش اکسید نیتریک اندوتلیال شده که همین امر به پایین آمدن فشار خون کمک می کند.
با این حال نتایج متناقضی در مورد خوردن شکلات در زندگی واقعی وجود دارد. مصرف قابل توجهی از آن باعث کاهش فشار خون برای افراد مبتلا به فشار خون خواهد شد اما در برخی موارد کالری بالا و سایر فاکتورها باعث شده که برای افراد با فشار خون طبیعی کمتر توصیه شود.
فلفل تند
اگر عاشق خوردن مقداری تندی به همراه غذای خود هستید بدانید که این امر احتمالاً می تواند به بهبود وضعیت فشار خون شما نیز کمک کند. نتایج مطالعه ای در ژورنال سلول متابولیسم در سال ۲۰۱۰ نشان داد که کپسایسین (ماده ای که باعث تندی فلفل ها است) می تواند به کاهش فشار خون در موش های صحرایی مبتلا به فشار خون کمک کند.
با این حال، محققان دانشگاه پزشکی نظامی سوم در چین اشاره کرد که نتایج باید برای انسان تکرار شود. 

[ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

تداوم گرفتگی عضلات را جدی بگیرید
اگر فردی به طور مرتب دچار گرفتگی عضلات می شود حتماً‌ باید به پزشک مراجعه کند چراکه اگر علت زمینه ای داشته و تشخیص داده نشود مشکل ساز می شود.

گرفتگی عضلات علل مختلفی دارد اما بعضی افراد استعداد بیشتری در گرفتگی عضلات دارند، کمبود کلسیم یکی از علت های گرفتگی عضلات است که علامت های دیگری مانند گزگز نوک انگشتان و دور لبها را نیز دارد که باید درمان شود، گرفتگی عضلات علت های معمولی تری هم دارد مانند شرایط استرس و خستگی های جسمی، سرما نیز ممکن است باعث کرمپ های عضلانی شود.

آستانه استرس افراد متفاوت است و بعضی از افراد با شدت زیادتر گرفتگی عضلات روبرو می شوند.

دکتر مرجائی در ادامه در خصوص روش های درمان گرفتگی عضلات گفت: اگر بعد از آزمایش علت گرفتگی عضلات، کمبود برخی مواد معدنی بدن مانند کلسیم و منیزیم خون تشخیص داده شود می توان با تجویز کلسیم و منیزیم آن را درمان کرد.

وی ادامه داد: درمان های عمومی گرفتگی عضلات شامل ریلکسیشن (رفع استرس) کمپرس گرم یعنی گرم کردن موضعی که دچار اسپاسم است و یک سری داروها که خاصیت شل کنندگی و ضد اسپاسم دارند که شاخص آن قرص های متوکاربامول (methocarbamol) و قرص باکلوفن (baclofen) که به رفع اسپاسم تا حدودی کمک می کند البته بعضی از داروهای آرامبخش هم خاصیت ضد اسپاسم دارد مانند داروی دیازپام (Diazepam) که یکی از کاربردهای آن اثر رفع اسپاسم آن است.

این متخصص ارتوپدی با بیان جدی گرفتن تداوم گرفتگی عضلات گفت: اگر فردی در ضمن انجام کارهای روزانه به طور ناگهانی دچار گرفتگی عضلات شود می تواند با انجام relaxation و گرم کردن موضع و همچنین استفاده از داروهای ضد اسپاسم بهبود یابد اما اگر اتفاق گذرا نبود و فردی به طور مرتب دچار گرفتگی عضلات می شود حتماً باید به پزشک مراجعه کند چراکه اگر علت زمینه ای داشته و تشخیص داده نشود می تواند مشکل ساز شود. 

[ دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 خستگى به‌طور آشکارا بر هشيارى فکرى مذاکره‌گر و توانائى مذاکره‌گر را در به‌کارگيرى تاکتيک‌هاى خود کاهش مى‌دهد. همچنين ظرفيت و روحيه افراد را کم مى‌کند و بروز عصبانيت کنترل نشده که در افراد به‌طور بالقوه وجود دارد را افزايش مى‌دهد.
زمانى که خستگى از کار زياد ناشى مى‌شود، ممکن است بر عدم آمادگى اشاره داشته باشد. به خاطر وجود چنين مواردي، شما بايد سعى نمائيد که در دوران خستگى جلسه‌اى را براى مذاکره تعيين ننمائيد. به‌علاوه، شما بايد تشخيص روشى را که خستگى مى‌تواند بر مذاکرات جارى تأثير گذارد فرا گيريد.
حتى زمانى که اعضا تيم با دقت زيادى آموزش ببينند، آنها زمانى که مجبور شوند تمام روز را مذاکره نمايند، ممکن است آمادگى فکرى خود را از دست بدهند. در نتيجه، آنها زياد اشتباه خواهند کرد و بدين وسيله زمينه را براى روى دادن اشتباه در مورد موضوعات اساسى مثل ليست محصولات و بررسى دوباره آن هموار خواهند ساخت. مهمتر اينکه، شايد در قضاوت آنها اشتباه نمايند. مثلاً يک وکيل شايد نتواند تمام تأثير حقوقى يا تجارى مفادى که از طرف نماينده بازاريابى و يا وکيل رقيب مطرح مى‌شود را درک نمايد و يا يک کارشناس امور مالى ممکن است نتواند هزينه بهره اضافه نمودن برنامه و خدمات آموزشى نسبتاً ارزان را به اجازه طولانى مدت لوازم تخمين بزند.
خستگى ناشى از مذاکرات طولانى همچنين ممکن است به تدريج از شدت مبارزه سيستم‌‌هاى مذاکره‌گر بکاهد. همچنان که زمان مى‌گذرد افراد مجبور مى‌شوند از صرف شام با خانواده خود بگذرند و کارها برروى ميز انباشته مى‌شود و اعضاء تيم مذاکره‌‌گر به اين مى‌انديشند که آيا اين معامله ارزش اين همه تلاش را داشته است. در نتيجه، آنها براى دستيابى به اهداف خود ديگر بر نکته‌اى خاص با شدت قبلى اصرار نمى‌ورزند. اگرچه اين تأثير بيشتر از آنکه خود آگاه باشد، ناخودآگاه است، اما مذاکره‌گران خيلى زودتر از مراحل اوليه مذاکره اقدام به سازش مى‌نمايند. 
نتايج نامطلوب خستگى را مى‌توان از طريق تاکتيک احساس نياز مشخص ساخت.
آگهي
مذاکره‌گرى که خسته است بسيار در مورد اين مسئله حساس است که با استدلال عقلى توضيح دهد که پايان بخشيدن به مذاکرات و انعقاد معامله در اسرع وقت بسيار به نفع شرکت وى مى‌باشد. مى‌توان براى به حداقل رساندن اثرات نامطلوب ناشى از خستگى گام‌هائى برداشت. اگرچه مى‌توان اين راه‌حل‌ها را در هر مرحله از فرآيند مذاکره براى به حداقل رساندن اثرات خستگى به کار برد، اما اين راه‌حل‌ها بيشتر در ساعت‌هاى پايانى و بحرانى مذاکرات طولانى مؤثر مى‌باشند.
اولين قدم که شايد از مهم‌ترين آنها باشد اين است که شما و همکارانتان بايد مشکل و پيچيدگى آن را تشخيص دهيد. 
دوم، شما بايد از ابتدا اراده نمائيد تا اثرات ضرورى احساس نياز شديد را کاهش دهيد. اين عمل را مى‌توان با روش‌هاى زيادى انجام داد. اما يکى از مؤثرترين روش‌ها تشخيص اين مسئله است که معامله پيشنهادى همان اندازه که براى شما مهم است، براى رقيب مذاکره‌گرتان نيز از اهميت برخوردار است. 
سوم، شما بايد از تلاش‌هاى رقيبتان براى منحرف ساختن اولويت‌هاى موجود در مذاکره (يعنى از مسائل مهم به موضوعات غير ضرورى پرداختن) آگاه باشيد.

[ پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 4دشمن پوست

همه ما ممکن است اشتباهاتی را در مراقبت از پوست‌مان مرتکب شویم که به نظر خودمان چندان مهم نیستند ولی در واقع تاثیر مخربی روی سلامت پوست‌مان می‌گذارند.
این خطاهای به ظاهر کوچک می‌توانند پوست ما را پر از لک و جوش کنند و چهره‌مان را بسیار مسن‌تر از سن واقعی‌مان نشان دهند…
افراد زیادی این خطاها را مرتکب می‌شوند و بعد با پوست‌های پژمرده به متخصصان پوست مراجعه می‌کنند و درخواست کِرِم‌های گران‌قیمت می‌کنند، غافل از اینکه هیچ کِرِمی معجزه نمی‌کند و ما باید هر روز از پوست‌مان مراقبت کنیم. پس بهتر است که خطاهای رایج در این زمینه را بدانیم و از آنها حذر کنیم تا پوستی شفاف، جوان و سالم داشته باشیم.
خطای اول: پاک نکردن صورت قبل از خواب
آخرشب است و شما خیلی خسته‌اید، سردرد شدیدی دارید، خیلی خوابتان می‌آید یا به سفر رفته‌اید و در جنگل چادر زده‌اید و… دلیل شما برای تمیز نکردن صورتتان هر چه باشد موجه نیست. این یکی از بدترین خطاهایی است که ممکن است در مورد پوستتان انجام بدهید: اینکه بدون پاک کردن صورتتان به رختخواب بروید.وقتی هرچند وقت یک بار به بهانه‌ای شستن صورت را به فردا موکول می‌کنید، آلودگی‌هایی که در طول روز روی پوستتان نشسته‌اند، همراه مواد آرایشی که استفاده کرده‌اید، در طول خواب جذب پوستتان می‌شود و همین موضوع زمینه‌ساز ایجاد آکنه خواهد شد. تمیز کردن شبانه صورت ۲ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و به شادابی و جوانی پوست شما کمک زیادی می‌کند.

خطای دوم: این تصور که بهترین محصولات خوب برای مراقبت از پوست، گران‌ترین مارک‌ها هستند
این یک دروغ بزرگ است. تحقیقات متعددی ثابت کرده‌اند که محصولات زیبایی ارزان‌قیمت با مارک‌های معمولی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند هیچ‌چیز از کرم‌های گران‌قیمت با برندهای مشهور کم ندارند. برای انتخاب کرم یا پاک‌کننده پوست مناسب کافی است به داروخانه بروید و محصولی با قیمت مناسب را انتخاب کنید و اتیکت محتویات محصول را بخوانید.بهترین مرطوب‌کننده‌ها و ضدچروک‌ها برای پوست، کرم‌هایی هستند که حاوی رتینوییدها، اسیدهای هیدروکسید آلفا، ویتامین C و اسیدهیالورونیک باشند. یادتان باشد بهترین محصول برای پوست محصولی است که ترکیب مناسبی از تمام این مواد باشد. ضمن اینکه گمان نکنید محصولات زیبایی پوست معجزه می‌کنند. شما باید مراقب تغذیه و خواب خود باشید و در ضمن برای اثربخشی محصولات پوستی باید حداقل تا ۸ هفته پس از شروع مصرف تامل کنید.

خطای سوم: استفاده نکردن از ضدآفتاب در فصل زمستان
این هم یک اشتباه بزرگ دیگر. مهم نیست که زمستان باشد یا بهار یا تابستان، هوا ابری باشد یا بارانی یا آفتابی. واقعیت این است که اشعه‌های آفتاب همیشه حاضرند. پس یادتان باشد که قبل از خارج شدن از منزل حتما از ضدآفتابی با اس‌پی‌اف حداقل ۱۵ برای پوست صورت و دست‌هایتان استفاده کنید و با این کار از لک شدن و چروکیدگی پوستتان جلوگیری کنید.
خطای چهارم: سیگار کشیدن
هیچ‌چیز برای پوست صورت بدتر از نیکوتین سیگار نیست. مهم نیست که شما تفننی سیگار می‌کشید یا همیشه، ولی بهتر است بدانید ترکیب‌های شیمیایی سمی موجود در سیگار، باعث پژمردگی سلول‌های پوست شما می‌شود. پس هرچه زودتر این عادت زیانبار را ترک کنید، به سلامت و زیبایی چهره‌تان کمک بیشتری کرده‌اید. 

[ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

10 عامل مهم تخریب مغز
1- نخوردن صبحانه
اشخاصی که صبحانه نمی خورند، قند خونشان پایین می آید. باید بدانید که تنها منبع غذایی مغز، قند خون است. در نتیجه کاهش قند خون ، باعث تخریب و اختلال در عملکرد مغز می شود.
2- بیش از حد غذا خوردن 
در افرادی که بیش از مقدار مورد نیاز بدنشان، غذا مصرف می کنند، خون رسانی به مغز مشکل می شود و به همین جهت، قدرت فکری آنها پایین می آید.
3- کشیدن سیگار 
اشخاص سیگاری باید بدانند که سیگار کشیدن باعث جمع شدن و کوچک شدن مغز می شود و این عامل باعث به وجود آمدن بیماری آلزایمر(فراموشی) می گردد.
4- مصرف کردن بیش از حد مواد شیرین 
وجود قند اضافی در بدن، باعث توقف جذب پروتئین و سوء تغذیه ناشی از آن و در نتیجه انحطاط مغز می شود.
5- آلودگی هوا
مغز بیشترین مصرف کننده اکسیژن در بدن می باشد. ورود هوای آلوده به بدن موجب کاهش اکسیژن بدن می شود و به همین علت توانایی مغز پایین می آید.
6- کمبود خواب
خوابیدن باعث استراحت مغز می گردد. اگر کمبود خواب به مدت طولانی ادامه یابد، موجب تسریع مرگ سلول های مغزی می گردد.
7- پوشاندن سر هنگام خواب
افرادی که با روسری یا کلاه می خوابند و یا به طور کلی سر خود را هنگام خواب می پوشانند، باید توجه داشته باشند که با این کار، دی اکسید کربن در بدن زیاد می شود و به نوبه آن اکسیژن در بدن کاهش می یابد و این خود باعث ناتوانی در عملکرد مغز می شود.
8- کار کردن در بیماری
کار کردن زیاد یا درس خواندن در هنگام بیماری، ممکن است موجب کاهش کارآیی مغز و آسیب آن گردد.
9- تفکر کم 
فکر کردن باعث به جریان انداختن خون در مغز می گردد. کسانی که تمرکز و تفکر را کنار می گذارند، موجب کوچک شدن مغز خود می شوند.
10- به ندرت صحبت کردن
بحث کردن و صحبت های عقلانی با افراد دیگر، باعث افزایش کارآیی مغز می گردد. 

[ دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

ضرورت استفاده از ویتامین D
ویتامبن D جهت استخوان و عضله سالم مخصوصا برای اطفال و سالمندان مورد نیاز میباشد. وقتی پوست در معرض نور آفتاب قرار گیرد ویتامبن D بوسیله پرتو فرابنفش خورشید و توسط پوست بدن به شکل طبیعی تولید میشود. البته قرار گرفتن مستقیم در معرض اشعه خورشید بیش از پانزده دقیقه در روز ، به دلیل احتمال ابتلای به سرطان پوست توصیه نمیشود. شما میتوانید ویتامبن D را از مکملهای ویتامینی و یا خوراکیها بدست آورید.
میزان در معرض پرتو آفتاب قرار گرفتن جهت تولید ویتامبن D به سن ، رژیم غذایی ، رنگ پوست ، محل زندگی و همچنین شدت نور خورشید بستگی دارد. چند دقیقه ای در روز با پوست محافظت نشده در معرض نور خورشید قرار گرفتن برای تولید ویتامبن D کافی است و مهم این است که مهارت لازم در حفاظت از پوست خود در برابر تابش بیش از حد نور خورشید را داشته باشید و از سویی ویتامبن D مورد نیاز برای تندرستی را دریافت کنید.
افراد ذیل ویتامبن D کافی دریافت نمی کنند :
افرادی که بالای پنجاه سال هستند.
افرادی که پوست تیره دارند.
افرادی که سراسر بدن خود را با لباس میپوشانند.
افرادی که کمتر از منزل خارج میشوند.
اطفالی که منحصرا از شیر مادر تغذیه میکنند در ریسک کمبود ویتامبن D قرار دارند. بدین خاطر پزشکان به این اطفال مکمل ویتامبن D تجویز مینمایند. افرادی که فکر میکنند ویتامبن D کافی دریافت نمیکنند ، میبایستی با پزشک خود در این ارتباط مشورت نمایند. کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به بروز دردهای مزمن از جمله انواع مختلفی ازدردهای مفصلی ، استخوانی و ماهیچه‌ای شود و همچنین پوکی استخوان سندرم فیبرومیالگیا،‌ اختلالات روماتوئیدی، بروز اختلالات رفتاری و دیگر مشکلات جسمی و روحی را در پی داشته باشد. 

[ جمعه 9 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

آيا نوشيدن آب زياد رطوبت پوست را زياد مي كند؟پاسخ اين سوال منفي است. هيچ گاه تصور نكنيد يك ليوان آبي كه مي نوشيد بدن را شستشو مي دهد پوست را مرطوب مي كند سپس بصورت ادرار وارد مثانه مي شود. اين يك ليوان آب بايد مراحل پيچيده اي را در كليه طي كند با به صورت ادرار خارج شود. در اين صورت هرگز تا تشنه نشده ايد به تصور اينكه نوشيدن آب زياد پوست شما را مرطوب مي كند آب نياشاميد. چه بسا كه همين يك ليوان آب براي كليه دردسر ايجاد كند.

[ پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

یافته های جدید درباره سجده کردن
یافته های جدید درباره سجده کردن بر اساس تازه‌ترین پژوهش‌های علمی، سجده کردن انسان را از بیماری‌های روحی، جسمی و هم‌چنین سرطان حفظ می‌کند.
به گزارش شیعه نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروفسور محمد ضیاءالدین حامد از اساتید علوم بیولوژیک و از مسوولان پژوهشگاه مرکز تکنولوژی قاهره با اعلام این خبر اظهار داشت: در قرن حاضر که انسان از هر جهت در معرض الکترومغناطیس‌ها قرار دارد و هم‌چنین نیاز انسان به تخلیه اشعه‌های زائد وجود دارد، دریافتیم که تخلیه این اشعه‌ها از طریق سجده کردن صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: بر اساس یافته‌های موجود، هر اندازه که محور طولی انسان کاهش یابد، میزان در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی قرار گرفتن او نیز کم می‌شود.
در زمان سجده کردن هم محور طولی انسان و هم به دنبال آن میزان تاثیرگذاری الکتریسیته‌ها کم می‌شود و سپس عمل تخلیه از طریق تماس پیشانی با زمین صورت می‌گیرد، البته در زمان سجده به دلیل آنکه دیگر نقاط بدن هم با زمین ارتباط می‌یابند، عمل تخلیه آسان تر انجام می‌شود و انسان از بیماری‌های روحی، جسمی و حتی سرطان در امان می‌ماند.
وی افزود: شیوه درست تخلیه الکتریسیته‌ی بدن به همان شیوه‌ای است که انسان در زمان نماز گزاردن دارد و به سوی مکه نماز می‌خواند، چرا که این حالت بهترین حالت است و شخص احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهد داشت. 

[ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

6 دلیل برا خواب بعد از ظهر

1- خواب بعد از ظهر برای قلب مفید است
خواب های منظم بعد از ظهر (حداقل 3 بار در هفته)، خطر حمله های قلبی و بیماری های قلبی عروقی را حدود 30% کاهش می‌دهد.
این اثر چه طور توضیح داده می‌شود؟ خواب بعد از ظهر استرس را کم می‌کند. و این در حالی است که استرس یکی از عوامل مهم در ایجاد بیماری های قلبی عروقی است.

2- خواب بعد از ظهر اثر تحریک کنندگی دارد
باید دانست که در پایان خواب بعد از ظهر، بدن دو هورمون، آدرنالین و نورآدرنالین آزاد می‌کند. این هورمون ها در هوشیاری سهیم هستند زیرا آنها ریتم قلبی را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند خون بهتر به مغز برسد.
به بیان دیگر، پایان خواب بعد از ظهر، تأثیر تحریک کنندگی دارد. همچنین بعد از برخاستن از رختخواب، احساس می‌کنیم که انرژی بیشتری برای نیمۀ دیگر روز داریم.
این پدیده بعد از خواب شبانه هم مشاهده می‌شود، به همین خاطر است که ده دقیقه بعد از بیدار شدن، احساس بسیار خوبی داریم و کاملاً سرحال هستیم.

3- خواب بعد از ظهر خلاقیت را تحریک می‌کند
بهترین ایده ها پس از خواب بعد از ظهر، به سراغ مان می‌آیند.
طی مدت خواب بعد از ظهر، فعالیت مغزی ما کمتر است اما صفر نیست. ناخودآگاه ما کار می‌کند: ما بهترین عبارات برای بیان منظورمان را داریم و تصاویر ذخیره شده در بیداری، در خواب به خاطرمان می‌آیند.
این پدیده بیشتر در خواب بعد از ظهر دیده می‌شود تا خواب شبانه زیرا خواب بعد از ظهر ما را در یک مرحله خواب سبک تر نگه می‌دارد که این مرحله برای دریافت الهامات درونی مناسب تر است.

4- خواب بعد از ظهر توصیه شده است
طی این خواب سیک، راحت تر می‌توانیم توسط مغزمان برای نادانی ها و بی خبری های مان، راه حل های ناخودآگاهی به خاطر بیاوریم. ضمناً چند دقیقه بعد از بیداری می‌توانیم استراتژی هایی برای حل مشکلات مان به یاد بیاوریم (این فرآیند در خواب شبانه غیرممکن است زیرا این خواب به واسطۀ یک مرحلۀ رویا به پایان می‌رسد).
این وضعیت ناخودآگاهی ، گسستگی لازم برای روبه‌رو شدن با شرایط درد سر آمیزتر را فراهم می‌آورد.

5- خواب بعد از ظهر مانع از بروز آثار منفی کم خوابی می‌شود
ما کمتر و کمتر می‌خوابیم و به میزان روز افزونی به کمبود خواب دچار می‌شویم.
این در حالی است که کم خوابی، خستگی، استرس، کاهش تمرکز و توجه را با خود به همراه دارد و مانع از یادگیری کودکان و بزرگسالان می‌شود، علاوه بر این بازدهی را به شدت کاهش می‌دهد، خطر دیابت، افزایش وزن و... را نیز بالا می‌برد.

6- خواب بعد از ظهر در عمل
لازم نیست که زمان زیادی به خواب بعد از ظهر اختصاص داده شود (10 تا 30 دقیقه کافی است). برای کسانی که زمان کمتری دارند، خواب های بسیار کوتاه (فقط چند دقیقه) را پیشنهاد می‌کنیم، می‌توان این خواب کوتاه را در محل کار یا حتی در وسایل حمل و نقل عمومی هم داشت.

[ جمعه 2 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

زمانی که می‌خواهید وزن کم کنید باید هدفتان را تعیین و یادداشت کنید. سپس برنامه‌ای برای خود بنویسید و راه‌هایی که شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند را یادداشت کنید. این شیوه به زندگی شما نظم می‌دهد و شما مرحله به مرحله پیش می‌روید.
مرحله‌ی اول این است که چه سبک زندگی را می‌خواهید در پیش بگیرید. می‌خواهید لاغر باشید یا چاق؟ می‌خواهید چند کیلو باشید؟ سایزتان چقدر باشد؟
زمانی که به جواب روشن رسیدید یعنی این که نصف راه را رفته‌اید. مطمئن باشید زمانی که هدفتان مشخص شد با سرعت بیشتری به سوی آن پیش می‌روید.
ریخت و پاش ممنوع
پیشخوان آشپزخانه فقط برای قرار دادن اشیا و همچنین آماده کردن غذا است و نباید روی آن انواع بیسکوییت‌ها یا تنقلات دیگر به شما چشمک بزنند. وقتی این قبیل تنقلات دم دست باشد معلوم است که بیشتر به سمت آن‌ها کشش پیدا می‌کنید.
از این گذشته بعضی از آشپزخانه‌ها به واقع بازار شام هستند و هر خوراکی از هر نوعی که بخواهید در آن پیدا می‌شود. آشپزخانه‌تان را مرتب نگه دارید و همه‌ی خوراکی‌ها را دم دست قرار ندهید.
تا جایی که می‌شود در منزل غذا بخورید
آمارها نشان می‌دهد که کانادایی‌ها به طور متوسط 30 درصد بودجه‌ی مواد غذایی خود را به غذا خوردن در رستوران‌ها اختصاص می‌دهند. اما شما اگر می‌خواهید در پولتان صرفه‌جویی کنید و وزنتان نیز متعادل بماند سعی کنید غذای منزل را میل کنید.
غذاهای بیرون به خصوص فست‌فودها پر از چربی‌اند و سلامت غذای منزل را ندارند. شاید بگویید در دنیای پرشتاب امروز غذای منزل دیگر معنی ندارد! اما اگر سلامت و وزن ایده‌آل می‌خواهید باید اندکی به خود زحمت بدهید و غذای سالم برای خود تدارک ببینید. کاری ندارد. شب‌ها به همراه همسرتان به آشپزخانه بروید و با کمک هم غذای سالمی تهیه کنید. هم برای شامتان و هم برای ناهار فردا.
پیشخوان آشپزخانه فقط برای قرار دادن اشیا و همچنین آماده کردن غذا است و
نباید روی آن انواع بیسکوییت‌ها یا تنقلات دیگر به شما چشمک بزنند. وقتی این قبیل تنقلات دم دست باشد معلوم است که بیشتر به سمت آن‌ها کشش پیدا می‌کنید
متابولیسم بدنتان را با خواب بیشتر بالا ببرید
متخصصان معتقدند زمانی که به اندازه کافی نمی‌خوابیم بیشتر به سراغ غذاهایی آماده و نه چندان سالم می‌رویم. علاوه بر این با توجه به کمبود خوابی که داریم میزان هورمون‌هایمان نیز دچار تغییراتی می‌شوند.
در واقع بدن افرادی که به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابند معمولاً هورمون کورتیزول بیشتری تولید می‌کند و در نتیجه مضطرب‌تر هستند. متأسفانه این حالت باعث می‌شود که بدن چربی‌های بیشتری ذخیره کند. کمبود خواب همچنین تعادل هورمون‌های گرلین (احساس گرسنگی) و لپتین (احساس سیری) را به هم می‌زند.
در برنامه‌ی ورزشیتان تنوع ایجاد کنید
ورزش بسیار مفید است اما زمانی که هر روز همان حرکات ورزشی را تکرار کنید باعث دل‌زدگی خواهد شد. برنامه‌ی ورزشی متنوعی داشته باشید و روی قسمت‌های مختلف بدنتان کار کنید.
صبحانه را بیشتر و شام را کمتر میل کنید
نتایج پژوهشی که در انگلستان و روی نزدیک به 6764 زن و مرد بین 40 تا 75 سال انجام گرفته نشان می‌دهد افرادی که صبح‌ها کالری بیشتر و شب‌ها کالری کمتری دریافت می‌کنند نسبت به بقیه لاغرتر هستند. متخصصان معتقدند که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در طول روز است.
انتخاب غذا
در مورد واژه‌ی «خوشمزه» تجدید نظر کنید
معمولاً زمانی که غذای خوشمزه و باب میل‌مان را در مقابل‌مان می‌بینیم به اصطلاح خون جلوی چشمان مان را می‌گیرد و تا لقمه‌ی آخر را نخوریم دست بردار نیستیم.
متأسفانه مغز ما غذاهای پرکالری را خوشمزه‌تر ارزیابی می‌کند و برای همین است که غذاهای پرکالری و چرب طرفداران بیشتری دارد. برای مقابله با این مسئله کافی است که نوع نگرشتان را نسبت به غذاهای کم کالری تغییر دهید تا ذائقه‌تان به آن‌ها عادت کند.
البته انتخاب با خودتان است می‌خواهید سالم و خوش‌اندام باشید و یا این که غذای چرب و پرکالری میل کنید و علاوه بر برهم زدن اندام دلخواهتان به انواع بیماری‌ها نیز مبتلا شوید؟
از هیچ وعده‌ی غذایی صرف‌نظر نکنید
صرف‌نظر کردن از صبحانه باعث می‌شود که در طول روز پرخوری کنید. همچنین مهم است که برای صبحانه یا ناهار چه میل می‌کنید. برای این وعده‌ها مخصوصاً صبحانه باید غذاهایی میل کنید که انرژی لازم برای بقیه‌ی روز را تأمین کند. معمولاً افرادی که عادت به ناخنک زدن دارند و یا شب‌ها پرخوری می‌کنند افرادی هستند که صبحانه یا ناهار نخورده‌اند.

[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

رعایت نکات ذیل می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.
- خوردن غذاهای با کالری کافی و متناسب ( نه زیاده از حد و نه کم ) برای شخص.که با رساندن و نگه داشتن وزن نرمال، می توان به چگونگی تغذیه پی برد.
- پروتئین که مقدار مصرف روزانه آن ۵۰ تا ۸۰ گرم توصیه می شود.قسمت بزرگی از
آن می بایستی با خوردن سفیده تخم مرغ و یا ترکیبات حاوی سفیده تخم مرغ به بدن رسانده شود.
- مواد غذایی با چربی بالا و مخصوصن چربی های حیوانی بایست در رژیم غذایی به وضوح کم شود. همچنین توصیه می شود ، بدقت به چربی های موجود در محصولاتی همانند انواع شکلات،شیر برنج و.... توجه شود.
- ۴ تا ۱۰ قاشق غذاخوری ( ۲۰ تا ۵۰ گرم ) روغن مفید ، همانند روغن سویا یا روغن بذر کتان و یا روغن جوانه گندم روزانه توصیه می شود.
- تأثیر مثبت روغن ماهی و مصرف تازه ماهی در غذای روزمره را فراموش نکنید.
می توانید مواد معدنی موجود در بدن را با خوردن میوه و سبزیجات) سالاد (بالا ببرید.
- در مصرف کربوهیدراتها ، بهتر است به مقدار شکر موجود در آن توجه کنید . ازخوردن نان سفید یا برنج سفید تا حد امکان پرهیز کرده و بجای آن نان های تیره رنگ که از غلات باپوسته و یا برنج طبیعی که همان برنج قهوه ای است ، استفاده کنید.
- غذاهای حیوانی بهتر است کمتر مصرف شوند و در صورت خوردن آنهاکم چربی یا
بدون چربی مصرف گردند. می توانید شیر را جایگزین غذاهای حیوانی پر چربی سازید .
از خوردن سوسیس و کالباس که مقادیر زیادی چربی دارند، خودداری کنید.
- تا حد امکان مواد غذایی بصورت کنسرو را از برنامه غذایی خود حذف کنیدو غذا را
بصورت تازه بخورید.
- در بیمارانی که، معالجه آنها با کورتیزون می باشد، توصیه می شود خوردن
مقادیرکافی ویتامین د D و کلسیم( با خوردن شیر) در رژیم غذایی خود رافراموش نکنند.
- به افرادی که کمتر فعالیت بدنی دارند، توصیه می شود با ورزش و انجام فعالیتهای بدنی مناسب مقاومت سیستم ایمنی بدنشان را بالا ببرند. 

[ یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند تعداد، شکل و حرکت اسپرم مردان نسبت به ۳۰ سال گذشته تا حد زیادی آسیب‌دیده است. این میزان در بررسی‌های مختلف ۵۰-۳۰ درصد گزارش‌ شده‌است. زندگی مدرن امروزی، آثار زیانبار زیادی روی دستگاه تناسلی مردان و زنان داشته است….


حیات هر عضوی در بدن، به گردش خون و اکسیژن‌رسانی مناسب بستگی دارد. به همین دلیل وقتی جریان خون قلب مختل می‌شود، دچار سکته قلبی می‌شویم. لباس‌های نامناسب و نشستن طولانی‌مدت به‌خصوص در وضعیت‌های خاص نیز جریان خون ناحیه دستگاه تناسلی را مختل می‌کند و گاهی آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تحت‌فشار قرارگرفتن اعصاب این ناحیه نیز مزید بر علت‌ می‌شود و آسیب‌های وارده را دو چندان می‌کند. پس بهتر است به شلواری که میپوشید بیشتر بیندیشید اما چرا و چگونه؟

د. شلوارهای تنگ و فاق کوتاه، جریان خون دستگاه تناسلی را به‌شدت مختل می‌کنند. این وضعیت در حالت نشسته بدتر می‌شود. متاسفانه پوشیدن لباس نامناسب در ناحیه دستگاه تناسلی، باعث ایجاد علایم خاصی نمی‌شود که فرد متوجه آن شود ولی در درازمدت آسیب‌هایی به وجود می‌آید که ممکن است غیرقابل برگشت باشند.
علت اینکه بیضه‌ها خارج از بدن قراردارند، این است که برای عملکرد طبیعی، درجه حرارت آنها باید نیم درجه سانتی‌گراد از درجه حرارت بدن کمتر باشد بنابراین هر عاملی که باعث افزایش درجه حرارت آنها شود، باعث آسیب به فرایند تولید نطفه مردانه (اسپرم) می‌شود. به عنوان مثال در بیماری شایع واریکوسل، وریدهای اطراف بیضه متسع می‌شوند. این اتساع وریدها باعث افزایش درجه حرارت بیضه‌ها و آسیب به تولید اسپرم و ناباروری مرد می‌شود. لباس زیر و شلوارهای تنگ فاق کوتاه و از جنس پارچه سخت، با ۳ مکانیسم باعث آسیب به بیضه‌ها می‌شوند؛ مختل‌شدن جریان خون ناحیه تناسلی، اختلال در تهویه آن و بالارفتن درجه حرارت بیضه‌ها. نزدیک‌‌شدن و چسبیدن بیضه‌ها به بدن و یکی شدن درجه حرارت آنها با بدن‌ در درازمدت باعث آسیب به تولید اسپرم می‌شود. لازم به ذکر است که درجه حرارت ایده‌آل برای تولید اسپرم طبیعی، تقریبا ۳۳ درجه سانتی‌گراد است.
در ناحیه دستگاه تناسلی مردانه، قسمتی به نام «میاندوراه» یا در اصطلاح پزشکی «پِرینه» وجود دارد. میاندوراه در ناحیه بین مقعد و قاعده کیسه‌های بیضه قرار دارد و اعصاب مهم ناحیه دستگاه تناسلی از این قسمت عبور می‌کنند. هر عاملی که باعث ضربه یا اختلال در این قسمت شود، اعصاب آن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و این موضوع باعث اختلال در نعوظ می‌‌شود. شلوارهای تنگ و فاق کوتاه، یک درز دوخت سفت در خط وسط دارند که ناحیه میاندوراه را به‌شدت تحت‌فشار قرارمی‌دهد. برای داشتن یک رابطه زناشویی موفق باید جریان خون و عصب‌گیری ناحیه دستگاه تناسلی مرد طبیعی باشد، ولی بعضی بیماری‌ها مانند بیماری قند، فشارخون، چربی بالا، آسیب به نخاع به هر علتی و… از طریق مختل‌کردن جریان خون و جریان عصبی ناحیه دستگاه تناسلی به ناتوانی جنسی یا اختلال در نعوظ منجر می‌شوند. به همین دلیل حدود ۱۵ درصد افرادی که دوچرخه‌سواری حرفه‌ای انجام می‌دهند، به علت فشار مداوم به ناحیه میاندوراه که باعث اختلال در عصب‌گیری و اختلال در خون‌رسانی ناحیه دستگاه تناسلی می‌شود، دچار ناتوانی جنسی می‌شوند؛ یعنی همان کاری که شلوارهای تنگ و فاق کوتاه در درازمدت با بدن می‌کنند.
عرق انسان به خودی خود بویی ندارد ولی سطح پوست بدن ما پوشیده از هزاران نوع میکروب است. اگر راه مناسبی برای تبخیر عرق وجود نداشته باشد، در سطح پوست جمع و باعث شکسته‌شدن باکتری‌ها می‌شود. با شکستن باکتری‌ها، مواد شیمیا‌یی آزاد و باعث ایجاد بوی آزار‌دهنده می‌شوند. بوی عرق دو نقطه از بدن خیلی آزار‌دهنده است، این دو ناحیه عبارتند از زیربغل‌ها و ناحیه دستگاه تناسلی. علت این بو تولید پروتئین و مواد چربی به‌وسیله غدد عرق این نواحی است که باکتری‌ها از آنها تغذیه می‌کنند. از آنجا که عرق سایر نقاط بدن حاوی مقادیر زیادی نمک است، باکتری‌ها به آسانی نمی‌توانند از محتویات عرق استفاده کنند. اگر تهویه ناحیه تناسلی به علت پوشیدن لباس‌های تنگ به‌خوبی برقرارنباشد، هم بوی تعریق دیگران را آزرده می‌کند، هم کم‌‌کم ناحیه تناسلی بوی خاص آزار‌دهنده‌ای می‌گیرد که حتی با شستشو نیز از بین نمی‌رود و چون محیط همیشه به‌علت وجود عرق مرطوب است، احتمال عفونت‌های قارچی بالا می‌رود.

افرادی که در تمام طول روز با شلوارهای تنگ و فاق کوتاه کار می‌کنند، اگر به کشاله‌های ران خود به‌دقت نگاه کنند، ممکن است لکه‌های قهوه‌ای رنگی را ببینند که همان قارچ پوستی است. حال شما راننده‌ای را تصور کنید که در فصل تابستان با شلوار نامناسب روزی ۱۰ ساعت مسافرکشی می‌کند. حدس بزنید که این فرد به‌علت گرمای بیش از حد ناحیه دستگاه تناسلی، مختل‌شدن جریان خون این ناحیه، مختل‌شدن جریان عصبی و تعریق بیش از حد که امکان تبخیر مناسب آن وجود ندارد، در دراز مدت دچار چه مشکلاتی خواهد شد.
منبع : Salamat.ir 

[ جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان داده است كه مصرف روزانه‌ یك سیب، میزان كالری را تا 190 كیلو كاهش می‌دهد و همین عامل كاهش مصرف غذا را در بر دارد. در این زمینه یك دوره‌ مطالعاتی پنج هفته‌ای در آزمایشگاه روی 59 زن و مردی كه وزن متعادلی داشتند انجام شد. در طول این دوره بعضی از افراد شركت كننده از مصرف سیب منع شدند و بعضی دیگر فرآورده‌های متنوع سیب را مصرف كردند. در پایان مشخص شد، كسانی كه یك سیب قبل از غذا مصرف كردند، 187 كیلو كالری كمتر از كسانی كه دیگر محصولات سیب را خورده بودند یا اصلا سیب نخوردند،

مصرف سركه سیب برای سلامتی بدن فواید بسیاری دارد. از آن جمله، سركه سیب دارای خاصیت آنتی‌بیوتیكی و ضدعفونی‌كننده است. سركه سیب برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی‌های گوارشی نیز توصیه می‌شود. درمان عفونت ادراری و كاهش فشار خون بالا از دیگر فواید مصرف این ماده غذایی است. سركه سیب همچنین مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می‌كند و در نتیجه در حفظ تعادل اسیدی- بازی خون موثر است. از دیگر فواید مصرف این ماده خاصیت ضدسرطانی آن است. اما بهتر است به این نكته توجه كنید كه هر چند مصرف سركه با غذا باعث هضم بهتر آن و افزایش اشتها می‌شود ولی به افرادی كه ناراحتی و سوزش معده دارند توصیه می‌كنیم از مصرف آن خودداری كنند. 

[ سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

با آمدن کاهو سر سفره ها در فصل بهار و تابستان آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که این سبزی خوشمزه و پرمصرف چه خواصی دارد؟آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از افراد چاق برای لاغر شدن، هر روز یک بشقاب بزرگ سالاد می‌خورند و کاهو یکی از سبزی‌های سالادشان را تشکیل می‌دهد؟اگر بخواهیم کمی درباره تاریخچه آشنایی انسان با این سبزی برایتان بگوییم، باید این‌گونه آغاز کنیم که این سبزی در حدود 2500 سال پیش توسط ایرانیان باستان مصرف می‌شده و تاکنون محبوبیت خود را از دست نداده است.برای کسانی که از کمبود اهن رنج میبرند بسیار توصیه میشود چرا که سرشار از ویتامین و آهن است. متخصصان می گویند که کاهو ویتامین های «آ» و «ب» و «ث» دارد و خونساز است. این سبزی سرشار از املاح آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، سدیم و مس است. این املاح به ویژه منگنز و روی از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.حتی برای آفتاب سوختگی مفید بوده، قرمزی ناشی از آن را در سطح پوست کاهش می دهد.تعدادی از پزشکان معتقدند که کاهو خاصیت خنک کننده دارد تشنگی را برطرف می کند.افرادی که تشویش و نگرانی و دلهره دارند حتما مصرف روزانه کاهو زا در برنامه غذائی خود بگنجانند چرا که تحقیقات نشان داده کاهو مسکن اعصاب و بهترین دارو برای بیماران عصبی است،همچنین برای آرامش اعصاب و رفع خستگی و بی خوابی مفید است.
جالب است بدانید که مصریان قدیم به کاهو «گیاه بارور» می گفتند. و از آن برای درمان ناباروی و بالابردن توان جنسی استفاده میکردند.کاهو فشار خون را تنظیم می کند و خوردن مرتب آن از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته جلوگیری می‌کند .در درمان یبوست مؤثر است. کاهو اشتها را تحریک می کند. خوردن کاهو با کمی سرکه و ادویه پیش از غذا ـ با تحریک غدد دستگاه گوارش و ترشح اسید معده ـ به هضم غذا کمک می کند. 

[ شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

آب لبو، موثر در كاهش فشار خون‌
جام جم آنلاين: متخصصان تغذيه معتقدند: نوشيدن ميزان اندكي آب چغندر قرمز در روز به كاهش فشارخون مبتلايان به پرفشاري خون كمك مي‌كند.

نتيجه پژوهشي جديد در لندن نشان مي‌دهد: نوشيدن يك فنجان آب چغندر قرمز (لبو) به صورت روزانه تاثير چشمگيري در كاهش فشار خون مبتلايان به پرفشاري خون دارد.

نتيجه اين مطالعه نشان مي‌دهد مصرف آب چغندر قرمز اندكي بعد از مصرف تاثير خود را نشان مي‌دهد و با واكنش برخي باكتري‌هاي دهاني و گشادتر شدن رگ‌هاي خوني جريان خون در بدن سريع‌تر مي‌شود.

به گفته كارشناسان اين خاصيت در ديگر گياهان و سبزي‌هاي با نيترات فراوان نيز ديده مي‌شود. 

[ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

گريپ‌ فروت يكي از مركباتي است كه بيشتر از 4000 سال است در هند و مالزي كاشته مي‌شود. گريپ‌فروت ميوه مشترك فصل پاييز و زمستان است. گريپ‌فروت رسيده ترش و شيرين و كمي تلخ مي‌باشد. نوعي از گريپ‌فروت كه در شمال ايران مي‌رويد چون داخل آن قرمز رنگ است به آن تو سرخ مي‌گويند.
گريپ‌فروت منبع غني ويتامين ث است. به نحوي كه نصف گريپ‌فروت، بيش از 50 درصد ميزان مورد نياز روزانه بدن ويتامين «ث» را در بر دارد. انواع سرخ و صورتي اين ميوه سرشار از بتاكاروتن است كه بدن، آن را به ويتامين «آ» تبديل مي‌سازد.
همچنين گريپ‌فروت حاوي ويتامين ب 1، ب 2، اسيد فوليك، فسفر، منيزيم، مس و منگنز است. 100 گرم گريپ‌فروت داراي 30كالري انرژي، 13/0 گرم چربي، 3/0 گرم پروتئين، 325 ميلي‌گرم پتاسيم، 25 ميكروگرم اسيد فوليك، 40 ميلي‌گرم كلسيم و يك ميلي‌گرم آهن و 88 گرم آب است.

گريپ‌فروت چون داراي كالري كمي است نوشابه بسيار خوبي براي آنهايي است كه مي‌خواهند وزن كم كنند و لاغر شوند. گريپ‌فروت از پرتقال كمتر قند دارد. گريپ‌فروت را نبايد به همراه تعدادي از داروها خورد زيرا اثر آنها را چند برابر مي‌كند مثلا كسي كه داروي فشار خون مصرف مي‌كند اگر آن را با گريپ‌فروت بخورد اثر دارو زيادتر شده و شخص فشار خونش بشدت پايين مي‌آيد و خطرناك است.

بتازگي گزارشاتي منتشر شده مبني بر اين‌ كه مصرف زياد گريپ‌فروت مي‌تواند احتمال بروز سرطان سينه در زنان را تا 30درصد افزايش دهد.

براساس اين گزارش چنانچه خانم‌ها به طور مرتب و روزانه از گريپ‌فروت استفاده كنند احتمال بروز اين بيماري در آنها تا 30 درصد افزايش مي‌يابد حتي اگر اين ميزان به اندازه روزانه يك‌چهارم از يك گريپ‌فروت باشد.

گريپ‌فروت را مي‌توان تا يك هفته در دماي اتاق نگه داشت و در صورتي كه به جاي سرد كردن، آن را گرم كنيد، پرآب‌تر مي‌شود. چنانچه بخواهيد ميوه را به مدت زيادتري نگهداري كنيد، آن را بايد در يخچال بگذاريد و در اين صورت بين 6 تا 8 هفته سالم مي‌ماند. قبل از آب گرفتن يا خوردن، گريپ‌فروت را در دماي اتاق قرار دهيد. هنگامي كه اين ميوه را مي‌بريد زود مصرف كنيد زيرا در اثر ماندن مواد موثر خود را از دست داده و تلخ مي‌شود. 

[ دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

گياه شناسي:
هندوانه گياهي است يكساله و يك پايه ساقه آن خزنده و پيچك درد و برگهاي آن پهن با بريدگيهاي عميق مي باشد . گلهاي آن كوچك و زردرنگ است . ميوه آن رگد يا دراز . پوست آن سبز رنگ و داخل آن قرمز مي باشد . تخمه هندوانه بر حسب انواع مختلف آن ممكن است سياه ، قرمز ، سفيد و يا زرد باشد .

تركيبات شيميايي:
هندوانه داراي اسيد آمينه اي بنام سيترولين و موادي بنام كاروتن و ليكوپن و نوعي قند بنام مانيتول مي باشد .
در هر صد گرم هندوانه مواد زير موجود است .
آب 92 گرم
پروتئين 0/5 گرم
مواد چربي 0/2 گرم
نشاسته 6 گرم
كلسيم 0/7 ميلي گرم
فسفر 10 ميلي گرم
آهن 0/5 ميلي گرم
سديم 1 گرم
پتاسيم 100 ميلي گرم
ويتامين آ 600 ميلي گرم
ويتامين ب 1 0/03 ميلي گرم
ويتامين ب 2 0/3 ميلي گرم
ويتامين ب 3 0/2 ميلي گرم
ويتامين ث 8 ميلي گرم
تخم هندوانه داراي حدود 30 درصد روغن است كه از نظر خواص شيميايي مانند روغن بادام مي باشد .

خواص داروئي:
هندوانه از نظر طب قديم ايران سرد و تر است . گرما را برطرف مي كند و بهترين ميوه فصل تابستان است .
1)هندوانه مدر است و به پائين آوردن فشار خون كمك مي كند
2)هندوانه معده را تقويت مي كند
3)پوست سفيد داخل هندوانه براي زخم گلو و دهان بسيار موثر است
4)مغز تخمه هندوانه كرم هاي معده و روده را از بين مي برد
5)هندوانه براي ورم مثانه مفيد است
6)هندوانه بدن را تازه و شاداب مي كند
7)هندوانه براي اشخاص گرم مزاج بسيار خوب است
8)آب هندوانه مخلوط با سكنجبين علاج كننده يرقان و دفع كننده سنگ كليه است
9)براي خنك كردن بدن در روزهاي گرم تابستان هندوانه را با شكر بخوريد
10)براي برطرف كردن تب و اخلاط بدن هندوانه را با شير خشت بخوريد
11)براي رفع خارش بدن هندوانه را با تمبر هندي بخوريد
12)هندوانه را بايد هميشه بين دو غذا خورد يعني تقريبا سه ساعت بعد از غذا و يكساعت قبل از غذا . زيرا اگر بلافاصله بعد از غذا خوزده شود در هضم غذا اختلال ايجاد مي كند همچنين نبايد آنرا با ميوه هاي ديگر مخلوط كرد زيرا توليد نفخ شكم مي كند

مضرات :
هندوانه براي اشخاص سرد مزاج و آنهائيكه داراي معده سرد مي باشند مناسب نيست . اينگونه اشخاص اگر مي خواهند هندوانه بخورند بايد آنرا با شكر ، ويا عسل و يا گل قند بخورند .
همچنين هندوانه در اشخاص سرد مزاج باعث درد مفاصل و ضعف جنسي مي شود . 

[ یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

تحقیق نشان داد خوردن میوه تازه به ویژه میوه های دارای پوسته رنگی سبز و زرد ، میزان ابتلا به سرطان پانكراس یا لوزالمعده را به نصف می رساند.
خوردن پنج عدد یا بیشتر تره بار رنگی مثل هویج، ذرت، پیاز و سبزی جات گوناگون مثل اسفناج، شلغم، شاهی و كلم، خطر ابتلا به سرطان لوزالعمده را بسیار پایین می آورد.
سرطان پانكراس یا لوزالمعده از خطرناك ترین بیماری هاست و معالجه آن بسیار دشوار است. گوجه فرنگی و تره بار دارای رنگ روشن كمترین میزان را در پیشگیری از این بیماری دارند.
محققان با بررسی بیش از دو هزار زن و مرد از جمله 500 مبتلا به سرطان پانكراس و توجه به میزان سبزیجات و میوه های مورد استفاده این اشخاص به مدت یك سال مشاهده كردند كسانی كه حداقل پنج وعده از میوه ها و سبزیجات تازه رنگی مصرف می كنند بسیار كم به سرطان لوزالمعده مبتلا می شوند. 

[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

زیتون به دلیل دارا بودن املاح غنی معدنی و ویتامینها میوه‌ای، مغذی و بسیار مفید است. فسفر، کلسیم و پتاسیم، آهک، پروتئین، روغن، گوگرد و آهن از خواص درمانی زیتون است. مخلوط مساوی روغن زیتون و گلیسیرین نیز نقش مفیدی در معالجه پوست پای ترک خورده، درمان شوره سر و ریزش مو، جلوگیری از سفیدی مو دارد. پوست و برگ درخت زیتون دارای خواص تب‌بر است. تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه دو قاشق غذا خوری (۲۳ گرم) روغن زیتون، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد که این امر، به دلیل وجود چربیهای اشباع نشده در این روغن است.دم كرده برگ زيتون داروي خوبي براي پائين آوردن فشار خون مي باشد.روغن زيتون دفع كننده سنگ كيسه صفرا است براي اين منظور بايد آنرا با آبليمو مصرف كرد . روغن زيتون براي رفع سرفه هاي خشك مفيد است . براي رفع پيوره لثه ، روغن زيتون را بر روي لثه بماليد .براي برطرف كردن خراش و ترك پوست جويدن برگ زيتون براي از بين بردن زخم هاي دهان مفيد است وزیتون تقويت کننده نيروي جنسي است. مصرف روزانه زيتون از امراض قلبي وسرطان جلوگيري مي كند و بالاخره روغن زيتون بهترين روغن براي پخت و پز مي باشد زيرا در اثر حرارات خراب نمي شود. 

[ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

جوانه گندم به دليل داشتن مقدار زياد ويتامين e ضد چين و چروك ،ضد پيري، ضد واريس و لاغري است . ويتامين‌ e امروزه‌ به‌ عنوان‌ معجزه‌ گر و اكسيرجواني‌ معرفي‌ مي‌شود. سلنيوم‌ و منيزيم‌ موجوددر جوانه‌ گندم‌ در پيشگيري‌ از ابتلا به‌ انواع‌سرطان‌ موثر شناخته‌ شده‌ است‌. جوانه گندم در رفع بي خوابي - كاهش وزن - بروز يائسگي زود رس - اختلالهاي ديابت و قلبي - براي جلو گيري از چين و چروك و پيري زود رس و درمان ريزش مو - رفع شوره ي سر و برخي ناراحتي هاي پوستي به دليل داشتن ويتامين e فراوان توصيه مي شود همچنين‌ كساني‌ كه‌ از يبوست‌، خستگي‌ و بي‌حالي‌،كلسترول‌ بالا و دردهاي‌ عضلاني‌ رنج‌ مي‌برند بايداز اين‌ ماده‌ غذايي‌ كمك‌ بگيرند. اگر مي‌خواهيدلاغر شويد پودر جوانه‌ گندم‌ را همراه‌ ماست‌ ياسالاد كاهو 10 دقيقه‌ قبل‌ از صرف‌ غذا و اگرمي‌خواهيد چاق‌ شويد آن‌ را 10 دقيقه‌ بعد از غذاميل‌ كنيد. 

[ یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

آناناس از آن دسته غذاهايى است كه خوردنش كمى مشكل است. اما به شما تضمين مى دهيم كه همان لذتى را كه از خوردن يك قطعه شكلات مى بريد، بتوانيد از خوردن يك ليوان آب آناناس هم ببريد.
آناناس سرشار از ويتأمين ها و مواد مغذى مثل كلسيم، پتاسيم، فيبر و ويتامين ث است علاوه بر اينها بسيار كم چربى و كم كلسترول است.
اين خواص را مى توانيد از مصرف كمپوت آناناس، ميوه تازه آن، ميوه يخ زده يا حتى آب آناناس به دست آوريد.
يكى از خواص مهم آناناس كمك به ساخت استخوان هاى سالم و استحكام استخوان ها است. آناناس غنى از منيزيم ماده معدنى اى است كه وجودش براى ساخت استخوان ها و ارتباط بافت ها ضرورى است. آناناس باعث رشد استخوان ها در بدن جوانان و استحكام استخوان ها در پسران مى شود. يك فنجان آناناس حدود ۷۳ درصد منيزيم مورد نياز روزانه بدن را تأمين مى كند، از ديگر خواص آناناس مى توان به نقش آن در بهبود سرماخوردگى و كاهش ميزان سرفه اشاره كرد. اكثر افراد هنگام سرماخوردگى ويتأمين ث يا آب پرتقال بيشتر مى خورند غافل از اين كه خواص آناناس نيز كمتر از آنها نيست.
«بروملين» موجود در آناناس باعث كاهش شديد سرفه يا توقف سرفه هاى شديد و كاهش ميزان لحاظ مى شود. پس هنگام سرماخوردگى خوردن آناناس را فراموش نكنيد. 

[ جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پیشینیان ما از کرفس های وحشی بسیار استفاده می کردند اما اصل و نسبت این گیاه به حاشیه دریای مدیترانه برمی گردد. این روزها کرفس در تمامی دنیا طرفداران زیادی دارد و در مناطق مختلفی کشت می شود.
شما می توانید جدا از خورش کرفس برای بهره بردن از خواص گوناگون این سبزینه خوراکی، در ترکیب خوراکی های مختلف و سالادهای فصل از آن استفاده کنید.
سرشار از ویتامین ث
کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین ث است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین ث می تواند علایم سرماخوردگی را کاهش دهد یا از شدت این بیماری بکاهد. بیش از 20 نتیجه تحقیقاتی معتبر نشان می دهد که ویتامین ث بهترین ویتامین برای جنگ با سرماخوردگی است و همینطور با تخریب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کند.
رادیکال های آزاد می توانند با اکسیداسیون کلسترول احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند. بنابراین مصرف ویتامین ث در سلامت قلب و عروس تاثیرگذار است و شما را از بیماری های قلبی، سکته و سرطان دور نگه می دارد.
کاهش فشار خون
اگر نگران بالارفتن فشار خونتان هستید بهتر است بدانید که کرفس پتانسیل کاهش فشار خون را هم دارد و در طب سنتی چینی ها به عنوان داروی ضدفشار خون تجویز می شده است. تحقیقات اخیر دانشمندان هم این خاصیت را تایید می کند. در واقع کرفس ترکیبی را در خود جای داده که می تواند به آرامش ماهیچه های اطراف سرخرگ ها کمک کرده و به آنها اجازه می دهد کمی گشاد شوند. وقتی داخل سرخرگ ها فضای بیشتری وجود داشته باشد، خون می تواند با فشار کمتری به جریان درآید. این ترکیب موجود در کرفس سبب پایین آمدن سطح هورمون استرس هم می شود که استرس یکی از عوامل بالارفتن فشار خون است. 
مطلب لایک و موردعلاقه شما

 

[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

فوايد نوشيدن آب و غلبه بر كم آبي
آب يك مايع حيات بخش است كه بخش اعظم از وزن بـدن انـسـان را بـه خـود اخـتـصاص داده اسـت. 3/2 و يـا %70 وزن بـــدن انســان را آب تشـكـيـل مي دهـد. بــدن يــك انـسـان بـا وزن مـتـوسـط 75 كيـلوگـرم حـاوي 50-40 لـيــتر آب ميـــباشد. ميـزان آب بدن مردان اندكي از زنان بيـشــتر است. با افـزايش سن نيز از ميزان آب بـدن كـاستـه مـــي گـــردد. %83 خــون، %75 عـضـلات، %74 مــغز، %22 استخوانها و %25 چربيهاي بدن از آب تشكيل يافته است.
همانطور كه مشاهده كرديد آب براي بدن بسيار ضروري و حياتي ميباشد. انسان تنها قادر است 10-5 روز بدون آب زنده بماند. بدن بزرگسالان در طي روز 3-2 ليتر آب از دست ميدهد كه براي جبران آن بايد مجددا آب بنوشند تا آب از دست رفته را مجددا به بدنشان بازگرداند. بطور متوسط هر فرد در طول روز نياز به نوشيدن 2 ليتر آب و يا 8 ليوان آب دارد. 
راه هاي ورود آب به بدن 
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــ
*از طريق نوشيدن مايعات. 
* همراه با مصرف مواد غذايي (حتي بيسكوئيت نيز حاوي آب ميباشد).
* توسط اكسيداسيون هيدروژن مواد غذايي در جريان متابوليسم. اين ميزان روزانه به نيم ليتر ميرسد.

راه هاي دفع آب از بدن 
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــ
* ادرار توسط كليه ها (%50) 
* تعريق از راه پوست(در آب و هواي گرم و مرطوب و پس از فعاليت بدني اين ميزان افزايش مي يابد).
* از طريق هواي بازدمي (كه در آب و هواي سرد و خشك ميزان آن افزايش مي يابد)
* از طريق مدفوع (حدود150 ميلي ليتر) اما اين ميزان هنگام اسهال افزايش مي يابد.
* گريه كردن.

فوايد آب براي بدن
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــ

* حفظ سلامتي و كارايي سلولهاي بدن.
* به عنوان يك حلال بسيار قوي در بدن.
* رقيق ساختن جريان خون براي تسهيل جريان خون در عروق.
* تنظيم درجه حرارت و خنك سازي بدن توسط تعريق.
* حفظ رطوبت غشاي مخاطي واقع در دهان و ريه ها.
* روانكاري مفاصل، سيستم گوارشي و نسوج بدن.
* كاهش آماس مثانه با زدودن باكتريها از مثانه.
* كمك به هضم و گوارش غذا و جلوگيري از يبوست.
* حمل مواد مغذي و اكسيژن به سلولها ي بدن.
* مرطوب كننده پوست، چشمها، دهان و مجاري تنفسي.
* به عنوان يك ضربه گير در چشم،نخاع و كيسه آمنيوتي پيرامون جنين.
* حمل و پاكسازي مواد زائد حاصل از متابوليسم درون بدن مانند اوره و دي اكسيد كربن.
* تنظيم الكتروليتهاي درون بدن مانند سديم و پتاسيم.
* افزايش انرژي بدن.
* افزايش عملكرد فيزيكي و ذهني.
* زدودن سموم بدن.
* كمك به كاهش وزن.
* كاهش سردرد و سرگيجه.
* نوشيدن آب كافي از ايجاد عارضه هاي پوستي مانند اگزما، پسوريازيس، خشكي و چين و چروك پوست پيشگيري ميكند.

نشانه ها و علل پديد آمدن كم آبي، زمانهايي كه بدن نياز بيشتري به آب دارد.

هنگامي كه شما آب كافي به بدن خود نميرسانيد دچار كم آبي در بدن خود ميشويد نشانه هاي كم آبي در بدن به قرار زير است:
- سردرد 
- رخوت و بي حالي
- تغييرات خلقي
- واكنش هاي كند.
- خشكي مجاري بيني
- لبهاي خشك و ترك خورده
- ادرار تيره رنگ
-ضعف و خستگي
- پريشاني

علل پديدآمدن كم آبي در بدن
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــ
- تعريق شديد در پي فعاليت بدني، تب، رطوبت و گرماي زياد 
- نشونيدن ميزان كافي آب
- ديابت
- فشار خون بالا
- داروهاي مدر
- نارسايي هاي كليوي
- اسهال و استفراغ
- مسموميت غذايي
- سوختگي
- مصرف مواد افزايش دهنده ادرار مانند :چاي، قهوه، نوشابه هاي گازدار و مشروبات الكلي 

[ دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

جلوگیری از سردرد سردردها

علل و محرک‌های گوناگونی دارند، اما استرس یک عامل شایع در بروز انواع سردردها است
برای کم کردن استرس و کاهش احتمال دچار شده به سردرد به این توصیه‌ها عمل کنید:
هر شب به قدر کافی بخوابید.
رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از خوردن هله و هوله‌ خودداری کنید. 
سیگار نکشید. 
به طور منظم ورزش کنید. 
گردن، شانه‌ها و بخش بالایی بدن را به طور مرتب تحت کشش قرار دهید. این کار در صورتی که کار شما نشستن پشت میز یا کامپیوتر در طول روز باشد، اهمیت دارد. 
به انجام مراقبه (مدیتیشن)، یوگا یا تکنیک‌های تنفس عمیق روی آورید. 

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 998
بازدید دیروز : 2472
بازدید هفته : 8011
بازدید ماه : 18055
بازدید کل : 298533
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس