عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

چند عادت سرطان زا

1- زیاده روی در مصرف گوشت قرمز و چربی های اشباع:
محققان دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیده اند، احتمال ابتلای افرادی که هر روز گوشت قرمز می خورند، به سرطان روده بزرگ 3 برابر بیشتر است. در آقایانی هم که چربی های اشباع را بیش از اندازه دریافت می کنند، سرطان پروستات نیز بیشتر دیده می شود.
2 - نوشیدن الکل:
مصرف زیاد الکل با ابتلا به انواع سرطان ها در خانم ها و آقایان مرتبط است. براساس نتایج مطالعه های متعدد، نوشیدن الکل خطر بروز سرطان دهان، کبد، روده بزرگ و مری را افزایش می دهد.
3 - زیاده روی در مصرف غذاهای شور:
نتایج یک مطالعه که در ژاپن انجام شد، ارتباط بین خوردن غذاهای شور و افزایش 15 درصدی احتمال ابتلا به سرطان را به اثبات رساند. جالب است بدانید که نمک دریافتی باعث می شود باکتری هلیکوباکتر (عامل بروز سرطان معده) در معده به راحتی فعالیت و زمینه بروز سرطان را در این ارگان فراهم کند.
مرکز ملی سرطان کره مطالعه ای انجام داده است و 2 میلیون نفر بررسی شدند. نتایج این مطالعه نشان داد در افرادی که در خوردن غذاهای شور زیاده روی می کنند، سرطان معده با گستردگی بیشتری شیوع دارد. البته شیوع سرطان معده به دلیل خوردن بیش از حد مواد غذایی شور در میان ژاپنی ها و کره ای ها رتبه اول را دارد.
4 – زیاده روی در مصرف شکر سفید و قهوه ای:
نتایج یک تحقیق ایتالیایی نشان داده است در افرادی که زیاد شکر می خورند، احتمال ابتلا به سرطان پانکراس 78 درصد بیشتر است. در این مطالعه محققان سلول های سرطانی پانکراس را در معرض قند فروکتوز قرار دادند (نوعی قند که در محصولاتی مانند انواع نوشیدنی های شیرین وجود دارد) و مشاهده کردند رشد سلول های سرطانی و پیشرفت سرطان در مقایسه با سلول هایی که در معرض گلوکز قرار گرفته اند، در این حالت بیشتر می شود. 

[ یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

در این مطلب کوتاه به 6 مورد از این مواد غذایی آلرژی‌زا اشاره می‌کنیم.

شیر و محصولات لبنی
تمام محصولات لبنی مثل شیر، پنیر، ماست، خامه و سوپ‌های خامه‌ای، برخی از شیرینی‌جات و دسرها می‌توانند باعث بروز آلرژی غذایی شوند. 
تخم مرغ 
تخم مرغ و به ویژه سفیده‌ی آن باعث ایجاد آلرژی می‌شود. در واقع تمام خوردنی‌هایی که با تخم مرغ تهیه می‌شوند می‌توانند مستعد آلرژی‌های غذایی باشند مثل انواع شیرینی‌جات، کیک‌ها، موس‌ها، دسرها، سس مایونز و غیره.
سویا و مشتقات آن
سویا، سس سویا، توفو، پروتئین‌های گیاهی، پروتئین‌های هیدرولیزه و همچنین چاشنی‌های طعم دهنده‌ی غذایی، نشاسته‌ی گیاهی و غیره نیز برای افراد حساس آلرژی‌زا است.
علاوه بر این که آجیل و دانه‌های روغنی مثل فندق، بادام، پسته و حتی روغن آن‌ها می‌تواند آلرژی‌زا باشد بلکه تمام خوراکی‌ها و شیرینی‌جات و غیره که حاوی این مواد غذایی می‌باشند نیز امکان آلرژی و حساسیت غذایی را بالا می‌برند
گندم و محصولات تهیه شده با گندم
غلات، نان و مشتقات آن، شیرینی‌جات، پاستاها، محصولات تهیه شده با آرد، آب جو و غیره. 
بادام هندی
بادام هندی و روغن آن، کره و آرد بادام هندی، شیرینی‌جات تهیه شده با آجیل، اسانس‌ها و غیره. افرادی که دچار آلرژی‌های شدید غذایی هستند باید از مصرف آجیل‌ها پرهیز کنند.
ماهی
ماهی تازه، دودی یا کنسروی، روغن ماهی، خاویار، خوراک‌ها و سوپ ماهی برای افراد حساس، آلرژی‌زا است.

[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اگر می‌خواهید سرحال و قبراق باشید، صد سال عمر کنید و سالم باشید این مواد غذایی را به طور منظم مصرف کنید.

سیر
سیر خواص ضدباکتریایی دارد که ناشی از ماده‌ای به نام آلیسین است. بوی سیر نیز از وجود این ماده ناشی می‌شود. سیر همچنین خواص چربی سوزی داشته و ضد فشارخون بالا است. 
فلاوونوئیدهای موجود در این ماده‌ی غذایی نقش مهمی در پیشگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش و بیماری‌های قلبی عروقی دارد و کلسترول خون را پایین می‌آورد.
پیاز
پیاز دارای خواص آنتی باکتریایی و همچنین ضدعفونی کننده است. این ماده‌ی غذایی پرطرفدار باکتری‌های به وجود آورده‌ی جرم‌های دندانی، ورم لثه و آنژین‌ها را از بین می‌برد. 
پیاز برخی از عوامل التهاب‌زا که باعث ابتلا به بیماری‌هایی مثل آسم می‌شود را نیز از بین می‌برد.
سبزیجات معطر
سبزیجات معطری مثل آویشن، رزماری، گلپر، ریحان و نعنا سرشار از عصاره‌های گیاهی خانواده ترپن‌ها terpene هستند. عطر و بوی این سبزیجات به دلیل وجود همین مواد است. ترپن‌ها قادرند با تومورها مقابله کنند و رشد سلول‌های سرطانی را کاهش دهند.
زردچوبه و فلفل سیاه
زردچوبه حاوی مواد آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضدسرطانی قوی است که باید هر روز در غذاهایتان استفاده کنید. زمانی که زردچوبه با فلفل سیاه مصرف شود باعث می‌شود که خواص زردچوبه چند برابر شود.
زنجبیل
زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است که از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های مربوط به پیری پیشگیری می‌کند. این گیاه ریشه‌ای، خواص ضدالتهابی دارد که در درمان روماتیسم و آرتریت موثر عمل می‌کند. در نهایت باید بگوییم زنجبیل هضم غذا را تسهیل کرده و با حالت تهوع مقابله می‌کند.
چای سبز یک آنتی اکسیدان فوق‌العاده است که همچنین می‌تواند با کاهش جرم رگ‌ها از بیماری‌ها قلبی عروقی پیشگیری کند. این چای، توکسین‌های بدن را دفع کرده و با پیری مقابله می‌کند 

[ جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

خانواده ویتامین B یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های موجود است که دارای فواید زیادی برای بدن انسان است. این ویتامین به تقویت و افزایش سلامت پوست و مو انسان کمک کرده در عین حال در تقویت سلول‌ها، ماهیچه‌ها و سیستم متابولیسم در بدن انسان نیز نقش دارد. کمبود این ویتامین نیز می‌تواند به بروز بیماری‌های مختلفی منجر شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با اعضای خانواده ویتامین B آشنا کنیم.

ویتامین B۱
این ویتامین که با اسم «تیامین» نیز شناخته می‌شود در گوشت قرمز، میوه و سبزیجات و همچنین غلات وجود دارد بیشتر به تقویت سیستم عصبی بدن و همچنین جذب قند موجود در غذا‌ها کمک می‌کند. در صورت کمبود این ویتامین شخص به مشکلاتی مثل تپش قلب، احساس بی‌قراری، نامنظم شدن ضربان قلب و و احساس ضعف و درد در پاهای خود دچار می‌شود.

ویتامین B۲
این ویتامین که «ریبوفلاوین» نیز مشهور شده است یک نوع ویتامین همه کاره است که در فعال کردن ویتامین‌های B۳ و B۶ نیز موثر است. این ماد بیشتر در گوشت، شیر و تخم مرغ موجود است و کمبود آن می‌تواند به ضعف در بینایی، ایجاد زخم‌هایی بر روی لب و در داخل دهان و همچنین حساسیت شدید به نور منجر شود.

ویتامین B۳
این ویتامین که به اسم «نیاسین» نیز مشهور است مهم‌ترین دلیل عدم ابتلاء انسان به بیماری خطرناک «پلاگر» است. این ویتامین در موادی همچون قارچ، جگر، ماهی تن و قزل آلا و مرغ موجود است.

ویتامین B۵
این ویتامین به اسم «اسید پانتوتنیک» نیز شناخته می‌شود و برای تقویت سیستم متابولیسم و جذب بهتر پروتئین‌ها و تقویت فعالیتهای هورمونی در بدن انسان نقش دارد. کمبود این ویتامین می‌تواند به خواب رفتگی در اندام بدن نیز منجر شود. این ویتامین بیشتر در دانه‌ها و غلات وجود دارد.

ویتامین B۶
این ویتامین که به اسم «پریدوکسین» نیز شناخته می‌شود در تنظیم میزان پتاسیم و سدیم و همچنین تولید گلبولهای قرمز در بدن انسان نقش مهمی را ایفا می‌کند. این ویتامین در مواد غذایی همچون: تخمه آفتاب گردان، جگر، گوشت مرغ، جگر و سیب زمینی یافت می‌شود. استفاده بیش از ۱۰۰۰ میلی گرم از این ویتامین در روز می‌تواند به آسیب دیدن سیستم عصبی منجر شود.

ویتامین B۷
این ویتامین که با نام «بیوتین» نیز شناخته می‌شود به عنوان یک ماده موثر در نستز ویتامینهای B۶ و B۱۲ به کار می‌رود. این ویتامین همچنین در بحث متابولیسم اسیدهای چرب، کربوهیدرات‌ها واسید‌های آمینه نقش مهمی را ایفا می‌کند. این ویتامین در غلات کامل، جگر، شیر و تخم مرغ یافت می‌شود. کمبود این ویتامین ممکن است به ریزش موهای شما منجر شود.

ویتامین B۹
این ویتامین که با اسم «فولیک اسید» نیز شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان است که در سلامتی سیستم عصبی، سلولهای خونی، جلوگیری از نقص‌های مادر زادی، پوکی استخوان و سرطان نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند. این ویتامین پر فایده در عدس، جگر، سبوس برنج، بادام زمینی و اسفناج یافت می‌شود. کمبود این ویتامین می‌تواند به سردرد، افسردگی، تپش قلب، کم طاقتی و کم خونی منجر شود.

ویتامین B۱۲
ویتامین ب-۱۲ از ویتامین‌های مهم است و در ماهی، گوشت و لبنیات یافت می‌شود و در حفظ سلامت اهمیت بالایی دارد. این ویتامین که به «کوبالامین» نیز معروف است، از ویتامین‌های حل شونده در آب بوده و نقش مهمی در تقویت سیستم عصبی و ساخت گلبولهای قرمز و دی ان‌ای دارد. کمبود این ویتامین می‌تواند به بیماری‌هایی همچون کم خونی، اختلالات عصبی و افسردگی منجر شود. 

[ پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

سالیان سال مردم معتقد بودند سرکه سیب، بعنوان ماده ای بر علیه عفونت و حتی پوکی استخوان و نیز برای هضم بهتر موادغذایی موثر است.
سرکه سیب از بروز سرطان پیشگیری هم می کند. اگر چه سرکه سیب سرطان را درمان نمی کند ، ولی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ، رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد. رادیکال های آزاد ترکیبات خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می آیند و باعث تخریب سلول های بدن، پیری زودرس سلول ها و ایجاد سرطان می شوند.
بتاکاروتن آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. سرکه سیب علاوه بر بتاکاروتن ، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می کند . نام این ماده پکتین است.
پکتین یک نوع فیبر غذایی است. مطالعات نشان داده که دریافت زیاد فیبر از بروز سرطان و به خصوص سرطان روده جلوگیری می کند، زیرا فیبرها با مواد سرطان زا در روده ترکیب می شوند و باعث دفع سریع تر آنها از بدن می شوند.
سایر فواید سرکه سیب به شرح زیر است:
1- سرکه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده است. ضد باکتری و ضد قارچ است و باعث ارتقاء عمل سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری زا می شود.
2- مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می کند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی- بازی خون کمک می کند. 

[ شنبه 5 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

1- خواب؛ هر چه بیشتر، بهتر: كاش همین‌طور بود! ولی مطالعات نشان می‌دهد احتمال مرگ زودرس در آنهایی كه بیش از8 ‌ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند،بیشتر است. ‌

2 - خوش به حال فلانی، هنوز سرش به بالش نرسیده،خوابش می‌برد! ‌اتفاقا این نشان می‌‌دهد كه فلانی‌،خواب خوبی ندارد.این كه آدم هنوز سرش به بالش نرسیده خوابش ‌ببرد، یكی از نشانه‌های خواب‌آلودگی است كه باید تحت بررسی قرار بگیرد.مدت زمانی كه طول می‌كشد ‌تا خوابمان ببرد،نباید كمتر از 5 دقیقه یا بیشتر از30 دقیقه باشد.پزشكان،مقادیر كمتر و بیشتر از ‌این محدوده را غیرطبیعی می‌دانند.‌ 3 - چقدر كم می‌خوابی! همه آدم‌ها حداقل به 8 ساعت خواب شبانه احتیاج دارند! ‌هیچ عدد قطعی و واحدی وجود ندارد كه بشود روی آن قسم خورد.میزان نیاز به خواب در افراد مختلف، ‌متفاوت است.به خودتان رجوع كنید، اگر حس می‌كنید كه هر روز بعدازظهر خسته و خواب‌آلود ‌می‌شوید، بدانید كه احتمالا الگوی خواب‌تان غلط است.‌

4 - چقدر زیاد می‌خوابی، نخبه‌ها فقط روزی 3،‌ 4 ساعت می‌خوابند! ‌شاید مارگارت تاچر و بیل كلینتون و چند نفر از مشاهیر هالیوودی جزء نخستین كسانی باشند كه رسانه‌های ‌غربی،درباره كم‌ خوابیدن آنها زیاد حرف زدند.اما واقعیت این است كه از نظر پزشكان، این قبیل افراد ‌معمولا عملكرد بهتری نسبت به سایرین ندارند. كم‌خوابی،سلامت شما را تهدید می‌‌كند و ‌تمركزتان را پایین می‌آورد. كم‌خوابی حتی می‌تواند بیمارتان كند و به سیستم ایمنی‌ شما آسیب ‌بزند.

‌5- من خوابم خوب است؛ فقط شب‌ها چند بار از خواب می‌پرم! ‌به چنین خوابی نمی‌گویند خواب خوب. خوابی خوب است كه تداوم مناسبی داشته باشد.بیدار شدن مكرر ‌در حین خواب از علائم شایع اختلال خواب است و بیشتر آنهایی كه شب‌ها بیش از یك بار از ‌خواب می‌پرند، به نوعی اختلال خواب دچارند.

6- كم‌‌خوابی فقط یك چاره دارد؛ قرص خواب! ‌‌ تاثیر داروهای خواب‌آور، كوتاه‌ مدت است و كم‌كم بدن به دارو عادت می‌كند و دیرتر به آن جواب می‌دهد. از ‌طرفی،اگر بدن به دارو عادت ‌كند؛ قطع آن اوضاع را بدتر می‌كند. پس برای درمان قطعی، فقط باید به پزشك ‌مراجعه كرد تا علت اصلی بی‌‌خوابی شناخته و درمان شود.
‌7- كم‌‌خوابی از آن دردهایی است كه چاره ندارد‌ و باید با آن ساخت! ‌اما توصیه‌های دیگری هم هست كه می‌تواند اوضاع خواب‌تان را رو به ‌راه كند: ‌پرهیز از نوشیدن چای،قهوه، نوشابه وخوردن شكلات در ساعات نزدیك به خواب. خودداری از مصرف غذاهای سنگین و كشیدن سیگار در ساعات نزدیك به خواب.‌رعایت نظم خواب؛ خوابیدن در یك ساعت ثابت، اختصاص دادن اتاق خواب به خوابیدن و اجتناب از كارهای ‌دیگری مثل تماشای تلویزیون و كار در آن اتاق ‌‌و بالاخره این كه اگر بیش از نیم ساعت در رختخواب ماندید و خوابتان نبرد و احساس خواب‌آلودگی هم ‌نكردید، باید از اتاق خواب خارج شوید وتا وقتی احساس خواب‌آلودگی نكرده‌اید،به رختخواب برنگردید.‌ 

[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]


براي بسياري از افراد برخاستن از خواب صبحگاهي و شروع يك روز ، سخت‌ترين زمان در روز است. اين 7 عادت به شما كمك مي‌كند روز خود را بهتر آغاز كنيد.
1- بدن تان را بکشید
بهترین کار این است که قبل از برخاستن، هر یک از اعضا را برای 15 ثانیه بکشید. مثلا از دستان خود شروع کنید و هر یک از انگشتان را بکشید. بعد می توانید پاهای خود را بکشید و در نهایت گردن و کمر را کش و قوسی دهید. این نوع حرکات سبب نرم شدن ماهیچه و مفاصل، جریان بیشتر خون و اکسیژن رسانی بالاتر به بافت ها می شود.
2- محبت کنید
از خواب بیدار کردن کودکی که هنوز در خواب ناز است یا نوجوانی که تا دیر وقت بیدار بوده و مجبور است صبح زود به مدرسه برود، کار راحت و دلنشینی نیست. صبح ها کنار تخت فرزندتان بنشینید و با نوازش کردن سر او سعی کنید آرام او را بلند کنید.
نوازش نه تنها از ناراحتی ناشی از برخاستن نابه هنگام می کاهد، بلکه به خود شما نیز حس خوبی را القا خواهد کرد که تا پایان روز با شما می ماند. در ضمن قبل از آنکه برای رفتن به محل کار یا درس از خانه خارج شوید، تمامی افراد داخل خانه که به آنها علاقه دارید را ببوسید.
این حرکت محبت آمیز، استرس را کاهش داده و سبب می شود روزتان را با حس خوبی آغاز کنید.
3- تصمیم نگیرید
اگر می خواهید با آرامش از خواب بیدار شوید، سعی کنید موقع برخاستن از خواب به چیزی فکر نکنید و تصمیم انجام کاری را نگیرید. اگر می خواهید برای روزتان برنامه ریزی کنید، شب قبل این کار را انجام دهید. از شب قبل در مورد لباسی که قرار است فردا بپوشید، صبحانه ای که بخورید، وسیله ای که با آن به محل کارتان بروید و ... فکر کنید.
4- وسایل مورد نیازتان را آماده کنید
‍تمام لباس ها و وسایلی که باید صبح همراه خود ببرید، لباس هایی که می پوشید، کفش و کیف و در صورت نیاز کتاب یا پرونده های تان را مرتب کنید تا صبح گیج نشوید و مجبور نباشید مدام عجله کنید سعی کنید روی یک تابلو برد یا تقویم دستی کارهایی را که باید در طول روز انجام دهید یادداشت کنید و هر روز صبح قبل از خروج از خانه نگاهی به آن بیندازید. می توانید حین نوشیدن چای یا قهوه نگاهی به آن بیندازید و وقت تان را تنظیم کنید.
5- دندان هایتان را مسواک کنید
بهترین راه برای از بین بردن بوی بد دهان و آغاز یک صبح تازه مسواک زدن است. در طول شب باکتری های بسیاری در دهان رشد می کنند و چند لحظه مسواک زدن سبب از بین رفتن تمامی آنها و برطرف شدن بوی بد ناشی از آنها در دهان می شود.
6- دوش بگیرید
خود را عادت دهید هر روز صبح برای چند دقیقه ای دوش بگیرید. ریختن آب روی بدن سبب کاهش استرس و افزایش آرامش می شود.
7- عجله نکنید
اگر معمولا صبح ها وقت کم می آورید و مجبورید کارهای تان را با عجله انجام دهید، ساعت زنگ دارتان را 15 دقیقه زودتر کوک کنید تا با آرامش بیشتری از خواب برخیزید، به نرمی ورزش کنید، به موزیک گوش دهید و بتوانید برنامه روزانه تان را چک کنید.

[ سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نکته هایی در مورد خودمان

1) معده یک اسید فاسد ترشح می کند.
یک مایع بسیار خطرناک است که نیروهای امنیتی هیچ فرودگاهی نمی تواند از شما جدا کند: این مایع در معده تان قرار دارد. سلولهای معده شما اسید هیدروکلرویک ترشح می کنند که ترکیبی فاسد و خورنده است که برای ضدزنگ کردن فلزات استفاده می شود. این ترکیب فلز را داغان می کند اما لایه غشایی معده از این ماده سمی در دستگاه گوارش محافظت می کند تا غذاهای شما را تجزیه کند.
2) وضعیت بدن بر حافظه تاثیر می گذارد.
سالگرد ازدواجتان را یادتان نمی آید؟ اشکالی ندارد روی یک زانو خم شوید به یادتان می آید. خاطرات در حواس ما قرار گرفته اند. یک رایحه یا صدا یک خاطره خیلی دور از بچگی را برایتان زنده خواهد کرد. ارتباطات بین این حواس و خاطرات آشکار یا گاهی مرموز هستند. یک تحقیق جدید به کشف این ارتباطات کمک می کند. خاطرات گذشته وقتی در حالت و وضعیت بدنی مشابه قرار بگیرید سریعتر به ذهنتان می رسد.
3) استخوان ها برای تنظیم موادمعدنی بدن می شکنند.
علاوه بر محافظت از اندام ها و عضلات بدن، استخوان ها به تنظیم سطح کلسیم در بدن نیز کمک می کنند. استخوان ها حاوی فسفر و کلسیم هستند که دومی مورد نیاز عضلات و اعصاب می باشد. اگر ذخیره این عنصر در بدن کم باشد، برخی هورمون های خاص باعث می شود استخوان ها شکسته تا سطح کلسیم بالا رود تا جایی که به یک غلظت خاص و مناسب از این عنصر در خارج سلولها برسیم.
4) بیشتر غذایی که می خوریم برای مغز است.
مغز بااینکه فقط 2 درصد از وزن بدن را تشکیل می دهد، 20 درصد از اکسیژن و کالری های آن را می گیرد. برای تامین منابع کافی برای این عضو مهم بدن، سه سرخرگ مغزی اصلی بطور مداوم اکسیژن به مغز پمپاژ می کنند. هرگونه انسداد یا پارگی در یکی از این رگ ها باعث گرسنه ماندن سلولهای مغزی می شود و موجب می شود که عملکرد مغزی در آن ناحیه آسیب ببیند و منجر به سکته شود. 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

70درصد بدن ما از آب تشکيل شده است. اگر اين ميزان کاهش پيدا کند حتي به اندازه اندک دچار کم‌آبي مي‌شويم. اين کم‌آبي سبب اختلال عملکرد دستگاه گوارش و عدم‌تعادل مواد شيميايي بدن مي‌شود.اما با چه هشدارهايي؟

براي پيشگيري از اين عارضه به اين علائم توجه داشته باشيد:
* اگر تشنه‌ايد آب بخوريد
اگر احساس تشنگي کرديد يعني بدن‌تان کم‌آب شده است.کم‌آبي خفيف به راحتي با جايگزين کردن مايعات درمان مي‌شود. براي رفع تشنگي آب بهترين انتخاب است.
* اگر احساس بي‌حالي مي‌کنيد هم آب بخوريد
اگر روزانه در حدود 5/2 ليتر آب از طريق فرآيندهاي مثل تعريق از دست مي‌دهيم اما بايد در تابستان بيشتر آب بخوريم.
*پوست و لب‌هاي خشک :
خوردن مايعات باعث مي‌شود پوست خشک شما به وضعيت طبيعي بر‌گردد ساير مايعات مثل چاي هم بايد براي پيشگيري از کم بيشتر مفيد است.محققان توصيه مي‌کنند از مصرف الکل و قهوه براي جلوگيري از کم‌آبي خودداري کنيد.
* احساس سبکي سر:
نوشيدن مايعات کافي از ايجاد سردرد و احساس سبکي سر پيشگيري مي‌کند ما دو سوم از مايعات دريافتي را از راه نوشيدن تامين مي‌کنيم.ساير نيازهاي بدن به مايعات از طريق ميوه و سبزي، ماهي و مرغ و غذاها تامين مي‌شود.
* ادرار تيره و کاهش ادرار :
کاهش ميزان ادرار يکي از علايم کم‌آبي است که بسيار مهم است و بايد به آن توجه کرد.همچنين لازم است ميزان قند و نمک خون از دست رفته‌تان را هم جبران کنيد.مصرف آب ميوه و خوردن مايعات وعده‌هاي اندک نمکي الکتروليت‌هاي بدن را تامين مي‌کند.
* احساس خالي بودن معده :
اين احساس نشان دهنده کم‌آبي بدن است بنابراين سعي کنيد روزانه 6 تا 8 ليوان آب در روز مصرف کنيد تا آب بدن‌ تامين شود. همچنين وقتي دماي بدن‌تان افزايش پيدا کرد بيشتر آب بخوريد. 

[ یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بینی شما قسمتهای راست و چپ دارد که هر دو قسمت برای تنفس تان بکار میروند، اما در حقیقت دو سوراخ بینی شما متفاوتند و شما میتوانید این تفاوت را حس کنید. حفره سمت راست بینی، نشانگر خورشید و حفره سمت چپ نشانگر ماه است.

وقتی سردرد دارید، سعی کنید که حفره سمت راست بینی تان را ببنیدید و برای تنفس کردن تنها از حفره سمت چپ استفاده کنید. خواهید دید که بعد از پنج دقیقه سردرد شما خوب خواهد شد.

اگر احساس خستگی میکنید، برعکس اقدام فوق را عمل کنید. حفره سمت چپ بینی تان را ببندید و تنها از حفره سمت راست بینی تان تنفس کنید. بعد از مدتی احساس میکنید که خستگی شما برطرف شده است.

حفره سمت راست بینی شما به گرمی مربوط است و لذا براحتی گرم میشود این درحالی است که حفره سمت چپ بینی تان به سردی مربوط میباشد.

تفریباً همه خانم ها از حفره سمت چپ بینی شان تنفس میکنند، بنابراین با سرعت بیشتری خنک میشوند. اما بیشتر پسر بچه ها با بینی سمت راستشان نفس میکشند 

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

انجمن سرطان ایالات متحده آمریكا و اداره غذا و داروی این كشور اعلام كردند كه 20 ماده باعث بروز سرطان در افراد می‌شود.
به گزارش ایسنا، «الیزابت وارد» یكی از كارشناسان انجمن سرطان آمریكا در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این كشور گفت: علاوه بر مواد شیمیایی بیماری زا، مشاغل سخت و فعالیت‌های شیفتی هم از عوامل بروز سرطان‌های پیشرونده است.
وی خاطرنشان كرد: افرادی كه در معرض این عوامل قرار داشته باشند، احتمال ابتلایشان به انواع سرطان‌ها حتمی‌است.
در گزارش انجمن سرطان آمریكا و دپارتمان غذا و داروی این كشور -fda- آمده است كه سرب و مواد حاوی سرب، فسفات ایندیوم، كربور تنگستن كبالت، دی اكسید تیتانیوم، فوم فلزكاری، فیبرهای نسوز سرامیك، بخارات گازوئیل، كربن سیاه، اكسید استیرن، اكسید پروپلین، فورمال دی هاید، اسیدلتاهاید، كلوراید متیلین، تری كلورواتلین، تتراكلوراتلین، كلوروفوم، pbc، دی فتلالیت، آترازین و مشاغل شیفتی از جمله موادی هستند كه به طور حتم اگر فردی در معرض آنها قرار بگیرد بیمار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام دپارتمان پیشگیری و درمان بیماریهای آمریكا، سرطان دومین عامل مرگ و میر در میان این كشورها پس از بیماریهای قلبی محسوب می‌شود. 

[ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 10قانون زندگی 

قانون یکم: به شما جسمی داده می‌شود. چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید، باید بدانید که در طول زندگی در دنیای خاکی با شماست.
قانون دوم: در مدرسه‌ای غیر رسمی و تمام وقت نام‌نویسی کرده‌اید که "زندگی" نام دارد. در این مدرسه هر روز فرصت یادگیری دروس را دارید. چه این درس‌ها را دوست داشته باشید چه از آن بدتان بیاید، پس بهتر است به عنوان بخشی از برنامه آموزشی برایشان طرح‌ریزی کنید.
قانون سوم: اشتباه وجود ندارد، تنها درس است. رشد فرآیند آزمایش است، یک سلسله دادرسی، خطا و پیروزی‌های گهگاهی، آزمایش‌های ناکام نیز به همان اندازه آزمایش‌های موفق بخشی از فرآیند رشد هستند.
قانون چهارم: درس آنقدر تکرار می‌شود تا آموخته شود. درس‌ها در اشکال مختلف آنقدر تکرار می‌شوند، تا آنها را بیاموزید. وقتی آموختید می‌توانید درس بعدی را شروع کنید، بنابراین بهتر است زودتر درس‌هایتان را بیاموزید.
قانون پنجم: آموختن پایان ندارد. هیچ بخشی از زندگی نیست که در آن درسی نباشد. اگر زنده هستید درس‌هایتان را نیز باید بیاموزید.
قانون ششم: قضاوت نکنید، غیبت نکنید، ادعا نکنید،سرزنش نکنید،تحقیرو مسخره نکنید، وگرنه سرتون میاد. خداوند شما را در همان شرایط قرار می‌دهد تا ببیند شما چکار می‌کنید.
قانون هفتم: دیگران فقط آینه شما هستند. نمی‌توانید از چیزی در دیگران خوشتان بیاید یا بدتان بیاید، مگر آنکه منعکس کننده چیزی باشد که درباره خودتان می‌پسندید یا از آن بدتان می‌آید.
قانون هشتم: انتخاب چگونه زندگی کردن با شماست. همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیار دارید، این که با آنها چه می‌کنید، بستگی به خودتان دارد.
قانون نهم: جواب‌هایتان در وجود خودتان است. تنها کاری که باید بکنید این است که نگاه کنید، گوش بدهید و اعتماد کنید.
قانون دهم : خیرخواه همه باشید تا به شما نیز خیر برسد.
 

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

از نظر خیلی ها غذا خوردن در کنار خانواده در زندگی شلوغ امروزی کار لذت بخشی است و نه تنها ساعات زیبای را می آفریند بلکه قدمی به سوی زندگی سالم به حساب می آید فراموش نکنید که ساعات غذا خوردن اهمیت زیادی دارد ولی بسیاری از ما عادات اشتباهی داریم که بعد از غذا به آن می پردازیم ولی باید از انجام آن صرف نظر کنیم:

1- آب ننوشید: بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیر معده می شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشیم.

2- سیگار نکشید: به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می آید. سیگار محیط معده را اسیدی می کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.

3- میوه نخورید: از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذا است بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.

4- حمام نکنید: حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می کند و بر هضم غذا اثر منفی می گذارد.

5- راه نروید: حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید چون هضم غذا بهتر صورت می گیرد.

6- نخوابید: در مورد خوابیدن تأکید اکید می شود که حداقل 2 ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.

7- چای ننوشید: در میهمانی ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می گذاریم چای می تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود.

[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

راه کسب انرزی با مواد کمتر

1 تعادل را در دریافت انرژی رعایت کنید
اصلا لازم نیست برای افزایش انرژی یا جلوگیری از اضافه‌شدن وزنتان یک برنامه‌غذایی سخت و عجیب و غریب را ترتیب دهید. فقط کافی است همان مواد غذایی مفیدی را که تا حالا می‌خوردید، در زمانی مناسب و به اندازه مصرف کنید.
اگر قرار است امروز در خانه بمانید و کار زیادی هم ندارید و در نتیجه بدنتان به انرژی بالایی نیاز ندارد، حجم ناهارتان را کم کنید و به جای شیر و بیسکوییت در میان‌وعده‌، یکی، دو وعده میوه یا یک لیوان دوغ کم‌نمک بخورید! بدن شما ماشین نیست که برنامه‌ای از پیش‌نوشته شده، به او بدهید. شما می‌توانید با توجه به نیاز و فعالیت روزانه‌تان، حجم وعده‌‌های غذایی‌تان را کم یا زیاد کنید.

2 هیچ وعده‌ای را حذف نکنید
خیلی‌ها، به‌خصوص آنهایی که قصد لاغر شدن دارند، به راحتی مصرف صبحانه، ناهار یا حتی میان‌وعده‌هایشان را حذف می‌کنند و نمی‌دانند که این کار نه تنها آنها را لاغر نمی‌کند بلکه باعث افزایش وزنشان هم می‌شود!
وقتی شما یک وعده‌غذایی یا میان‌وعده را حذف می‌کنید، میل و اشتهایتان به غذاهای چرب و شیرین در وعده بعدی بیشتر می‌شود و بدون هیچ کنترلی در وعده‌های بعدی غذا می‌خورید. به همین دلیل، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند روزی 5 وعده غذا (اصلی و میان‌وعده) بخورید؛ حتی اگر یکی، دو تا از این وعده‌ها سالاد بدون سس یا انواع میوه‌ یا یك لیوان شیر كم‌چرب باشد.

3- کالری دریافتی‌تان را بین ‌وعده‌ها تقسیم کنید
کالری موردنیاز بدن با توجه به سن، جنس و فعالیت روزانه‌ بدن تعیین می‌شود که این کالری باید به تدریج و به صورت متناسب از صبح تا شب وارد بدن شود. اگر فرض کنیم که نیاز روزانه بدن ما 1400 كیلوکالری در روز است، بهتر است در هر یک از وعده‌های صبحانه، ناهار و شام‌، 400 كیلوکالری (روی هم 1200 كیلوکالری) و در میان‌وعده‌ها هر کدام 100 كیلوکالری (روی هم 200 كیلوکالری) دریافت کنیم.

4 اگر اضافه‌ وزن دارید، توقع‌تان را پایین بیاورید
بیشتر افرادی که اضافه وزن دارند و تصمیم می‌گیرند لاغر شوند، دوست دارند یک‌شبه ‌ره صد ساله را بپیمایند و به همین خاطر حجم زیادی از کالری دریافتی روزانه‌شان را پایین می‌آورند. 
کم کردن ناگهانی انرژی دریافتی روزانه باعث خستگی، بی‌حوصلگی و عصبی‌شدن افراد می‌شود. به همین خاطر، اغلب متخصصان رژیم‌درمانی توصیه می‌کنند که بیشتر از یک درصد از وزنتان را در هفته کم نکنید تا انرژی‌تان تحلیل نرود و برنامه رژیمتان را نیمه‌کاره رها نکنید. همیشه یادتان باشد که باید به اندازه نیاز بدنتان انرژی دریافت کنید تا سالم بمانید. 

[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

افرادی که میزان دریافت کالری روزانه خود را تا 25 درصد کاهش می‌دهند، بیشتر از دیگران عمر می‌کنند.

متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس دریافتند که محدود کردن کالری دریافتی منجر به کاهش درجه حرارت بدن شده و در نهایت به افزایش طول عمر منتهی می‌شود. بر اساس نتایج بررسی به عمل آمده در این خصوص که اخیرا در مجله Aging منتشر شد، افرادی که میزان کالری دریافتی خود را کاهش می‌دهند درجه حرارت بدن خود را تا 2/0 درجه سلیسیوس کاهش می‌دهند.

دکتر لویجی فنتانا از متخصصان این طرح می‌گوید: این بدان معنا نیست که صرف لاغر بودن نیز چنین پیامدی داشته باشد، همچنین کاهش دمای بدن تنها عامل طول عمر نیست، بلکه این روند باید به شکل درست و با کاهش میزان کالری، برخورداری از رژیِم غذایی مناسب و ورزش سبک همراه باشد. در خصوص ارگانیزم‌های ساده، محدود کردن کالری دریافتی طول عمر را دو یا سه برابر می‌کند، اما در خصوص تاثیر شفاف و دقیق این روند بر طول عمر انسان هنوز مدارک مستندی در دست نیست، اما فنتانا تاکید دارد که انسان‌ها می‌توانند با این اقدام به طول عمر صد ساله امیدوار باشند 

[ یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

فراموشی را دور بزنیم

ورزش و پیاده روی
ورزش باعث حفظ سلامت مغز می شود. فعالیت فیزیکی منظم، گردش خون را در مغز افزایش می دهد و مواد مغذی لازم را برای مقاوم شدن بافت ها در برابر آلزایمر فراهم می کند. 
هیچ چیز جای پیاده روی را نمی گیرد. پس خودتان را به پیاده روی عادت دهید. فقط کافی است 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید یا 3 مرتبه برای 10 دقیقه روی تردمیل قدم بزنید.

مصرف روزانه 1 یا 2 عدد سیب
محققان دانشگاه ماساچوست معتقدند که سیب، تولید نورون های انتقال دهنده عصبی را تحریک می کند یعنی همان کاری که داروی آلزامیر انجام می دهد. مصرف منظم آب سیب نه تنها کمک می کند تا عملکرد ذهنی افراد در بهترین شرایط خود قرار داشته باشد، بلکه قادر است بروز علایم ابتلا به آلزایمر را به تاخیر بیندازد و روش های درمانی آن را افزایش دهد.

نوشیدن چند فنجان قهوه
گری آرنداش، محقق مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر می گوید: «من سعی می کنم روزی 5 فنجان قهوه بخورم.» او معتقد است کافئین از بروز آلزایمر در مغز جلوگیری می کند. نتیجه یک آمار نشان داد که نوشیدن 3 تا 5 فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را تا 65 درصد کاهش می دهد.

خوردن شکلات تلخ
شکلات تلخ قادر است گردش خون را در مغز افزایش دهد، فشارخون را کاهش دهد و مانع بروز سکته مغزی شود. تمامی اینها نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقلی دارند. حتما مطمئن شوید که میزان کاکائوی محصول تان حداقل 70 درصد باشد. 

[ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

خواص داروئی خرما
۱. درخت خرما خواص بی‌شماری دارد و می‌توان گفت كه از تمام قسمت‌های این درخت می‌توان استفاده كرد و یك ضرب‌المثل عربی می‌گوید كه خواص درخت خرما به اندازه روزهای سال است.
۲. از برگ و شاخه‌ درخت خرما سبد‌ و فرش تهیه می‌كنند‌. از هسته آن نان و از میوه خرما شراب و عسل‌. همان‌طور كه می‌دانیم خرما تنها میوه‌ای است كه در صحرا وجود دارد و طبیعت این درخت را به مردم صحرا داده است كه تمام احتیاجات خود را از آن رفع می‌كنند‌.
۳. مردم صحرا هسته درخت خرما را آرد كرده و از آن نان می‌پزند یا در این هسته را بو داده و از آن به‌عنوان قهوه استفاده می‌كنند زیرا دم كرده آن بسیار مطبوع است و یا حتی این در را در آب برای چند روز خیس كرده و به‌عنوان غذای مقوی به شترهای خود می‌دهند و معتقدند كه این غذا از گندم و جو مقوی‌تر است‌.
۴. اعراب از قدیم اعتقاد داشتند كه خرما انرژی خورشید را ‌گرفته و در خود ذخیره می‌كنند و این انرژی با خوردن خرما به بدن آنها منتقل می‌شود‌.
۵. اعراب از خرمای كال نیز استفاده می‌كنند و معتقدند كه اثرات درمانی بسیاری درد منجمله خرمای سبز تقویت‌كننده اعمال جنسی و انرژی‌زا می‌باشد. حتی هسته خرمای سبز را نیز آرد كرده و پمادی از آن تهیه می‌كنند كه برای زخم‌های آلات تناسلی به‌كار می‌رود.
۶. اثر دیگر معجزه آسای هسته خرما از بین بردن تورم پلك‌های چشم است برای این منظور پمادی از پودر هسته خرما درست كرده و آن را روی چشم می‌گذارند این پماد برای رشد مژه‌های چشم نیز بهترین دارو است‌.
۷. زندگی پرمشغله و ناراحتی‌های روانی كه میل جنسی را در بعضی از اشخاص از بین می‌برد بهترین علاجش خوردن مداوم خرما است كه میل جنسی را به این اشخاص باز می‌گرداند. در زمان‌های قدیم همواره خرما را برای قدرت و انرژی به‌كار می‌برده‌اند و هنوز بهترین میوه برای بازیافتن انرژی و قدرت جوانی است‌.
۸. گل‌های درخت خرما نیز خاصیت داروئی دارند‌. طعم گل‌های درخت خرما تلخ است و اثر مسهلی دارد. 

[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

فلفل قرمز
 فلفل قرمز - يا فلفل تند - جزء خوشايند غذاهاي آمريكاي جنوب غربي و بعضي از كشورهاي جنوب آسيا است كه به بسياري از غذاها طعم و مزه مي‌دهد. فلفل‌هاي قرمز مغذي‌تر از فلفل‌هاي شيرين هستند و انواع سبز آن نسبت به انواع قرمز، عموماً محتواي تغذيه‌اي بيشتري دارند. اين گياه، منبع خوبي از آنتي‌اكسيدان‌ها، به ويژه بتاكاروتن و ويتامين c است. يك فلفل تند قرمز خام (حدود، 45 گرم) به تنهايي، حاوي حدود 65 ميلي‌گرم ويتامين ( cنزديك به 100درصد رژيم توصيه شده) است. فلفل‌هاي قرمز حاوي بيوفلاونوئيدها (رنگدانه‌هاي گياهي كه دانشمندان معتقدند به پيشگيري از سرطان كمك مي‌كند) نيز هستند.
گريپ فروت
يك فنجان آب گريپ‌فروت تازه، حاوي 95 ميلي‌گرم ويتامين c است.گريپ‌فروت به ويژه مقادير فراواني پكتين (فيبر محلولي كه به كاهش كلسترول خون كمك مي‌كند) است. به علاوه، بررسي‌هاي اخير نشان مي‌دهند كه گريپ‌فروت حاوي ساير موادي است كه از بسياري بيماري‌ها پيشگيري مي‌كنند. به عنوان مثال، ليكوپن، ماده آنتي‌اكسيداني كه در گريپ‌فروت‌هاي صورتي و قرمز يافت مي‌شود، خطر سرطان پروستات را كاهش مي‌دهد.
كيوي
كيوي‌ها هنگامي كه سبزند برداشت مي‌شوند و در جاي سرد، 6-10 ماه قابل نگهداري هستند كه همين باعث مي‌شود غالب اوقات سال در دسترس باشند. كيوي‌هاي رسيده به صورت خام مصرف مي‌شوند و در صورت برداشتن كرك‌ها، حتي پوست اين ميوه نيز قابل مصرف است. يك كيوي با اندازه متوسط حاوي مقادير فراواني پتاسيم و پكتين است. كيوي حاوي لوتئين و زيگزانتين نيز هست كه آنتي‌اكسيدان‌هايي مرتبط با سلامت چشم هستند. يك ميوه 91 گرمي تنها 56 كالري دارد و داراي حدود 85 ميلي‌گرم ويتامين c است.
آنزيم اكتينيدين ماده ديگري است كه در كيوي يافت شده است و نرم‌كننده طبيعي گوشت مي‌باشد. اين ميوه جهت تُرد كردن گوشت سفت نيز قابل استفاده است. پيش از آشپزي، برشي از كيوي را به گوشت بماليد و 30 دقيقه صبر كنيد، گوشت بدون آن كه طعم كيوي را به خود بگيرد، نرم خواهد شد.
قارچ
قارچ‌ها از ديرباز بخش مهمي از رژيم بسياري از آسيايي‌ها را تشكيل مي‌دهند. مطالعات ژاپني‌ها نشان داده‌اند كه بعضي قارچ‌ها ممكن است تاثيرات مطلوبي روي دستگاه ايمني بگذارند و مزاياي بالقوه‌اي در مبارزه با سرطان، عفونت و برخي بيماري‌هاي خودايمني مانند آرتريت روماتوييد و لوپوس دارند. اين اثر ممكن است به دليل مقادير فراوان اسيد گلوتاميك باشد. قارچ‌هاي سفيد منابع خوبي از سلنيوم هستند. سلنيوم ممكن است به پيشگيري از وقوع سرطان پروستات كمك كند زيرا تصور مي‌شود كه همراه با ويتامين e راديكال‌هاي آزاد را كه به سلول‌ها آسيب مي‌رسانند، از بين مي‌برد. مطالعات نشان مي‌دهد كه احتمال بروز سرطان پروستات در مرداني كه سطح سلنيوم خون آنان كمتر است، در مقايسه با مرداني كه سطوح سلنيوم طبيعي دارند، 4تا5 برابر بيشتر است.

[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

فواید عسل:
شیرین کنندگی :
عسل می تواند جایگزین مناسبی در غذاها یا نوشیدنی ها برای شکر باشد، عسل 69% گلوکز و فراکتوز دارد که به آن، این امکان را می دهد که شیرین کننده خوبی باشد .
منبع انرژی : 
به عنوان منبع انرژی استفاده می شود و 64 کالری در هر قاشق غذا خوری آن موجود است . 1 قاشق غذا خوری شکر 50 کالری دارد علاوه بر این شکر موجود در عسل می تواند به آسانی به گلوکز تبدیل شود و توسط حساس ترین معده ها هم جذب شود . چون هضم عسل خیلی آسان است .
کاهش وزن : 
با وجود اینکه عسل از شکر کالری بیشتری دارد، زمانی که عسل با آب گرم خورده شود می تواند چربی های جمع شده در بدن را از بین ببرد . همچنین خوردن عسل، آبلیمو و دارچین به کاهش وزن کمک می کند .
تقویت حرکات ورزشی : 
تحقیقات اخیر نشان می دهد که عسل دارای ارگانیزم بسیار خوبی است که می تواند به افزایش قدرت بدنی فرد ورزشکار کمک نماید . عسل قند خون را ثابت نگه می دارد، رمق تازه به عضلات می بخشد و بعد از تمرین باعث ترمیم گلیکوژن می شود .
خواص ضد قارچ و باکتری : 
عسل خواص ضد قارچ و باکتری دارد و علاوه بر آن قدرت ضد عفونی کنندگی را نیز دارد .
آنتی اکسیدان ها : 
یکی از خواص مهم عسل خواصیت آنتی اکسیدانی ان است که باعث از بین بردن رادیکالهای آزاد در بدن می شود و در نتیجه ایمنی بدن را بالا می برد .
مواظبت از پوست توسط شیر و عسل : 
عسل و شیر بهترین ترکیبی هستند که باعث آرامش و بهتر شدن پوست می شوند که این دو ترکیب آشنا در بسیاری از کشورها صبحانه کامل است . 

[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

در این مطلب کوتاه به 7 مورد از این مواد غذایی آلرژی‌زا اشاره می‌کنیم.

شیر و محصولات لبنی
تمام محصولات لبنی مثل شیر، پنیر، ماست، خامه و سوپ‌های خامه‌ای، برخی از شیرینی‌جات و دسرها می‌توانند باعث بروز آلرژی غذایی شوند. 

تخم مرغ
تخم مرغ و به ویژه سفیده‌ی آن باعث ایجاد آلرژی می‌شود. در واقع تمام خوردنی‌هایی که با تخم مرغ تهیه می‌شوند می‌توانند مستعد آلرژی‌های غذایی باشند مثل انواع شیرینی‌جات، کیک‌ها، موس‌ها، دسرها، سس مایونز و غیره.

سویا و مشتقات آن
سویا، سس سویا، توفو، پروتئین‌های گیاهی، پروتئین‌های هیدرولیزه و همچنین چاشنی‌های طعم دهنده‌ی غذایی، نشاسته‌ی گیاهی و غیره نیز برای افراد حساس آلرژی‌زا است.
علاوه بر این که آجیل و دانه‌های روغنی مثل فندق، بادام، پسته و حتی روغن آن‌ها می‌تواند آلرژی‌زا باشد بلکه تمام خوراکی‌ها و شیرینی‌جات و غیره که حاوی این مواد غذایی می‌باشند نیز امکان آلرژی و حساسیت غذایی را بالا می‌برند

گندم و محصولات تهیه شده با گندم
غلات، نان و مشتقات آن، شیرینی‌جات، پاستاها، محصولات تهیه شده با آرد، آب جو و غیره. 

بادام هندی
بادام هندی و روغن آن، کره و آرد بادام هندی، شیرینی‌جات تهیه شده با آجیل، اسانس‌ها و غیره. افرادی که دچار آلرژی‌های شدید غذایی هستند باید از مصرف آجیل‌ها پرهیز کنند.

ماهی
ماهی تازه، دودی یا کنسروی، روغن ماهی، خاویار، خوراک‌ها و سوپ ماهی برای افراد حساس، آلرژی‌زا است.

خوراکی‌های حاوی آجیل و دانه‌ها و مغزهای روغنی
علاوه بر این که آجیل و دانه‌های روغنی مثل فندق، بادام، پسته و حتی روغن آن‌ها می‌تواند آلرژی‌زا باشد بلکه تمام خوراکی‌ها و شیرینی‌جات و غیره که حاوی این مواد غذایی می‌باشند نیز امکان آلرژی و حساسیت غذایی را بالا می‌برند. 

توصیه می‌کنیم اگر دچار آلرژی غذایی هستید در مصرف این قبیل مواد غذایی احتیاط کنید. 

[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

مو و چند توصیه مهم
1 - سعي کنيد در برنامه غذايي خود از انـواع سبزي ها و ميوه هاي تازه بسيار استفاده شود و خوردن سبزيهايي چون کرفـس ، جعفري ، کاهو و اسفناج تـوصيـه مي شود .
ايـن مطلب را هم فراموش نکنيد که اسفناج جدا از تقويت غده هاي رنگينه اي مو ، منبع اعظم آهن است که باعث تقويت استخوان ، ناخن و مو مي شود
2 - بعد از استحمام اگر موهاي شما پف مي کند ، بجاي استفاده از ژل ها که باعث خفه شدن مو مي شود ، از روغن هاي مـفـيـد گياهي استفاده کنيـد .
البته به ياد داشته باشيـد که هيـچ روغني نبايد بيش از سه ساعت روي سر بمانـد و پس از آن بايد با يک شامپوي مناسب شسته شود
3 - از حنا اين گياه مفيد استفاده کنيد و به هيچ وجه خود حنا را با شامپوهاي حنا مقايسه نکنيد اگر از رنگ دادن حنا خوشتان نمي آيد، مي توانيد از پودر گل ختمي استفاده کنيد . در اين صورت نه تنها حنايتان رنگ نمي دهد بلکه از خواص گل ختمي نيز بهره مند مي شويد
4 - شلتـوک يا همان سبوـس برنـج ، گيـاه ارزان قيمتي است که مي توانيـد از دم کرده آن مانند چاي استفاده کنيد
5 - از رسيدن گرد و خاک و دود به موهايتان جلوگيري کنيد که دشمن مو هستند . 

[ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

کسانی که روزانه 4 قاشق عسل مصرف می کنند آنتی اکسیدان بیشتری در خون ذخیره می کنند، در نتیجه از گرفتگی رگهای خونی آنها جلوگیری می شود آنتی اکسیدان ماده ای است که از بافتهای بدن در مقابل اکسیژن تهاجمی محافظت می کند هر چه رنگ عسل تیره تر باشد به همان اندازه حاوی پیوندهای مفید بیشتری است .

سبب باعث پاک کردن معده، تقویت فکر، سلسله اعصاب، قلب و کبد ، درمان اسهال و پایین آورنده تب و بوییدن آن نیز برای رفع تنگی بسیار سودمند است این میوه حاوی انواع ویتامین ها، آهن، کلسیم، مس، روی ، اسیدهای آمینه، مواد پروتئینی است و با داشتن الیاف سلولزی از بروز سرطان پیشگیری می کند هر شب قبل از خواب سیب بخورند و این میوه به علت داشتن «ید» برای تقویت غده تیروئیدبسیار مفید است . 

[ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

تايج تحقيقات دانشمندان نشان مي‌دهد: مصرف روز افزون غذاهاي آماده و رستوراني يكي از علل عمده بروز چاقي در سراسر جهان است.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، غذاهاي آماده و رستوراني افزون بر آن كه حاوي مقادير زيادي كالري است، باعث تضعيف مركز كنترل اشتها شده و به اين ترتيب احتمال بروز چاقي را در افراد افزايش مي‌دهد.

نتايج مطالعات اخير پژوهشگران انگليسي بيانگر آن است كه در هر 100 گرم غذاي آماده يا رستوراني حدود 1100 كيلو كالري انرژي وجود دارد كه اين مقدار تقريبا 2 برابر ميزان انرژي موجود در يك رژيم غذايي سالم و مناسب است.

به گفته كارشناسان، افرادي كه به طور مرتب از اين نوع غذاها استفاده مي‌كنند پس از يك سال حدود 8 كيلوگرم اضافه وزن پيدا مي‌كنند كه اين امر به نوبه خود سلامت آنها را به خطر مي‌اندازد. 

[ جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 براساس يافته‌هاي يك پژوهش، استفاده موضعي از عسل مي تواند با افزايش ميزان تشكيل مجدد بافت پوششي و كاهش شدت و وسعت التهاب به بهبود روند التيام زخم كمك كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشكي تهران، عسل از ديرباز به عنوان دارويي مؤثر براي التيام زخم در طب سنتي استفاده شده است. 
دكتر رضا صداقت، استاديار علوم تشريح و پاتولوژي دانشكده پزشكي دانشگاه شاهد نيز در پژوهشي اثرات استفاده موضعي عسل را بر جنبه هاي هيستوپاتولوژيك فرآيند زخم ارزيابي كرده است. 
براي اين منظور 60 رت با شرايط يكسان و مشابه انتخاب و به صورت تصادفي به دو گروه مورد و شاهد تقسيم شدند. سپس برش‌هاي جراحي روي پوست آنها ايجاد شد و تنها رت‌هاي موجود در گروه مورد، عسل دريافت كردند. 
در بخشي از اين پژوهش آمده است: رت‌هاي موجود در هر دو گروه بر اساس فواصل زماني معين به شش زيرگروه تقسيم شدند. در انتهاي هر فاصله زماني در زيرگروه موردنظر بعد از كشتن رت‌ها، نمونه‌اي از پوست محل زخم گرفته شد و نمونه‌هاي بافتي در محلول فرمالين 10 درصد جمع آوري شده و از طريق استاندارد قالب گيري در پارافين آماده سازي شدند. 
جهت بررسي تغييرات هيستوپاتولوژيك، مقاطعي با ضخامت 5 ميكرومتر بريده و با روش هماتوكسيلين و ائوزين رنگ آميزي شدند. 
وي مي‌افزايد: هيستوپاتولوژي اختلافات معني داري را به لحاظ شدت و وسعت التهاب و ميزان تشكيل مجدد بافت و پوشش بين دو گروه مورد و شاهد نشان داد. 
در بخش ديگري از اين پژوهش آمده است: نتايج به دست آمده از اين تحقيق نشان مي دهد كه استفاده موضعي از عسل مي تواند با افزايش ميزان تشكيل مجدد بافت پوششي و كاهش شدت و وسعت التهاب به بهبود روند التيام زخم كمك كند.

[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

مسؤول بخش دياليز و كليه بيمارستان حجتي اصفهان گفت: بهترين توصيه براي افرادي كه كليه سنگ‌ساز دارند مصرف 2 ليتر مايعات در شبانه‌روز به خصوص خوردن آب قبل از خواب است.
دكتر مهدي اذاني در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، در خصوص سنگ‌هاي كليه اظهار كرد: بيماري سنگ كليه و مجاري ادراري بيشتر زمينه ژنتيك و ارثي دارد ولي در افرادي كه مدت‌ها بي‌حركت باشند مي‌تواند اين بيماري بروز كند. 
وي ادامه داد: سختي آب نمي‌تواند عامل بيماري سنگ كليه شود چون آنزيم‌هايي در دستگاه گوارش وجود دارد كه باعث از بين رفتن سختي آب مي‌شود. 
اين فوق تخصص كليه افزود: حدود 80 درصد سنگ‌ها از نوع كلسيم و اكسالات كلسيم و 15 درصد سنگ‌هاي اورانيكي و اسيد اوريكي و 5 درصد بقيه ساير سنگ‌هاست و تشخيص نوع سنگ مي‌تواند درمان بيماري را راحت‌تر كند. 
دكتر اذاني در خصوص مصرف ويتامين‌ها براي جلوگيري از سنگ كليه به ايسنا گفت: مصرف زياد ويتامين A و C باعث افزايش سنگ‌سازي و كمبود ويتامين B6 باعث ايجاد سنگ كليه مي‌شود ولي مصرف اين ويتامين از ايجاد سنگ‌هاي اگسالاتي جلوگيري مي‌كند. 
وي به نحوه درمان بيماري سنگ كليه اشاره و اظهار كرد: بر حسب محل تشكيل سنگ در مثانه يا كليه نحوه درمان آن متفاوت است ولي تا زماني كه سنگ در كليه‌ها باشد هيچ مشكلي به وجود نمي‌آيد و در حال حاضر با خوردن سنگ آن را درمان مي‌كنند ولي اين روش عوارض زيادي به همراه داشته و باعث نابودي بافت‌هاي كليه مي‌شود. 
اين نفرولوژيست خاطرنشان كرد: مصرف 2 ليتر آب در طول شبانه‌روز براي درمان سنگ‌هاي اكسالاتي و مصرف يك قرص B6 در روز از بروز سنگ‌هاي اوراكي و اسيد اوريكي جلوگيري مي‌كند. 
وي در پايان تصريح كرد: منشاء بيماريهاي كليوي در درجه اول ديابت و بعد فشار خون و عفونت‌هاي استرپتوكوكي گلو، سنگ‌سازي كليه‌ها،‌عفونت‌هاي دستگاه ادراري و بيماري‌هاي ارثي كليه است كه با كنترل اين موارد مي‌توان از سنگ سازي كليه جلوگيري كرد. 

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

توصیه های بهداشتی همراه آنتی بیوتیک ها ماست بخورید
متخصصان علوم تغذیه، مصرف روزانه ماست به ویژه هنگام درمان با آنتی بیوتیک را به افراد توصیه می کنند. 
میترا زراتی کارشناس ارشد تغذیه و استاد دانشگاه ضمن بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایسنا واحد علوم پزشکی ایران گفت: در دستگاه گوارش انسان باکتری هایی زندگی می کنند که وجود آنها برای سلامت فرد بسیار مهم و ضروری است زیرا این باکتری ها مسؤول تولید برخی از ویتامین های گروه B از جمله ویتامین B12 و همچنین ویتامین K است. 
وی ادامه داد: هنگامی که فردی به دلیل وجود عفونتی در بدن از آنتی بیوتیک استفاده می کند، آنتی بیوتیک به باکتری های روده ای آسیب می رساند؛ در نتیجه تولید ویتامین های گروه B در فرد دچار اختلال می شود. 
وی خوردن ماست را در زمان مصرف آنتی بیوتیک درحل این مشکل مؤثر دانست و به ایسنا گفت: ماست به دلیل اینکه بطور طبیعی حاوی باکتری های مفید از دو خانواده استرپتوکوکسی و لاکتوباسیل است، رشد باکتری های مفید روده ای را افزایش داده و در نتیجه منجر به حفظ سلامت روده به ویژه در زمانی که فرد آنتی بیوتیک مصرف می کند، می شود. 
لازم به یادآوری است والدین مصرف ماست را در طول درمان آنتی بیوتیکی فرزندانشان هرگز فراموش نکنند. 

[ سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

سطح پايين قند خون بعد از يک وعده ي غذايي مي تواند به دليل يکي از موارد زير باشد:
1- انسولين بيش از حد نياز
پانکراس افراد مبتلا به ديابت نوع يک، توانايي توليد انسولين را از دست داده است. اين توضيح نشان مي دهد که اين افراد براي تنظيم و کنترل قند خون شان به دريافت منظم انسولين نياز حياتي دارند. ديابتي ها اغلب اوقات يک دوز مختصري از انسولين را بايد موقع صرف غذا استفاده نمايند؛ حال اگر اين دوز بالاتر از حد طبيعي باشد ممکن است موجب افت شديد قند خون شود؛ حتي بعد از يک وعده ي غذايي.
در مورد افرادي که ديابتي نيستند، کاهش قند خون بعد از يک وعده ي غذايي مي تواند نشان دهنده ي فعاليت بيش از حد پانکراس باشد؛ شرايطي که تحت عنوان "هايپرانسولينميا" ناميده مي شود.
2- فقدان کربوهيدرات:
غذاهاي مختلف ميزان کربوهيدرات شان بسيار متغير است. مثلا موز تقريبا دو برابر هندوانه کربوهيدرات دارد، در حالي که برنج مي تواند تا 6 برابر بيشتر از کدو تنبل کربوهيدرات داشته باشد.
يک برنامه ي غذايي متعادل بايد حاوي يک منبع کربوهيدراتي باشد، مثلا سيب زميني، نان، ماکاروني، برنج و لوبياها در ميان ديگر غذاها بيشتر به چشم بخورد.
فردي که يک رژيم فقير از کربوهيدرات را دريافت مي کند ممکن است کاهش سطح قند خون را حتي بعد از يک وعده ي غذايي، تجربه کند.
3- وجود تومور در لوزالمعده:
اگر فردي با ميزان انسولين طبيعي، قند خون پاييني بعد از صرف يک وعده ي غذايي غني از کربوهيدرات داشته باشد، اين مي تواند نمايانگر وجود تومور در پانکراس وي باشد.
سرطان قسمت انسولين ساز پانکراس معمولاً خوش خيم و بي خطر است، به اين معني که رشد خيلي وسيعي نمي کند و ديگر اين که به ديگر قسمت هاي بدن پخش و گسترده نمي شود. 

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

7 اشتباه رایج درباره بهداشت مو

افسانه اول: کوتاه‌کردن زود به زود موها باعث می‌شود موها سریع‌تر رشد کنند.
واقعیت: موهای شما در هر ماه، 1 تا 5/1 سانتی‌متر رشد می‌کند، چه آنها را قیچی کنید و چه به حال خود رهایشان کنید. البته ممکن است در تابستان موها اندکی سریع‌تر رشد کنند ولی شما نمی‌توانید با کمک قیچی آرایشگری کاری بکنید که سرعت رشد موهایتان افزایش یابد. در واقع، کوتاه‌کردن موها یک کار انجام می‌دهد: انتهای خراب و دو شاخه موهایتان را حذف می‌کند و باعث می‌شود موهایتان ظاهر بهتری پیدا کنند.
افسانه دوم: اگر یک موی سفید را بکنید، به جای آن دو سه تار موی سفید جدید درمی‌آید.
واقعیت: اگرچه این مطلب یک افسانه است و حقیقت ندارد ولی کندن موها عادت بدی است. کندن موها به ریشه آنها آسیب می‌زند و باعث ایجاد عفونت یا اسکار (جوشگاه) می‌شود، یعنی جای آن باقی مانده و مویی در آنجا رشد نمی‌کند.
افسانه سوم: شستشوی موها با آب سرد پس از شامپو زدن، باعث درخشندگی موها می‌شود
واقعیت: این کار ممکن است خواب را از سر شما بپراند ولی تاثیری در درخشندگی موهای شما ندارد.
افسانه چهارم: برای اینکه موهایتان واقعا تمیز شود، باید چند بار آنها را شامپو بزنید و بشویید.
واقعیت: یک بار شامپوزدن و شستشوی درست هم همین کار را می‌کند.
افسانه پنجم: اگر در روز 100 بار موهایتان را برس بزنید، برای موها خیلی مفید است.
واقعیت: برس زدن فقط برای این است که به موها حالت بدهید. برس‌زدن زیادی، موها را از فولیکو‌ل‌های‌شان بیرون می‌کشد و تارهای مو را ضعیف می‌کند. همچنین برای موهای چرب، مناسب نیست چون موجب چرب شدن بیشتر مو می‌شود.
افسانه ششم: با کمک برخی محصولات آرایشی، می‌توان انتهای دو شاخه موها را ترمیم کرد.
واقعیت: وقتی موها دو شاخه می‌شوند، دیگر این اتفاق افتاده و تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید، این است که قیچی را بردارید و آنها را ببرید. البته برخی آرایشگران با کمک مواد آرایشی خاصی که حاوی موم هستند، کاری می‌کنند که انتهای دوشاخه موها به هم چسبیده و کمتر جلب توجه کند. اما عقل می‌گوید که همان قیچی‌کردن، کار راحت‌تری است.
افسانه هفتم: استرس باعث ریزش موها می‌شود.
واقعیت: موهای شما همیشه در حال ریزش هستند و به‌طور طبیعی روزانه 50 تا 120 تار موی شما می‌ریزند ولی این امکان وجود دارد که وقتی شما به طرز وحشتناکی دچار استرس هستید (یعنی یک چیزی در حد طلاق گرفتن یا از دست دادن شغل) چند تار مو بیشتر بریزد. البته بارداری و مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌ها هم همین اثر را دارند ولی مهم این است که بعد از گذشت چند هفته، وقتی اوضاع رو به راه شد، این موها دوباره رشد می‌کنند. 

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

چه کسی نياز به انجام آزمايش HIV دارد؟

در صورتی که شما سابقه انجام هر کدام از رفتارهای خطرناک زير را داشته ايد٬ نياز به انجام آزمايش HIV دارید:
* استفاده از سوزن و سرنگ مشترك در اعتياد تزريقی (‌حتی برای يك بار)
* ابتلاء به بيماری های آميزشی (مثل سوزاك، سيفليس، تبخال و زگيل تناسلی)
* با فرد آلوده به HIV تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد.
* با فرد تزريق كننده مواد مخدر (حتی همسر) تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد.
* با فرد دارای سابقه ابتلاء به بيماريهای آميزشی تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد.
* بدون اطلاع از سابقه ابتلاء فردی به بيماريهای آميزشی تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد.
* با فرد دارای سابقه روابط جنسی با مردان يا زنان ديگر تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد.
* با فرد دارای سابقه روابط جنسی با نوع همجنس تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد. (خصوصاً اگر رابطه بين دو مرد بوده و در اين رابطه وی مفعول بوده باشد.)
* با فردی كه در نواحی پر خطر زندگی می كند، تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد. (مناطقی كه در آن آمار ميزان افراد آلوده به HIV زياد می باشد. مثلاً بعضی كشورهای آفريقايی، کشورهای تازه استقلال يافته روسيه، افغانستان و كشورهای ناحيه خليج فارس)
* استفاده از مشروبات الكلی و مواد مخدر قبل از تماس جنسی (ترياك، هروئين، قرص اكستاسی، حشيش، گرس و .... )
* سابقه تجاوز و سوء استفاده جنسی قرار گرفتن 

[ شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

متخصصان شش دلیل مهم برای ضرورت خواب خوب دارند. اگر کم خواب هستید ، احتمالا مشکلاتی وجود دارد که باید به رفع آن بپردازید.
«هلث دی» ، نتایج یک مطالعه را در زمینه دلائل ضرورت خواب کافی به صورت زیر ارائه می کند:
- کمک به یاد آوری : خواب به قوه یادگیری و حافظه کمک می کند. در حال خواب مغز اطلاعات جدید را به حافظه می سپارد تا از طریق فرآیندی به نام تقویت حافظه بیاد آورده شود.
- برای لاغر ماندن: کم خوابی مزمن ممکن است با تاثیر بر راهی که بدن کربوهیدرات ها را فرآیند و ذخیره می کند ، و با تغییر سطوح هورمون هایی که اشتها را کنترل می کنند ، باعث اضافه وزن شود.
- سالم ماندن: اگر طی شب خواب کافی نداشته باشید احتمال بیشتری وجود دارد که در طول روز خواب آلود باشید که این هم خطر افتادن و اشتباهاتی مانند تصادفات رانندگی و خطای کار راافزایش می دهد.
- شاد ماندن: کمبود خواب می تواند منجر به کج خلقی ، بی حوصلگی ، مشکل در تمرکز ، و بداخلاقی شود. همچنین باعث خستگی و مانع انجام فعالیت هایی می شود که از آن لذت می برید.
- حفظ سلامت قلب: تحقیقات نشان میدهد که بین اختلالات جدی خواب و هایپرتنشن (فشار خون بالا) ، افزایش سطوح هورمون استرس ، و بی نظمی ضربان قلب ارتباط وجود دارد.
- حفظ توان بدنی: کمبود خواب سیستم ایمنی را تضعیف می کند. 

[ جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 458
بازدید دیروز : 2472
بازدید هفته : 7471
بازدید ماه : 17515
بازدید کل : 297993
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس