عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

می توان هنگام عصبانیت نیز احساس های مثبت و خوشایند داشت.
زیرا عصبانی شدن شكل ثابت و ازپیش تعیین شده ای ندارد. با دور كردن ذهن از بی منطقی و روی آوردن به منطق می توان عصبانیت را كاهش داد یا حذفكرد. منطق عصبانیت را از بین می برد ، حتی اگر عصبانیت قابل توجیه باشد می تواند به سرعت غیر منطقی شود .
افراد عصبانی باید انتظاراتشان را به آرزوهایشان تغییر دهند.
 همه مردم خواستار ادب ، موافقت ، قدرشناسی و كلاً امور مثبت اند و در صورت عدم دستیابی به آنها احساس شكستو ناكامی می كنند؛ اما افراد عصبانی وقتی به خواست خود نمی رسند احساس ناامیدی می كنند و عصبانیتشان نامتناسب با موقعیت ، شدید و ویرانگر است . افراد عصبانی باید انتظاراتشان را به آرزوهایشان تغییر دهند. و توقعات خودرا تعدیل نمایند. مثلاً بهتر است بگویند كه من عواملی را كه موجب سلامت و امنیت اند دوست دارم ، نه این كه بگویندمن باید فلان چیز را داشته باشم . بعضی از افراد عصبی ، از عصبانیت به عنوان راهی برای اجتناب از احساسات آزاردهنده استفاده می كنند.


برخی از باورها و تفكرات غیرمنطقی و مولد خشم و عصبانیت كه باید كنار گذاشته شوند عبارت اند از :
باید اعمال و رفتار ما همیشه مورد تأیید دیگران باشد
همه چیز باید مطابق میل ما باشد
سر رشته زندگی از دستمان در رفته وكنترلی بر آن نداریم 
من مسئول اعمال دیگران هستم
من فردی بسیار لایق، شایسته وباهوش هستم

[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نشستن چهارزانو و چمباتمه زدن، آسيب به مفصل زانو را تشديد مي‌كند .دكتر محمدرضا هاديان، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران در حاشيه برگزاري هجدهمين كنگره فيزيوتراپي ايران گفت: مفصل زانو مهمترين مفصل متحمل وزن بدن انسان مي‌باشد و در تمام فعاليت‌هاي انسان مانند ايستادن، راه رفتن و حتي نشستن در معرض فشارهاي مكانيكي زياد قرار دارد كه ناشي از وزن، حمل بار و حتي اتخاذ يك موقعيت ثابت مي‌باشد. وي گفت: تصور غلط بعضي بر اين است كه صرفا با حذف فشار روي مفصل و ثابت نگهداشتن آن، مشكل حل مي‌شود در صورتي كه عدم تحرك مناسب، خود خطرات جدي مانند آرتروز مفصل را در پي دارد چرا كه تغذيه مفصل از طريق تحرك صورت مي‌گيرد. هاديان فشارهاي طولاني و ثابت روي مفصل را مانند فشار روي يك اسفنج آغشته به آب دانست كه در اثر فشار، آب خود را از دست مي‌دهد و مفصل در اين شرايط آماده تخريب مي‌شود. عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران عادت‌هاي غلط در زندگي روزمره مانند نحوه نشستن به صورت چهارزانو و چمباتمه زدن را از علتهای آسیب به مفاصل دانست و گفت: در اين حالت ما با دو مساله روبرو هستيم اول موارد پيشگيرانه از ابتلا به آسيب‌هاي مفصل زانو و دوم راه حل درمان نارسايي‌هاي ايجاد شده و آنچه مسلم است اصرار بر ادامه روشهاي غلط زندگي انسان را حتي از سنين پايين مانند 30 سالگي مستعد ابتلا به آرتروز مي‌كند. وي با اشاره به اينكه عضلات در بدن همانند كمك فنرها در ماشين عمل مي‌كنند و مانع از ايجاد فشار روي اسكلت استخواني و مفاصل بدن مي‌شوند، راهكارهاي پيشگيرانه و درماني لازم در اين زمينه را شامل تقويت عضلات چهار سر ران و عضلات پشت ران، هماهنگي در تقويت عضلات،‌كاهش وزن، تغذيه صحيح، تحرك مناسب و انجام ورزش‌هاي درست و حتي الامكان با نظارت متخصصان فيزيوتراپي و طب ورزشي عنوان كرد. دكتر هاديان يكي از مهمترين فاكتورهاي پيشگيرانه و درمان آسيب‌هاي مفاصل زانو را كاهش وزن دانست و گفت: ‌با عنوان مثال فشار وارد بر مفصل زانو در هنگام بالا رفتن از پله‌ها معادل سه برابر وزن بدن و در هنگام پايين آمدن 7، 8 برابر وزن بدن مي‌باشد كه خود دليل محكمي در كاستن وزن بدن در جهت سلامتي مفاصل و بخصوص مفصل زانو مي‌باشد. 

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

1- ماده شیمیایی Dioxin باعث بروز سرطان خصوصاً سرطان سینه می شود.
2- دیوکسین یک سم بسیار قوی برای سلولهای بدن است.
3- اخیراً تحقیقاتی توسط دکتر Edward Fujimoto مدیر برنامه ریزی سلامت بیمارستان Castle آمریکا راجع به دیوکسین و چگونگی عملکرد آن در بدن صورت گرفته كه در نتيجه آن توصيه هاي ذيل ارائه شده است :
4- بطری های پلاستیکی آب را در فریزر برای انجماد قرار ندهید چون این کار باعث آزادسازی سم دیوکسین از ظروف پلاستیکی می شود.
5- نباید غذاهای خود را در ظروف پلاستیکی در مایکروویو گرم کنید مخصوصاً در مورد غذاهای حاوی روغن و چربی او اعلام نموده ترکیب «چربی ـ حرارت بالا و پلاستیک» باعث آزادسازی دیوکسین به داخل غذا و نهایتاً بدرون سلولهای ما میشود.
6- بجای آن براي گرم كردن غذا استفاده از ظرف شیشه ای مثل پیرکس و چینی توصیه می شود، در این حال شما همان نتیجه را از گرم کردن غذا فقط بدون دیوکسین میگیرید.
7- غذاهای فوری (Fast Food) و سوپها باید از ظرف یکبار مصرف تخلیه و در ظرف دیگری گرم شوند.
8- کاغذ بد نیست ولی نمی دانیم که مطمئن تر از ظروف شیشه ای و غیره باشد.
9- وقتیکه قبلاً رستورانهای غذای فوری (Fast Food) غذا را از ظروف یونولیت (Foam) به ظرف کاغذی جابجا کردند، مسئلۀ دیوکسین یکی از دلایل انجام این کار بود.
10- لفاف های پلاستیکی فقط وقتی خطرناکند که با غذا برای پخت در مایکروویو استفاده شوند.
11- فرآوری غذاها در حرارت خیلی بالا باعث حل شدن و آزاد شدن دیوکسین از پلاستیک و تزریق آن بداخل غذا می شود.
12- به عنوان جایگزین پوشاندن غذا با یک لفاف کاغذی توصیه می شود.
13- این مقاله را برای هر کس که زندگیش برایتان اهمیت دارد بفرستید 

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پرخوری موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود
یک متخصص تغذیه گفت: پرخوری و مصرف چربی های اشباع موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.
سید ضیاءالدین مظهری ، افزود: در گذشته روزانه بدن انسان به 75 میلی گرم ویتامین c نیاز داشت ولی به دلیل آلودگی هوا این میزان به 100 میلی گرم رسیده است.
وی گفت: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین c موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود البته پرخوری و مصرف چربی های اشباع موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف ویتامین c موجب افزایش قدرت یادگیری، هوشیاری، رفع کم خوابی و کاهش اضطراب مفید است.
مظهری در گفت و گو با فارس افزود: میوه ها به خصوص میوه های به رنگ سبز تیره و نارنجی سرشار از آنتی اکسیدان هستند و میوه های ارغوانی و توسرخ مانند هندوانه سرشار از لیکپن است که از سرطانی شدن سلول های پروستات مردان پیشگیری می کند.
وی گفت: ویتامین c یکی از ویتامین های محلول در آب است و باید به طور مرتب از آن استفاده کرد. سبزی های برگی شکل، مرکبات، فلفل دلمه ای، اسفناج، سیب زمینی و توت فرنگی سرشار از ویتامین c هستند 

[ شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نکته ی رژیمی فوق العاده
وسوسه غذا خوردن در یک مهمانی، وقتی تازه رژیم گرفته اید، خیلی دشوار است ولی جالب است که بدانید متخصصان تغذیه روی هیچ خوراکی، علامت مطلقا ممنوع برای شما نصب نکرده اند.
 فقط باید عادت کنید که متعادل غذا بخورید. این نوشته چند عادت را به شما آموزش می دهد که عمل به آن ها شما را لاغر می کند و در عین حال می توانید با خیال آسوده غذا بخورید.
هیچ وقت مستقیما از داخل بسته و یا ظرف اصلی، تنقلات را میل نکنید.
می خواهید یک تکه شکلات بخورید؟ تصمیم دارید کمی چیپس و پفک و یا پاستیل میل کنید؟ اجازه دارید هر خوراکی ای که میل دارید نوش جان کنید ولی این نکته را مدنظر داشته باشید که برای جلوگیری از پرخوری هیچ وقت مستقیما از درون پاکت و یا بسته خوراکی ها، تکه های آن ها را برندارید چون وقتی گرم لذت خوردن می شوید اصلا حواس تان نیست که نصف یک قوطی چیپس و یا بسته بیسکوییت را چشم بسته نوش جان کرده اید. راه حل اش این است که از اول چند عدد از خوراکی مورد علاقه تان را برداشته و داخل ظرف قرار دهید و همان را میل کنید. از یاد نبرید که قوطی و ظرف اصلی را درون کابینت قرار دهید و بعد به سوی صندلی برگردید و خوراکی تان را میل کنید. خوردن تنقلات جلوی تلویزیون از درون قوطی و یا پاکت آن، یکی از روش هایی است که رژیم شما را کاملا بر هم می زند.
اگر یک بشقاب پر ناهار و شام میل دارید، بشقاب تان را از سالاد پر کنید.
دوست دارید برای ناهار یا شام یک بشقاب غذا میل کنید؟ اشکالی ندارد. یک بشقاب بزرگ بردارید و آن را با انواع سالادهای روی میز و سبزیجات پر کنید. البته می توانید سراغ میز اصلی غذا بروید و یک بشقاب بزرگ سوپ سبزیجات و یا گوشت و قارچ و یا سوپ جو برای خودتان بکشید. ناهار و شام شما، حسابی کم کالری خواهد بود و سرشار از آب نیز هست. در عین حال از چربی های اضافی غذاها در امان خواهید ماند و البته شما هم یک بشقاب پر، غذا میل کرده اید. برای شام، یک بشقاب پر از سبزیجات و میوه های تازه تدارک ببینید.
اگر می خواهید تناسب اندام تان را حفظ کنید، باید برخی عادت های خوب را در خودتان به وجود آورید. یکی از این روش ها این است که برای شام یک بشقاب پر از سبزیجات و میوه های تازه تدارک ببینید. این شام هم سالم است و هم در عین حال شما را به رژیم لاغری تان پای بند نگه می دارد.
همیشه کوچک ترین اندازه را سفارش دهید.
همیشه دنبال حذف خوراکی هایی که دوست دارید، نباشید؛ به جای آن، سعی کنید کوچک ترین اندازه ها را انتخاب کنید. به طور مثال، در مهمانی به جای برداشتن یک شیرینی خامه ای بزرگ، یک شیرینی کوچک بردارید و یا اگر در آخر هفته با دوستان تان به یک رستوران رفته اید یک ساندویچ کوچک و جمع و جور را به " **** ساندویچ ها " ترجیح دهید و یا به جای مرغ سوخاری سه تکه، یک بسته مرغ سوخاری دو تکه و یا یک تکه سفارش دهید. البته در نظر داشته باشید که شما مجاز هستید بزرگ ترین ظرف سالاد بدون سس و چربی اضافه را سفارش دهید.
زمان معینی را برای غذا خوردن تان درنظر بگیرید.
غذا خوردن شما چه قدر طول می کشد؟ دو دقیقه؟ سه دقیقه؟ کمتر؟ اگر دوست دارید پرخوری نکنید، حداقل 10 دقیقه زمان برای غذا خوردن تان در نظر بگیرید. جالب است بدانید که معده شما به 10 دقیقه زمان نیاز دارد تا پیام هایی به سمت مغز شما بفرستد و شما احساس سیری کنید. اگر شما زودتر از این زمان غذای تان را تمام کنید، احساس سیری نمی کنید و ناخودآگاه سعی خواهید کرد در این زمان باقی مانده پرخوری کنید. بنابراین روش درست این است که وقتی بشقاب غذا را جلوی شما می گذارند حداقل 10 دقیقه طول دهید. می توانید با دوستان تان یا اعضای خانواده دور سفره غذا گپ بزنید و یا اگر در منزل تنها هستید، در وسط غذا روزنامه بخوانید. این کار باعث می شود که زمان غذا خوردن تان را طولانی تر کنید.
خالی کردن بشقاب تان را فراموش نکنید.
شما عادت دارید کاملا بشقاب تان را پاک کنید سپس از سر میز غذا بلند شوید؟ این، اشتباه است. شما باید به اندازه غذایی که در ظرف تان ریخته اند توجه نکنید، هر چه قدر که فکر می کنید شما را سیر می کند و کافی است، میل کنید و باقی را برای روز بعدتان در یخچال بگذارید. شما لازم است باقی مانده غذا را دور نریزید ولی نباید به بهانه پاک کردن ته بشقاب تان با غذا خودکشی کنید. یادتان باشد که هر غذایی کالری دارد و انتخاب های شما بهتر است از نوع کم کالری باشد. با چنگال غذا بخورید.
فرمان هفتم ما برای داشتن اندامی متناسب این است که برای غذا خوردن از چنگال و یا قاشق های کوچک تر استفاده کنید. چنگال باعث می شود که شما حین غذا خوردن اندازه های کوچک تری از غذا را میل کنید و در عین حال باعث می شود که شما زمان غذا خوردن تان را طولانی تر کنید. نتیجه این که شما طی 10 دقیقه با چنگال غذای کمتری می خورید و در عین حال احساس سیری کامل به شما دست می دهد.
تلویزیون را خاموش کنید.
بسیاری از خانواده های ایرانی عادت دارند جلوی تلویزیون ناهار و شام میل کنند ولی این روش، شما را چاق می کند چون شما حواس تان نیست که چه قدر غذا می خورید. پس اگر نمی خواهید مازاد بر نیازتان دریافت کنید، سر میز غذا بنشینید و فقط در کنار خانواده، غذا میل کنید.
منبع :هفته نامه سلامت 

[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

یک دانشیار انستیتو تحقیقات تغذیه كشور با بیان اینکه ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد تاکید کرد:« آهن مهمترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتا به شکل کم خونی بروز نمی کند بلکه از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است.»
دکتر تیرنگ نیستانی گفت:«ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد بویژه اینکه کمبودهای تغذیه ای در دوره کنونی به شکل بالینی و آشکار کنترل شده است اما کمبود تحت بالینی یا کمبود حاشیه ای می تواند علائم گنگ و مبهمی داشته و در برخی مواقع خود را به شکل ضعف و بی حالی نشان می دهد.
ضمن اینکه یادمان باشد انرژی داشتن ، شادابی و فعالیت مرتبط به توده ماهیچه ای بدن می شود و افرادی که بضاعت توده ماهیچه ای آنها کم است با وجود وزن مناسب دچار ضعف و بی حالی می شوند.»
وی ادامه داد:«آهن مهمترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتا به شکل کم خونی بروز نمی کند بلکه از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است بویژه کمبود آن در میان زنانی که در سنین بارداری و یا دوره قاعدگی قرار دارند وجود دارد و با احساس این علائم بایستی سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد.»
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود:«کمبود برخی از ویتامین ها نیز همراه با ضعف و بی حالی است که می توان به ویتامین های گروه b به خصوص b2 و b6 و نیاسین اشاره کرد که با کمبود آن فرد دچار تحریک پذیری و عصبی بودن ، ضعف و بی حالی می شود و در صورتی که فردی از الگوی غذایی نامناسبی پیروی کند احساس ضعف و بی حالی کرده و باید گفت با الگوی غذایی نابسامان فرد به درجاتی از ضعف و بی حالی دچار می شود.»
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد:«کمبود ویتامین d که اکنون تنها به عنوان ویتامین استخوان ساز شناخته شده است موجب بروز ضعف و بی حالی می شود و طی تحقیقات جدید انجام گرفته مشخص شده است که در سالمندان تعداد دفعات به زمین خوردن که موجب بروز شکستگی می شود با کمبود این ویتامین رابطه عکس دارد و هر چه این ویتامین در بدن فرد کم باشد شانس دفعات زمین خوردن وی بیشتر است و در واقع انقباض ماهیچه ای با کمبود ویتامین d رابطه داشته و موجب بروز بی حالی و سستی در فرد می شود.»
دکتر تیرنگ نیستانی افزود:«آفتاب مهمترین منبع ویتامین d است همچنین این ویتامین در روغن کبد ماهی که در جیره غذایی مردم ما رایج نیست موجود است و زرده تخم مرغ و قارچ نیز تا حدودی حاوی این ویتامین هستند و اخیرا روش هایی در حال ابداع است که قارچ ها را در معرض uv قرار می دهند تا میزان ویتامین d موجود در آن بالاتر رود.»
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 

[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

ویتامین سی یا اسید اسکوربیک :
ویتامین سی یکی از موادی است که بدن باید از طریق مواد غذایی که می خورد جذب کند.برعکس حیوانات و گیاهان،که بدنشان قادر است بعضی از مواد غذایی را که جذب می کنند،تغییر شکل دهد و آنها را سنتز کند،اما بدن انسان دارای چنین عملکردی نمی باشد.و باید تمام مواد لازم را از غذاهایی که می خورد جذب کند در غیر این صورت و عدم دریافت مواد غذایی لازم،قادر نخواهد بود کمبود این مواد را به گونه ای دیگر جبران کند. ویتامین سی چه نقشی را در بدن ایفا می کند ؟
* ویتامین سی نقش مهمی را در جریان فعل و انفعالات بدن ایفا می کند.
* ساخت کلاژن (جهت التیام زخمها)
* مقاومت علیه عفونت های بدن :
یک گرم ویتامین سی در روز می تواند،ریتم بدن را تسریع بخشد.در صورت مصرف کردن ویتامین سی،بدن می تواند عفونت را زودتر از بین ببرد.برای مثال اگر 5 روز طول می کشد تا یک عفونت از بین رود با مصرف کردن ویتامین سی این زمان به چهار روز کاهش می یابد.برعکس عدم توانایی بدن در جذب ویتامین سی نتیجه ی در مدت زمان و یا شدت عفونت ندارد.
* کمک به ساخت هورمون های بدن 
* متابولیسم چربی،پروتئین.
* عملکرد ماهیچه ها و سلولهای عصبی.
* شکل گیری استخوان. 
* در هماهنگ سازی جذب آهن توسط بدن .
ویتامین سی دارای خاصیت آنتی اکسیدان می باشد.این ویتامین همچنین در بهبود بیماریهای قلبی و عروقی موثر می باشد.
این ویتامین در چه موادی یافت می شود؟ 
 ویتامین سی در سبزیجات،میوه،آبمیوه،سیب زمینی یافت می شود. نحوه ی آماده سازی سبزیحات به هنگام مصرف تاثیر بسیار زیادی را در ماندگاری ویتامین سی ایفا می کند.

[ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

سه ماده غذایی افزایش دهنده عمر

1.سیب
▪ محتویات: سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین است. همچنین حاوی فیبرهای قابل حل مثل پکتین می باشد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به شمار میرود، از ابتلا به سرطان و از لخته شدن خون جلوگیری میکند. پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند.
▪ بهترین راه استفاده: بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است.

2. آوکادو
▪ محتویات: آوکادو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیش از موز پتاسیم در خود دارد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: نه تنها باعث صافی و نرمی پوست می شود، بلکه از بالا رفتن فشار خون، بیماری های قلبی و انواع بخصوصی از سرطان ها به ویژه سرطان روده نیز جلوگیری می کند.
▪ بهترین راه استفاده: فقط کافی است که پوست آن را کنده و خام بخورید. می توانید آن را با گوجه فرنگی، آبلیمو، فلفل هالپانو و نمک نیز ترکیب کرده و سس گواکامولی از آن بسازید.

3. موز
▪ محتویات: موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فلیت است.
▪ اثرات آن روی سلامتی: پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و احتمال سکته را پایین می آورد. فلیت به رشد صحیح بافت ها کمک کرده و از ایتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند.
▪ بهترین راه استفاده: دقیقاً مثل میمون ها به راحتی موز را پوست کنده، بخورید و لذت ببرید. به نظر می رسد که میمون ها بیش از آنچه ما فکر می کنیم باهوش هستند. 

[ جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اگر می‌خواهید مطمئن باشید مواد غذایی‌ای که مصرف می‌کنید سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و مواد مغذی دیگر هستند سعی کنید این 9 ماده‌ی غذایی را در برنامه‌ی غذایی هر روزتان بگنجانید. خوردن مواد غذای مفید، توصیه‌ی هر روز ما برای حفظ سلامت شماست. بعضی از مواد غذایی در بین انبوه غذاهای دیگر خواص مفیدتری دارند و معجزه می‌کنند مثل سیر، تخم کتان، چای، روغن زیتون، دارچین، جودوسر و ....

سیر
سیر ضدباکتری و ضدویروس است. این خواص محافظتی ناشی از ترکیبات سیر است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و برای سیستم قلبی عروقی مفید است.
مصرف 6 حبه سیر در هفته کافی است که احتمال ابتلا به سرطان کولون، سرطان معده و سرطان پروستات را به نصف برسانید.
میزان مصرف: روزانه یک حبه سیر بخورید.
توصیه می‌کنیم سیر را له کنید و قبل از مصرف اجازه دهید که حدود ده دقیقه بماند در این صورت سیر تمام پتانسیل درمانی‌اش را آزاد می‌کند.
روغن زیتون
روغن زیتون یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود است.
این روغن میزان کلسترول بد خون را پایین آورده و کلسترول مفید خون را بالا می‌برد.
روغن زیتون سرشار از فنول و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از رسوب کلسترول در جداره‌ی رگ‌ها پیشگیری می‌کند.
میزان مصرف: روزانه 1 قاشق غذاخوری(15میلی گرم) مصرف کنید.
بروکلی
بروکلی یک ماده‌ی غذایی ضدسرطان درجه یک است به خاطر این که سرشار از ترکیبات گوگردی و به ویژه حاوی سولفورافان است. بوی کلم ناشی از وجود همین ماده است. ترکیبات بروکلی باعث تحریک ترشح آنزیم‌هایی می‌شود که وظیفه‌ی سم زدایی از ترکیبات سرطان‌زا را بر عهده دارد.
با مصرف زیاد بروکلی شما خطر ابتلا به سرطان، سرطان ریه، معده و کولون را به نصف می‌رسانید.
میزان مصرف: 125 میلی گرم معادل نصف فنجان بروکلی پخته.
توصیه می‌شود برای بهره مندی بیشتر از سولفورافان، بروکلی را به مدت 3 الی 4 دقیقه بخارپز کنید.
ماست
ماست منبع فوق‌العاده‌ی کلسیم است که برای حفظ سلامت استخوان‌ها ضروری است. اما باید بدانید که اصلی‌ترین خاصیت این ماده‌ی غذایی پرطرفدار ناشی از باکتری‌ای به نام پروبیوتیک است که تکثیر باکتری‌های مضر در روده را متوقف می‌کند.
مصرف مرتب ماست برای درمان ناراحتی‌های التهاب شکمی، زخم‌ها، عفونت‌های ادراری و عفونت‌های واژینال مفید است.
میزان مصرف: روزانه سه چهارم فنجان (175میلی گرم) ماست کم چرب میل کنید.
جو دوسر
جو دوسر سرشار از نوعی فیبرهای حلال به نام بتا گلوکان است که میزان کلسترول و فشار خون را پایین می‌آورد.
علاوه بر این، مصرف جو دوسر در کاهش حملات قلبی نیز موثر است.
میزان مصرف: سعی کنید روزانه 10 گرم فیبر محلول مصرف کنید. هر وعده جو دوسر حدود 2 تا 3 گرم نیاز شما را برآورده می‌سازد.
تخم کتان
اگر روزانه یک قاشق سوپ‌خوری تخم کتان را به ماست یا غلاتی که مصرف می‌کنید افزوده و نوش جان کنید 2.3 گرم نیاز خود به فیبر را تأمین کرده‌اید.
تخم کتان حاوی موادی است که در بدن همانند هورمون استروژن عمل می‌کند. در واقع این مواد گیرنده‌های این هورمون در سلول‌ها را مسدود کرده و به این ترتیب احتمال ابتلا به برخی از سرطان‌ها مثل سرطان سینه که بر اثر اختلال هورمونی بروز می‌کند را کاهش می‌دهد.
علاوه بر این به خاطر وجود همین مواد ضدالتهابی، تخم کتان در درمان بیماری‌هایی مثل آسم و آکنه هم موثر عمل می‌کند.
میزان مصرف: روزانه 1 تا 2 قاشق غذاخوری (15 الی 30میلی گرم).
دارچین
دارچین یکی از ادویه‌های مفید برای سلامت بدن است. علاوه بر این شهرت دارچین در کاهش گلیسمی یا همان میزان قند خون زبان زد همه است. این خاصیت دارچین روی دیابت هم تأثیر می‌گذارد. این ادویه‌ی مفید از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌کند و دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است.
میزان مصرف: روزانه یک چهارم تا نصف قاشق چای‌خوری معادل 1الی 2 میلی گرم کافی است تا میزان تری گلیسیرید و کلسترول خونتان 12 الی 30 درصد کاهش یابد.
توصیه می‌کنیم در چای یا قهوه‌تان دارچین بریزید. این کار ترفند موثری برای بهره‌مند شدن از خواص این ادویه مفید است.
چای
چای یکی از منابع اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها است به طوری که هیچ میوه و سبزی موجود دارای این میزان آنتی‌اکسیدان نیست. آنتی اکسیدان‌های چای از بیماری‌های قلبی و سرطان پیشگیری می‌کنند. اگر دنبال دلیل هستید باید بگوییم که آنتی اکسیدان‌های چای ضرر و آسیب‌های کلسترول بد را کاهش داده و به این ترتیب از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌کند و عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود می‌دهد.
افرادی که روزانه یک یا دو فنجان چای می‌نوشند به میزان 46 درصد احتمال انسداد خطرناک رگ‌های‌شان را کاهش می‌دهند.
میزان مصرف: روزانه دو تا پنج فنجان چای بنوشید.
لوبیا
لوبیا خواص مفیدی برای حفظ سلامت قلب دارد زیرا سرشار از فیبرهای محلول است.
این مواد کلسترول را جذب خود می‌کنند و به این ترتیب قبل از این که کلسترول بتواند به جداره‌ی رگ‌ها آسیبی بزند از بین می‌رود.
نتایج پژوهش‌های متعدد نشان داده است مواد غذایی که سرشار از فیبرهای محلول هستند می‌توانند میزان کلسترول را به میزان 10 الی 15 درصد کاهش دهد.
میزان مصرف: مصرف سه چهارم فنجان لوبیا( معادل 157 گرم) برابر با مصرف یک وعده گوشت است.
توجه داشته باشید که در میان مواد غذایی دیگر که منشاء گیاهی دارند لوبیا و حبوبات دیگر حاوی بیشترین میزان پروتئین هستند. اما پروتئین موجود در این مواد غذایی از نوع پروتئین غیر کامل می‌باشد و توصیه می‌شود برای تأمین پروتئین کامل بدنتان روزانه یک وعده غذای دانه‌ای مثل برنج نیز مصرف کنید. 

[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پزشکان معتقدند، يک مرد بزرگسال در طول روز به حدود 13فنجان (3ليتر) مايعات و يک زن بزرگسال به 9فنجان (2/2ليتر) مايعات نياز دارد. البته وزن و سايز بدن و ميزان فعاليت و تحرک روزانه روي ميزان نياز بدن به مايعات تأثير مي​گذارد. هر چقدر فرد چاق​تر و فعال​تر باشد به مايعات بيشتري نياز دارد.
نوشيدن آب لاغر مي​کند
اگر به جاي نوشيدن نوشيدني​هاي پرکالري آب را انتخاب کنيد،​ قطعا دچار اضافه وزن و چاقي نخواهيد شد، زيرا کالري کمتري مصرف مي​کنيد و حتي ممکن است لاغر شويد. مطالعه بر روي افراد بزرگسال چاق که قبل از هر وعده غذايي 2فنجان آب مي​نوشند، نشان داده اين افراد در وعده غذايي خود کالري کمتري مصرف مي​کنند و طي 12هفته نسبت به افرادي که آب نمي​نوشند وزن بيشتري کم مي​کنند.
آب و هوا روي ميزان آب مصرفي تأثير مي​گذارد
افرادي که در مناطق گرم که آب و هواي خشکي دارد، زندگي مي​کنند، به دليل تعريق زياد به آب بيشتري نياز دارند، بخصوص اگر اهل ورزش باشند. آب و هواي شرجي و مرطوب نيز آب بيشتري مي​طلبد. وقتي در آب و هواي شرجي و گرم زندگي مي​کنيد، بايد آب مصرفی خود را به 2برابر افزايش دهيد.
آب از طريق غذا نيز تأمين مي​شود
حدود 20درصد مايعات مصرفي يا حدود 2/2 فنجان آب مورد نياز روزانه بدن از طريق مصرف غذاها تأمين مي​شود. تمام غذاها بخصوص ميوه و سبزيجات حاوي مقاديري آب هستند. اما بايد به خاطر داشته باشيد که نوشيدن قهوه و چاي چون ادرارآور هستند، باعث مي​شود آب بيشتري از بدن دفع شود.
روش تشخيص کم آبي بدن
راحت​ترين راه براي اينکه متوجه شويد، ميزان مايعات بدن​تان کم يا زياد است، مشاهده رنگ ادرار است. اگر رنگ ادرار زرد روشن باشد، يعني ميزان آب بدنتان کافي است، اما اگر رنگ ادرار زرد تيره باشد مثل آب سيب، يعني بدن در معرض خشک شدن آب بدن و کم آبي قرار دارد.
آب مورد نياز در افراد مختلف
در مورد افراد ميانسال و مسن نيز ميزان آب مصرفي در روز بايد همانند افراد بزرگسال باشد. اما چون با بالارفتن سن، حس تشنگي کاهش پيدا مي​کند، بدن بيشتر در معرض کم آبي قرار دارد. زنان باردار و مادراني که از نوزادان و فرزندان خود نگهداري مي​کنند به آب بيشتري نياز دارند. مصرف برخي از داروها مثل آنتي​هيستامين​ها و برخي از داروهاي ضدافسردگي نياز بدن به مايعات را افزايش مي​دهند.
عناصر موجود در آب
سديم، پتاسيم، کلرايد، کلسيم و منگنز عناصري هستند که وجودشان براي عملکردهاي حياتي بدن ضروري است، اين​ها الکتروليت​هايي هستند که در اثر تعريق از بدن دفع مي​شوند. کم يا زياد شدن اين الکتروليت​ها در بدن و در صورت تخليه جايگزين کردن بلافاصله آنها بسيار مهم است. اگر تعادل الکتروليت​ها در بدنتان بهم بخورد، بدن نمي​تواند آبي را که دريافت مي​کند، جذب کند.بسياري از الکتروليت​ها با تغذيه سالم و منظم به راحتي ذخيره و جايگزين مي​شوند. با مصرف نوشيدني​هاي ورزشي مي​توانيد کمبود سديم خود را جبران کنيد. سعي کنيد در هواي خنک ورزش کنيد و اگر مي​دويد زمان آن کوتاه باشد.
آيا نوشيدن آب بيشتر بهتر است؟
نه اين فرضيه الزاما درست نيست. ممکن است زياده​روي در مصرف آب مضر باشد. اگر بيش از حد آب بنوشيد دچار شرايطي به نام مسموميت آب خواهيد شد،​ در اين شرايط در اثر تعريق طي چندين ساعت و نوشيدن مقادير فراواني آب ميزان سديم خون کاهش شديدي پيدا مي​کند. اين شرايط معمولا براي ورزشکاراني که سخت ورزش مي​کنند، رخ مي​دهد. علائم آن عبارتند از: سرگيجه، ضعف، حالت تهوع و حتي در نهايت مي​تواند فرد را در کما و يا حالت مرگ قرار بدهد.
آب شير بايد فيلترگيري شود
فیل.تر باعث مي​شود تا کيفيت آب بهتر شود. کلرايد اضافه شده به آب توسط فیل.تر گرفته مي​شود و آب مزه بهتري پيدا مي​کند، علاوه بر اين فیل.تر فلزهاي موجود درآب مثل مس را نيز مي​گيرد . حتما از فیل.ترهايي استفاده کنيد که برچسب کيفيت آب را دارند. 

[ چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

خرمالو
خرمالو برای کودکان میوه ای مفید محسوب می‌شود و در رشد و نمو آنها مؤثر استکلسیم در رشد کودکان و حفظ انرژی برای بزرگسالان مؤثر است. آهن عنصر اصلی خون سازی ، و پتاسیم اشتها آور و شستشو دهنده کلیه و کبد می‌باشد. این میوه در افراد مبتلا به نقرس و بیماری های کبدی و کلیوی بسیار مؤثر است.خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از انواع فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی های خون می‌شود.
اسیدهای موجود در خرمالو عبارتند از: اسید مالیک، اسید سیتریک و اسید تارتاریک. سلولز موجود در خرمالو به طور نسبی کم است و از این نظر هضم آن آسان تر می‌باشد.همان طور که ذکر شد، خرمالو سرشار از ویتامینA است. چنانچه این ویتامین به مقدار کافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی را کم می‌کند، بلکه باعث شکننده شدن پوست، ناخن و موها می‌شود. همچنین در میزان هوش و سلامت بدن نیز اختلال ایجاد می‌شود.
می توان از آب خرمالو برای درمان زخم ها استفاده کرد. همچنین این میوه برای آفت دهان و گلودرد بسیار مفید است. مصرف این میوه با ارزش به همه شما توصیه می‌شود.
خرمالو دارای مقدار کمی تانن می‌باشد که گاهی ممکن است موجب یبوست شود.
موادقندی خرمالو شامل لوولز و گلوکز است و با آن که مقدار آن ۲۰ درصد است، برای مبتلایان به بیماری قند ، زیان بخش نیست.
خرمالو سرشار از ویتامینA و بتاکاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین های B1 ، B2 ، B3 و C می‌باشد. در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم ، گوگرد ، آهن ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم است.

[ سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

به گزارش سايت اينترنتي ارگانيك، براي جلوگيري از روند ورود مواد سمي به داخل بدن در اين مقاله 5 نمونه از ناسالم‌ترين اين مواد غذايي عنوان شده كه تاكيد مي‌شود از همين امروز آنها را از رژيم غذايي خود حذف كنيد. اين خوردني‌ها عبارتند از:

1-‌ سودا
شايد تاكنون درباره اين نوشيدني مطالب زيادي مطرح نشده است. سودا حاوي ماده نگهدارنده‌اي موسوم به سديم بنزوئات است كه در نوشابه‌هاي بدون گاز يافت مي‌شود و يك عامل محرك بسيار قوي در بروز آلرژي‌ها، آسم و اگزما است. اسيد فسفريك نيز كه طعم تند و تيز مطلوبي سودا مي‌دهد موجب پوكي استخوان و پوسيدگي دندانها مي‌شود. برخي كارشناسان ادعا مي‌كنند آسيبي كه از اين اسيد به استخوان‌ها وارد مي‌شود شديدتر از اسيد باتري است. اين اسيد كلسيم و ساير املاح معدني را از بدن دفع مي‌كند و به استخوان‌ها و دندان‌ها آسيب جدي وارد مي‌كند. اسيد فسفريك همچنين در بروز مشكلات كليوي نقش دارد. بعلاوه اكثر سوداها حاوي غلظت بالايي از شيرين كننده‌هاي قندي هستند كه به نوبه خود خطر بروز سندرم متابوليك، چاقي، ديابت و امراض قلبي را تشديد مي‌كند.

2- غذاهاي سرخ كرده
تاكنون آزمايشات زيادي به منظور بررسي تاثير مصرف غذاهاي سرخ كرده روي سلامتي انجام گرفته‌اند. در مطالعات مختلف از سراسر جهان رابطه بين مصرف اين نوع غذاها بويژه گوشت سرخ شده با ابتلا به سرطان‌ها شناسايي شده است. يك مطالعه اخير نشان داده است كه مصرف گوشت سرخ شده خطر ابتلا به سرطان مثانه را تا دو برابر افزايش مي‌دهد.

3-‌ فست فود
فست فودها در واقع حاوي مقدار بسيار ناچيزي غذاي واقعي هستند. غذا بايد بدن را تغذيه كند در حالي كه فست فودها به جز خورده شدن خاصيت ديگري ندارند و فاقد مواد و املاح مورد نياز براي بدن هستند. بعلاوه فست فودها حاوي مقادير زيادي چربي، كالري و نمك هستند كه همگي آنها به بدن آسيب مي‌رسانند. اين غذاها فقط مانع از رسيدن ريزمغذي‌هاي ضروري به بدن مي‌شوند.

3- مواد خوراكي حاوي آرد سفيد و تصفيه شده
اكثر ما با وجودي كه مي‌دانيم بايد از غلات سبوس‌دار استفاده كنيم اما باز هم همبرگر، پاستا و نان و شيريني تهيه شده از آرد سفيد مصرف مي‌كنيم. آرد سفيد يكي از خطرناكترين غذاهاي فرآوري شده در نسل ما است. وقتي گندم فرآوري مي‌شود بيشتر فيبر املاح معدني و ريزمغذي‌هاي ضروري خود را از دست مي‌دهد. مصرف آرد سفيد و تصفيه شده موجب آزادسازي سريع انسولين شده و بار زيادي را بر غده پانكراس يا لوزالمعده كه وظيفه ترشح انسولين را برعهده دارد، وارد مي‌كند. همچنين در طول روند فرآوري مواد شيميايي به آن افزوده مي‌شود كه قطعا براي بدن مضر است و در نهايت منجر به بروز ديابت نوع دوم مي‌شود.

5- محصولات تنوري
بيشتر مواد غذايي كه به شيوه صنعتي تنوري و آماده مي‌شوند به همان اندازه 4 خوردني فوق الذكر خطرناك هستند چون اغلب داراي همان مواد سمي و مضر مي‌باشند. اغلب غذاهاي تنوري با آرد سفيد تهيه مي‌شوند و بعلاوه حاوي مقادير زيادي قند هستند. كارشناسان معتقدند كه قند از هر نوعي كه باشد براي بدن سم است.
با بيان مضرات و خطرات مصرف اين غذاها، باز هم انتخاب با خود شما است آيا باز هم راضي مي‌شويد به دست خود مواد سمي را وارد بدنتان كنيد؟
هميشه اين شعار را به ياد داشته باشيد كه خوب بخوريد، خوب زندگي كنيد 

[ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

تغذیه صحیح بینایی قوی
با تغییرات عادات تغذیه ای و استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین A ؛ ویتامین C، امگا 3 و مواد حاوی آنتی اکسیدان، ترک سیگار و انجام ورزش بطور منظم شاهد اثرات شگفت انگیزبر بهبود سلامت بدن خود خواهید بود ویتامین A ، C امگا 3 و نوترنیت های حاوی آنتی اکسیدان ها می تواند در بهبود بینایی نقش موثر داشته باشند، توجه داشته باشید که مقدار زیاد مصرف هر ماده می تواند مضر باشد.
1- ویتامین A
ویتامین A در منابع حیوانی نظیر جگر ، تخم مرغ، شیر، کره، پنیر، وجود دارد. روغن جگر حاوی ماده رتینیل پالمیتات ( ویتامین A ) می باشد که در بدن به رتینول تبدیل می شود. رتینول برای عملکرد صحیح بینایی لازم است در بدن افراد بالغ رتینول تولید می شود اما بتدریج بر اثر عوامل مختلف توانایی تولید طبیعی رتینول کاهش می یابد، بهمین دلیل نیاز به مصرف ویتامین A در مراحل بعدی زندگی بالا می رود ویتامین A از گلوکوما ( آب سیاه) و ضعف بینایی جلوگیری می کند.
2- ویتامین C
هیچ رژیم غذایی بدون ویتامین C بر بهبود بینایی موثر نخواهد بود، ویتامین C در مواد غذایی نظیر آبمیوه ها، انواع توت، میوه ها یی نظیر کیوی و پرتقال به وفور یافت می شود و اثر فوق العاده ای بر جلوگیری از نارسایی بینایی نظیر ادم شبکیه دارد. ویتامین C از ادم شبکیه و کاتاراکت ( آب مروارید) جلوگیری می کند.
3- نوترینت های حاوی آنتی اکسیدان
برای جلوگیری و کاهش خطر ابتلا به Age-related macular degeneration (AMD) یا تخریب ماکولا به علت پیری، استفاده از مواد حاوی آنتی کسیدان ها توصیه می شود. AMD با علائمی نظیر تاری دید و کاهش دید در شب و نابینایی در دهه چهارم و پنجم زندگی ظهور می کند مواد غذایی نظیر اسفناج ، خربزه، گلابی، کلم بروکلی، هلو ،آلوها، کدو حلوایی و کدو سبز حاوی آنتی اکسیدان می باشند.
4- امگا- 3
امگا -3 در جلوگیری از گلوکوما ( آب سیاه ) موثر است این موضوع توسط دانشمندان آمریکایی تحقیق و به اثبات رسیده است. خوردن امگا- 3 سبب کاهش فشار چشم تا 13% می شود. با خوردن ماهی سالمون، بروکلی ، روغن ماهی، روغن جگر، فندق، کلم و سبزیهای دارای برگ سبز می توانید خطر ابتلا به افزایش فشار چشم کاهش داده و از بروز گلوکوما جلوگیری کنید.
به این ترتیب مصرف ویتامین های A و C و امگا 3 و آنتی اکسیدانها در بهبود و سلامت بینایی موثراند. 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پياز و خواص فراوان آن...
از پیاز به عنوان یک داروی ضدعفونی کننده استفاده می شود. مالیدن آب پیاز به صورت از ایجاد لکه ها جلوگیری می کند. و از مخلوط آب پیاز و عسل می توان به عنوان یک کرم ضد چروک استفاده کرد.
پیاز سرشار از ویتامین c، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد و اسید فولیک و مقدار کمی آهن، مس و روی است که تاکنون تحقیقات زیادی برای اثبات خواص آن صورت گرفته است.
خوردن پیاز در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است؛ چرا که پیاز با جلوگیری از کاهش مواد معدنی به ویژه کلسیم موجود در سلول‌های استخوانی از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
پژوهشگران دانشگاه برن سوئیس، ترکیبی در پیاز شناسایی کرده اند که از کاهش حجم استخوان و پوکی آن جلوگیری می کند. این ماده در پیش گیری در کاهش نیافتن مواد مصرفی ـ به ویژه کلیة سلول های استخوانی ـ تأثیر زیادی دارد.
پیاز یکی از گیاهان بسیار قدیمی است که انسان آن را شناخته و در غذای خود استفاده می کرده است در کتاب های پزشکان قدیم از پیاز به سبب داشتن الیاف و ویتامین ها و فلزات به عنوان داروخانه ای کامل نامبرده شده است.
مواد شیمیایی موجود در پیاز خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. مواد «فلاونوید» از دچار شدن به انواع بیماری ها جلوگیری می کند و به وفور در پیاز یافت می شود.
پیاز برای پوست بسیار مفید است. زیرا خون را تصفیه می کند و در نتیجه رنگ چهره زیباتر و جذاب تر می شود.
همچنین پیاز به دلیل داشتن گوگرد باعث افزایش رشد موهای سر می شود. پیاز به دلیل داشتن آهک، دندانها را محکم می کند و باعث استحکام استخوان بندی بدن می شود... بنابراین خوردن پیاز در کودکان مبتلا به نرمی استخوان و سالمندان مفید است.
اگر سرما خورده اید، چند پیاز را برش داده و در نقاط مختلف خانه قرار دهید.... پیاز مانند یک دستگاه تصفیة هوا از ابتلای سایر اعضای خانواده به این بیماری جلوگیری خواهد کرد.
همچنین اگر خارج خانه غذا می خورید، پیاز را همراه آن مصرف کنید، زیرا ماده ای در پیاز وجود دارد که از مسمومیت غذایی حاصل از خوردن گوشت مانده جلوگیری می کند.
اگر شخصی به دلیل مصیبت وارده دچار حملات عصبی شده، پیازی را به دو نیم کرده و جلوی بینی او بگیرید.
"پیازچه" فواید متعددی دارد. به تازگی متخصصان علوم تغذیه فرانسه دریافته اند که پیازچه ادرار آور است زیرا ۸۵ در صد آن را آب تشکیل می دهد.
در پیازچه ۲۴۳ میلی گرم پتاسیم و ۴ میلی گرم سدیم و ۲۷ گرم کالری است.
دانشمندان دریافته اند که بخش سفید رنگ پیازچه دارای مواد قندی است که در ادرار کردن تأثیر می گذارد و بخش سبز آن ویتامین«ث» دارد که دستگاه دفاعی بدن را تقویت می کند. و ۲ میلی گرم ماده کاوتین پیازچه به بازسازی سلولها کمک می کند.
همچنین پیاز به دلیل داشتن ماده گلوکوزین که مشابه هورمون انسولین است، قند خون را تنظیم می‌کند.
گفتنی است، خوردن نصف پیاز متوسط در روز ۳۰ درصد از مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به جای آن باعث افزایش کلسترول خوب خون می‌شود. پیاز منبع غنی نوعی اکسیدان است که از بروز سرطان در افراد جلوگیری می‌کند.
 این گیاه خوراکی از بیماری آب مروارید در چشم نیز جلوگیری می‌کند و بنابراین مصرف آن به افراد مسن توصیه می‌شود.
از دیگر خواص پیاز عبارتند از:
- قند خون و کلسترول را پایین می آورد.
- بوی آن میکروب های مضر را از بین می برد.
- قند خون را کاهش می دهد.
- از ابتلا به سکته جلوگیری می کند.
- قلب را فعال می کند و کلسترول را کاهش می دهد.
- گردش خون را تقویت می کند.
- به سبب داشتن آنتی اکسیدان، تنش و نگرانی را از بین می برد.
- الیاف غذایی آن دستگاه هاضمه را تقویت می کند.
- از سرطان ریه جلوگیری می کند. 

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

ويتامين «ث» يك آنتي اکسيدان مهم و ضروري است كه با جريان خون در بدن حركت مي‌كند و اثر شيميايي مواد مضري را که به بافت‏هاي بدن آسيب مي‏رسانند، خنثي مي‏کند. 
به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» ايسنا، اگر فردي به مدت يک ماه، اين ويتامين را کمتر از مقدار مورد نياز براي بدن دريافت کند، دچار عوارض جدي مانند خونريزي لثه، خشکي پوست و آثار خون مردگي در زير پوست مي‏شود.
برخي از مطالعات جديد نشان داده‌اند كه وجود چربي در غذا باعث مي‏شود که ويتامين«ث» خاصيت ضد سرطاني خود را از دست بدهد.
به گزارش سايت اينترنتي مركز تخصصي مايوكلينيك، پزشكان مي‌گويند: وقتي بزاق و مواد غذايي با شيره‏ معده مخلوط مي‌شوند، ويتامين «ث» موجود در مواد غذايي مي‌تواند مولكول‌هاي راديکال آزاد را از بين ببرد. مولكول‌هاي راديکال آزاد همان موادي هستند كه موجب بروز سرطان مي‌شوند.
همچنين كمبود املاح و ويتامين‌ها به ويژه ويتامين «ث» باعث از بين رفتن آب ميان بافتي پوست و خشك شدن اين بافت حياتي مي‌شود. به گفته متخصصان پوست، ويتامين «ث» يكي از مواد حياتي براي ساخت پروتئين‌هاي پوست است و كمبود اين ويتامين در بدن باعث از هم گسيختگي سلول‌هاي پوست شده و مشكلاتي از قبيل ترك، زخم، شل شدن و چين و چروك پوست را ايجاد مي‌كند.
از ديگر خواص مفيد ويتامين ث مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:
- ويتامين «ث» به افزايش استحکام لثه‏ها و دندان‏ها کمک مي‏کند و موجب افزايش ايمني بدن در برابر بيماري ها مي شود.
- اين ويتامين همچنين باعث ساخت کلاژن شده و در پيشگيري از بالا رفتن کلسترول خون و ايجاد لخته‏هاي خوني در رگ مؤثر است.
- ويتامين «ث» اگرچه در پيشگيري از سرماخوردگي نقشي ندارد اما طول دوره بيماري را کوتاه كرده و عوارض اين بيماري را كاهش مي‌دهد.
- مصرف اين ويتامين باعث جذب بهتر آهن در بدن مي‏شود و براي افرادي که دچار کم‏خوني هستند توصيه مي‏شود.
- ويتامين «ث» همچنين به فعاليت مناسب هورموني در بدن کمک مي کند.

[ جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

ویتامین b12 به حفظ سلامت خون کمک می کند و همچنین در ساختن پروتئین های مهمی در بدن دخالت دارد.افرادی که مقدار کافی این ویتامین را دریافت نمی کنند، ممکن است دچار مشکلات حافظه یا اغتشاش شعور شوند، و همچنین در معرض خطر بیشتر ابتلا به نوعی از کم خونی هستند.
منابع غذایی حاوی ویتامین b12 اینها هستند:
گوشت ماکیان. ماهی و سایر غذاهای دریایی. گوشت قرمز. تخم مرغ. پنیر، ماست و شیر. غذاهای غنی شده با ویتامین b12، مانند غلات صبحانه غنی شده. 

شهادت حضرت زهرا (س) تسلیت باد.

[ سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نتایج پژوهش جدیدی که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که ویتامین K با پیری مقابله می‌کند اما متأسفانه کمبود این ویتامین شایع است.
ویتامین K که به انعقاد خون کمک می‌کند، آنتی اکسیدان بسیار قوی‌ای محسوب می‌شود که حتی قدرت آنتی‌اکسیدانی آن از ویتامین E نیز بیشتر است.
محققان آمریکایی معتقدند که جذب منظم این ویتامین استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد، رگ‌ها و کلیه‌ها را در شرایط مطلوب نگه می‌دارد و از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان پیشگیری به عمل می‌آورد.
از این گذشته ویتامین K در مقابله با التهاب‌های مربوط به آرتریت و همچنین بیماری آلزایمر نیز موثر است.
این ویتامین کلسیم بدن را تنظیم می‌کند و در جایی که لازم باشد یعنی در استخوان‌ها نگه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد که کلسیم وارد رگ‌ها شود. 
ویتامین K که به انعقاد خون کمک می‌کند، آنتی اکسیدان بسیار قوی‌ای محسوب می‌شود که حتی قدرت آنتی‌اکسیدانی آن از ویتامین E نیز بیشتر است
این ویتامین به میزان زیادی در سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج، کلم چینی، کلم برگ و همچنین گل کلم، دانه‌ی سویا و برخی از غلات وجود دارد. محققان توصیه می‌کنند میوه و سبزیجاتی که باعث جذب ویتامین K بیشتری می‌شود را در الویت برنامه‌ی غذایی خود کنید.
محققان با مطالعه روی ویتامین‌ها، مواد معدنی و میزان جذب افراد در سی سال اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که به احتمال زیاد نیاز مردم به ویتامین‌ها بیش از میزانی است که در حال حاضر جذب می‌کنند. 

[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اكثر مردم جهان كمبود ويتامين D دارند

يك هشدار جدي: در حال حاضر بيشتر مردم دنيا دچار كمبود ويتامين D هستند،‌ طبق آمار سازمان جهاني بهداشت 53درصد از زنان،‌ 41درصد از مردان و 61درصد از كودكان جهان دچار كمبود اين ويتامين هستند. جالب است كه اين ويتامين تنها ويتاميني است كه در بدن خودبه‌خود توليد مي‌شود، آن هم با ايستادن مقابل نورخورشيد، ولي امروزه بيشتر مردم جهان به ويژه در فصل زمستان ميزان مناسبي از نورخورشيد را دريافت نمي‌كنند.

اما تحقيقات جديد: آن‌هايي كه ويتامين D كافي در بدن‌شان است، نصف آن‌هايي كه ميزان ويتامين D آن‌ها كم است بيمار مي‌شوند،‌ درضمن اين گروه اگر هم بيمار شوند زودتر از گروه ديگر بهبود پيدا مي‌كنند. اما چرا؟ چون اين ويتامين به گلبول‌هاي سفيدخون كمك مي‌كند تا پروتئين‌ها و آنتي‌بادي‌هاي مناسب عليه اين بيماري را توليد كنند، درضمن داشتن سطح مناسب ويتامين D در بدن احتمال ابتلا به سرطان سينه را بين 30 تا 50 درصد و احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 50درصد كاهش مي‌دهد.

اما چرا؟ تحقيقات نشان مي‌دهد اين ويتامين، ژني را كه مسئول رشد و بقاي سلول‌ها هستند، تنظيم مي‌كند تا اين ژن از رشد بي‌رويه سلول‌ها جلوگيري كند، در ضمن اگر سرعت رشد سلول‌ها زياد باشد و نتوان آن‌ها را كنترل كرد، شروع به از بين رفتن مي‌كند.

يك نكته تكميلي: در مطالعاتي كه در آلمان نشان داده شده، ميزان مرگ در افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ كه ميزان كافي ويتامين D در بدن آن‌ها وجود داشته 39درصد كمتر از افرادي بود كه سطح اين ويتامين در بدن آن‌ها كم بود. 

[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

از پيري پوست جلوگيري مي‌كند
بر طبق تحقيقات انجام شده بيش از 90 درصد آسيب‌هاي پوستي ناشي از قرار گرفتن بدون حفاظ در مقابل آفتاب است اما شما مي‌توانيد با استفاده از ويتامين E تا حد زيادي نگذاريد پوست‌تان به خاطر آسيب‌هاي آفتاب پير شود. كافي است كه قبل از قرارگرفتن در معرض آفتاب به‌طور موضعي از ويتامين E استفاده كنيد. در واقع كرم‌هاي حاوي آنتي‌اكسيدان‌ها مثل ويتامين E گاهي حتي از ضدآفتاب‌ها نيز موثرتر هستند چون اين نوع كرم‌ها در آب حل نمي‌شوند و در نتيجه مثل بعضي از ضدآفتاب‌ها به راحتي از روي پوست شسته نمي‌شوند و دوام بيشتري دارند.البته دكتر كارن برك، متخصص پوست توصيه مي‌كند، علاوه بر استفاده موضعي از اين ويتامين، از كپسول‌هاي ويتامين E نيز استفاده كنيد چون تاثير بسزايي روي التهابات پوستي دارد.

اگر از خشكي كلافه شده‌ايد
استفاده موضعي از ويتامين E، خشكي پوست را كاهش مي‌دهد و به پوست كمك مي‌كند ميزان بيشتري رطوبت را در خود حفظ كند. شما مي‌توانيد به‌طور مستقيم روغن ويتامين E را روي پوست صورت بماليد يا اين روغن را روي ناخن‌ها ماساژ دهيد تا هم كوتيكول ناخن‌ها نرم شوند، هم پوسته پوسته شدن‌هاي اطراف ناخن‌هاي‌تان بهبود يابند.
اگر هم اين روزها زبري كف پا حسابي آزارتان مي‌دهد مي‌توانيد با روغن ويتامين ‌E اين منطقه را مرطوب نگه داريد، كافي است بعد از حمام مقداري از اين روغن را كف پاي خود ماساژ دهيد بعد يك جوراب نخي بپوشيد و تمام طول شب را به ويتامين ‌E اجازه دهيد تا اثرات معجزه آساي خود را نشان دهد. همچنين مي‌توانيد مقدار خيلي كمي از ويتامين E را روي لب‌هاي خشك و ترك خورده خود بماليد تا خيلي زودتر از آن‌كه فكرش را بكنيد لب‌هاي‌تان نرم و لطيف شوند.

[ جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 8 توصیه‌ی غذایی برای تقویت حافظه

بفرمایید صبحانه‌ی کامل
همیشه قبل از خارج شدن از منزل صبحانه‌ی کاملی میل کنید. غلات کامل را در الویت قرار دهید. تا جایی که می‌توانید از مصرف مواد غذایی شیرین (قند سفید، شکلات صبحانه، مربا) و مواد غذایی چرب مثل سوسیس و کالباس و مواد غذایی سرخ کردنی بپرهیزد. به این ترتیب مغز عناصر مغذی و انرژی‌زای مورد نیاز خود (گلوسیدهایی که آرام وارد گردش خون می‌شوند) را در اختیار دارد و در طول روز خستگی روحی و فکرتان به حداقل می‌رسد.

ناهار سالم را دریابید
برای ناهار از گلوسیدهای تصفیه شده دوری کنید. این گلوسیدها عبارتند از نان سفید، برنج سفید، پاستاها و همچنین سیب زمینی. برای ناهار مواد غذایی حاوی پروتئین مثل ماهی، مرغ و همچنین سبزیجات میل کنید. از دسرهای شیرین نیز بپرهیزید. اگر می‌پرسید چرا باید بگوییم که قندهای ساده و تصفیه شده به سرعت جذب خون می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که دقت و تمرکز و همچنین عملکرد ذهنی افراد در بعد از ظهر کاهش یابد.

شام را چه کنیم؟
برای شام مصرف گلوسیدهای تصفیه شده آزاد است. جذب سریع این گلوسیدها باعث می‌شود که بدن به راحتی استراحت کند و استراحت کامل مغز برای عملکرد آن و افزایش قدرت تمرکز و یادگیری ضروری است.
متأسفانه اغلب زنان با کمبود آهن مواجه هستند. آهن نقش مهمی در عملکرد مغز ما دارد. این ماده‌ی معدنی در انتقال اکسیژن به مغز نقش دارد. گوشت قرمز، دل و جگر، سبزیجات سبز رنگ، غلات، حبوبات و غیره سرشار از آهن هستند

از پرخوری بپرهیزید
پرخوری را کنار بگذارید و غذاهای سنگین نخورید. برعکس سعی کنید همیشه غذاهای سبک و کم کالری میل کنید. اگر لازم بود در بین روز یا بعد از ظهر یک میان وعده‌ی سبکی مثل میوه های تازه یا خشک، لبنیات کم چرب و کم شیرین میل کنید.

زنده باد امگا 3 ها
از مصرف امگا 3 ها غافل نشوید. هر هفته سه مرتبه ماهی (ماهی آزاد، ساردین و غیره) میل کنید. مصرف برخی از میوه های خشک مثل بادام و گردو را فراموش نکنید. به غذاها و سالادهایتان روغن کلزا اضافه کنید. امگا 3 ها اسیدهای چربی هستند که در ساخت غشای نرون ها یا همان سلول‌های عصبی ما نقش دارند. برای همین جذب امگا 3 ها برای عملکرد خوب مغز ما لازم و ضروری‌اند و از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کنند.

میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید
میوه و سبزیجات برای حفظ سلامتی روحی و جسمی ما ضروری است. این مواد غذایی حاوی میزان قابل توجهی ویتامین هستند که برخی از آن‌ها آنتی اکسیدان بوده و از سلول‌های عصبی و مغز ما حفاظت می‌کنند.

آهن را دریابید
متأسفانه اغلب زنان با کمبود آهن مواجه هستند. آهن نقش مهمی در عملکرد مغز ما دارد. این ماده‌ی معدنی در انتقال اکسیژن به مغز نقش دارد. گوشت قرمز، دل و جگر، سبزیجات سبز رنگ، غلات، حبوبات و غیره سرشار از آهن هستند.

به میزان کافی آب بنوشید
باید بدانید که کمبود آب بدن می‌تواند ریشه‌ی کاهش تمرکز افراد باشد. برای همین توصیه می‌کنیم روزانه و به طور منظم به میزان کافی آب بنوشید و اجازه ندهید تشنگی هلاکتان کند و بعد به سراغ آب بروید.
در نهایت باید بگوییم که داشتن یک تغذیه‌ی خوب و سالم به عملکرد خوب مغز کمک می‌کند. همچنین می‌توان با هر سن و سالی به کمک مصرف مواد غذایی سالم و مغذی با فراموشی مقابله و حافظه را تقویت کرد. 
توجه داشته باشید با رعایت نکاتی که در این مقاله مطالعه کردید می‌توانید از ابتلا به بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و غیره نیز پیشگیری کنید. 

[ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

به نقل از دیلی‌میل خوردن روزانه یک لیوان آب انار می‌تواند میزان فشار خون را تا یک سوم کاهش دهد. کارشناسان تغذیه هفت نوع آب میوه شفابخش را برشمرده‌اند که اثرات خارق‌العاده‌ای بر سلامت انسان دارد.
آب انار: به عضله قلب کمک می‌کند، مملو از آنتی‌اکسیدان است و مانع بسته شدن عروق قلبی می‌شود که همچنین مانع بروز سرطان پروستات می‌شود و مملو از ویتامین A ، C و E و فولیک‌اسید است.
آب پرتقال: محافظ سیستم ایمنی بدن است و مانع کم‌خونی می‌شود بهترین منبع ویتامین C و سرشار از فولیک اسید است. به خانمهای باردار توصیه می‌شود نوشیدن آب پرتقال را فراموش نکنند. خوردن آب پرتقال با غذا جذب آهن را آسانتر می‌کند. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز همچنین از بروز آرتروز جلوگیری می‌کند.
آب گریپ‌فروت: حافظ سیستم ایمنی بدون و سرشار از ویتامین C است و چون از خانواده مرکبات می‌باشد سرشار از تبا‌کاروتن است. این خاصیت باعث محافظت پوست از اشعه‌های مضر می‌شود.
آب سیب: پرانرژی و محافظ عضله قلب است. به علت دارا بودن Flavonoid ، سومین منبع دارنده ویتامین C می‌باشد و دارای قند Fructose است که در بدن بسیار دیر می‌سوزد.
آب آناناس: برای هضم غذا مفید است. این میوه برای آنزیمی موسوم به bromelain است که به هضم پروتئین‌های سنگین کمک می‌کند. حاوی قند و بسیار پرانرژی است. هر صد میلی‌لیتر آب آناناس، حاوی ۱۱ میلی‌گرم ویتامین C است.
آب گوجه‌فرنگی: برای سلامت مردان و لاغر شدن مفید است. هر ۲۵۰ میلی‌لیتر آب گوجه‌فرنگی، ۵۰ کالری ارزش غذایی دارد و باعث تقویت مویرگ‌ها می‌شود. ماده lycopenc موجود در گوجه‌فرنگی از بروز سرطان پروستات پیشگیری می‌کند.
آب زغال‌اخته: از التهاب مثانه جلوگیری می‌کند و باکتریهای مضر موجود در مثانه را از بین می‌برد. همچنین باعث کاهش خطر عفونتهای ادراری می‌شود. آب زغال‌اخته مملو از ویتامین C است.
توصیه می‌شود آب میوه را با غذا و یا پس از غذا میل کنید. اسید میوه به مینای دندان آسیب می‌رساند بنابراین بلافاصله پس از نوشیدن آب میوه مسواک بزنید. حداقل نیم ساعت پس از نوشیدن آب میوه مسواک بزنید تا مینای دندانتان آسیب نبیند. 
منبع : Isna.ir 

[ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

براي جواني شما

تركيب: گوجه‌فرنگي+ روغن زيتون
نتيجه: پوست صاف و لطيف

ليكولين، آنتي‌اكسيدان قوي است كه در گوجه‌فرنگي وجود دارد و جلوي عوارض مضر آفتاب روي پوست را مي‌گيرد،‌ اما براي آن‌كه پوستي لطيف‌تر داشته باشيد گوجه‌فرنگي را به تنهايي نخوريد بلكه روغن زيتون حسابي روي آن بريزيد و بعد نوش‌جان كنيد. دكتر مگي مي‌گويد: «چربي‌هاي مفيد موجود در روغن زيتون باعث جذب بيشتر ليكولين توسط بدن مي‌شود. مطالعه‌اي كه توسط انجمن ملي تغذيه كانادا صورت گرفته نشان داده زناني كه روغن زيتون در رژيم غذايي آن‌ها جاي ثابتي دارد كمتر دچار چين‌و‌چروك مي‌شوند و سن ظهور چين‌وچروك در صورت آن‌ها بالاتر است. غذاهاي ايتاليايي بسياري هستند كه گوجه‌فرنگي و روغن زيتون در آن جاي دارند اما ما سالاد كاپاراسه را به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه در آن گوجه‌فرنگي و فلفل به صورت بسيار آهسته در روغن زيتون پخته مي‌شوند و سپس به آن تخم‌مرغ به آن اضافه مي‌شود. 

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

خانواده ویتامین B یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های موجود است که دارای فواید زیادی برای بدن انسان است. این ویتامین به تقویت و افزایش سلامت پوست و مو انسان کمک کرده در عین حال در تقویت سلول‌ها، ماهیچه‌ها و سیستم متابولیسم در بدن انسان نیز نقش دارد. کمبود این ویتامین نیز می‌تواند به بروز بیماری‌های مختلفی منجر شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با اعضای خانواده ویتامین B آشنا کنیم.
ویتامین B۱
این ویتامین که با اسم «تیامین» نیز شناخته می‌شود در گوشت قرمز، میوه و سبزیجات و همچنین غلات وجود دارد بیشتر به تقویت سیستم عصبی بدن و همچنین جذب قند موجود در غذا‌ها کمک می‌کند. در صورت کمبود این ویتامین شخص به مشکلاتی مثل تپش قلب، احساس بی‌قراری، نامنظم شدن ضربان قلب و و احساس ضعف و درد در پاهای خود دچار می‌شود.
ویتامین B۲
این ویتامین که «ریبوفلاوین» نیز مشهور شده است یک نوع ویتامین همه کاره است که در فعال کردن ویتامین‌های B۳ و B۶ نیز موثر است. این ماد بیشتر در گوشت، شیر و تخم مرغ موجود است و کمبود آن می‌تواند به ضعف در بینایی، ایجاد زخم‌هایی بر روی لب و در داخل دهان و همچنین حساسیت شدید به نور منجر شود.
ویتامین B۳
این ویتامین که به اسم «نیاسین» نیز مشهور است مهم‌ترین دلیل عدم ابتلاء انسان به بیماری خطرناک «پلاگر» است. این ویتامین در موادی همچون قارچ، جگر، ماهی تن و قزل آلا و مرغ موجود است.
ویتامین B۵
این ویتامین به اسم «اسید پانتوتنیک» نیز شناخته می‌شود و برای تقویت سیستم متابولیسم و جذب بهتر پروتئین‌ها و تقویت فعالیتهای هورمونی در بدن انسان نقش دارد. کمبود این ویتامین می‌تواند به خواب رفتگی در اندام بدن نیز منجر شود. این ویتامین بیشتر در دانه‌ها و غلات وجود دارد.
ویتامین B۶
این ویتامین که به اسم «پریدوکسین» نیز شناخته می‌شود در تنظیم میزان پتاسیم و سدیم و همچنین تولید گلبولهای قرمز در بدن انسان نقش مهمی را ایفا می‌کند. این ویتامین در مواد غذایی همچون: تخمه آفتاب گردان، جگر، گوشت مرغ، جگر و سیب زمینی یافت می‌شود. استفاده بیش از ۱۰۰۰ میلی گرم از این ویتامین در روز می‌تواند به آسیب دیدن سیستم عصبی منجر شود.
ویتامین B۷
این ویتامین که با نام «بیوتین» نیز شناخته می‌شود به عنوان یک ماده موثر در نستز ویتامینهای B۶ و B۱۲ به کار می‌رود. این ویتامین همچنین در بحث متابولیسم اسیدهای چرب، کربوهیدرات‌ها واسید‌های آمینه نقش مهمی را ایفا می‌کند. این ویتامین در غلات کامل، جگر، شیر و تخم مرغ یافت می‌شود. کمبود این ویتامین ممکن است به ریزش موهای شما منجر شود.
ویتامین B۹
این ویتامین که با اسم «فولیک اسید» نیز شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان است که در سلامتی سیستم عصبی، سلولهای خونی، جلوگیری از نقص‌های مادر زادی، پوکی استخوان و سرطان نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند. این ویتامین پر فایده در عدس، جگر، سبوس برنج، بادام زمینی و اسفناج یافت می‌شود. کمبود این ویتامین می‌تواند به سردرد، افسردگی، تپش قلب، کم طاقتی و کم خونی منجر شود.
ویتامین B۱۲
ویتامین ب-۱۲ از ویتامین‌های مهم است و در ماهی، گوشت و لبنیات یافت می‌شود و در حفظ سلامت اهمیت بالایی دارد. این ویتامین که به «کوبالامین» نیز معروف است، از ویتامین‌های حل شونده در آب بوده و نقش مهمی در تقویت سیستم عصبی و ساخت گلبولهای قرمز و دی ان‌ای دارد. کمبود این ویتامین می‌تواند به بیماری‌هایی همچون کم خونی، اختلالات عصبی و افسردگی منجر شود. 

[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

باید بدانید کلسترول بالا و مواد غذایی چرب به مغز شما آسیب می‌رساند و در عوض غلات کامل، انواع ویتامین‌ها و سبزیجات سلامت این نهاد فرماندهی را تضمین می‌کنند.
رژیم غذایی کم چرب برای مقابله با کلسترول داشته باشید
رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز و محصولات لبنی پرچرب میزان کلسترول را بالا می‌برد و همین امر رگ‌های خونی را مسدود کرده و میزان اکسیژن رسیده به مغز را کاهش می‌دهد. برای همین توصیه می‌کنیم مصرف این قبیل مواد غذایی را کاهش داده و سبزیجات بیشتری مصرف کنید.
محصولات لبنی و گوشت‌های کم چرب میل کنید
محصولات لبنی و گوشت‌های کم چرب منبع کارنیتین است. کارنیتین اسید آمینه‌ای است که برای عملکرد خوب نرون‌ها و مغز مفید است.
محققان و متخصصان حوزه‌ی تغذیه بر این عقیده‌اند که کمبود ویتامین b12 و اسیدفولیک می‌تواند به زوال قدرت درک افراد منجر شده و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را بالا ببرد
میزان مصرف غلات کامل و سبزیجات را افزایش دهید نان سبوس دار، غلات کامل و سبزیجات، حاوی لسیتین هستند. مغز از این ماده برای تولید استیل کولین استفاده می‌کند. استیل کولین، نروترانسمتور یا همان ناقل عصبی است که برای سلامت مغز لازم و ضروری است.
مواد غذایی سرشار از ویتامین c و ویتامین e را دریابید
این آنتی اکسیدان‌ها از مغز در برابر آسیب‌های حاصل از رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و از رسوب جرم‌های پروتئینی که باعث زوال قدرت درک می‌شود جلوگیری به عمل می‌آورند.
بروکلی، انواع کلم‌ها، توت فرنگی، گوجه فرنگی و مرکبات سرشار از ویتامین c می‌باشند.
گردو، روغن‌های گیاهی، آجیل‌ها، دانه‌ها و آرد کامل (سبوس دار) نیز سرشار از ویتامین e هستند.
اگر نیاز به مکمل دارید با نظر پزشک می‌توانید از این مکمل‌های غذایی استفاده کنید.
مواد غذایی سرشار از ویتامین b کمپلکس یا غلات غنی شده استفاده کنید
محققان و متخصصان حوزه‌ی تغذیه بر این عقیده‌اند که کمبود ویتامین b12 و اسیدفولیک می‌تواند به زوال قدرت درک افراد منجر شده و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را بالا ببرد. به خاطر این که این مواد غذایی باعث افزایش میزان اسیدآمینه‌ی هموسیتئین در خون می‌شوند.
توصیه می‌کنیم مصرف غلات، جوانه‌ی گندم، گردو، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی را افزایش دهید. 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

سم زدایی به هضم بهتر غذا و کسب انرژی کمک می‌کند و در حالت کلی باعث می‌شود شما احساس سلامت بیشتری داشته باشید. یک دوره‌ی سم زدایی بهترین راه برای دفع ته‌مانده‌ی غذاهای هضم نشده‌ای است که در روده‌ها انباشته شده‌اند؛ و به این ترتیب بدن تمیز می‌شود.برای این کار لازم است که به مدت چند روز از مصرف بعضی از خوردنی‌ها مثل شیرینی‌جات، سرخ کردنی‌ها، انواع سس‌ها، قهوه، چای سیاه، لبنیات و غیره بپرهیزید.دوره‌ی سم زدایی حداکثر یک هفته و 4 مرتبه در سال است. یعنی با تغییر هر فصل بهتر است بدن یک دوره‌ی پاک‌سازی و سم زدایی داشته باشد. البته برخی از افراد در هر ماه یک یا دو روز این کار را انجام می‌دهند. در این مقاله شما را با 7 مرحله‌ی داشتن یک سم زدایی مناسب آشنا می‌کنیم.


روزتان را با یک لیوان آب لیموترش آغاز کنید
آب لیموترش تازه را بگیرید و با آب مخلوط کرده نوش جان کنید. یک لیوان از این نوشیدنی سموم انباشته شده در کبد را دفع می‌کند و کیسه‌ی صفرا نفسی می‌کشد.این کار باعث بهبود عملکرد اعضای بدن شده و همچنین بعد از یک شب طولانی، تشنگی بدن از بین می‌رود.در واقع زمانی که کبد و کیسه‌ی صفرا در سلامت کامل باشند چربی‌ها نیز بهتر هضم می‌شوند.


ده دقیقه نفس عمیق بکشید
تنفس خوب فواید بی‌شماری دارد. تنفس عمیق به واسطه‌ی ورزش، یوگا یا مدیتیشن باعث می‌شوید که ریه‌ها اکسیژن زیادی جذب کرده و دی اکسید کربن و ناخالصی‌های دیگر را به خوبی دفع کنند. نفس عمیق، متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را تحریک کرده و باعث می‌شود که شما تغذیه‌ی بهتری داشته باشید.
از مصرف مواد غذایی آماده و صنعتی بپرهیزید
مواد غذایی صنعتی و فرآورده‌های غذایی فاقد مواد مغذی و حاوی افزودنی‌های مضر مانند مواد نگه‌دارنده، مواد شیمیایی، نمک و چربی‌ هستند. از مصرف آردهای تصفیه شده، قند زیاد، نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های شیرین بپرهیزید. مصرف میوه، سبزیجات تازه، دانه های کامل و گوشت‌های تازه را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.
مصرف گوشت حیواناتی که به صورت صنعتی پرورش و تغذیه می‌شوند را
کاهش دهید. به این ترتیب کمتر در معرض آنتی‌بیوتیک‌ها و محصولات شیمیایی
قرار می‌گیرید. گوشت‌های طبیعی و بیو میل کنید. محصولات و گوشت‌های
بیولوژیکی گران‌تر و در عین حال سالم‌تر و خوشمزه‌تر هستند

قهوه‌ی کمتری بنوشید
متخصصان توصیه می‌کنند که روزانه بیش از 4 فنجان قهوه ننوشید. هر چه مصرف کافئین‌تان بالا باشد، استرس در غدد فوق کلیوی بالا می‌رود. این غدد در کنترل متابولیسم و فشار خون بدن نقش دارند. اگر جزو قهوه‌خورهای قهار هستید لازم است مصرفتان را کاهش دهید و به جای آن چای بنوشید.
گوشت قرمز و گوشت مرغ بیولوژیک میل کنید
مصرف گوشت حیواناتی که به صورت صنعتی پرورش و تغذیه می‌شوند را کاهش دهید. به این ترتیب کمتر در معرض آنتی‌بیوتیک‌ها و محصولات شیمیایی قرار می‌گیرید. گوشت‌های طبیعی و بیو میل کنید. محصولات و گوشت‌های بیولوژیکی گران‌تر و در عین حال سالم‌تر و خوشمزه‌تر هستند.
بشقاب‌هایتان را پُر از میوه و سبزیجات کنید
زمانی که بتوانید مصرف مواد غذایی آماده و صنعتی را کاهش دهید جای بیشتری برای مصرف میوه و سبزیجات تازه خواهید داشت. این مواد غذایی سرشار از فیبر هستند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهند و همچنین زودهضم هستند.علاوه بر این میوه و سبزیجات، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای شادابی و نشاط بدن را دارا می‌باشند. توصیه می‌کنیم روزانه 7 تا 10 واحد سبزیجات میل کنید.مصرف سبزیجات برگ سبز مثل کلم، اسفناج و غیره را در الویت قرار دهید. از مصرف سیب زمینی شیرین، کدو، هویج و خیار غافل نشوید. روزانه 3 تا 4 واحد میوه های تازه مثل سیب، بلوبری، گلابی و غیره میل کنید.
از مصرف الکل بپرهیزید
الکل سرشار از کالری است و مصرف بی رویه‌ی آن باعث ضعیف شدن بدن به خصوص مغز و کبد می‌شود. مراقب کبدتان باشید. به جای الکل، نوشیدنی‌ها و آب‌میوه‌های طبیعی میل کنید. 

ادامه دارد...

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

خوردن ميوه بعد از غذا مفيد نيست، زيرا غذا مانع جذب ويتامين هاي ميوه در بدن انسان مي شود.
انباشتگي غذا در معده، ويتامين هاي موجود در ميوه را به موقع جذب نمي كند.
در صورت خوردن ميوه بعد از غذا، حداقل 3 ساعت طول مي كشد تا ويتامين هاي ميوه جذب شود در صورتي كه در ساير زمان ها اين مدت زمان بسيار كمتر است.
بهترين زمان صرف ميوه، صبح قبل از خوردن صبحانه است، زيرا در اين هنگام ويتامين هاي ميوه در زماني كمتر از 20دقيقه جذب بدن مي شود.آب ميوه ها نيز هيچ گاه نمي توانند جايگزين خوبي براي ميوه باشند، زيرا در جريان آبگيري ميوه و مدت زمان برش تا صرف آن بسياري از ويتامين ها به خصوص ويتامينc از بين مي روند.
آب ميوه هاي تجاري كه به روش صنعتي تهيه شده اند نيز هيچ يك خصوصيات و ويتامين هاي ميوه را ندارند و فقط براي رفع تشنگي مفيد هستند. 

[ یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 علائم زیر را نادیده نگیرید.
1- کاهش وزن بدون دلیل
اگر بدون هیچ دلیلی وزن کم می‌کنید، با دکتر خود در میان بگذارید. کاهش وزن غیر عمدی می‌تواند 5 درصد از وزن فرد را در ماه و 10 درصد از وزن را در 6 تا 12 ماه کاهش دهد. این کاهش وزن به علل مختلف ایجاد می‌شود. عللی همچون تیروئید پرکار، افسردگی، بیماری کبد، سرطان یا اختلالاتی غیر سرطانی، اختلالاتی که در جذب مواد مغذی ایجاد می‌شوند.
2- تب پیوسته و مداوم
اگر سیتم ایمنی نرمال و طبیعی دارید و تحت هیچ درمانی نیستید (شیمی درمانی یا موارد دیگر) اما تب شما بالای 38 درجه سانتیگراد می‌باشد و یک هفته یا بیشتر طول می‌کشد حتما باید چک شوید. یا اگر سرما خوردگی دارید و تب شما بالای 4/39 درجه سانتیگراد است به پزشک مراجعه کنید. اگر مشکلی در سیستم ایمنی بدن دارید یا دارویی برای آن مصرف می‌کنید، تب نمی‌تواند به عنوان علامت هشدار دهنده باشد، پزشک یا دکتر غدد به شما آگاهی لازم را می‌دهد. تب پایا می‌تواند علامت عفونت پنهان باشد، که شاید مربوط به عفونت دستگاه ادراری یا سل باشد. درمواقع دیگر، شرایط وخیم تر- مثل تومور غدد لنفاوی- سبب تب پایا یا طولانی می‌شود. تب به علت عفونت‌های قابل درمان، مثل عفونت‌های دستگاه ادراری شایع می‌باشد. اما اگر تب کم، بیشتر از دو هفته طول کشید به دکتر مراجعه کنید. بعضی بیماری‌های مهم مانند سل و بعضی اختلالات ایمنی می‌توانند سبب تب پیوسته و مداوم شوند.
3- تنگی نفس
احساس کوتاهی در نفس کشیدن ( کم آوردن نفس)، به غیر از نفس تنگی به خاطر گرفتگی بینی یا ورزش کردن، می‌تواند علامت یک مشکل اساسی باشد. اگر موقع نفس کشیدن مشکل دارید یا خس خس می‌کنید حتما به اورژانس مراجعه کنید. تنگی نفس بدون تقلا یا با تقلا موقع دراز کشیدن، باید هر چه سریع‌تر بررسی شود. عوامل تنگی نفس شامل موارد زیر می‌شود: بیماری مزمن انسدادی ریه، برونشیت مزمن، آسم، مشکلات قلبی، دلشوره، آشوب و اضطراب، سینه پهلو، انسداد عروق ریوی (آمبولیسم) و فیبروز ریوی و افزایش فشار ریوی
4- تغییر بدون دلیل در عادات مزاج
اگر مشکلات زیر را دارید یا پیدا کردید به پزشک مراجعه کنید.
* اسهال شدید که بیش از دو روز طول بکشد.
* اسهال معمول که یک هفته به طول انجامد.
* اگر یبوست بیشتر از دو هفته طول کشید.
* اسهال خونی
* مدفوع سیاه رنگ
تغییر در عادات مزاج می‌تواند علامت یک عفونت باکتریایی باشد- همچون کمپیلو باکتر یا سالمونلا- یا یک عفونت انگلی و ویروسی. در میان دیگر عوامل، بیماری التهابی روده یا سرطان روده بزرگ می‌توانند مهم باشند.
5- تغییرات روحی
اگر موارد زیر اتفاق افتاد باید به طور اورژانسی توسط پزشک بررسی شوند.
* افکار گیج کننده تدریجی یا ناگهانی
* عدم درک مکان و زمان (عدم هوشیاری کامل(
* رفتار خشونت آمیز ناگهانی
* وجود توهماتی که هرگز قبلا آنها را تجربه نکرده است
تغییرات در رفتار یا افکار امکان دارد مربوط به عفونت، ضربه به سر، سکته، قند خون پایین یا دارویی خاص باشد. بخصوص دارویی که اخیرا شروع به مصرف آن نموده‌اید.

[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

چرت کوتاهی بزنید خواب کامل شبانه برای حفظ سلامت، بنیه و هشیاری شما ضرورت دارد، اما چرتی کوتاه هم می‌تواند تاثیر خوبی بر خلق و خو و کارکرد شما داشته باشد.

این توصیه‌ها را برای چرت‌زدن رعایت کنید:
زمان چرت‌زدن خود را به 20 تا 30 دقیقه محدود کنید. چرت زدن روزانه نباید در شما احساس سستی ایجاد کند یا با مانع از خواب شبانه شما شود.


محیط مناسبی برای خواب خود ترتیب دهید. یک اتاق سرد، تاریک و آرام به شما کمک می‌کند به خواب روید و چرتی آرامش‌بخش بزنید.


زمان مناسبی را برای چرت زدن انتخاب کنید. اگر در ابتدای روز باشید، ممکن است بدن شما آماده خواب بیشتر نباشد، و از طرف دیگر چرت‌زدن در انتهای روز هم ممکن است خواب شبانه‌تان را مختل کند. 

[ پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

جلوگیری از سردرد سردردها علل و محرک‌های گوناگونی دارند، اما استرس یک عامل شایع در بروز انواع سردردها است

برای کم کردن استرس و کاهش احتمال دچار شده به سردرد به این توصیه‌ها عمل کنید:
1.هر شب به قدر کافی بخوابید. 
2.رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از خوردن هله و هوله‌ خودداری کنید. 
3.سیگار نکشید. 
4.به طور منظم ورزش کنید. 

5.گردن، شانه‌ها و بخش بالایی بدن را به طور مرتب تحت کشش قرار دهید. این کار در صورتی که کار شما نشستن پشت میز یا کامپیوتر در طول روز باشد، اهمیت دارد. 
6.به انجام مراقبه (مدیتیشن)، یوگا یا تکنیک‌های تنفس عمیق روی آورید. 

[ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

- ماده شیمیایی Dioxin باعث بروز سرطان خصوصاً سرطان سینه می شود.
دیوکسین یک سم بسیار قوی برای سلولهای بدن است.
اخیراً تحقیقاتی توسط دکتر Edward Fujimoto مدیر برنامه ریزی سلامت بیمارستان Castle آمریکا راجع به دیوکسین چگونگی عملکرد آن در بدن صورت گرفته كه در نتيجه آن توصيه هاي ذيل ارائه شده است :

1.بطری های پلاستیکی آب را در فریزر برای انجماد قرار ندهید چون این کار باعث آزادسازی سم دیوکسین از ظروف پلاستیکی می شود.
2. نباید غذاهای خود را در ظروف پلاستیکی در مایکروویو گرم کنید مخصوصاً در مورد غذاهای حاوی روغن و چربی او اعلام نموده ترکیب «چربی ـ حرارت بالا و پلاستیک» باعث آزادسازی دیوکسین به داخل غذا و نهایتاً بدرون سلولهای ما میشود.
3. بجای آن براي گرم كردن غذا استفاده از ظرف شیشه ای مثل پیرکس و چینی توصیه می شود، در این حال شما همان نتیجه را از گرم کردن غذا فقط بدون دیوکسین میگیرید.
4- غذاهای فوری (Fast Food) و سوپها باید از ظرف یکبار مصرف تخلیه و در ظرف دیگری گرم شوند.
5. کاغذ بد نیست ولی نمی دانیم که مطمئن تر از ظروف شیشه ای و غیره باشد.
6. وقتیکه قبلاً رستورانهای غذای فوری (Fast Food) غذا را از ظروف یونولیت (Foam) به ظرف کاغذی جابجا کردند، مسئلۀ دیوکسین یکی از دلایل انجام این کار بود.
7. لفاف های پلاستیکی فقط وقتی خطرناکند که با غذا برای پخت در مایکروویو استفاده شوند.
8- فرآوری غذاها در حرارت خیلی بالا باعث حل شدن و آزاد شدن دیوکسین از پلاستیک و تزریق آن بداخل غذا می شود.
9. به عنوان جایگزین پوشاندن غذا با یک لفاف کاغذی توصیه می شود.
10- این مقاله را برای هر کس که زندگیش برایتان اهمیت دارد بفرستید 

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 940
بازدید دیروز : 2472
بازدید هفته : 7953
بازدید ماه : 17997
بازدید کل : 298475
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس