عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

استفاده از تلفن همراه مي‌تواند موجب سردردهاي عصبي شود

گزارش‌هايي از افزايش فراواني تومورهاي مغزي و تشنجات صرعي بدنبال استفاده از تلفن همراه وجود دارد. 
به نوشته يك مقاله، به نظر مي‌رسد استفاده از تلفن همراه مي‌تواند باعث ايجاد و يا تشديد دردهاي نوالژيك سر و صورت و سردردهاي عصبي شود. 
رضا رياسي" از دانشگاه علوم پزشكي خراسان جنوبي در مقاله خود نوشت: احتمال ايجاد كمر درد با علائم راديكولر در مسير عصب سياتيك بدنبال استفاده از تلفن همراه به خصوص در افرادي كه دستگاه موبايل را روي كمربند خود مي‌بندند وجود دارد احتمالا اين عوارض از طريق الكترو مغناطيسي ايجاد شده در اطراف دستگاه موبايل مي‌باشد كه مي‌تواند باعث القاء جريان الكتريكي در مسير يك يا چند عصب محيطي يا آزادسازي كوانتاي حاوي نوروترانسميترهاي محرك حس درد باشد. 
در اين مقاله سه مورد از عوارض استفاده از تلفن همراه گزارش شده است كه شامل يك مورد نورالژي عصب تري ژموي يك طرف و دو مورد سردرد يكي به تيپ ‪ Tensin‬و ديگري تيپ ‪ Cluster‬مي‌باشد كه بصورت واضح با استفاده از موبايل ايجاد مي‌شود. 
اين مقاله در سيزدهمين كنگره بين‌المللي بيماري‌هاي مغز اعصاب و الكتروفيزيولوژي باليني ايران ارائه شده است. 

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بعد از غذا 7 کار ممنوع

1- آب ننوشید: بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیر معده می شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشیم.

2- سیگار نکشید: به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می آید. سیگار محیط معده را اسیدی می کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.

3- میوه نخورید: از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذا است بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.

4- حمام نکنید: حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می کند و بر هضم غذا اثر منفی می گذارد.

5- راه نروید: حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید چون هضم غذا بهتر صورت می گیرد.

6- نخوابید: در مورد خوابیدن تأکید اکید می شود که حداقل 2 ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.

7- چای ننوشید: در میهمانی ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می گذاریم چای می تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود. 

[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید
زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

گر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید
هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید. 

اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید
مطالعه‌ای كه در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپكینز صورت گرفته نشان داده، یك تركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكو‌باكتر پیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از كار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند.

اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید
چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میل كنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.

[ سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نگاهی به غذاهایی که افراد سالم می‌خورند
بدون شک افرادی را دیده‌اید که پوست خوش آب و رنگی دارند و همیشه سالم و سرحال به نظر می‌رسند. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید شاید این سلامت مربوط به تغذیه‌ی آن‌ها باشد؟ آیا هیچ وقت کنجکاو نشده‌اید بدانید این افراد چه مواد غذایی مصرف می‌کنند که همیشه سالم و سرحال هستند؟ در این مقاله قصد داریم راز نشاط و سلامت این افراد را فاش کنیم. با ما همراه شوید تا بدانید افراد سالم چه می‌خورند؟

ماهی آزاد
متخصصان تغذیه معتقدند ماهی آزاد در مقایسه با انواع ماهی‌های دیگر دارای ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری است.
از این گذشته آماده کردن و پخت آن نیز بسیار ساده و راحت است. پس برای حفظ سلامت خود از این ماهی خوشمزه غافل نشوید. 

آرد گندم کامل 
آرد گندم کامل در مقایسه با آرد سفید غنی شده حاوی چهار برابر فیبر و رویِ بیشتر، دو برابر کلسیم بیشتر و شش برابر منیزیم بیشتر است.
برای مصرف کودکان توصیه می‌شود این آرد را به میزان مساوی با آرد سفید مخلوط کرده و در تهیه کیک و پنکیک کودکان استفاده کنید. برای جلوگیری از ترشیدن آرد، آن ‌را در یخچال نگهداری کنید.

آب انار
البته آب انار طرفداران زیادی دارد. اگر چه ممکن است آب انار نسبت به آب میوه‌های دیگر کمی گران‌تر باشد اما باید بگوییم که این آب میوه خوش‌رنگ و خوش‌طعم، آنتی اکسیدان‌های بیشتری هم دارد.

فلفل دلمه ای قرمز
متخصصان معتقدند که در بین مواد غذایی مختلف فلفل دلمه‌ای قرمز یک سوپراستار است.
فلفل دلمه‌ای قرمز کم کالری است و منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین C و بتاکاروتن و همچنین فولات یا همان اسید فولیک است.
این فلفل را می‌توانید به صورت خام میل کنید یا نگینی خردش کرده و به غذاهای سرخ کرده‌تان اضافه کنید.

گلابی
گلابی یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که بیشترین میزان فیبر را دارد.
متخصصان بر این عقیده‌اند که گلابی به طور متوسط پنج گرم فیبر برای بدن تأمین می‌کند. گفتنی است که زن‌ها روزانه به 25 گرم فیبر نیاز دارند. در هر حال از این میوه غافل نشوید. حتی می‌توانید ورقه ورقه‌اش کرده و به سالاد میوه و سبزیجات‌تان اضافه‌اش کنید.

آب پرتقال
امروزه انواع مختلف آب پرتقال به بازار عرضه می‌شود: آب پرتقال‌هایی که حاوی امگا 3، کلسیم و ... است.
متخصصان توصیه می‌کنند آب پرتقال‌های غنی شده از کلسیم و ویتامین D مصرف کنید.

شیر سویا
شیر سویا سرشار از فیبر بوده و برای بدن بسیار مفید است. شیر سویا به صورت غنی شده نیز وجود دارد یعنی اینکه ویتامین D و B12 به آن افزوده می‌شود. باید بگوییم که هر فنجان شیر سویا حاوی نه گرم پروتئین است. 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

مصرف بي‌رويه استامينوفن خطر ابتلا به آسم و بيماريهاي ريوي را افزايش مي‌دهد

مصرف دايم و بدون تجويز مسكن استامينوفن خطر ابتلا به آسم و بيماري مزمن گرفتگي ريوي را افزايش داده و در صورت مصرف روزانه باعث آسيب فعاليت ريه‌ها مي‌شود. در اين تحقيقات كه از سوي موسسه ملي پژوهشي آزمايشي بهداشت و تغذيه دانشگاه ناتينگهام انگليس صورت گرفته است، محققان حدود 13 هزار و 500 آمريكايي را طي سالهاي 1988 تا 1994 از نظر ميزان مصرف آسپرين، استامينوفن و ايبوپروفن مورد مطالعه قرار دادند. به گفته اين محققان، مصرف دوز بالاي استامينوفن ميزان يك آنتي‌اكسيدان «گلوتاتيون» را در بافت شش‌ها كاهش مي‌دهد كه اين امر منجر به آسيب ريه بروز بيماريهاي تنفسي و آسم مي‌شود. در اين مطالعات در مورد ساير مسكن‌ها از جمله آسپرين و ايبوبروفن اين نتايج به دست نيامد. شايان ذكر است، نتايج اين مطالعات در مجله آمريكايي طب تنفسي و مراقبت‌هاي حياتي منتشر شده است. 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

1. موهای خود را بیش از یکبار در شبانه روز شانه نکنید.مراقب ورود شوره سر (حتی بصورت نامرئی) به چشمها و مجرای تنفسی خود باشید. 
2. هنگام دویدن و راه رفتن سر خود را بالا نگهدارید. هنگام نشستن و خوابیدن برعکس سر خود را پایین نگهدارید. 
3. توجه بیش از حد به وزن، سودمند نیست. بدن انسان قادر است بصورت خودکار میزان ورودی، جذب و میزان دفع را تنظیم نماید و اشتهای طبیعی نیز متناسب با آن میباشد. هرچه قدر دوست دارید بخورید. 
4. اگر نیاز مالی ندارید، لازم نیست روزی 8 ساعت کار کنید. بهترین تعداد ساعات کاری بین 5 الی 6 ساعت میباشد. 
5. هرگز پشت مانیتور (های قدیمی) که روشن هستند قرار نگیرید. ضرر آنها از خیلی از دستگاههای عکسبرداری بیشتر است. 
6. ورزش و تحرک در ابتدای صبح نه تنها سودمند نیست بلکه خطرناک نیز هست. سعی کنید آن را در حداقل 3 ساعت بعد از بیداری و یا عصر انجام دهید. 
7. توجه بیش از حد به امور سیاسی، ورزشی و اقتصادی برای سلامت روان مضر بوده و در دراز مدت به علت عدم امکان تسلط بر کنترل آنها، باعث اختلالات روانی میگردد. 
8. معجزه جواهر آلات برای خانم ها را فراموش نکنید. حتی اگر صرفا به دیدن آنها باشد. 
9. هیچگاه به پهلو نخوابید. سعی کنید در جهت عمود بر محور مغناطیسی زمین بخوابید.  

[ جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

چند نکته کوتاه

1.روزانه بيش از دو فنجان قهوه ننوشید.

2.قرص و داروها را با آب خیلی سرد تناول نکنید.

3.بعد از ساعت 5:00 از خوردن غذای چرب خوداری کنید.

4.در صبح آب بيشتر و در شب آب كمتر بنوشيد.

5.از سمعکهای تلفن ثابت و موبایل برای مدت طولانی استفاده نکنید.

6.بهترین زمان خواب از ساعت 10:00 شب تا ساعت 6:00 صبح است.

7.بعد ازخوردن دارو فورا" به خواب نروید.

8.زمانیکه باتری موبایل ضعیف است با جایی تماس نگیرید و تماس کسی را جواب ندهید چون در این حالت امواجی که گوشی منتشر می کند 1000 برابر است. 

[ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اگر می خواهید جوانی خودتان را حفظ کنید این شش نوع غذا را فراموش نکنید:روغن زیتون،ماست،ماهی،شكلات، آجیل و توت سیاه!

1- روغن زیتون: چهار دهه پیش نتیجه مطالعات محققان 7 كشور به این نتیجه دست یافت كه چربی های اشباع نشده تك ظرفیتی در زیتون به طور بارزی باعث كاهش سرعت ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان می شود. اكنون ما میدانیم كه روغن زیتون دارای پلی فنول ها و آنتی اكسیدانهای قوی می باشد كه مانع ابتلا به بیماریهای مرتبط با سن فرد می شود.

2- ماست: در دهه 1970 شایع شد كه تعداد افراد بالای صد سال در كشور جورجیا بیشتر از سایر كشورها است و گزارشات آن زمان اعلام كرد كه علت این امر یعنی طول عمر زیاد خوردن ماست است . غذایی كه در تمام رژیم های غذایی مردم جورجیا وجود دارد. در حالیكه به طور مستقیم قدرت معجزه آسای ماست هنوز ثابت نشده بود. ماست منبع غنی از كلسیم است كه مانع ابتلا به استئو پروسیز می شود و كمك موثری در حفظ سلامت دستگاه گوارش است و خطر ابتلا به بیماریهای گوارشی مرتبط با سن را كاهش می دهد.

3- ماهی: سی سال پیش محققان شروع به مطالعه در مورد علت عدم ابتلای بومیان آلاسكا به بیماریهای قلبی كردند. اكنون دانشمندان می دانند كه علت این امر مصرف فوق العاده زیاد ماهی توسط آنها بوده است. ماهی منبع فراوان از روغن امگا 3 است كه مانع رسوب كلسترول در شریان ها و آریتمی قلبی می گردد.

4- شكلات: در بین مردم كنا از جزیره سان بلاس، دور از سواحل پاناما ، سرعت ابتلا به بیماریهای قلبی 9 برابر كمتر از مردم خود پاناما می باشد . و اما دلیل؟! مردم كنا نوعی نوشیدنی كه سرشار از كاكائو می باشد به مقدار زیاد مصرف می كنند. كاكائو منبعی غنی از فلانوول ها می باشد كه سلامت عملكرد رگ های خونی را حفظ می كند و در نتیجه خطر ابتلا به فشار خون ، دیابت نوع دو، بیماریهای كلیوی و دیوانگی را كاهش میدهد.

5- آجیل: مطالعات نشان میدهد كه افرادی كه آجیل می خورند به طور متوسط 2/5 سال بیشتر عمر می كنند. آجیل منبع غنی از روغن های اشباع نشده است و بنابر این خاصیتی شبیه روغن زیتون دارند. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین ، مواد معدنی و فیتوشیمیایی ها مثل آنتی اكسیدان ها می باشد.

6- توت سیاه: در یك مطالعه برجسته كه در سال 1999 به چاپ رسید محققان تاثیر مصرف توت را در افزایش طول عمر موشهای آزمایشگاهی نشان دادند. كه این تاثیر د رمورد انسان نیز صدق می كند. تركیبات موجود در توت التهاب و آسیب های احتراقی را تسكین می دهد همچنین مانع كاهش حافظه و عملكرد مغزی می شود. 

[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 10 اشتباهی که به مغز آسیب می رساند؟

نخوردن صبحانه
کسانی که صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائین تری افت می‌کند
این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود

پرخوری
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای مغز) شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می‌شود


مصرف دخانیات
این امر باعث کوچک شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود

مصرف زیاد قند و شکر
مصرف زیاد قند و شکر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌کند
 و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد

آلودگی هوا
مغز بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن ماست
دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن تامینی مغز شده و منجر به کاهش کارآیی مغز می‌شود

کمبود خواب

خواب به مغزمان اجازه استراحت می‌دهد
دوره طولانی کاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد

پوشاندن سر به هنگام خواب
خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اکسید کربن
 و کاهش تجمع اکسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد

کار کشیدن از مغزتان در هنگام بیماری

 کار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممکن است منجر به کاهش کارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود

کاهش افکار مثبت
فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است
کاهش افکار مثبت مغزی ممکن است باعث کوچک شدن مغز شود

کم حرفی
مکالمات انتزاعی (ذهنی) منجر به عدم ترویج بهره وری از مغز خواهد شد 

[ سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

متخصصان قلب معتقدند 7 روش ساده زندگی می‌تواند طول عمر افراد تا بیش از 100 سال را تا حدود 90 درصد افزایش دهد.
افراد می‌توانند با پیروی از این مراحل هفت‌گانه احتمال تعویق در ابتلا به بیماری‌های کشنده و حفظ کیفیت زندگی را افزایش دهند.
1. فعال باشید.
کم‌تحرکی می‌تواند 4 سال از دوره زندگی یک فرد بکاهد.
2. سطوح کلسترول خود را کنترل کنید.
3. از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.
4. فشارخون را کنترل کنید.
فشارخون منظم خطر سکته را تا 40 درصد و خطر حمله قلبی را تا 25 درصد کاهش می‌دهد.
5. وزن مناسب داشته باشید و آن را حفظ کنید.
چاقی می‌تواند تا 4 سال از عمر شما بکاهد.
6. دیابت را کنترل کنید.
دیابت؛ خطر فشارخون بالا، تصلب شرایین، تنگی عروق، بیماری تصلب عروق و سکته را افزایش دهد.
7. از تنباکو دوری کنید.
به محض این‌که از مصرف سیگار خودداری کنید، خطر بیماری قلبی و سکته کاهش می‌یابد. 

[ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بهترین ساعت صرف صبحانه چه موقع است؟

دکتر محققی متخصص تغذیه گفت: به منظور پاک شدن دستگاه ادراری از مواد زائد شب و روز گذشته توصیه می‌شود که...
بهترین زمان مصرف صبحانه بین ساعات 6 تا 8 صبح است که دستگاه گوارش و دستگاه ادراری از مواد زائد روز و شب گذشته پاک شده است.
دکتر محققی متخصص تغذیه گفت: به منظور پاک شدن دستگاه ادراری از مواد زائد شب و روز گذشته توصیه می‌شود که در فاصله زمانی 3 تا 5 بامداد یک لیوان آب آشامیدنی نوشیده شود.
وی گفت: بی اشتهایی به ساعت صبحانه و مقدار ناهار روز قبل و نیز مقدار و نوع غذای شب قبل و عواملی مانند دیر خوابیدن، زود بیدار شدن و فاصله زمانی کم میان بیدار شدن و خروج از منزل بستگی دارد.
دکتر محققی تصریح کرد: علت تمایل نداشتن به صرف صبحانه در افراد و خانواده‌های مختلف، متفاوت است و توصیه یک دستورالعمل یکسان برای تمام افراد صحیح به نظر نمی‌رسد. هر فرد و یا خانواده باید عوامل فوق را بررسی کنند تا عامل بی‌‌میلی به مصرف صبحانه را شناسایی و اقدام به رفع آن کنند. 

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

زمستان‌ها به علت استفاده ار دستگاه‌های گرم‌کننده هوای درون خانه‌ها خشک می‌شود

و این وضع به خصوص برای کسانی که از قبل پوست خشک دارند،‌ ممکن است ناراحتی به بار آورد. این 6 توصیه می‌تواند به این افراد کمک کند

1.دمای خانه‌تان را قدری پایین‌تر آورید. هوای گرم خشک‌تر از هوای سرد است. 

2.از دستگاه‌های مرطوب‌کننده‌های هوا استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌های هوا می‌توانند مفید باشند. اما، مشکل این است که رطوبت زیاد هوا (بسته به این که درزها و منافذ اتاق تا چه اندازه پوشانده شده‌اند) ممکن است جذب دیوارها و مبلمان شود یا به سرعت اتاق را ترک کند. 

3.حمام و دوش آب گرم، نه داغ، بگیرید. آب گرم، موارد چرب را از پوست دور نموده و کمک می‌کند آب را در خود نگاه دارد. برخی از پزشکان، حمام‌ روغن زیتون را تجویز می‌کنند. این کار را می‌توانید، با رقیق کردن یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون در یک فنجان آب گرم و مالیدن آن بر روی پوست‌تان، انجام دهید.

4.از صابون ملایم استفاده کنید. صابونی مانند Dove انتخاب مناسبی است. 

5.لباس‌های سبک بپوشید. لباس‌هایی که بند و بست زیادی دارند، پوست را خشک می‌کنند. 

6.از خود محافظت کنید. هوای سرد و پر باد و طوفان، پوست را به شدت خشک می‌کند. پس، یادتان باشد که در این هوا خود را کاملا بپوشانید. 

[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نوشابه نخورید مخصوصا کوکاکولا

اما آيا می‌دانيد:
*در بسياری از ايالت‌های آمريكا، مامورين پليس راه دو گالن كوكاكولا در صندوق‌عقب ماشينشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با كمك آن از جاده پاك كند.
*اگر تكه‌ای از گوشت گاو را در يك كاسه كوكاكولا قراردهيد، پس از دو روز ناپديد می‌شود.
*برای تميز كردن توالت: يك قوطی كوكاكولا را داخل كاسه توالت بريزيد و يك ساعت صبر كنيد، سپس با آب پر فشاربشوييد. اسيد سيتريك موجود در كوكاكولا لكه‌ها را از سطوح چينی می‌زدايد.
*برای برطرف‌كردن لكه‌های زنگ از سپر آب‌كرم كاری شده اتومبيل: سپر را با يك تكه كاغذ (فويل) آلومينيوم مچاله‌شده آغشته به كوكاكولا بساييد.
*برای تميز كردن فساد قطبهای باتری اتومبيل: يك قوطی كوكاكولا را روی قطبها بريزيد تا با غليان كردن، آن را تميز كند.
*برای شل كردن پيچ و مهره‌های زنگ زده: تكه‌ای پارچه را كه در كوكاكولا خيس شده است برای چند دقيقه بر روی پيچ و مهره قرار دهيد.
*برای پختن گوشت ران آبدار: يك قوطی كوكاكولا را داخل ماهی‌تابه خالی كنيد، گوشت را لای كاغذ آلومينيوم بپيچيد; و داخل ماهی‌تابه بپزيد. سی دقيقه قبل از اتمام پخت، كاغذ آلومينيوم را باز كنيد، و آب گوشت را با كوكاكولای داخل ماهی‌تابه مخلوط كنيد تا سس قهوه‌ای رنگ عالی‌ای به دست آيد.
*برای پاك كردن چربی از لباسها: يك قوطی كوكاكولا را داخل ماشين‌لباسشويی پر از لباسهای چرب خالی كنيد، پودر لباسشويی اضافه كنيد و ماشين را روی دور عادی روشن كنيد. كوكاكولا به تميز شدن لكه‌های چربی كمك می‌كند.
*كوكاكولا همچنين بخار آب را از روی شيشه جلوی اتومبيل تميز می‌كند. (در مناطق سرد و مرطوب، مثل Midwest درشمال ايالات متحده آمريكا، گاهی اوقات شيشه جلوی اتومبيل از بيرون بخار می‌كند كه با برف‌پاك‌كن پاك نمی‌شود
.
 

*ماده موثر كوكاكولا اسيد فسفريك با PH برابر2.8 است. اسيد فسفريك ناخن را در مدت حدود ۴ روز حل می‌كند. همچنين كلسيم را از استخوانها می‌زدايد و عامل اصلی افزايش روز‌آفزون پوكی استخوان است.

[ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

تب دارید؟
ماست میل کنید.
قبل از شروع فصل گرده افشانی ماست زیاد مصرف کنید.
همچنین بطور روزانه از عسل محلیمنطقه خود میل کنید.
برای جلوگیری از سكته:
چای بنوشید.
با مصرف مرتب چای از رسوب چربی بر روی دیواره شریان ها جلوگیری کنید.
(در مورد خودم چای اثر خوبی برای کاهش اشتها داشته و مانع اضافه وزن شده است.... چای سبز برای سیستم ایمنی فوق العاده است)!
بیخوابی دارید؟
عسل بخورید.
از عسل بعنوان داروی مسكن و آرام بخش استفاده کنید.
دچار آسم هستید؟
پیاز بخورید.
مصرف پیاز التهاب نایژك ها را از بین می برد.

[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بهداشت خواب

بهـداشـت خواب عبارت است از مجموعه عاداتي كه بشما كمك مي كنند تا خواب راحتي را تجربه كنيد. شما مي تـوانـيد با چند اصـلاح و تـعـديـل در شيـوه زنـدگي خـود بطور چشمگيري كيفيت خـواب خـود را بـهبـود بـخشـيد.

اهـمـیت خـواب در انسان بسیار بیـشـتر از آنـست که شما تصور می کنــید. نقش خواب در حفظ سـلامـت جـسم و روان حیاتی میباشد.
تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیـم نـورون هــا و حــفـظ کـارآمـدی سیسـتــم عـصـبـی، سـامانـدهـی یـادگـیری و حافظه، و رشد کودکان و نوجوانان (80 درصد هورمون رشد حین خواب ترشح میگردد) از نقشهای عمده خواب میباشند. بنابراین محرومیت از خواب و کمبود خواب اثرات مخرب و نامطلوبی بجای میگذارد مانند:

1- سیستم ایمنی بدن شما ضعیف و نا کارآمد میشود.
2- ناتوانی در تمرکز کردن. قدرت تمرکز شما با میزان خواب شما ارتباط مستقیم دارد.
3- چرت زدن در طی روز.
4- احساس تحریک پذیری، افسردگی، اضطراب، بد خلقی و خستگی در طی روز.
5- اشکال در بلند شدن از خواب.
6-کاهش توان یادگیری و حافظه.کاهش کارایی ذهنی.کاهش هوشیاری.
7-افزایش خشونت طلبی.

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

هشت روش موثر در بازسازی حافظه

. موز بهترین دوست حافظه: ویتامین B بهترین تغذیه حافظه است و موز دارای این منبع غنی می باشد.
٢. مهربانی با خویشتن: انجام کارهای مورد علاقه مانند خریدن یک شاخه گل, کتاب رمان, ملاقات دوستان قدیمی و... باعث افزایش ترشح هورمون " دوپامین " می شود که احساس خوبی را در فرد به وجود می آورد و این افزایش تاثیر مثبتی بر سلسله اعصاب و آن بخش از مغز که مسئول حافظه است می گذارد.
٣. قدم بزنید: زنان یا مردانی که به طور مرتب قدم می زنند بسیار کمتر دچار فراموشی می شوند. چرا؟ تحقیقات نشان داده است که فعالیت, ارتباط مغزی را در بخشی که ذهن مسوول حافظه است گسترش می دهد.
٤. غذای سس دار نخورید: بر اساس تحقیقات انجام شده برروی عادت غذایی بیش از ٨ هزار نفر, استفاده از این نوع سس ها و غذاهای سویا دار باعث کاهش قدرت حافظه می شود. علت آن است که یک ماده شیمیایی موجود در این نوع سس ها و سویا که گفته می شود ضد سرطان و بیماری قلبی است دقیقا عکس این خواص را با خود دارد. با این حال یک بار خوردن آن در هفته چندان مشکلی ندارد!
٥. خواب به موقع: یک استراحت خوب مغز می تواند اطلاعات بیشتر و بهتری را به حافظه شما باز گرداند تا مغزی که تمام روز را بدون استراحت گذرانده باشد .
٦. بیشتر به خودتان برسید: تحقیقات نشان می دهد افرادی که رژیم های غذایی بسیار کم کالری در برنامه روزانه خود دارند نه تنها پروسه اطلاع رسانی را بسیار کند انجام می دهند، بلکه از دیگر افراد هم سن و سال خود که این رژیم را ندارند نیز کمتر قادر به استفاده از حافظه خود می باشند. لذا به فکر خود باشید و رژیم های غیر موجه را فراموش کنید.
٧. چای گیاهی بنوشید: آهن برای عملکرد صحیح حافظه ضروری است و نوشیدنی های کافئین دار به علت دارا بودن موادی به نام " تانن " (اسید تانیک)، ٧٥ درصد آهن موجود در بدن را از بین می برند.
٨. خوردن قند و شکر مصنوعی را کاهش دهید: این امر ممکن است در کاهش وزن به شما کمک کند اما نوشیدن بیش از یک یا دو نوشیدنی رژیمی در طول روز حافظه دراز مدت شما را تخریب می کند. خوشبختانه تاثیرات منفی این مسئله دائمی نیست و شما به راحتی می توانید با قطع مصرف شیرینی های مصنوعی مجددا حافظه خود را اصلاح کنید.

[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اگر نمی خواهید بیمار شوید احساساتتان رابیان کنید.
هیجانات و احساساتیکه سرکوب یا پنهان شده باشند به بیماری‌هایی نظیر ورم معده، زخم معده، کمر درد ودرد ستون فقرات منجر می‌شوند.
سرکوبی احساسات بهمرور زمان حتی می‌تواند به سرطان هم بیانجامد. در آنزمان است که ما به سراغ یک محرم می‌رویم و رازها و خطاهای خودرا با او درمیانمی‌گذاریم!
گفتگو، صحبت کردن،کلمات، ... وسیله درمانی قدرتمندی هستند.
اگر نمی‌خواهیدبیمار شوید؛ تصمیم‌گیری کنید.
افراد دو دل ومردد دچار دلهره و اضطراب هستند. دو دلی و بی‌تصمیمی باعث می‌شود که مشکلات ونگرانی‌ها روی هم انباشته شوند.
تاریخ انسان براساس تصمیم‌گیری‌ها ساخته شده است. تصمیم‌گیری دقیقاً بهمعنی چشم‌پوشی آگاهانه از بعضی مزایا و ارزش‌ها برای به دستآوردن بعضیدیگراست.
افراد مردد در معرضبیماری‌های معدی، دردهای عصبی و مشکلات پوستی قرار دارند.
اگر نمی‌خواهیدبیمار شوید؛ به دنبال راه حل‌ها باشید.
افراد منفی،مشکلات را بزرگ می‌کنند و راه حل‌ها را نمی‌یابند. آن‌ها غم و غصه، شایعه و بدبینیرا ترجیح می‌دهند.
روشن کردن یک کبریتبهتر از تاسف خوردن از تاریکی است. زنبور، موجود کوچکی است اما یکی از شیرین‌ترینچیزهای جهان را تولید می‌کند.
ما همانی هستیم کهمی‌اندیشیم. افکار منفی باعث تولید انرژی منفی می‌شوند که آن‌ها نیز به نوبه خودتبدیل به بیماری می‌گردند.
اگر نمی‌خواهیدبیمار شوید؛ در زندگی اهل تظاهر نباشید.
کسی که واقعیترا پنهان نگاه می‌دارد، تظاهر می‌کند و همیشه می‌خواهد راحتو خوب و کامل به نظر دیگران برسد، در واقع بار سنگینی را بردوش خود قرارمی‌دهد.
مثل یک مجسمه برنزیبا پایه‌های گِلی. هیچ چیز برای سلامتی بدتر از نقاب به چهره داشتن و زندگی کردنبا تظاهر نیست.
این گونه افراد زرقو برق زیاد و ریشه و مایه اندکی دارند و مقصد آن‌ها داروخانه، بیمارستان و درد است.
اگر نمی‌خواهیدبیمار شوید؛ واقعیت‌ها را بپذیرید.
سرباز زدن ازپذیرش واقعیت‌ها و عدم اتکاء به نفس، ما را از خودمان بیگانهمی‌سازد. هسته اصلی یک زندگی سالم، یکی بودن و رو راست بودنبا خود است.
کسانی که این رانمی‌پذیرند، حسود، مقلد، مخرب و رقابت طلب می‌شوند. پذیرفتن انتقادها، کاریعاقلانه و ابزار درمانی خوبی است.
اگر نمی‌خواهیدبیمار شوید؛ اعتماد کنید.
کسانی که بهدیگران اعتماد ندارند نمی‌توانند ارتباط خوبی با دیگرانبرقرار کنند و نمی‌توانند رابطه پایدار و عمیقی با دیگران بهوجود آورند.
آن‌ها معنی دوستیواقعی را درک نمی‌کنند. بی‌اعتمادی باعث کاهش ایمان فرد می‌گردد.

[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اگر کم‌خون هستید
بهتر است به جای گوشت قرمز، غذاهای‌تان را با گوشت شترمرغ تهیه کنید زیرا به این ترتیب آهن بیشتری را دریافت خواهید کرد. غذای‌تان را با شربت آب‌لیموی تازه میل کنید زیرا ویتامین C دریافتی جذب آهن را بالا می‌برد.

اگر چربی خون دارید

به جای گوشت قرمز می‌توانید از مرغ استفاده كنيدو حداقل روغن را استفاده کنید. بهتر است نان مصرفی‌تان، از آرد جوی سبوس‌دار تهیه شده باشد تا چربی‌خونتان کاهش یابد.


اگر گیاه‌خوار هستید

در تهیه غذا از سویا استفاده کنید. یادتان باشد مخلوطی از نخود، لپه و لوبیا نیز می‌تواند مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای از نیاز به پروتئین را تأمین کند. البته خوردن غذا با یک لیوان آب‌میوه تازه خانگی می‌تواند جذب املاح دریافتی را بالا ببرد.

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

1- خوش بين باشيد: به زندگى با ديدى مثبت نگاه كنيد تا خود را به دليل احساس انرژى و خوشحالى بسيار زيادى كه نصيبتان خواهد شد، شگفتزده کنيد.
2 ديد گسترده ای داشته باشيد: اجازه ندهيد مشکلات كوچك شما را آشفته نمايد.
3 سپاسگزار باشيد: از ديگران قدردانى كنيد. از همكار خود به خاطر كمكش سپاسگزاری كرده و به دليل پيروزی در انجام كارش به او شادباش بگوييد.
4 كارهايى انجام دهيد كه از انجام دادن آنها لذت مى بريد: اتومبيلتان را بشوييد، به برخى تعميرات کوچک در منزل بپردازيد، تلويزيون تماشا كنيد، خريد برويد.
5 از جسم خود مراقبت كنيد: خوب بخوريد و خوب ورزش و استراحت كنيد. به باشگاه رفته و كمى بدويد يا در يك بازى ورزشى شركت كنيد.

6 برنامه هاى روزانه خود را عوض كرده تا انرژى جديدى پيدا كنيد.
7 با مردم در تماس باشيد: آيا به خاطر مى آوريد زمانى كه يك دوست قديمى به طور غيرمنتظره با شما تماس گرفت چه احساسى داشتيد؟ با افراد فاميل و يا دوستان قديمى خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شويد.
8 خلاق باشيد: روزنه اى براى انرژى خلاق خود بيابيد. اين ممكن است شامل كاردستى، بازسازى، نقاشى، ترسيم كاريكاتور، نويسندگى و يا حتى باغدارى باشد. مهم نيست كه چقدر مشغله داشته باشيد و يا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بى حالى مى كنيد، اگر زمانى را براى انجام فعاليت هاى خلاق اختصاص دهيد، احساسى شادتر و سالم تر خواهيد كرد.
 9- تخيل كنيد: آرزوها و بلندپروازى هاى خود را يادداشت كرده و به تدريج آنها را واقعيت بخشيد آنگاه هميشه چيزهايى براى انتظار كشيدن، و جايى براى متمركز كردن انرژى خود خواهيد داشت.
10 بخشنده باشيد: شايد زمان آن فرا رسيده باشد كه كسى (يا خودتان) را به خاطر چيزى كه اتفاق افتاده و يا گفته شده مورد بخشايش قرار دهيد. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پذيرفته و فراموش كنيد. بدانيد كه نمى توانيد زمان را به عقب برگردانيد. شادمانى خود را با از ياد بردن نااميدى ها و شكست هاى گذشته دوباره به دست آوريد. 

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

1- حرکت بیشتر
سعی کنید هر روز راههای تازه ای را پیدا کنید که به واسطه آن بیشتر بتوانید بدن خود را حرکت دهید. بین آسانسور و پله، پله را انتخاب کنید. هنگامی که قصد دارید دنبال بچه ها بروید، پیاده این کار را انجام دهید، با دوستانتان توپ بازی کنید، و علف های هرز باغچه را خودتان حرص کنید.
2- قطع چربی
از غذاهایی که کاملاً مشخص است که سرشار از چربی هستند خودداری کنید مانند: غذاهای سرخ شده، انواع برگر، و گوشته های پر چرب. محصولات لبنی پرچرب نظیر پنیرهای محلی، خامه، و شیر باید از انواع کم چربشان مورد استفاده قرار بگیرد. میزان مصرف کره، مارگارین، مایونز و انواع دیگر سس ها را نیز باید به کمترین میزان ممکن برسانید.
3- ترک سیگار
مطمئناً رای هیئت منصفه هم چیزی جز این نیست. از سال 1960 به بعد مشخص شد که استعمال دخانیات بهداشت عمومی بدن را به خطر می اندازد و به مردم سراسر جهان توصیه شد تا میزان مصرف سیگار را کاهش دهند؛ اما متاسفانه اخیراً رشد باورنکردی را در مصرف سیگار توسط جوانان و نوجوانان شاهد هستیم. آیا ممکن است این امر نوعی تهاجم فرهنگی قلمداد شود؟ و یا تاثیر هالیوود است؟ هنر پیشه های مطرح دنیای هالوود در فیلم های مشهور سیگار به لب دارند. هشیار باشید و با نوجوانان در این مورد صحبت کنید و به آنها بگویید که فضای رمانتیک و خشن هالیوود سرابی بیش نیست. خط مشی فکری روز: یک سیگار کمتر بکشید...
4- کاهش استرس
شاید صحبت کردن در مورد استرس کار ساده ای باشد، اما برخورد با آن قدری دشوار است. تکنیک هایی وجود دارند که محققان معتقدند با استفاده از آنها می توانید افکار مثبت بیشتری را به ذهن خود وارد کنید. 30 دقیقه در طول روز را صرف کاری کنید که از انجام آن لذت می برید، مثلا در وان آب گرم دراز بکشید، لب ساحل یا در پارک پیاده روی کنید، کتاب مورد علاقه تان را مطالعه کنید، به دیدن یکی از دوستانتان بروید،
5- محافظت در برابر آلودگی هوا
اگر نمی توانید در محیطی به دور از دود و دم زندگی کنید، حداقل وارد اتاق هایی که در آنها سیگار می کشند، نشوید، در محل های پر رفت و آمد ورزش نکنید، و در مکان های پر ترافیک آمد و شد نکنید.
6- کمربند ایمنیتان را ببندید
تحقیقات حاکی از این مطلب هستند که افرادی که از کمربند ایمنی استفاده می کنند، عمر طولانی ترین نسبت به سایرین دارند. همچنین بستن کمربند ایمنی احتمال آسیب دیدن در سوانح رانندگی را به میزان بسیار زیادی کاهش می دهد. خط مشی فکری روز: کمربند ایمنی را ببندید و باز کنید.
7- نخ دندان
پژوهش های جدید گویای این امر هستند که ارتباط مستقیمی میان طول عمر و نخ دندان وجود دارد. البته محققان دلیل قطعی این عمر را به درستی نمی دانند، شاید دلیلش این باشد که افرادی که دندان هایشان را با نخ تمیز می کنند، نسبت به سلامت عمومی بدن خود حساس تر بوده و اهمیت بیشتری به بهداشت خود می دهند.
8- توقف مصرف مشروبات الکلی
در مطالعات متعدد ثابت شده که مصرف الکل مضرات بیشماری را به همراه دارد و ضررهای آن بسی بیش از فوایدش است و می تواند منجر به بروز بیمار های کليوی و سرطان شود.
9- درونمای ذهنی مثبت
ارتباط مستقیمی میان زندگی سالم و چهره سالم وجود دارد. افرادی که در زندگی خود مشکلی نداشته و سالم زندگی می کنند، معمولاً چهره خندانی داشته و همیشه لبخند به لب دارند.

10- انتخاب مناسب والدین
ارتباط میان سلامتی افراد و ژنتیک آنها کاملاً مشخص است، اما نمی توان گفت به این دلیل که والدین شما در جوانی به دلیل ابتلا به نوعی بیماری خاص جان خود را ازدست داده اند، شما هم به همین درد مبتلا خواهید شد و هیچ تغییری در ژن های خود نمیتوانید ایجاد کنید.
 نکته 1+10-یک ضرب المثل عربي می گوید: "کسی که سالم است، امید دارد و کسی که امید دارد، همه چیز دارد."

[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

خوردن آب سرد بعد از غذا یعنی  خوش آمد گفتن به سرطان ! چون آب سرد مواد روغنی را که مصرف کرده اید سفت می کند و باعث کند شدن هضم می شود.

 

 گریه و خنده از یک قسمت مغز ناشی می شوند و هر دو در حد متعادل در سلامت انسان موثرند.  

 آدمی هنگامی که تب دارد سیستم ایمنی بدنش بهتر کار می کند.  

اگر یک قطعه یخ  فورا در محل کوفتگی بدن قرار گیرد ورم و کبودی رنگ آن  را کم خواهد کرد.

 

دیر خوابیدن ودیر بلند شدن از خواب باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نگردد. 

[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بي‌خوابي از جمله بيماري‌هايي است كه غالب مردم حداقل يك بار در زندگي خود آن را تجربه كرده‌اند. اين اختلال كه به دلايل مختلف از قبيل فشارهاي كاري، تنش‌هاي اجتماعي، استرس و اختلالات روحي و جسمي و گاهي به‌دليل بيماري در بدن ديده مي‌شود، درمان‌هاي متنوعي دارد كه يكي از كم ‌عارضه‌ترين آن‌ها استفاده از شيوه‌هاي درماني طب سنتي و مكمل در سراسر جهان است.

 
 
قبل از خواب رعايت كن
به گفته متخصصان رعايت نكاتي ساده به هنگام خواب تاثير مناسبي بر چگونگي و كيفيت خواب دارد. به‌عنوان مثال داشتن تختخواب مناسب و پاكيزه، تاريك كردن اتاق خواب، آرام بودن فضاي خانه، دوش آب گرم گرفتن، نوشيدن يك ليوان شيرگرم، صرف غذاي مختصر در وعده شام، حفظ آرامش، ‌مرورنكردن مشكلات و فشارهاي روزانه از عواملي است كه افراد را به داشتن خوابي آرام كمك مي‌كند. به گفته متخصصان بهتر است هنگام خواب از تماشاي تلويزيون به‌خصوص تماشاي فيلم‌هاي هيجان انگيز و درام و همين طور مطالعه كتاب و مرور اخبار و حوادث روزنامه‌ها پرهيز كرد.
 
 
درمان بي‌خوابي با طب سوزني
متخصصان طب سنتي چين شيوه‌هاي متنوعي براي درمان بي‌خوابي دارند كه يكي از مهم‌ترين و شايع‌ترين آن‌ها طب سوزني است. گياه درماني، اصلاح شيوه زندگي و رژيم غذايي از ديگر تكنيك‌هايي است كه در طب چيني براي درمان بي‌خوابي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. افراد زيادي در سراسرجهان وجود دارند كه از طريق اين روش تغييرات قابل ملاحظه‌اي را در كيفيت خواب‌شان احساس كردند، به‌گونه‌اي كه بدون نياز به مسكن يا قرص‌هاي خواب آور به خوابي آرام فرو رفتند.
 
 
 
تكنيك عطردرماني براي بي‌خوابي
متخصصان شيوه درماني عطردرماني با استفاده از رايحه روغن‌هاي گياه اسطوخودوس، سنبل، بابونه و ديگر روغن‌هاي آرامش بخش به درمان بيماري بي‌خوابي مي‌پردازند. در اين شيوه مقداري از روغن سنبل را در كيسه‌اي كوچك ريخته و آن را زير بالش يا در نزديكي محل خواب خود قرار مي‌دهند، رايحه اين روغن به مرور موجب ريلكس‌شدن بدن شده و اعصاب و روان فرد را آماده خوابيدن مي‌كند.

[ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

رژیم غذایی متعادل و متنوع برای هر فردی سنگ بنای زندگی سالم است ، در حالی که برخی از غذاها را باید همه بخورند غذاهایی هستند که منحصر به جنس افراد است ! در اینجا سه غذای مفید برای تمام مردان را معرفی میکنیم.

 1-  گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به احتمال زیاد یکی از بهترین مواد غذایی موجود برای مردان است . مطالعات اخیر نشان میدهد که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش میدهد همچین این ماده در پایین آوردن کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی نیز مفید است .

 2-  کلم بروکلی

کلم بروکلی و سبزیجاتی از این قبیل یک ضد سرطان قدرتمند هستند ، تحقیقات نشان میدهد که اثر ضد سرطانی این مواد غذایی در مردان چند برابر بیشتر بوده و این ماده غذایی را به عنوان یک ماده ضروری برای مردان معرفی میکند . در این تحقیقات تاثیر کلم بروکلی در سرطان پروستات و مثانه اثبات شده است.

 3 -  صدف

صدف یک ماده غذایی ضروری برای مردان بوده چرا که این ماده غذایی میتواند در افزایش باروری مردان تاثیر بسزایی داشته باشد . هر مردی با خوردن صدف به حفظ سطوح تستوسترون سالم در بدن خود کمک میکند و برای تولید اسپرم سالم یک ماده غذایی فوق العاده مفید است . صدف همچنین در کاهش ریزش موی سر نیز بسیار مفید است.

[ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

مایعات گرم زیادی بنوشید
 نوشیدن آب، بدن را تمیز می‌کند. در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند. لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود

آویشن دم کنید
آویشن سرشار از «فنول» است برای همین یک ضدعفونی کننده موثر می‌شود که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. متخصصان معتقدند که این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار موثر عمل می‌کند.
 برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید

سیر را دریابید
 سیر حاوی ماده ایی به نام «آلیسین» است که خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی است. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که روزانه سیر مصرف می‌کنند کمتر سرما می‌خورند و زمانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند علائم سرماخوردگی‌شان خیلی زود از بین می‌رود.

پیاز
پیاز ضدعفونی کننده‌ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.

با اسطوخودوس بخور کنید
بخور دادن در دوره‌ی سرماخوردگی باعث می‌شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش سرعت جریان خون می‌شود و به این ترتیب سرعت عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می‌شود.
 
سینه‌تان را با اکالیپتوس ماساژ دهید
 اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می‌کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به نام اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول‌های برونشیت تأثیر می‌گذارد.

آب نمک
 شستشو دادن بینی با سرم شستشو یا آب نمک معمولی باعث تمیز شدن مجاری بینی و از بین رفتن خلط می‌شود. زمانی که مجاری تنفسی شستشو داده نشود شرایطی به وجود می‌آید که میکروب‌ها در مجاری تنفسی بیشتر شوند.

[ جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

آیا می دانید مصرف بی رویه قرص های ویتامین A با التهاب مغز رابطه دارد.

آیا می دانید مصرف بی رویه قرص های ویتامین Dبا التهاب قلب رابطه دارد.

آیا می دانید مصرف بی رویه قرص های ویتامین E با اختلال کبدی رابطه دارد.

آیا می دانید مصرف بی رویه قرص های ویتامین های B با سردرد و واکنش های آلرژیک رابطه دارد.

آیا می دانید مصرف بی رویه قرص های ویتامین های C با ناراحتی کلیه رابطه دارد و در بدن آدابتاسیون ایجاد می کند(تمایل به جذب کاذب).

[ پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

9 دشمن زندگی زناشویی از دیدگاه روانشناسی ازدواج! 

1) تلویزیون 
تلویزیون قاتل عشق است.

2) خانه نشینی
ممکن است به خاطر تلویزیون و یا بنا به دلایلی، دیگر بیرون نروید! البته حتما لازم نیست که رستوران های آن چنانی بروید و یا از همسرتان چنین انتظاری را داشته باشید. چرا که به هر حال اصل قضیه این است که شما اوقاتی را با هم و به بهترین شکل سپری کنید.

3) ساعات اضافی
دیگر دیر از سر کار به خانه برنگردید! نه تنها برای خودتان وقت ندارید بلکه علاوه بر آن خستگی و عصبانیت تان را با خود به خانه می آورید که حقیقتا هیچ کار خوشایندی برای فرزندان و همسرتان نیست! تنها کافی است که کار، تمام زندگیتان را به خود مشغول کند، به سرعت تنها موضوعی می شود که از آن در خانه حرف می زنید.

4) رسیدگی به وضع ظاهر
فکر نکنید چون دیگر زن و شوهر هستید و چندین سال از زندگی مشترکتان می گذرد، باید نسبت به وضع ظاهرتان بی خیال شوید!

5) بی توجهی
یکی دیگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها ، بی توجهی است

6) حسادت مفرط
دست از پاییدن و سین جین کردن همسرتان بردارید زیرا زندگی مشترک براساس اعتمادی دوجانبه بنا می شود

7) خانواده همسر
نه، مطمئنا تمام خانواده های همسر آن گونه که در فیلم ها به صورت منفی نشان داده می شوند، نیستند. پس سعی کنید که از تلقین منفی به ذهنتان کاملا دوری کنید و این باور را در خودتان تقویت کنید که تفاهم بین همسر و خانواده شما اغلب می تواند گرم و صمیمانه باشد

8) نبود برنامه
تشکیل خانواده به معنای گذراندن زندگی بدون در نظر گرفتن آینده نیست. شما باید به اتفاق هم آینده تان را بسازید. از برنامه های کوتاه مدت (مکانی که تعطیلات را در آن جا می گذرانید، خرید اتومبیل و...) گرفته تا برنامه های بزرگ تر (بچه دار شدن، عازم شهر دیگری شدن و...) بی درنگ در مورد آینده تان و اینکه چگونه با آن روبه رو می شوید فکر کنید.

9) سکوت
مطمئنا عدم گفت وگو برای زندگی زناشویی مضر است. این امر بنا به دلایل مختلف اغلب ناشی از کمبود وقت و یا بی توجهی زن و مرد نسبت به یکدیگر است که در بالا از آنها نام برده ایم. با این حال، معمولا گفت وگو میان زن و مرد صورت می گیرد، اما هیچ یک از طرفین به حرف های یکدیگر گوش نمی دهند... در این حالت، موضوعی را با هم مطرح کنید و سعی کنید حقیقتا حرف طرف مقابل تان را بفهمید.

[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

1.سیب

یک عدد سیب بزرگ منبع عالی فیبرها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که حاوی حدود 191 میلی‌لیتر آب است.

2.کدو مسمایی
هر نصف فنجان کدوی پخته شده حاوی 211 میلی‌لیتر آب است. کدو سرشار از فیبر بوده و برای بدن بسیار مفید است.

3.آناناس
هر فنجان آناناس حاوی 233 میلی‌لیتر آب است.

4.کدو تنبل
هر فنجان کدو تنبل پخته و له شده حاوی 230 میلی‌لیتر آب و سرشار از ویتامین B6 است.

 5.مرکبات 
یک عدد پرتقال بزرگ دارای 160 میلی‌لیتر آب است. نصف یک گریپ‌فروت (قرمز، صورتی یا سفید) 151 میلی‌لیتر آب دارد. یادآوری می‌کنیم مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که برای سلامت پوست لازم است.

6.خیار
یک فنجان خیار حلقه شده 100 میلی‌لیتر آب دارد. باید بدانید خیار نیز حاوی ویتامین C می‌باشد.

7.گیلاس
یک فنجان گیلاس بدون هسته حاوی 127 میلی‌لیتر آب است. این میوه‌ی ریز سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است.

8.سوپ جو دو سر
هر فنجان از این خوراک حاوی 197 میلی‌لیتر آب است. جو دو سر کلسترول خون را پایین می‌آورد.

9.سویای سبز
یک فنجان سویای سبز پخته شده حاوی 116 میلی‌لیتر است. این ماده‌ی غذایی منبع پروتئین می‌باشد. 

[ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

براي رفع وجود احتمالي ويروس آنفلوآنزاي پرندگان، بايد غذاهاي حاوي گوشت ماكيان رابا‪۷۰‬درجه سانتيگراد و حداقل به مدت ‪ ۳۰‬دقيقه طبخ كنيد. و براي پيشگيري از بيماري آنفلوآنزاي پرندگان از مصرف تخم‌مرغ نيم‌پز و خام نيز پرهيز شود. همچنين در صورت ديدن پرنده تلف شده درمحل زندگي خود، بلافاصله آن را به نزديكترين مركز بهداشتي درماني و ياخانه بهداشت اطلاع دهيد.

*****

هنگام تهيه غذا ؛ براي حفظ ويتامين هاي برنج و حبوبات بخصوص ويتامين ب موجود در آنها بهتر است : حبوبات قبل از مصرف در آب خيسانده نشود و فقط شسته شوند . در مورد برنج نيز بايد گفت كه اگر سه بار شسته شود تقريبا بيشتر ويتامين ب موجود در آن شسته شده و از بين خواهد رفت

*****

مصرف تن ماهي و ماهي پخته خطر بروز سكته مغزي را در دوران كهنسالي كاهش مي‌دهد. خوردن ماهي سرخ شده يا ساندويج ماهي خطر اين عارضه را افزايش مي‌دهد. تاثير ماهي بر روي بيماري‌هاي قلبي - عروقي نيز به نوع پختن اين ماده خوراكي و مصرف آن در شيوه‌هاي مختلف پخت بستگي دارد.

*****

عنصر روي يك ماده معدني كمينه است كه براي حفظ سلامت بدن ضروريست.بهترين منابع غذايي حاوي عنصر روي شامل غذاهاي حيواني مانند صدف‌هاي خوراكي، گوشت‌هاي كاملا لخم و بدون چربي، گوشت مرغ، ماهي و گوشت اعضاي حيوانات هستند. فرآوردهاي لبني و تخم‌مرغ نيز مقادير كمتري از عنصر روي را تامين مي‌كنند. همچنين عنصر روي كه در شير مادر وجود دارد بهتر از آنچه در شيرهاي فومولي و شير گاو است جذب بدن نوزاد مي‌شود. 

[ شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

  مواد غذایی آماده مواد زائد و سمی زیادی را وارد خون می‌کند و مهم ترین ارگانی که آن را تحت فشار قرار می‌دهد، دستگاه گوارش است.میترا زراتی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: چربی‌ها در الگوهای غذایی ایرانیان حرف اول را می‌زند و هنوز هم بسیاری از ایرانیان غذاهای خود را با روغن‌های جامد تهیه می‌کنند و چربی را جزو غذای خود می دانند.وی گفت: باید فرهنگ غذایی ایرانیان اصلاح شود و افراد از چربی کمتری در تهیه غذاها استفاده کنند و از مصرف غذاهای آماده از جمله مرغ سوخاری، سوسیس، کالباس، ماهی و میگوهای سوخاری شده پرهیز کنند. به دلیل این که این مواد غذایی سرشار از انرژی است و مواد زائد و سمی زیادی را وارد بدن می‌کند و مهم ترین ارگانی را که تحت فشار قرار می‌دهد، دستگاه گوارش است که مصرف این گونه غذاها بروز سرطان‌های مختلف را افزایش می‌دهد.این متخصص تغذیه اضافه کرد: امروزه مصرف غذاهای آماده دریایی مانند ماهی و میگوی سرخ شده نیز در برنامه غذایی ایرانیان رایج شده است که نه تنها مواد غذایی ارزشمند و مورد نیاز را به بدن نمی‌رساند بلکه بسیاری از مواد سمی و زائد را وارد خون می‌کند که انباشته شدن این مواد سمی موجب بروز سرطان‌های مختلف در بدن می‌شود و غذاهای آماده نیز در فرهنگ ایرانی جای خود را روز به روز بیشتر باز کرده که بسیار خطرآفرین است. 

[ جمعه 30 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

1. هرگز سیگار نکشید و اگر میکشید، نیمه آخر آن را به هیچ وجه نکشید.

2. در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

3. هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن را به برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

4. چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید.

5. هنگام روشن کردن کولر اتومبیل خود ابتدا به مدت حداقل 5 دقیقه پنجره ها را باز بگذارید و در پمپ بنزینها کولر را خاموش نمایید.

6. غذای خود را بیشتر از یکبار در مایکروفر گرم نکنید و بعد از آن درصورت عدم استفاده دور بریزید.

7. با حیوانات خانگی تعامل مثبت داشته باشید. آنها ممکن است از خیلی از انسانها سالم‌‌تر و تمیزتر باشند. عوامل مشترک زیاد آنها با انسان ها می تواند به شکل واکسن در بدن عمل کند.

8. هنگام غذا بین هرلقمه حداقل 1 دقیقه فاصله بگذارید و دو ساعت قبل و بعد از غذا و هنگام آن نوشیدنی ننوشید.

9. هنگام حرکت اتومبیل، پنجره ها را تماما باز نکنید تا هوا بصورت باد وارد مجاری تنفسی نگردد.

10. لوازم آرایشی را بیشتر از 5 ساعت برروی پوست خود باقی نگذارید. سلولهای پوستی نیاز به تعرق و تنفس دارند. درمنزل نیز تا حد امکان از لباسهای گشاد ، راحت و باز استفاده نمایید. 

[ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 498
بازدید دیروز : 110
بازدید هفته : 782
بازدید ماه : 26816
بازدید کل : 307294
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس